Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Klarte ikke spore opp Kyst, men ut fra navnet hørtes det ut som en deilig soveromsfarge.

Og Oslo som A4 skal gå for, den er bare helt rå! Digger den! 

Elsker virkelig de malingstrendene som er nå! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Carouselle skrev:

Klarte ikke spore opp Kyst, men ut fra navnet hørtes det ut som en deilig soveromsfarge.

Og Oslo som A4 skal gå for, den er bare helt rå! Digger den! 

Elsker virkelig de malingstrendene som er nå! :)

 

Fant den her http://scanox.no/_wp/wp-content/uploads/2015/06/butinox_greenroom_fargekart.pdf Vi syns den er helt super! Til og med min far (som er en mann av få ord) skrøt mye over den. 😜

 

Er så kjekt at det endelig kommer litt farger igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A4-livet skrev:

Å, den var fin! Nå vil jeg nesten ha den i stedet :fnise:

Hihi. Det er lov med lik farge på soverommene når vi bor på hver vår kant av landet :fnise:

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Wow, den fargen var kjempefin!:jepp:

Takk. Vi er storfornøyd! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og mannen vært på date. Vi er veldig glad i å se filmer/gå på kino. Så i dag ble det en kino-date. Som alltid var vi seint ute, men utrolig nok klarte vi å spise middag på Zupperia før filmen. De leverer kjappest på senteret vårt, så da ble det en kjapp middag før vi planetet oss i setene på kinoen. Vi så Suicide Squad. Jeg lo meg gjennom hele filmen, selv når ryggen begynte å klage. På slutten så skrek ryggen min høylytt. Jeg lurer på om folk hadde sett rart på meg om jeg hadde tatt med meg bbhugme puten på kino:fnise:

Men veldig kjekt å bare være oss, spesielt nå når mannen har vært på reise. Mens vi gikk mot heisen oppdaget vi at det var komt nye klær på Lindex. Så lille fikk seg noen nye klær. På vei inn for å finne noe til magetrollet, men plutselig så ser mannen på meg "nå drar vi hjem. Du ser ikke noe bra ut". For her har feberen flyttet inn i tillegg til ryggen som klager. Godt det er helg alle sammen! :P:dry:

Var forresten en som storkoste seg på kino. Hun danset noe voldsomt der inne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du skulle tatt med bbhugme på kino jeg altså:fnise: her danset mini veldig og da jeg var på kino! Usikker på om det var smågodtet eller lyden som gjorde det, men hun turnet ihvertfall så fælt at jeg tenkte hun må sove i dagevis etter dette ;) 

Håper du blir bedre fort!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 9.8.2016 at 8.40, Pentu skrev:

Velkommen hit @Småkjekset ☺️

Nå er jeg plutselig 21 uker og lillesøster har endelig latt pappaen hilse på. Nå er han supergiret og skal kjenne på magen hele tiden 🙊 Forrige gang var jeg nesten 24 uker før han kjente noe. Er god forskjell på hvor morkaken ligger gitt. Forrige gang fungerte den som en støtdemper (og punshing bag) nå ligger den fint på toppen. 

Lille har nå begynt i barnehagen igjen. Mor var forberedt på tårer og mye styr, men hun vinket fint og begynte å leke med alt hun fant av leker. Litt fornærmet var hun, men nesten ingen reaksjon. 

Også må jeg skryte litt av soverommet vår som vi pusset opp i forrige uke. Det er så fint! Når vi flyttet inn så visste vi lite om hva vi kunne bestemme av farger osv. Skal vi kjøpe nytt hus en gang til så blir det gjort litt annerledes. Men nå har den triste hvitfargen forsvunnet og blitt til en varm blåfarge. Er så fint sammen med de hvite listene og skapet og alt. Er bare så fornøyd. 😃😃

Åh, bilde? :) Vi har akkurat begynt oppussingen, og det er så spennende å se hva andre gjør! :)

Angående det med søstre og brødre, så virker det nesten som det er andre faktorer som spiller inn enn alder og kjønn, synes jeg. Jeg har en lillesøster, men det er hele fem år mellom oss. Vi kranglet mye da vi vokste opp, men da hun bikket 18 ble vi bestevenninner og har vært det siden. Hun er kanskje det mennesket jeg er aller mest glad i i hele verden. Samboeren min har en søster, og de kranglet også mye da de vokste opp. Men da de ble eldre, ble de kjempegode venner, og i dag er de veldig nære på tross av kjønn. Mens en annen jeg kjenner (mann) ikke har noe nært forhold til broren sin fordi de er så forskjellige, mens han derimot har dette brødreforholdet til to av fetterne sine i stedet.

Kanskje det rett og slett er hvordan familien legger til rette som har mest betydning? Og selv om man er søsken, betyr jo ikke det at man er like heller. Jeg har en ikke-biologisk søster også. Hun har fire barn, men de er totalt forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sunhands skrev:

Åh, bilde? :) Vi har akkurat begynt oppussingen, og det er så spennende å se hva andre gjør! :)

Angående det med søstre og brødre, så virker det nesten som det er andre faktorer som spiller inn enn alder og kjønn, synes jeg. Jeg har en lillesøster, men det er hele fem år mellom oss. Vi kranglet mye da vi vokste opp, men da hun bikket 18 ble vi bestevenninner og har vært det siden. Hun er kanskje det mennesket jeg er aller mest glad i i hele verden. Samboeren min har en søster, og de kranglet også mye da de vokste opp. Men da de ble eldre, ble de kjempegode venner, og i dag er de veldig nære på tross av kjønn. Mens en annen jeg kjenner (mann) ikke har noe nært forhold til broren sin fordi de er så forskjellige, mens han derimot har dette brødreforholdet til to av fetterne sine i stedet.

Kanskje det rett og slett er hvordan familien legger til rette som har mest betydning? Og selv om man er søsken, betyr jo ikke det at man er like heller. Jeg har en ikke-biologisk søster også. Hun har fire barn, men de er totalt forskjellige. :)

Jeg sender deg bilde jeg :) 

Er nok mye som spiller inn, krysser fingrene for at jentene mine blir verdens beste venner :rodmer:

 

Nå er det plutselig bare noen få dager til jeg reiser til London. Er spent på hvor mye jeg kommer til å shoppe til jentene :fnise: Blir godt med noen dager vekke. Har vært litt anspent her hjemme etter at mannen begynte i jobb. Han er sliten og jeg er generelt sliten/har vondt, men jeg er flinkere til å bare tenke tingene, mannen har en tendens til å si alt. Så da kjenner jeg det skal bli godt å savne hverandre litt. Jeg skal nyte dagene med musikaler, godt mat og mye shopping. Kommer sikkert til å være en smule knust :P Jeg tar alltid med meg noen filmer som vi kan se på kvelden. Jeg er ikke en som fyker rundt på kveldene på storbyferie. Spesielt når jeg er gravid. Så godt å kunne puste litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med en Londontur! Håper du koser deg masse! Hvem reiser du med og når? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Åh, så deilig med en Londontur! Håper du koser deg masse! Hvem reiser du med og når? :) 

Vi drar i morgen tidlig. Vi = meg og min mor. Årets juletur i august. Av en eller annen grunn så passer det dårlig med London i desember i år 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Småkjekset skrev:

Så gøy! Håper du koser deg masse :nigo:

 

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så herlig! Kos dere masse!!

Tusen takk. Vi nyter livet. Selv om dette var litt vell slitsomt  

var en mann som reiste seg for meg på undergrunnen i dag :bolledeig::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. august 2016 at 16.50, Pentu skrev:

 

Tusen takk. Vi nyter livet. Selv om dette var litt vell slitsomt  

var en mann som reiste seg for meg på undergrunnen i dag :bolledeig::laugh:

Høflige engelskmenn altså :rodmer:

Og da hadde du ikke en gang en button som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Carouselle skrev:

Høflige engelskmenn altså :rodmer:

Og da hadde du ikke en gang en button som dette?

No button :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+6

Da er jeg tilbake fra London og har hatt første time hos jordmor siden uke 15. Jeg har til nå lagt på meg 4 kg (eller, 3,9 hvis vi skal være nøyaktig) og alle kiloene har dukket opp siden sist. Fikk helt sjokk når jeg gikk på vekten. Jordmor bare lo og sa at jeg ikke hadde vært der på 8 uker, så det var ikke noe å si på det. Men samtidig så har jeg jo hatt skikkelig sommerferie med flere middager for dagen og har spist is ca hver dag. Kanskje det er på tide med hverdagen igjen? Er så flink med lille, men når hun har lagt seg så er ikke mor så flink lenger. Jordmor var strålende fornøyd, hun syns alt så perfekt ut. Hun ville at jeg skulle ta glukosebelastning, men diskuterte frem og tilbake med seg selv. Hun kom frem til at jeg burde spørre på Haukeland om en ny type test. For UC og en sånn test var ikke helt heldig mente hun. 

Så godt å være hjemme å susse på lille igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som verdens største vektoppgang akkurat :ler2: 

Men jeg skjønner hva du mener, jeg er nok litt vel avslappet til kostholdet siden jeg føler at jeg er "screwed anyway" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte hjem fra levering i dag, så kom nyhetene på. Der snakket de om prøverør og at de har senket den øvre grensen og at det nå er slutt på søskenforsøk. Da kom tårene, før de ble avløst av sinne. Jeg skjønner jo at de gjør det for at flere skal få komme til, men så er det tårer for de som nå har blitt for gammel og for de som drømmer om en lillebror eller lillesøster, men ikke har råd til private forsøk. Vi er så heldig at det klaffet hjemme denne gangen, men vi vet hvor vondt det er å gå gjennom denne prosessen. Men hver eneste dag er jeg overlykkelig for at vi gikk gjennom det hele. Med sprøyter og mengder med hormoner. Vi har jo verdens fineste lille jente :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...