Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Snakket lenge med mamma i dag. Ingen dårlig stemning i det hele tatt. Godt det før vi drar avgårde på ferie ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen er hjemme, men med massiv hodepine. Så han la seg for flere timer siden. Så jeg ligger på sofaen. Koser meg med Gilmore girls. Blir aldri lei den serien. 

 

Er så spent. Er jo bare noen  timer (pluss pluss)  til ultralyd 😬😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er god stemning, da kan du senke skuldrene litt til :) Og masse lykke til på ultralyd i dag :strix: Blir spennende å høre hva det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket Gilmore Girls da jeg var yngre! Kjempekoselig serie. Fun fact; manuskriptene til hver episode var omtrent dobbelt så lange i forhold til andre serier fordi Lorelai og Rory snakket så fort at de kunne presse inn en hel haug med ekstra dialog :biggrin:
Hilsen trivia-queen :P 

Lykke til på ultralyd! Gleder meg til oppdateringen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med siden vi ligger ganske likt i løypa, og begge med nummer to! Det er spennende :) Lykke til med ultralyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Jeg elsket Gilmore Girls da jeg var yngre! Kjempekoselig serie. Fun fact; manuskriptene til hver episode var omtrent dobbelt så lange i forhold til andre serier fordi Lorelai og Rory snakket så fort at de kunne presse inn en hel haug med ekstra dialog :biggrin:
Hilsen trivia-queen :P 

Lykke til på ultralyd! Gleder meg til oppdateringen :biggrin:

Jeg er så nerd at det har jeg fått med meg. Av en eller annen grunn så må alle seriene jeg ser på sjekkes grundig på imdb. :P Fant ut at jeg måtte begynne på nytt nå som det snart kommer nye episoder :laugh:

 

Så, over til det andre. Jeg har ikke sovet i natt, eller joda, jeg har jo sovet litt. Men lå mye våken. Heldigvis hadde vi time kl 08.30 på Haukeland. Kom til med en gang og fikk verdens koseligste jordmor. Hun begynte å sjekke magetrollet og da smeltet mor og far:hjerte: Der lå en liten som var veldig opptatt av hendene og føttene sine. Til tider lå hun der med kneet på nesen. For ja, det er vist lillesøster som kommer:bolledeig:Jeg så det relativt tidlig i undersøkelsen, men da sjekket ikke jordmor etter akkurat det. Når jeg spurte om hun kunne se kjønnet var lillesøster ferdig med å samarbeid. Men etter litt saft og litt ligging på siden så sier jordmor at det ser ut som at det er en jente. Hun satt meg tilbake en hel uke, noe som tydeligvis er ganske vanlig etter en SA, fordi kroppen pauser litt (?). Vi skal på ultralyd igjen i august, både i begynnelsen og slutten. Når jeg har vært på den siste, så skal jeg overføres til fostermedisinsk (mener jeg) for oppfølging der. Jeg blir uansett satt i gang 1-2 uker før termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer med en lillesøster! :strix: Da jeg fikk jr var det nesten bare gutter i termingruppa, nå er det nesten bare jenter. Pussig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Åh, gratulerer med en lillesøster! :strix: Da jeg fikk jr var det nesten bare gutter i termingruppa, nå er det nesten bare jenter. Pussig :)

Tusen takk:laugh: Har to venninner som nettopp har fått gutter, så her er det lett blanding. På min side så har søskenbarna mine fått først to jenter og så gutter (bortsett fra en, men det er ivfbarn og det er vist litt annerledes). Syns det er litt morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente! Så bra at alt var tipp topp :biggrin:

Når er den nye terminen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Weebs skrev:

Gratulerer med jente! Så bra at alt var tipp topp :biggrin:

Når er den nye terminen din?

Terminen er 22 desember, men blir satt i gang noen uker før det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå! Ja, det var noe med morkakesvikt forrige gang? Husker ikke helt... :rodme: Godt de passer ekstra på i tilfelle! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Åå! Ja, det var noe med morkakesvikt forrige gang? Husker ikke helt... :rodme: Godt de passer ekstra på i tilfelle! :) 

Ja, hun var veldig opptatt av at når morkaken hadde gjort sitt så skulle lillesøster ut. Det var uaktuelt å gå til termin. Godt at hun var så klar på det, sånn at jeg slapp å trampe i gulvet 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Gratulerer så mye med en liten jente på vei! :) Så deilig at alt så bra ut og at du blir satt i gang litt tidligere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ei jente!:strix: kanskje vi treffes i forbifarten på klinikken vi da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Haha @Strikkesokken, det kan fort skje 🙈  Vi kan fort gå forbi hverandre på senteret uten å vite det og 😝  

Nå nyter vi dagene i vakre Hardanger. Minst mulig mobil og mest mulig lading. Lille er i full fart og vi får virkelig kjørt oss. Når lille har luren sin, så må mor sove litt og 😜  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går og jeg føler vi lever i en boble. Besteforeldrene tar lille når hun våkner, noe som er mellom 8-9. Frokosten bli laget til oss. Lille har 4+ voksne som tar seg av henne og hun nyter det. Mammaen som er vant til å kunne lade fra levering i barnehage til lille og pappaen kommmer hjem kjenner godt at det er tøft å ha de hjemme på hverdagen, men samtidig så utrolig kjekt. Det kommer nye ord og setninger hele tiden. Hun er ganske vittig hvis vi bruker for lang tid når vi skal gå noe sted. Da ser hun litt strengt på oss "kom'an igjen". 😂

Magen vokser hele tiden, livmoren er nå godt over navelen, men jeg ser fortsatt bare tjukk ut. En av gledene med bakovervendt livmor. Også er det 2 uker til vi får se lillesøster igjen. Er ganske så spent 😬

Nå skal vi nyte siste uken i Hardanger. Snart er det tid for dyreparken ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så koselig å lese her inne, Pentu! Får nesten lyst på en baby til, men bare nesten... :)

 

Kos deg i helgen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ferie, men steike hvor slitsomt det er. Nå er vi hjemme igjen og skal ha en uke med hjemmeferie. Allerede kl 11 i dag morges så angret jeg på at lille ikke skal i barnehagen i dag. Denne gravide tøtten er sliten. Mannen lot meg sove til 10 i dag. Eller, det blir litt feil. Jeg hadde sikkert fått sovet lenger enn det, men jeg følte at det kanskje var på tide å bevege meg ut av sengen. 

Jeg har av alt i verden bestemt meg for å male soverommet. Er veldig fornøyd, men på dag nr 1 med maling så satt jeg litt idiotisk og armen skriker nå til meg. Nå mangler det 1 strøk på 1 vegg så er vi ferdig. Dette huset var vårt første boligkjøp, så vi visste fint lite om alt. Så hele huset har to forskjellige farger. Ikke noe spennende i det hele tatt. Så nå er soverommet blitt blått.  Lille satt på gulvet ved siden av meg "oi, mamma maler". Er så vanskelig å imponere henne. :fnise:

I morgen skal vi heldigvis treffe et vennepar, de har en datter som er like gammel som lille og en helt ny baby. I følge lille skal vi for å se på gakkgakkene. Er jo forsåvidt sant, vi skal på akvariet. 

Onsdag er det tid for ultralyd igjen. Samtidig som jeg er halvveis! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 18.01, missdior skrev:

Så koselig å lese her inne, Pentu! Får nesten lyst på en baby til, men bare nesten... :)

 

Kos deg i helgen! <3

Er rart hvordan det smitter, ihvertfall nesten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster er frisk og rask. Sist skjulte hun ansiktet med beina og denne gangen var det hendene som var fint plassert foran ansiktet. Så vi måtte ikke betale for bildene denne gangen heller. Syns jo ikke de kan ta betalt når bildene viser så lite. 

Men hun kunne bekrefte at lillesøster var lillesøster. Hvem vet, hun kunne ombestemt seg i løpet av disse ukene. Men siden jeg allerede har handlet inn en god del til henne, så skulle det bare mangle at hun holdt seg til beslutningen sin. 

Ellers har jeg kjøpt en bbhugme. Gleder meg sånn til den kommer! Oppdager at jeg hadde masse kickback igjen, så da kunne jeg like gjerne kjøpe meg en sånn pute. Ser for meg at den blir mye brukt i årene som kommer. Trenger jo ikke være gravid for å bruke den 🙊  Hvis det er en regel, så tviler jeg litt på kompisene mine som har stjelt konene sine når de er ferdig med den. 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...