Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Pentu skrev:

 

Hehe. Hva er forskjellen på pinnekjøttet deres da? Her sverger vi til røkt, mens svigers vil ha urøkt. Det smaker jo nesten ingenting. Men det er jo veldig smaksak. Her er det null stress med min familie (liten familie) mens det er superstressende å feire med svigers. Var upersonlig. Alle satt i hver sin krok mens de åpnet gaver. 

Vi kjøpte treet på nettet, så var utrolig heldig. Ikke minst er det 380 lys på det. Vi har hatt to pakker (160 lys) så det blir kjekt. Det er så mange stygge, jeg vil ikke at folk skal se at det er fake. Ser helst at de må smake på det for å skjønne at det ikke er ekte :fnise:

Vet faktisk ikke, mamma har ikke noe sånt spesielt som hun sverger til, men kjøper det som er tilgjengelig i butikk og er ikke så kresen på det.."pinnekjøtt er pinnekjøtt og det er godt uansett" :P hun har jo rett, men svigers sitt er mye bedre. Tror de sverger til røkt da. Og litt mer pricy enn det mamma går for.
Usj, det må være kjipt med de familiene der alle bare kaster seg under treet, finner sine gaver og river dem opp i et hjørne for seg selv :P her er det heldigvis høytidelig med en pakkeoppleser og alle må se hva en får før det er neste gave hos begge familiene:fnise:

Enig! Jeg og har sånn med lys. Pluss noen ekstra lys:sjenert: viktig med et skikkelig fint tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Vet faktisk ikke, mamma har ikke noe sånt spesielt som hun sverger til, men kjøper det som er tilgjengelig i butikk og er ikke så kresen på det.."pinnekjøtt er pinnekjøtt og det er godt uansett" :P hun har jo rett, men svigers sitt er mye bedre. Tror de sverger til røkt da. Og litt mer pricy enn det mamma går for.
Usj, det må være kjipt med de familiene der alle bare kaster seg under treet, finner sine gaver og river dem opp i et hjørne for seg selv :P her er det heldigvis høytidelig med en pakkeoppleser og alle må se hva en får før det er neste gave hos begge familiene:fnise:

Enig! Jeg og har sånn med lys. Pluss noen ekstra lys:sjenert: viktig med et skikkelig fint tre!

Her kjøper vi det hos slakter og det MÅ være røkt. Ser jo at både butikker og slakter har mer inne av urøkt, så er vel det folk vil ha. Men jeg er helt uenig :P 
Jeg er vant til at vi leser opp en og en. Er jo mye kjekkere å se reaksjonen til folk når de åpner din gave. Er ikke så gøy når vi snakker sammen noen uker etterpå og de spør om vi fikk gaven "ehm ja altså jeg åpnet mens du satt å rev opp pakkene dine". Jul skal være personlig og koselig. 

Jeg lurer på hva som er vanlig i forhold til små. Nå er lille 2,5 når vi feirer jul. I fjor så fikk hun åpne noen få gaver før vi la henne. Så spiste vi etterpå. Hva er vanlig når de har blitt så stor? Jeg har en snuppe som er veldig avhengig av søvnen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg lurer på hva som er vanlig i forhold til små. Nå er lille 2,5 når vi feirer jul. I fjor så fikk hun åpne noen få gaver før vi la henne. Så spiste vi etterpå. Hva er vanlig når de har blitt så stor? Jeg har en snuppe som er veldig avhengig av søvnen sin. 

Vi kommer nok til å gjøre som i fjor, spise middag klokka fem og så får han åpne gavene sine (liten familie, så er ikke så mange) før han skal legge seg. Blir leggetid klokka 19 som ellers. I fjor var han vel mest opptatt av å dele ut gaver til oss andre, men i år blir det sikkert ennå mer stas med gavene han får selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å spise middag kl 17 og så er det gaver etter det. På julaften har han alltid fått være litt lenger oppe her da, med unntak av den første julen da han var 9 mnd gammel og ikke skjønte noe uansett ;)  legger seg etter gaveåpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Vi kommer nok til å gjøre som i fjor, spise middag klokka fem og så får han åpne gavene sine (liten familie, så er ikke så mange) før han skal legge seg. Blir leggetid klokka 19 som ellers. I fjor var han vel mest opptatt av å dele ut gaver til oss andre, men i år blir det sikkert ennå mer stas med gavene han får selv :)

 

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Vi har pleid å spise middag kl 17 og så er det gaver etter det. På julaften har han alltid fått være litt lenger oppe her da, med unntak av den første julen da han var 9 mnd gammel og ikke skjønte noe uansett ;)  legger seg etter gaveåpning.

Jeg tror det kommer helt an på hvor vi er. Er vi hjemme med mine foreldre her, så blir det veldig etter lille sine premisser og alt gjøres for henne. Er vi med svigers så blir ting etter de andre ungenes premisser og de har ikke leggetid ellers i året. Den er på ingen måte fast ihvertfall. Så da blir nok jeg den kjipe som ikke vil strekke meg lenger enn til 19.30 😜  Hun er ikke noe gøy når hun er overtrøtt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Hunden vår var operert for en tid tilbake. De øverste stingene var vi hos veterinær for å fjerne, men hun gav oss beskjed om at de under kom til å komme ut og da måtte jeg fjerne dem. Mannen var vekke og jeg så at hunden var plaget av de, så jeg måtte til pers. Jeg som har vært kvalm den siste tiden. Trodde jeg skulle spy på den stakkars hunden. Stingene var på 10 cm og måtte dras ut fra underhuden. Lukten var ikke helt behagelig for en gravid. Følelsen var heller ikke så bra. Følte jeg dro ut innvollene hans 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet litt til lillesøster. Fordi hun virkelig trengte det :P

En rangle

Suttekluter Vi har disse til lille. Hun elsker de. Så myke og gode. 

Lekematte Vi har en sånn med masse farger og diverse dyr, men så MÅTTE bare lillesøster få denne :P 

Ekstra kjekt med rabattkoder og. Matten ble billigere enn det den ligger ute til på finn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse fint! Den lekematten har vi og gått for bare i grå (of course:fnise:). Rabattkoder? How? Where?

Og jeg er sykt glad jeg ikke har hund når jeg leser sånt, selv om jeg egentlig har litt lyst på. Usj..godt du ikke spydde på ham :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Så masse fint! Den lekematten har vi og gått for bare i grå (of course:fnise:). Rabattkoder? How? Where?

Og jeg er sykt glad jeg ikke har hund når jeg leser sånt, selv om jeg egentlig har litt lyst på. Usj..godt du ikke spydde på ham :spy:

Vi er veldig glad i de klutene fra sebra. I og med at lille tidlig valgte disse som kos så hamstret jeg. Her hos oss heter de kosen :P Kunne nok kjøpt mer, men så må jeg kjøpe nye dekk på bilen min. Når jeg får sånne utgifter så begynte jeg plutselig å savne den forrige bilen. Hva skal man med store traktordekk på bil egentlig? De er skummelt dyre. Til forrige bilen kjøpte jeg vinter og sommerdekk for 4000,- Disse koster en god del mer og det var bare for sommerdekk. 

Jeg søkte bare på rabattkode stylepit. Jeg brukte denne SEPNO15ZZG. Var ikke så mye, bare 15%. Men når matten uansett var nedsatt til å begynne med. Så klarte jeg ikke å la den ligge :P Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg faktisk kjøpte den. Trengte jo den ikke. Men når mamma og pappa spurte hva de kunne kjøpe til lillesøster og jeg foreslo tripp trapp stol så ble det plutselig en utgift mindre. Da måtte matten i hus :P 

Er veldig kjekt med hund. Men fy flate så ekkelt dette var. Når jeg var inne for å fjerne stingene, så presset veterinæren mye gusje ut av såret. Da var det ikke fullt så kjekt. Spesielt for en som er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt hvor ubehagelig det kan være når de driver med storflytting i magehuset. Sto på kjøkkenet i dag og lille magetrollet kakket meg godt i den ene organen etter den andre. Hun var tydelig misfornøyd med plasseringen sin. Så hun flyttet seg fint tilbake (nett som søsteren så har hun høyre som favorittside) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nye dekk er skikkelig dritt å bruke penger på. Bil generelt er dritt å bruke penger på. Min sier at den vil på service nå, men jeg prøver å fortelle ham at det får vente litt til. Vil gjerne holde meg til servicene hos forhandler i tilfelle vi selger den bilen en dag og ikke kjører den til den stopper av seg selv. Men den er fortsatt relativt ny så service koster fort et par lapper og det er ikke noe jeg er interessert i å bruke penger på akkurat nå :P 

Kjekt at dere får tripp trapp stol av dine foreldre! Her har mamma kjøpt en del småting og dyner og sengetøy, men jeg venter fortsatt på at svigers skal spørre hva vi trenger:fnise: forventer ikke noe da, men...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Strikkesokken skrev:

Æsj nye dekk er skikkelig dritt å bruke penger på. Bil generelt er dritt å bruke penger på. Min sier at den vil på service nå, men jeg prøver å fortelle ham at det får vente litt til. Vil gjerne holde meg til servicene hos forhandler i tilfelle vi selger den bilen en dag og ikke kjører den til den stopper av seg selv. Men den er fortsatt relativt ny så service koster fort et par lapper og det er ikke noe jeg er interessert i å bruke penger på akkurat nå :P 

Kjekt at dere får tripp trapp stol av dine foreldre! Her har mamma kjøpt en del småting og dyner og sengetøy, men jeg venter fortsatt på at svigers skal spørre hva vi trenger:fnise: forventer ikke noe da, men...:sjenert:

Bil er veldig praktisk å ha  jeg kunne ikke bodd her uten, men fy flate hvor mange kjedelige utgifter som følger med 😒

Til lille så kjøpte svigers vogn (de hadde gjort det til de andre barnebarna). Har ikke hørt noe nå. De er litt rar. Mine foreldre kjøpte seng til lille. Men ville egentlig ikke ta i mot. For det var de som betalte for forsøkene våre. Men de gledet seg sånn. 

Var på senteret i dag for å kjøpe litt diverse. Var innom på Elkjøp for å se på babycall. Der hadde de en som var returnert (30 dagers angrerett). Den var så nedsatt at jeg kjøpte den. Men nå vurderer jeg å levere den inn igjen. Skjermen var jo helt oppskrapet 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så fint gjort av foreldrene dine å betale for forsøkene deres!:hjerte: stor nok gave i seg selv det!:jepp: Her har svigers kjøpt vugge og bilstol til sine andre barnebarn, så på en måte venter jeg bare på at de skal spørre hva vi trenger. Er jo mannens første barn:sjenert: men nå har vi kjøpt alt sånt, så planen er å nevne enten den nye stolen fra Stokke eller nyfødtfotograferingen hvis de spør :P 

Æsj, kjedelig at skjermen er oppskrapet! Hvilken babycall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Oi så fint gjort av foreldrene dine å betale for forsøkene deres!:hjerte: stor nok gave i seg selv det!:jepp: Her har svigers kjøpt vugge og bilstol til sine andre barnebarn, så på en måte venter jeg bare på at de skal spørre hva vi trenger. Er jo mannens første barn:sjenert: men nå har vi kjøpt alt sånt, så planen er å nevne enten den nye stolen fra Stokke eller nyfødtfotograferingen hvis de spør :P 

Æsj, kjedelig at skjermen er oppskrapet! Hvilken babycall?

ja de er ganske så fantastiske. Jeg fortalte de at vi måtte gå den veien. Da kom tilbudet momentant. Hun ville ikke at vi skulle gå offentlig. For det var alt for lang ventetid. 

Tviler på at det kommer noe fra svigers. Stemningen har vært litt dårlig i det siste 😕

Jeg satt med babycallen lenge. Undersøkte den nøye. Prøvde å dra av et lag som ikke var der. Så kom mannen, som ikke har negler i det hele tatt å dro av beskyttelsen. Skjermen var helt super 😂 Rimelig flaut. Vi har kjøpt avent sin med kamera. Vet det er mange som ikke vil ha kamera, men vi har blitt helt avhengig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også høyre som favorittside, har aldri kjent at hun har ligget på venstre side faktisk. 

Og æsj for å måtte fjerne sting. Jeg klarer ikke fjerne flått engang, så jeg holder og ser en annen vei mens mannen tar den vekk. Orker ikke se på rullegardina på soverommet lenger heller for der er det flere skvise stankelbein og flyvedyr :spy: Har sagt til mannen at vi må kjøpe nye når vi maler soverommet og de skal være mørkegrå.

(Det var den delen av innlegget jeg skrev i går men som jeg ikke fikk posta pga dårlig nett)

 

Uffda, ikke noe gøy med dårlig stemning. Noen spesiell grunn til det, eller er det bare sånn som går litt opp og ned?

Bra at mannen fiksa babycallen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Min har også høyre som favorittside, har aldri kjent at hun har ligget på venstre side faktisk. 

Og æsj for å måtte fjerne sting. Jeg klarer ikke fjerne flått engang, så jeg holder og ser en annen vei mens mannen tar den vekk. Orker ikke se på rullegardina på soverommet lenger heller for der er det flere skvise stankelbein og flyvedyr :spy: Har sagt til mannen at vi må kjøpe nye når vi maler soverommet og de skal være mørkegrå.

(Det var den delen av innlegget jeg skrev i går men som jeg ikke fikk posta pga dårlig nett)

 

Uffda, ikke noe gøy med dårlig stemning. Noen spesiell grunn til det, eller er det bare sånn som går litt opp og ned?

Bra at mannen fiksa babycallen :fnise:

Flått klarer jeg ikke. Da venter jeg til mannen kan ta de. Tror jeg har fjernet en i mitt liv. Men stingene lever heldigvis ikke. Var redd han kom til å ryke de. For de klødde helt tydelig noe veldig. Usj. Jeg fikk litt frysninger av de rullegardinene deres :fnise: hvordan i all verden har dere fått det til? 

Det har egentlig vært dårlig stemning av og på opp igjennom. Vi er ekstremt forskjellige (ikke bare jeg og svigers, men mannen og svigers og). Noe som fort kan føre til gnisninger. Nå er det ekstremt lite forståelse for min situasjon i forhold til smerte og mangel på energi. Så de lirer av seg mye sårende ting (de mener nok ikke å såre oss). Også har de de andre barnebarna flere ganger i uken, men orker ikke ha lille to timer i løpet av to uker for at vi skal få gjort noe. De kan gjerne love henne at hun skal få komme på besøk. Men så avlyser de alltid. Nå begynner hun å bli så stor at hun blir skuffet/lei seg. :icon_frown:

haha. Ja. Det hadde vært dritflaut om jeg tok den med i butikken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig at de lar det gå utover lille. De tror vel ikke at hun er stor nok til å forstå, håper de får maks dårlig samvittighet når de skjønner at hun blir lei seg kun pga dem. Er de gamle? Merker at svigerfar som har passert 70 kan pumpe ut med mer ugjennomtenkte ting enn mamma og stefaren min som er i begynnelsen av 60-åra hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Dårlig at de lar det gå utover lille. De tror vel ikke at hun er stor nok til å forstå, håper de får maks dårlig samvittighet når de skjønner at hun blir lei seg kun pga dem. Er de gamle? Merker at svigerfar som har passert 70 kan pumpe ut med mer ugjennomtenkte ting enn mamma og stefaren min som er i begynnelsen av 60-åra hvertfall....

Hadde vært veldig greit om jeg kunne unnskyldt de med alderen, men de er 50. Hinn dagen  satt jeg med henne på fanget mens svigers dro avgårde de de andre. Godt jeg hadde solbriller på sånn at hun ikke så at tårene trilte hos mor. Hun var så lei seg. Mannen spurte om de ikke kunne være så snill å ta henne med seg i en time, så kunne han hente henne. Det var et klart nei. :angry: Jeg vet jo at det 110% er de som taper på det. For kulere og finere jente skal man leite lenge etter. Men er forferdig vondt å trøste en liten som ikke skjønner hvorfor de ikke vil være med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...