Gå til innhold

Kvinner som gråter ved motgang


WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? 

Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. 

De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet.

Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet?

Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE kvinner som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at kvinner gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb.

But why? Hva hadde du tenkt om en mann som sippet hver gang han møtte motgang? At han kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for kvinner å sippe som små barn mens det ikke er lov for menn? 

Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll?

Kanskje fordi vi ikke er roboter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så du har så lite å gjøre på at du måtte opprette en egen tråd om kvinner som gråter ved motgang? :P 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hvalen skrev:

Ok. Så du har så lite å gjøre på at du måtte opprette en egen tråd om kvinner som gråter ved motgang? :P 

Jeg har mye å gjøre men jeg ble inspirert av en samtale i en annen tråd. Valgte så å lage en egen tråd om emnet fremfor å avspore den andre tråden. Er det negativt tenker du? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøken888 skrev:

http://www.kk.no/livsstil/derfor-gråter-du-27862

Er vel ikke akkurat du kjent for å være den empatiske fyren uten å kreve noe tilbake. 

Nei men det er det jeg mener. 

F.eks for 1 uke siden sippet ei jente til meg fordi hun hadde kjørt over en katt. Katten ble drept momentant. Jenta sippet å prøvde kreve omsorg fra meg og jeg sier : Katten er død. Hva hjelper det en død katt at du sipper å lider? Altså; den er DØD, forstår du? Build a bridge over it and move on. Det hjelper ikke en død katt at du lider. Vi skal alle dø en gang.

Eksempel to: Jeg var på besøk hos en kar og vi hadde en guttekveld. Vi spilte FIFA på PS4, Jeg knuste en fyr i spillet og han kastet playstation kontrolleren i veggen så den knuste pga tapet så brølte han ut i sinne. De andre gutta sank sammen å prøvde gjøre seg selv usynlige. Men det gjorde ikke jeg , jeg sa :

"Ok du er nesten 30 år men du oppfører deg som en drittunge i barnehage?" og han sa "Om du ikke holder kjeften din så hiver jeg pcen min ut vindu" og jeg sa "men det går jo bare utover deg selv om du ødelegger din egen pc. har du downs?" så knakk alle sammen i latter og kvelden ble reddet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Nei men det er det jeg mener. 

F.eks for 1 uke siden sippet ei jente til meg fordi hun hadde kjørt over en katt. Katten ble drept momentant. Jenta sippet å prøvde kreve omsorg fra meg og jeg sier : Katten er død. Hva hjelper det en død katt at du sipper å lider? Altså; den er DØD, forstår du? Build a bridge over it and move on. Det hjelper ikke en død katt at du lider. Vi skal alle dø en gang.

---

Klarer du ikke selv å kjenne sorg når noen du er glad i/ bryr deg om dør?

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gråter for man er følsom. Noen mer enn andre. Jeg er mann og ikke flau av å si at jeg gråter ofte om nettene for jeg er nedfor og livet er hardt og urettferdig + mange tunge og vonde minner. Ellers tror folk jeg er sånn som aldri gråter. De skulle bare visst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Klarer du ikke selv å kjenne sorg når noen du er glad i/ bryr deg om dør?

Nei? De er døde. Hva hjelper det de at jeg skal henge med hodet eller sippe? Om jeg hadde dødd så hadde jeg ikke ønsket at du skulle sippet av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig forskjell på om man begynner å grine fordi man ikke fikk jobben (altså et nederlag/motgang) eller fordi man kanskje hadde dette som et siste håp om å redde en skakkjørt økonomi, et hjem, tak over hodet til barna sine osv. Da er naturlig at man føler sorg, og ved sorg er det ikke unaturlig å gråte. 

Jeg syns heller ikke det er rart eller unaturlig å gråte hvis man kjører på en katt. Det er nok en blanding av sjokk, det faktumet at man har tatt lov av noen, skyldfølelse og diverse. Og mennekser i sjokk kan reagere med alt fra gråt, latter, bare stå der å stirre tomt osv osv. 

Jeg syns ikke det helt kan sammenlignes med å for eksempel kaste PlayStation i veggen, eller legge seg ned å gråte i en butikk fordi man ikke hadde råd til en ting man hadde lyst på. 

Anonymkode: 12384...2fa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, jeg er jo så tåpelig at jeg kan gråte fordi jeg hører en fin sang som gjør at jeg tenker på noe trist, gråte fordi jeg ble dumpet av en jeg var helt vilt betatt av, eller gråte når noen jeg er glad i går bort. Så jeg er kanskje litt rar sånn sett, som har følelser å ikke kan styre at jeg reagerer i enkelte situasjoner. :P

Anonymkode: 12384...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, WubWub skrev:

Nei? De er døde. Hva hjelper det de at jeg skal henge med hodet eller sippe? Om jeg hadde dødd så hadde jeg ikke ønsket at du skulle sippet av den grunn.

Det hjelper de ingenting, selvfølgelig. Men, menneskelige relasjoner er jo som oftest (heldigvis) mer komplekse enn dette.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:
10 minutter siden, Rumle skrev:

Klarer du ikke selv å kjenne sorg når noen du er glad i/ bryr deg om dør?

Nei? De er døde. Hva hjelper det de at jeg skal henge med hodet eller sippe? Om jeg hadde dødd så hadde jeg ikke ønsket at du skulle sippet av den grunn.

Man "sipper" fordi man har følelser, ikke fordi det hjelper. Man kan ikke gjør alt utifra rasjonelle overveininger. Skal jeg hver gang jeg vil gjøre noe eller uttrykke noe vurdere om det har noen hensikt eller ikke? Hva med når du ler, har det å le noen hensikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Hapi skrev:

Man "sipper" fordi man har følelser, ikke fordi det hjelper. Man kan ikke gjør alt utifra rasjonelle overveininger. Skal jeg hver gang jeg vil gjøre noe eller uttrykke noe vurdere om det har noen hensikt eller ikke? Hva med når du ler, har det å le noen hensikt?

Enig, men man gråter også fordi det hjelper rent fysisk, frigjør stresshormoner blant annet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hapi skrev:

Man "sipper" fordi man har følelser, ikke fordi det hjelper. Man kan ikke gjør alt utifra rasjonelle overveininger. Skal jeg hver gang jeg vil gjøre noe eller uttrykke noe vurdere om det har noen hensikt eller ikke? Hva med når du ler, har det å le noen hensikt?

hva mener du med har følelser. om man blir sint eller lei seg så er det et valg man tar. jeg velger selv om jeg er trist, sint eller nøytral og det burde også alle andre voksne være istand til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og gråter sjelden. Men jeg foretrekker kvinner og menn som viser at de har følelser ved å gråte eller le, fremfor folk som stenger alt inne i seg. Jeg tror ikke det er særlig sunt, og jeg ser for meg at det er de (vi) som blir øksemordere eller går amok med maskingevær.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CoolSistah skrev:

Jeg er kvinne, og gråter sjelden. Men jeg foretrekker kvinner og menn som viser at de har følelser ved å gråte eller le, fremfor folk som stenger alt inne i seg. Jeg tror ikke det er særlig sunt, og jeg ser for meg at det er de (vi) som blir øksemordere eller går amok med maskingevær.

Skjønner

Anonymkode: 6b52d...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...