Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

4 timer siden, rosenkål skrev:

@Haley hvor mange ganger har du hatt modningsakupunktur nå? Jeg prøvde først en nål som skulle hjelpe meg å slappe av og sove som jeg ikke følte hadde noen effekt. Prøvde senere i forløpet riestimulerende akupunktur , det hadde faktisk en effekt. Riene tok seg opp både i intensitet og hyppighet.

Dette var andre gangen, og hun sa at hun satte litt mer aggresive nåler denne gangen, men hun satte nok ikke noen riestimulerende nåler. Har time igjen dagen før termin, men håper jeg føder før det :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Haley skrev:

Dette var andre gangen, og hun sa at hun satte litt mer aggresive nåler denne gangen, men hun satte nok ikke noen riestimulerende nåler. Har time igjen dagen før termin, men håper jeg føder før det :tongue: 

De riestimulerende nålene fikk jeg på fødeavdelingen når det ikke var særlig fremgang. Krysser fingrene for at akupunkturen har like positiv virkning på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosenkål skrev:

De riestimulerende nålene fikk jeg på fødeavdelingen når det ikke var særlig fremgang. Krysser fingrene for at akupunkturen har like positiv virkning på deg :)

Hadde god effekt av akupunktur under de to andre fødslene (i forhold til smertelindring og avslapping. Kan godt hende jeg fikk noe for rier også, men det sa ikke jordmor noe om da ihvertfall) så jeg har tro på at fungerer. Det er bare tålmodigheten som ikke helt henger med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 5.02, Caramelli skrev:

@rosenkål alt bra med deg og baby?

@Beccy87 uffda, har formen blitt bedre?

16. feb. kom min babygutt til verden. Fødselen startet med vannavgang og noen rier på mandag. På tirsdag ble jeg innlagt med 1 cm åpning og fikk riestimulerende medisin til og med onsdag. På torsdag var åpningen 3cm og jeg fikk riestimulerende drypp og epidural. Det var ingen fremgang i fødselen og babyen tålte ikke mer rier, så det endte med spinal og hastekeisersnitt.

Det var en traumatisk opplevelse å være i fødsel i 4 dager og gjennomgå en operasjon, men nå sitter jeg endelig her med verdens skjønneste! 💙

Gratulerer så mye med gutten 💙 høres ut som du hadde en veldig tøff fødsel. Godt å høre at alt gikk bra til slutt og håper såret gror fort 😊 Heldigvis får vi verdens beste premie ❤️

@rosenkål Jeg hadde veldig vondt under amming når mine var sprengt, men fikk veldig gode tips fra jordmor når de var på hjemmebesøk. Før amming så brukte jeg det grepet (blomstergrepet?) hvor du tar fingertuppene rundt brystvorten og presser inn i brystet. Da kommer melken i gang og det blir mykere for babyen å ta tak. Også melket jeg ut litt i en liten kopp og tok melk på brystvortene etterpå og lot lufttørke 😄 Nå tar hun mye bedre tak og det er egentlig ikke vondt lengre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 jeg fikk også noen tips fra helsesøsteren, bl.a å bygge litt opp under brystet med en klut eller lignende og ta meg tid til å forberede brystet med blomstergrepet(eller hva det heter). Det har hjulpet :) jeg ble så stresset før og tenkte at ved det minste tegn på sult så måtte hun legges til med en gang! Nå slapper jeg mer av. Det gjør ikke vondt på venstre side lenger men høyre trenger litt tid på å leges helt. 

Jeg synes det er vanskelig å lese andre signaler enn at hun er sulten fremdeles. Håper jeg lærer henne å kjenne bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var lillegutt 1 uke og han fikk endelig et navn. Har dere bestemt navn?

Og i dag var jordmor på hjemmebesøk og han hadde gått opp 200g - så det er ikke mangel på mat her i huset 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi hadde navnet klart før hun ble laget vi. :P 

Og hva er navnet? 😀 Vi valgte William - populært navn nå, men vi likte det så godt at vi ikke kunne velge noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte igrunn navnet i oktober men jeg måtte se om det passet til henne først. Samboeren min forstår seg ikke på det,  han mener man ikke kan se på en person (spesielt ikke en baby)  hva de heter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

Vi valgte igrunn navnet i oktober men jeg måtte se om det passet til henne først. Samboeren min forstår seg ikke på det,  han mener man ikke kan se på en person (spesielt ikke en baby)  hva de heter :P

Hehe, vi måtte også se på han og prøve ut noen navn før vi bestemte oss. Og hva valgte dere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine navn dere har valgt 😊 Her hadde vi egentlig bestemt oss, men så begynte jeg å se på andre navn igjen og ble usikker 🙈 Så her er hun 2 uker i dag og ikke fått navn ennå. Samboer sier jeg bare kan velge blant de vi har, men jeg syntes det er sååå vanskelig 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stine889 skrev:

Så fine navn dere har valgt 😊 Her hadde vi egentlig bestemt oss, men så begynte jeg å se på andre navn igjen og ble usikker 🙈 Så her er hun 2 uker i dag og ikke fått navn ennå. Samboer sier jeg bare kan velge blant de vi har, men jeg syntes det er sååå vanskelig 😩

Hvilke navn står det mellom da?
Og hvilke kriterier tenker du på? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hvilke navn står det mellom da?
Og hvilke kriterier tenker du på? :)  

Vi hadde bestemt oss for Novah. Men så hadde vi plutselig 4 navn 😂 Emilia, Tomine og Nikoline i tillegg. Nå står det vell egentlig mellom Novah og Nikoline 😊 Syntes begge passer til storesøster som heter Mie 😊

@rosenkål Frida er kjempefint 😄 Tenkte litt på det selv. 

Endret av stine889
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 Novah var veldig fint navn :) men det er ikke lett å velge nei. 

Lille her drømmer veldig mye virker det som, hun både "prater" og vifter med armene. Det gjør det ikke lett for meg å sove ved siden av som våkner av alle lydene hennes mens samboeren min sover tungt ved siden av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frida er et kjempefint navn @rosenkål:jepp:

@stine889: Jeg har alltid likt Nicoline, men det skulle ikke mannen ha noe av for det het ungen til noen han kjente og da ble det feil... Novah blir litt for ''spenstig'' for meg.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, rosenkål skrev:

@stine889 Novah var veldig fint navn :) men det er ikke lett å velge nei. 

Lille her drømmer veldig mye virker det som, hun både "prater" og vifter med armene. Det gjør det ikke lett for meg å sove ved siden av som våkner av alle lydene hennes mens samboeren min sover tungt ved siden av :P

Nei, det er vanskelig! Men føler vi må bestemme oss snart 🙈 Her er det også mye lyder og knirking, noe som gjør at jeg gjerne våkner lenge før hun egentlig vil ha mat, og blir liggende våken å vente 😏 Helsesøster anbefalte meg å prøve med ørepropper (bare sånn lett inni øret) fordi at hvert 60 minutt så sover de lett og lager mye lyder, noe som ofte resulterer i mating selv om hun ikke er helt våken🙈

@Beccy87 Det var egentlig det her også, men en i barnehagen til storesøster heter det og hørte det første gang for flere år siden, så er blitt vant til det 😄 Jeg klarer virkelig ikke bestemme meg for hvilket av de to navnene det blir. Syntes hun passer godt til begge 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er lille 2 uker og samboeren min skal tilbake på jobb. Jeg gruer meg litt til å være alene med henne frem til han er ferdig på jobb. Det går nok bra men litt skummelt for det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, rosenkål skrev:

I morgen er lille 2 uker og samboeren min skal tilbake på jobb. Jeg gruer meg litt til å være alene med henne frem til han er ferdig på jobb. Det går nok bra men litt skummelt for det. 

 

Her skal han også tilbake på jobb i morgen. Kjenner jeg gruer meg en del til morgenene fremover, med storesøster som gjerne våkner før 07. Hun kan bruke laaang tid på å spise og kle på seg om morgenen og skal helst være i bhg til 09.30. Og med en liten en som skal være mett, tørr og fornøyd før hun skal i bilstolen så kan det bli en utfordring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...