Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Alt var tipptopp på ultralyd i dag :strix: Mageboeren var 4.66 cm lang og ble målt til 11+4. Termin 27 april, akkurat som menstermin :hjerte:

M måtte ble hjemme med syk T da. Hun har feber og øyekatarr. Heldigvis fikk jeg med bilder og film på cd :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har vært i elendig form siden lørdag. På kvelden ligger jeg med frostrier, våkner på natten av det samme. Har bare målt feber en gang, på lørdag kveld, så jeg syns det er rart at formen er så elendig. Jeg våknet opp uten stemme både i går og i dag. I går var T også hjemme, det var slitsomt å ta seg av et barn som var sutrete når det eneste jeg ville var å ligge under dyna og sove hele dagen. I dag prøver vi å ha henne i barnehagen, så får vi se... 

Jeg var på første svangerskapskontroll i går da. Fikk tatt blodprøve og celleprøve med unge på slep. Om 3 uker skal jeg ta glukosebelastning. Jippi! :P Håper innkalling til oul kommer snart :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Litt treig her, hurra for første møte med bittelitte! :hoppe:

Glukosebelastning... :spy: Jeg kjenner det knyter seg i magen bare ved tanken :ler:

Det skal bare ikke mangle på ting når man først blir dårlig! :bond: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alle ta den derre glukosebelastningstesten nå? Jeg slapp forrige gang, og håper at jeg slipper denne gang også. Men hvis det er nye retningslinjer slipper jeg vel ikke unna? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det bare er oss feite og de som ellers har forhøyet risiko. De nye retningslinjene går vel på at det skal utføres tidligere enn før. Da var det vel kanskje rundt uke 25-28 eller noe sånt. Nå ville hun ha meg inn i uke 16. Mulig det blir oppfølgingstest senere også :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må inn til glukosetest fordi jeg la på meg så sykt mye forrige gang og fordi jeg her aldersdiabetes i alle bauer og kanter av slekta (men måtte ikke forrige gang). 
Den beskjeden om å gjøre det tidligere har jeg dog ikke fått... Fikk beskjed om å dra rundt uke 26.. 
Hvorfor skal man sjekke tidligere? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke jeg må ta den glukosetesten. Å drikke noe søtt og kvalmende på kort tid, for så å bli belønnet med blodprøve. Det må være et av de verste scenarioene jeg kan tenke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremdeles syk :( Hoster til jeg spyr og har en helt jævlig intens hodepine som blir trigget av at jeg rører på hodet. Det finnes visst ikke noe hostesaft som er trygg for gravide og som samtidig har bevist effekt. Jeg er sykemeldt til og med i morgen, men jeg tror jeg blir borte ihvertfall tirsdag også. Torsdag skal jeg egentlig på faglig/sosial samling med overnatting på jobben, men det blir det nok ikke noe av tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis mye bedre av forkjølelsen, men nå begynner søvnproblemene virkelig å komme. Jeg våkner ofte på natta, og uansett hvor mange timer jeg tilbringer i senga så er jeg klar for å sove mer. Rekorden er å være våken fra 2.30 til 5.30 :Gjesp:

Dette er siste sykemeldingsdag pga forkjølelse, og jeg gruer meg til å dra tilbake til jobb. Kan ikke forstå at jeg skal orke 8 timer jobb, når jeg helst vil sove igjen etter å ha dusjet og spist frokost. Neste mandag har jeg glukosebelastningstest og samtidig time for å vurdere sykemelding pga søvnproblemene. Jeg kan kanskje klare 4 dager på jobb? 

Svigermor har vært på besøk denne helga, så da fikk hun være den første til å få vite nyheten. Nå venter jeg bare på at hun skal dra :ler:

I dag er jeg 14 uker med et lite lykketroll i magen. Det markerer også overgangen til andre trimester ;) Jeg lurer på om jeg kanskje har kjent noen livstegn fra mageboeren de siste dagene :klo:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnproblemer her også. Føler med deg! Er utrolig trøtt og sliten om dagen. Synd vi ikke kan drikke mer enn 2 kopper kaffe per dag :sur: Vi får huske å sove litt på dagtid når vi kan! Jeg sov i 10 minutter i pausen på jobb her om dagen :fnise: 

Absolutt muligheter for å kjenne livstegn nå! Så herlig :rodmer: Håper det ikke blir ei alt for tøff uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...