Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Så bra! Litt synd med dårlige bilder, men greit å få bekreftet at det er en lillesøster :) Jeg fikk plutselig en følelse av at jeg har en gutt i magen i går, og fikk litt panikk :fnise:

Sånn pute ser god ut, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle brukt den? Til nå sover jeg ganske greit, bortsett fra følelsen av at magen ikke er en del av kroppen lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Weebs skrev:

Så bra! Litt synd med dårlige bilder, men greit å få bekreftet at det er en lillesøster :) Jeg fikk plutselig en følelse av at jeg har en gutt i magen i går, og fikk litt panikk :fnise:

Sånn pute ser god ut, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle brukt den? Til nå sover jeg ganske greit, bortsett fra følelsen av at magen ikke er en del av kroppen lenger. 

Jeg har en tendens til å samle dynen mellom beina. Og så ender jeg opp med å fryse. Så nå sover jeg nok litt bedre og varmere om natten. Når jeg var gravid med lille så var det jo 30 grader når jeg var høygravid, så da sov jeg uten dyne (mens svetten rant). Den ser jo så god ut. Snakket med vennepar om det i går, der han sier "en sånn pute MÅ dere ha!" :fnise:

Jeg får plutselig litt panikk, tenk om de så feil! Hun sa jo bare at det så ut som en jente, ikke at det var. I dag sa hun bare "ja, det ser litt jentete ut". Hva betyr det liksom? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser litt jentete ut"? What?! Da hadde jeg også blitt usikker, altså :tongue: På den første ultralyden vår så jeg at det var jente før jordmor sa noe, for jeg hadde googlet at "tre hvite streker" er kjønnslepper. Hoho. På den i Haukeland sa legen at "han her var dårlig utstyrt, stakkar" så enten er det en gutt med en penis som er lett å gjemme eller så er det fremdeles kjønnslepper der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Weebs skrev:

"Ser litt jentete ut"? What?! Da hadde jeg også blitt usikker, altså :tongue: På den første ultralyden vår så jeg at det var jente før jordmor sa noe, for jeg hadde googlet at "tre hvite streker" er kjønnslepper. Hoho. På den i Haukeland sa legen at "han her var dårlig utstyrt, stakkar" så enten er det en gutt med en penis som er lett å gjemme eller så er det fremdeles kjønnslepper der :fnise:

Mikropenis :fnise:
Jeg så det nesten med en gang selv. Hun landet jo rett på skrittet, men når jeg spurte om hun kunne sjekke kjønn så var lillesøster rimelig vanskelig :P Jeg måtte hoppe, snu og drikke for å få henne til å flytte på seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig lillesøster er som driver og gjemmer seg da :fnise: Ble ikke sagt at det helt sikkert er en lillesøster her heller, bare at det ser ut som om det er jente men at man kan jo aldri si det helt sikkert. Men vi så jo hva som IKKE var der så vi er jo sikre på at det er jente selv om hun ikke kunne garantere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjenner litt på den at tenk om det ikke er jente likevel! Først igår turte jeg å kjøpe det første rosa plagget. Tenkte egentlig å vente til etter 3d ultralyd, håper vi får det bekreftet der. Men det er jo sååå lenge til! Her sa jordmor at hun så de tre strekene så det betyr jente. Jeg spurte om hun var sikker, og hun sa "helt klart". Blir rart å omstille seg om det er en gutt, har liksom blitt kjent med jenten i magen nå. Hører jo om de som får vite feil kjønn hele tiden :P sist jeg hørte om det var i fjor høst da en kamerat av meg ventet jente og ut kom en med tut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Leopanter skrev:

:vinke:

Hei, jeg vil følge!

Gratulerer med en lillesøster på vei :)

Hei og velkommen hit ☺️👋🏻 

Tusen takk! 

15 timer siden, A4-livet skrev:

Så vanskelig lillesøster er som driver og gjemmer seg da :fnise: Ble ikke sagt at det helt sikkert er en lillesøster her heller, bare at det ser ut som om det er jente men at man kan jo aldri si det helt sikkert. Men vi så jo hva som IKKE var der så vi er jo sikre på at det er jente selv om hun ikke kunne garantere det.

Ja, hun var virkelig vanskelig av seg 🙊  Men jeg velger å stole på magefølelsen min og de to jordmødrene som sier at det er lillesøster son bor i magen min. Men vet jo aldri. 

29 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Jeg og kjenner litt på den at tenk om det ikke er jente likevel! Først igår turte jeg å kjøpe det første rosa plagget. Tenkte egentlig å vente til etter 3d ultralyd, håper vi får det bekreftet der. Men det er jo sååå lenge til! Her sa jordmor at hun så de tre strekene så det betyr jente. Jeg spurte om hun var sikker, og hun sa "helt klart". Blir rart å omstille seg om det er en gutt, har liksom blitt kjent med jenten i magen nå. Hører jo om de som får vite feil kjønn hele tiden :P sist jeg hørte om det var i fjor høst da en kamerat av meg ventet jente og ut kom en med tut :fnise:

Tror alle er innom den tanken. Husker jeg fikk spørsmål om "hva hvis det viser seg å være en gutt når babyen kommer?" Ja, da hadde han måtte levd med rosa rom en god stund. Det er jo ikke noe bedre med ene kjønnet enn andre. Det virker som at folk syns synd på oss fordi vi får to jenter. Skjønner ikke hvorfor. Jeg er overlykkelig! Jeg har alltid hatt lyst på en søster selv. 💜

En kollega av meg var forberedt på gutt når hun møtte opp på 3D-ultralyd. Var jo det hun fikk beskjed om på OUL. Men der lå en liten jente 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser :) :vinke:

Gratulerer med den lille i magen! Så heldig du er som venter en liten jente. Det virker jo som det var det du ønsket deg mest :) Jeg har jo rablet litt i noen dagbøker på KG rundt dette tema med forventinger rundt kjønn. Det slår meg nemlig at de som får vite at de venter jenter virker mye mer lettet og lykkelige (under svangerskapet) enn de som venter gutter? 

Jeg venter gutt denne gangen og jeg opplever det motsatte av deg. Jeg føler nesten jeg må forsvare det (på en rar måte.. for hvordan kan jeg noe for hvilket kjønn det er?!).. I utgangspunktet følte jeg at jeg var totalt likegyldig til kjønn, men når jeg ser på reaksjonene til venner som venter gutt (eller jente), så tror jeg ønsket om et spesielt kjønn ligger dypere enn man kanskje vil innrømme selv. Samme hvor tabubelagt det er! 

Selv har jeg søster og kunne ønske jeg kunne gi min datter en også, men naturens gang ville det annerledes ;) Men man får de barna man får.. Og godt er det :)  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Innom og hilser :) :vinke:

Gratulerer med den lille i magen! Så heldig du er som venter en liten jente. Det virker jo som det var det du ønsket deg mest :) Jeg har jo rablet litt i noen dagbøker på KG rundt dette tema med forventinger rundt kjønn. Det slår meg nemlig at de som får vite at de venter jenter virker mye mer lettet og lykkelige (under svangerskapet) enn de som venter gutter? 

Jeg venter gutt denne gangen og jeg opplever det motsatte av deg. Jeg føler nesten jeg må forsvare det (på en rar måte.. for hvordan kan jeg noe for hvilket kjønn det er?!).. I utgangspunktet følte jeg at jeg var totalt likegyldig til kjønn, men når jeg ser på reaksjonene til venner som venter gutt (eller jente), så tror jeg ønsket om et spesielt kjønn ligger dypere enn man kanskje vil innrømme selv. Samme hvor tabubelagt det er! 

Selv har jeg søster og kunne ønske jeg kunne gi min datter en også, men naturens gang ville det annerledes ;) Men man får de barna man får.. Og godt er det :)  

 

 

Velkommen hit, @Carouselle :vinke:

Tusen takk. Det var ikke sånn at jeg ikke ønsket meg gutt, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle være skuffet fordi nr to var samme kjønn som nr en. Heldige de er som får hver sin søster. Det jeg opplever er mer panikken for det å få en gutt når man har en jente fra før fordi de ikke helt vet hvordan de skal "takle" en gutt. Men ser samtidig det motsatte og. Jeg tenker at en baby er lykke uansett :laugh:

Jeg tror jo veldig mange damer har et ønske om en datter en gang, men så fins det jo forskjellige damer og. Jeg har en venninne som blir dårlig ved tanke på en jente. Heldivis for henne så har hun to gutter :fnise:

Det som gjør at jeg syns det er utrolig kjekt med to jenter er fordi jeg ikke har et veldig nært forhold til min bror. Jeg har alltid tenkt på hvordan det ville vært å ha en søster. Min mor har to brødre og hun forteller at hun alltid har ønsket seg en søster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pentu skrev:

Velkommen hit, @Carouselle :vinke:

Tusen takk. Det var ikke sånn at jeg ikke ønsket meg gutt, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle være skuffet fordi nr to var samme kjønn som nr en. Heldige de er som får hver sin søster. Det jeg opplever er mer panikken for det å få en gutt når man har en jente fra før fordi de ikke helt vet hvordan de skal "takle" en gutt. Men ser samtidig det motsatte og. Jeg tenker at en baby er lykke uansett :laugh:

Jeg tror jo veldig mange damer har et ønske om en datter en gang, men så fins det jo forskjellige damer og. Jeg har en venninne som blir dårlig ved tanke på en jente. Heldivis for henne så har hun to gutter :fnise:

Det som gjør at jeg syns det er utrolig kjekt med to jenter er fordi jeg ikke har et veldig nært forhold til min bror. Jeg har alltid tenkt på hvordan det ville vært å ha en søster. Min mor har to brødre og hun forteller at hun alltid har ønsket seg en søster. 

 

Huff, ja det er det jeg er litt bekymret over.. At båndet mellom søster og søster, kanskje er bedre og sterkere enn mellom bror og søster. Jeg har jo et supert forhold til min søster, og kan ikke helt forestille meg at jeg skulle ha det samme med en bror. Men nå venter jeg jo en gutt.. så da får dessverre ikke Mini noen søster. 

Men jeg kan forstå panikken ved å få jente også for noen! Man tror man automatisk må omgås tyll og ballerinaskjørt og englevinger, ballett, avanserte fletter og drama for your mama! :sminkedokke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carouselle skrev:

 

Huff, ja det er det jeg er litt bekymret over.. At båndet mellom søster og søster, kanskje er bedre og sterkere enn mellom bror og søster. Jeg har jo et supert forhold til min søster, og kan ikke helt forestille meg at jeg skulle ha det samme med en bror. Men nå venter jeg jo en gutt.. så da får dessverre ikke Mini noen søster. 

Men jeg kan forstå panikken ved å få jente også for noen! Man tror man automatisk må omgås tyll og ballerinaskjørt og englevinger, ballett, avanserte fletter og drama for your mama! :sminkedokke: 

Herregud, nå fikk jeg mer panikk for at det blir en jente denne gangen :fnise: Jeg kan jo ingen ting om fletter! Heldigvis har sjefen min sagt at man ikke trenger å kunne noe om jenter før i 12årsalderen. Han har tre jenter og en gutt, så da ble jeg litt beroliget.

jeg har en bror og en søster og har et like nært forhold til begge to. Vi er ganske tette da, tre år og en mnd mellom eldste og yngste, så kanskje det har litt å si? :vetikke: Og så har vi hatt samme fritidsinteresser hele veien, korps og friidrett, så vi har alltid hatt en del felles venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carouselle skrev:

 

Huff, ja det er det jeg er litt bekymret over.. At båndet mellom søster og søster, kanskje er bedre og sterkere enn mellom bror og søster. Jeg har jo et supert forhold til min søster, og kan ikke helt forestille meg at jeg skulle ha det samme med en bror. Men nå venter jeg jo en gutt.. så da får dessverre ikke Mini noen søster. 

Men jeg kan forstå panikken ved å få jente også for noen! Man tror man automatisk må omgås tyll og ballerinaskjørt og englevinger, ballett, avanserte fletter og drama for your mama! :sminkedokke: 

Jeg er veldig lite tyll og ballerinaskjørt av meg. Før jeg ble mor så var jeg veldig antirosa, men nå kan jeg informere om at det har flyttet et rosa pledd inn i stuen og rosa håndkler på gjestetoalettet. Jeg har alltid kjøpt alle andre farger enn rosa til jentene til venner og familie. Men til lille så kjøpes det mye rosa. Jeg velger plutselig rosa før lilla. Hva skjedde?!?:ohmy:

6 minutter siden, A4-livet skrev:

Herregud, nå fikk jeg mer panikk for at det blir en jente denne gangen :fnise: Jeg kan jo ingen ting om fletter! Heldigvis har sjefen min sagt at man ikke trenger å kunne noe om jenter før i 12årsalderen. Han har tre jenter og en gutt, så da ble jeg litt beroliget.

jeg har en bror og en søster og har et like nært forhold til begge to. Vi er ganske tette da, tre år og en mnd mellom eldste og yngste, så kanskje det har litt å si? :vetikke: Og så har vi hatt samme fritidsinteresser hele veien, korps og friidrett, så vi har alltid hatt en del felles venner.

Du kan bruke youtube til å lære deg å flette. Ellers så kan jeg trøste deg med at lille nå er 2 år og jeg har flettet henne ca to ganger og det blir ikke særlig pent :P Eneste forskjellen på lille og nabogutten er at hun er mye tøffere enn han. Så foreløbig er det ikke så stor forskjellen på kjønnene. :P 

Ja, jeg tipper alderen har mye å si. For det er 6 år mellom oss. Så jeg var den irriterende lillesøsteren i veldig mange år. Og så flyttet han ut. Vi har jo mye felles og har begge holdt på med samme idrettene, men det har skjedd mye de siste årene og vi er på veldig forskjellige steder i livet. Pluss at jeg ikke taklet exen hans (de var sammen i ca 7 år). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit @Småkjekset ☺️

Nå er jeg plutselig 21 uker og lillesøster har endelig latt pappaen hilse på. Nå er han supergiret og skal kjenne på magen hele tiden 🙊 Forrige gang var jeg nesten 24 uker før han kjente noe. Er god forskjell på hvor morkaken ligger gitt. Forrige gang fungerte den som en støtdemper (og punshing bag) nå ligger den fint på toppen. 

Lille har nå begynt i barnehagen igjen. Mor var forberedt på tårer og mye styr, men hun vinket fint og begynte å leke med alt hun fant av leker. Litt fornærmet var hun, men nesten ingen reaksjon. 

Også må jeg skryte litt av soverommet vår som vi pusset opp i forrige uke. Det er så fint! Når vi flyttet inn så visste vi lite om hva vi kunne bestemme av farger osv. Skal vi kjøpe nytt hus en gang til så blir det gjort litt annerledes. Men nå har den triste hvitfargen forsvunnet og blitt til en varm blåfarge. Er så fint sammen med de hvite listene og skapet og alt. Er bare så fornøyd. 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hele tiden tenkt at når man får to tette så er det greit at de har samme kjønn. Men mannen er året yngre enn den ene søsteren (han har 3 søstre) og de har et veldig tett bånd og har mange av de samme vennene. Det blir 7 år mellom L og lillesøster i magen, og jeg tror at hvis L var jente hadde de kanskje hatt et nærmere forhold etterhvert. Tror forskjellen vokser litt med alderen?

Så kjekt at mannen har fått kjenne! Her og er han veldig glad i å kjenne, og se magen danse ;) 
Og herlig med nyoppusset soverom! Vi og har malt, og det er så fint! Har hørt at blått skal være beroligende, så det passer jo perfekt på et soverom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir nesten litt trist av å lese at dere ikke har nære forhold til søsknene deres. Det er nok fordi jeg selv har et så nært forhold til min søster! Så sånn sett er det uvirkelig for meg å ikke ha et nært bånd til et familiemedlem. Likevel tror jeg det er like normalt at man ikke får noen nær relasjon til søsken, særlig når aldersforskjellen blir større. Det er over fire år mellom meg og søsteren min, og det tok ganske mange år før vi fant en balanse. Fire år kan være ganske mye når man går gjennom forskjellige faser i livet; barnehage, ungdomsskole, vgs osv.. Heldigvis utjevnes det til slutt :) Og vi hadde mange perioder i livet hvor vi også var på bølgelengde, selv om vi var mindre! Og de som ikke får nære bånd til søsken, finner de sikkert andre steder i livet - som med venner. Jeg må vel bare begynne å akseptere at jeg ikke kunne styre at Mini skulle få en lillesøster her i livet :enig:

 

Gøy å kjenne liv! Jeg har morkaken foran denne gangen, så her har det vært ganske dempede og nedtonede bevegelser i forhold til sist. Men nå begynner denne saken på innsiden å bli så stor, at nå kjennes det nesten litt for godt. Føles som om noen er på vei ut, Alien-style! :eeeh:

Gratulerer med nyoppusset soverom! Sitter selv i et hus hvor alt var ferdigmalt i "hvitt" og fantaserer om noen malingsstrøk her og der! Hvilken farge gikk dere for? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. august 2016 at 9.36, Strikkesokken skrev:

Har også hele tiden tenkt at når man får to tette så er det greit at de har samme kjønn. Men mannen er året yngre enn den ene søsteren (han har 3 søstre) og de har et veldig tett bånd og har mange av de samme vennene. Det blir 7 år mellom L og lillesøster i magen, og jeg tror at hvis L var jente hadde de kanskje hatt et nærmere forhold etterhvert. Tror forskjellen vokser litt med alderen?

Så kjekt at mannen har fått kjenne! Her og er han veldig glad i å kjenne, og se magen danse ;) 
Og herlig med nyoppusset soverom! Vi og har malt, og det er så fint! Har hørt at blått skal være beroligende, så det passer jo perfekt på et soverom :jepp:

Det kommer jo veldig an på personlighetene. Jeg og min bror er veldig forskjellige, selv om vi har mange like interesser. Så kan være det er en av grunnene. 

Vi elsker soverommet. Er nesten sånn at jeg bare vil sitte der inne, sånn som jeg gjorde når rommet til lille var ferdig :P 

Den 9. august 2016 at 10.17, Carouselle skrev:

Jeg blir nesten litt trist av å lese at dere ikke har nære forhold til søsknene deres. Det er nok fordi jeg selv har et så nært forhold til min søster! Så sånn sett er det uvirkelig for meg å ikke ha et nært bånd til et familiemedlem. Likevel tror jeg det er like normalt at man ikke får noen nær relasjon til søsken, særlig når aldersforskjellen blir større. Det er over fire år mellom meg og søsteren min, og det tok ganske mange år før vi fant en balanse. Fire år kan være ganske mye når man går gjennom forskjellige faser i livet; barnehage, ungdomsskole, vgs osv.. Heldigvis utjevnes det til slutt :) Og vi hadde mange perioder i livet hvor vi også var på bølgelengde, selv om vi var mindre! Og de som ikke får nære bånd til søsken, finner de sikkert andre steder i livet - som med venner. Jeg må vel bare begynne å akseptere at jeg ikke kunne styre at Mini skulle få en lillesøster her i livet :enig:

 

Gøy å kjenne liv! Jeg har morkaken foran denne gangen, så her har det vært ganske dempede og nedtonede bevegelser i forhold til sist. Men nå begynner denne saken på innsiden å bli så stor, at nå kjennes det nesten litt for godt. Føles som om noen er på vei ut, Alien-style! :eeeh:

Gratulerer med nyoppusset soverom! Sitter selv i et hus hvor alt var ferdigmalt i "hvitt" og fantaserer om noen malingsstrøk her og der! Hvilken farge gikk dere for? :) 

Du er heldig som har et så godt forhold til din søster. Jeg tror det er noe spesielt med forholdet mellom søstre. Bestevenninnen min har en søster med like stor aldersforskjell som meg og min bror. De har et kjempegodt forhold. Så kjønn spiller nok litt rolle, men ja, personligheten har mye og si og. Ene kameraten min har 2 søstre, der er det han og ene søsteren som har best forhold av de 3. 

Kyst gikk vi for ☺️

Jeg har en som sparker meg godt når jeg ligger for lenge på magen :P. Må le litt av ene kollegaen min. Hun klagde over at hun la på seg i sommer, så svarte jeg at det bare blir verre og verre her, men denne buksen (viste henne strikken i livet) hjalp veldig. Da får jeg svar at jeg er så slank at hun ikke ser for seg at jeg har noe problem. Da måtte jeg bare le. "hallo damen, jeg er gravid! magen blir bare større og større". Nå må det nevnes at magen er liten nå og var liten når jeg gravid med lille. Jeg føler jo at jeg har fått skikkelig mage, men tydeligvis ikke :fnise:

Ellers har vi vært hos veterinær med hunden. Han skadet seg når vi var på ferie, så nå måtte jeg inn på kontroll med han for å få sjekke stingene som var blitt betente. Når hun har fjernet stingene så begynner hun å presse på såret. Det må nevnes at jeg hadde informert henne om at jeg er gravid. Hun presser ut puss og ber meg se på mens hun presser ut alt av driten. Jeg måtte konsentrere meg for å ikke spy. Kanskje ikke tingen å be en gravid dame om å sjekke. :kvalm:

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror begge vi søstrene har et nærere forhold til broren vår enn til hverandre. Men broren min og jeg krangla så busta føyk en periode uten at jeg egentlig husker det selv om jeg var ganske stor. Har vel fortrengt det :fnise:

Vi gleder oss også til å male soverommet. Nytt hus så alt var jo hvitt, nå skal vi male det i Oslo fra Jotun. Spent på hvordan det blir siden det er en veldig mørk farge. Men har to vinduer, speilskap, et digert bilde på den ene veggen, hvit seng og stort rom så jeg tror det blir fint :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg tror begge vi søstrene har et nærere forhold til broren vår enn til hverandre. Men broren min og jeg krangla så busta føyk en periode uten at jeg egentlig husker det selv om jeg var ganske stor. Har vel fortrengt det :fnise:

Vi gleder oss også til å male soverommet. Nytt hus så alt var jo hvitt, nå skal vi male det i Oslo fra Jotun. Spent på hvordan det blir siden det er en veldig mørk farge. Men har to vinduer, speilskap, et digert bilde på den ene veggen, hvit seng og stort rom så jeg tror det blir fint :jepp:

Mannen og søsteren kranglet myyyye har jeg hørt rykter om (2,5 år mellom de). Men forholdet deres er ikke akkurat supert. Men så er de natt og dag da.

vi fant og ut at vi kunne ha en mørk farge Pga hvite lister, en hel vegg som består av hvite skyvedører, to vinduer, hvite rammer og bildelist. Jeg gleder meg til å se hvordan det blir hos dere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...