Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Carouselle skrev:

Hørtes ikke ut som verdens største vektoppgang akkurat :ler2: 

Men jeg skjønner hva du mener, jeg er nok litt vel avslappet til kostholdet siden jeg føler at jeg er "screwed anyway" :fnise:

Ja, jeg var veldig flink frem til jeg ble gravid, så ble det plutselig litt til at jeg tenkte "drit i det" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt har jeg flydd helikopter. Det var grusomt tungt, for jeg måtte vifte med armene for å få det til å lette. Også visste jeg ikke veien til dit jeg skulle. Så jeg måtte bare fly rundt for å se om jeg kjente igjen noe. Så rotet jeg meg bort i trekantsambandet, som fortalte meg at jeg hadde flydd feil vei. Men hele området rundt sambandet var fylt med alveslott og feer.:fnise: Jeg hadde så vondt i ryggen når jeg våknet. Var veldig glad for at jeg bare kunne ligge. Lille skal på 2årskontroll i dag, litt seint. Vi har time om en drøy time, så jeg lar henne bare sove. Deilig for liten og stor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

:fnise:

Fniste godt av drømmen din! "I natt har jeg flydd helikopter." :ler: Jeg var hooked fra starten! 

Jeg lover deg, det var skikkelig stressende :fnise:

 

er så kjekt med morkaken bak. Jeg kjenner så mer til bevegelsene hennes. Hun snur mye på seg. Håper hun har det litt bedre der inne enn storesøster hadde det :hjerte:

2 årskontrollen gikk veldig fort. Lille ville ikke på vekten og hun ville ikke måle seg (ikke før vi var helt ferdig og hun kunne velge selv🙊🙈) men var ellers smørblid. Fikk mye skryt. Eneste hun sa noe på var at hun ikke snakket helt reint enda. No shit Sherlock hun er 2 år 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var bursdagen min nesten overstått og jeg er rimelig sliten. Har hatt folk her i dag og jeg følte jo så klart at jeg måtte shine hele huset. Noe som er helt latterlig og jeg hadde nok ikke gjort det hvis det bare var mine foreldre som skulle komme. Men det var kjekt. Selv om stemningen har vært litt rar mellom meg og en annen i familien. Med en gang besøket gikk så hev jeg av meg strømpebuksen til fordel for pysjbukse. Hva jeg tenkte med når jeg bestemte meg for å ta på meg hold-instrømpebukse i dag, det er jeg en smule usikker på. Men jaggu var det ikke godt å få den av. 

Vi begynner å nærme oss et navn på lillesøster. Det er så gøy! Endelig er mannen med på samtalen. Han har syntes det er for tidlig. Men i går sa jeg at han måtte melde seg, hvis ikke kom jeg til å velge. Endelig våknet han 😂  

Hun er relativt rolig inni der, akkurat som storesøsteren. Hun takker for maten hun får servert og klager litt når moren har lagt litt for lenge på magen, ellers er det ganske stille. Enkelte dager så får jeg litt sjokk når jeg kjenner noe "hva var det for noe?!"  Heldigvis kommer jeg på at jeg er gravid relativt fort 😂

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg plutselig blitt 24 uker og har dermed vært på første ultralyd hos lege. Hun var spesialist i fosterdiagnostikk. Alt så bra ut, selv om lillesøster var litt mindre enn hun skal være. Men ikke nok til at det var noe å bekymre seg for. Hun sa at de tok noen ekstra målinger i dag i forhold til vanligvis. Dette var for å sjekke blodgjennomstrømning osv. Nå er det 5 uker til neste gang. Jeg kranglet litt med henne, for hun syntes helt tydelig at jeg var overnervøs som ville bli satt i gang. Jeg ble sint og fortalte henne at jeg SKULLE bli satt i gang, for jeg skal ha med meg et barn hjem fra sykehuset. Da svarte hun at det var det de jobbet mot. Når jeg sa at jeg hadde tett oppfølgning sist og, men at de ikke fikk med seg hvordan tilstanden var så sa hun at det uansett ikke var noe hun kunne sette opp nå, så det var noe vi skulle diskutere seinere. Jeg er klar for kamp! :fnise:

ellers er jo alene med lille disse dagene. I dag ble det film og middag i stuen. Det må jo være lov av og til. Denne mammaen er utslitt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full rulle i magen i kveld. Mannen lå med hånden på magen min "Seriøst? Sparker hun deg så mye hver dag? Gjør det ikke vondt?!"  Lårbeinet er 4,3 cm. Er ikke mye skade hun kan gjøre helt enda 🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg vært en del av teamet til Metallica. Vet ikke helt hva som var jobben min. Men plutselig fikk jeg beskjed av James at jeg måtte spille trommer. Noe jeg absolutt ikke fikk til (selv om jeg i våken tilstand klarer å spille ihvertfall deler av sangen). James skrattlo og jeg løp min vei for å finne Kirk. Men han var opptatt med å spille hovedrollen i en musikal. Han var ganske flink å synge må jeg si. Så gikk drømmen over til at jeg var en tenåring (tydeligvis ung mor, for lille var der og) på ferie med familien. Jeg prøvde alt jeg kunne for å snike meg unna de forferdelige foreldrene mine (har aldri sett de menneskene før ). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hva er Metallica uten Pentu liksom...? :fnise:

Du er en sånn som tør å si fra du ja, tror jeg må ta med meg deg på diverse ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her har du både flydd helikopter og spilt trommer med Metallica siden sist jeg var innom:fnise: Skjer mye på kg for tiden, skjønner jeg. Du er dritkul! ;) 

Godt at mannen er med på å tenke på navn nå! Her har han også begynt å faktisk ha en mening om det, heldigvis har vi ganske lik smak! Men jeg har et navn jeg har forelsket meg helt i, mens han har tatt opp igjen et navn som vi egentlig hadde lagt vekk..begge er fine, men vi får se hvem som vinner kampen etter han ser hva jeg må igjennom for å få ut denne ungen:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Du er tøff som står i mot legen! Respekt :Nikke: 

Og som spiller trommer! ;) 

 

50 minutter siden, A4-livet skrev:

:fnise: Hva er Metallica uten Pentu liksom...? :fnise:

Du er en sånn som tør å si fra du ja, tror jeg må ta med meg deg på diverse ting....

Problemet er bare at jeg blir så sint til slutt at jeg begynner å grine.:fnise: Men jeg sa til henne at jeg ikke kom til å dra derifra på en vist punkt før jeg fikk en dato. Når legen så terminen så sa hun "kanskje det blir fødsel på julaften" DET blir det garantert ikke! :P Da har jeg skreket i gangene på Haukeland ganske lenge i såfall :P 

17 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Herregud, her har du både flydd helikopter og spilt trommer med Metallica siden sist jeg var innom:fnise: Skjer mye på kg for tiden, skjønner jeg. Du er dritkul! ;) 

Godt at mannen er med på å tenke på navn nå! Her har han også begynt å faktisk ha en mening om det, heldigvis har vi ganske lik smak! Men jeg har et navn jeg har forelsket meg helt i, mens han har tatt opp igjen et navn som vi egentlig hadde lagt vekk..begge er fine, men vi får se hvem som vinner kampen etter han ser hva jeg må igjennom for å få ut denne ungen:ler:

Den helikopterturen var ganske heftig. Godt man ikke må bruke armene sine til vanlig. Tenk hvor tungt det hadde vært med voksne passasjerer. Jeg hadde jo bare to av "tante"barna med meg. :P Sånn bortsett fra at James lo høyt av meg, så var det veldig koselig å henge med de:fnise:

Vi hadde komt frem til et navn og prøvde å si det høyt noen ganger. Så sier plutselig mannen at det høres litt rart ut, men kanskje han blir vant til det. Da ble jeg litt irritert, men så innså jeg at jeg syns det var skikkelig rart den første tiden etter lille var født og vi brukte navnet hennes. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt en venninne på besøk. Hun satt fast med det nyeste strikkeprosjektet hennes, så jeg har hjulpet henne og strikket på et prosjekt til storesøster. Har blitt mye strikk til lillesøster i det siste.

Koselig med litt voksenprat, men nå er jeg helt knust. Så nå skal jeg lade frem til gjengen kommer hjem. Gjorde godt å legge seg på sengen. 

I natt fikk jeg ikke sove, så jeg begynte å se på diverse julegreier. Jeg skylder på @Strikkesokken for jeg får alltid litt julestemning når jeg ser navnet på dagboken din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: sorry not sorry for at du får julestemning av dagboken min:nigo: jeg er skapt for jul, så når vi får en desemberbaby hadde jeg ikke et bedre navn til dagboken enn nettopp det ;) Jeg gleder meg såå mye til jul! Har også lyst å høre på julesanger, men skal prøve å drøye til oktober når pepperkakene kommer i butikk :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Weebs skrev:

Jeg gleder meg til juuul. Hørte på julesanger i bilen for ikke så lenge siden. Himmel på joooord :biggrin:

 

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

:ler: sorry not sorry for at du får julestemning av dagboken min:nigo: jeg er skapt for jul, så når vi får en desemberbaby hadde jeg ikke et bedre navn til dagboken enn nettopp det ;) Jeg gleder meg såå mye til jul! Har også lyst å høre på julesanger, men skal prøve å drøye til oktober når pepperkakene kommer i butikk :tongue:

Jul :hjerte::hjerte::hjerte:
Jeg må styre meg for å ikke se på julefilmene som har komt på netflix :P Her er julen virkelig lykke. Mannen var ikke så julete før han ble sammen med meg, men nå er han nesten like frelst som meg. Men jeg syns det er litt tidlig med julebrus i oktober da :P 

 

I dag hadde jeg en sånn kjekk morgen med lille. Hun nektet å stå opp. Jeg skulle diverse ting i dag så jeg måtte levere henne i barnehagen til kl sånn og sånn. Men hun skulle IKKE være med på det. Hun vrælte og lå som en makk når jeg skulle bytte bleie på henne. Hun gjemte seg under trappen mens hun skrek når jeg skulle få sko på henne. Når vi gikk ut så løp hun fra meg. Jeg måtte puste dypt når jeg endelig satt i bilen. I barnehagen ble hun skikkelig lei seg når jeg skulle gå. Det gjorde vondt i mammahjertet det :(  Jeg lovde henne en bedre dag i morgen. Da skulle hun få ligge i sengen så lenge hun ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lille lagt og jeg har lagt meg ned for en pause. Jeg har ikke gjort stort i dag egentlig. Bare hentet en pakke med apotekvarer på posten. Fikk hentemelding på to pakker til nå i ettermiddag, så jeg må vel hive meg rundt. Jeg har nemlig bestilt ny vognpose til lille. Så er veldig klar for å hente den. Hun har jo en av samme fra før, men jeg er lei av å frakte den frem og tilbake i helgene. Så nå har hun fått en lik hjemme. Denne er rosa ❤️  Her sverger vi til easygrow forresten. Hun har hood til vinterpose (hjemme og i barnehagen) og nå har hun fått lite begge steder. Easygrow Lite er helt gull forresten. Den kjennes alt for tynn ut, men hun er veldig god og varm nedi der. Bambus er helt fantastisk. 

Har også kjøpt nytt øretermometer. For det vi hadde var helt latterlig. Det hadde låst seg fast på farenheit og virket bare av og til. Så nå har jeg kjøpt et skikkelig et. Er toppmodellen til Braun. Det må jo være bra 😜

 

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og lille hatt den fine dagen sammen. Helt til det var tid for tannpuss. Er litt usikker på hvor mange ganger jeg telte til 10, men det var ikke få. Hysterisk unge og voldsomme (vonde) kynnere er en dårlig kombo.  Og det er alltid meg. Hun er ikke sånn med pappaen. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tannpuss har vært en utfordring her også i perioder. Har vært noen ganger jeg har måtte sette meg over han mens han ligger på gulvet liksom. Nå går det heldigvis mye bedre, gaper villig opp når vi synger pussesangen :) Men ja, de er mye verre med mammaene sine enn med pappaene. Dårlig gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...