Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Så kjekt at du og Strikkesokken har møttes! Det er jo litt stas :jepp:

Og semitrailer :ohmy: Så ekkelt! Sånne nestenulykker er skikkelig skumle. 

Lillesøster som har fått navn og greier da :rodmer: 99 % sikkert i hvert fall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit, kjip fortsettelse på en dag som startet så bra da! Godt du var kjapp på bremsen. Semitrailere er skumle saker altså! Virker som om de glemmer at de har lenger bremsetid enn når de kjører personbil. 

Så gøy at dere 99% har landet på et navn!:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Herregud, godt det gikk bra. Sånne semitrailere kan være fryktelig skumle! Men gøy med navn! Her tror jeg at vi også har kommet fram til et navn, selv om det er litt trist å gi slipp på begge yndlingsnavnene mine....

De tror fort at de eier alt fordi de er stor. Er ikke sånn det funker:opplyser:

Kan jeg få vite hva dere har kommet frem til?:gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Så kjekt at du og Strikkesokken har møttes! Det er jo litt stas :jepp:

Og semitrailer :ohmy: Så ekkelt! Sånne nestenulykker er skikkelig skumle. 

Lillesøster som har fått navn og greier da :rodmer: 99 % sikkert i hvert fall ;) 

Det var kjekt! Var litt nervøs dagen før, men gikk jo veldig fint jo! :biggrin:

Hadde hjertet i halsen ganske lenge etterpå. 

9 timer siden, Småkjekset skrev:

Så gøy når man nesten har bestemt seg for navn :hjerte:

Er så kjekt å kunne kalle henne for noe, selv om vi foreløbig bare kaller henne for det når det bare er oss. 

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Shit, kjip fortsettelse på en dag som startet så bra da! Godt du var kjapp på bremsen. Semitrailere er skumle saker altså! Virker som om de glemmer at de har lenger bremsetid enn når de kjører personbil. 

Så gøy at dere 99% har landet på et navn!:biggrin:

Ja, snakk om helomvending av dagen :fnise: Er så masse tungtrafikk her ute at jeg burde bli vant til det. 

Ja, det er så gøy! :hoppendeglad:

-------------------------

I dag kom matten fra Sebra. Eller, den har lagt på posten i en uke, men jeg har ikke giddet å gå innom for å hente den. Har ikke sagt til mannen at jeg bestilte den, men når han så den så ble han veldig glad. Han syns ikke de med masse farger er så veldig fine:PHan stoler sånn på at jeg har kontroll på alt vi trenger, så han stiller egentlig ikke spørsmål ved noe jeg handler. Heldigvis. Vet at det er de som nesten må forklare kjøp av bleier. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og stoler mannen veldig på at jeg har kontroll på alt vi trenger. Veldig deilig da, selv om han trodde vi hadde alt da vognen og bilstolen var på plass:ler: hver gang jeg kjøper noe nytt sier han "Men  har vi vel alt vi trenger?" "Jo..nesten. Mangler bare..." også ramser jeg opp en eviglang liste som han glemmer før jeg har sagt alt:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.9.2016 at 17.28, Strikkesokken skrev:

Shit, kjip fortsettelse på en dag som startet så bra da! Godt du var kjapp på bremsen. Semitrailere er skumle saker altså! Virker som om de glemmer at de har lenger bremsetid enn når de kjører personbil. 

Så gøy at dere 99% har landet på et navn!:biggrin:

Jeg begynte å liste opp hva vi fremdeles trenger men som kan være greit å ønske seg til jul. Han bare ser spørrende på meg "vi hadde jo ikke sånt til lille?" Ehm nei, men det er ganske stor forskjell på sommerbaby og vinterbaby😜  

Tror vi kan si 100% 😃

 

------------------

den fryktede langhelgen er nå snart over. Har ikke vært så gale som jeg fryktet, men på fredag så holdt jeg på å kollapse på vei ut døren. Mannen og lille var litt sein, så jeg sto i gangen å ventet. Falt inntil døren, men klarte heldigvis å få åpnet døren for å sitte meg på trappen. Er veldig god hjelp i frisk luft. Men sånn utenom den episoden har helgen vært veldig fin. Jeg har hatt besøk av en venninne som bor i en annen by og i tillegg fikk jeg 4 timer alene i dag. Deilig! Avslutningen på helgen burde foreviges et sted. Vi storkoste oss mens vi lekte i stuen. Alle 3 skrattlo av alt tullet vi fant på. Mest av alt lo vi av lille 😜   

I morgen tror jeg at jeg skal begynne på nestet til lillesøster. Hvis ikke jeg bare ender opp med å ligge i sengen da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unngått dagboken litt for å unngå klageinnlegg, men såninnser jeg det at formen ikke blir bedre og det blir litt dumt med en helt tom dagbok. 

Jeg er i dag 28+4. Føler alltid jeg er så lite på vei. Er så mange her som ligger foran meg. 😜 Men 28 uker er ikke lite. 

Hun er relativt flink til å gi mor livstegn innimellom. Hinn dagen lå hun helt idiotisk til, for hver gang hun sparket eller dultet meg så traff hun blæren min :angry::fnise: også velger jeg å tro at hun vokser godt. For magen har blitt stor. Er litt smånervøs for hvor stor den faktisk blir denne gang. Jeg ligger fremdeles helt fint på magen, men mistenker at det fort blir slutt på det 😜

Denne uken var vi og ute på byn. Var på showet til Dagfinn Lyngbø. Mannen fikk ikke drikke fordi jeg var så dårlig. Men vi storkoste oss. Selv om jeg var ekstremt ferdig på slutten. Det var godt å pynte seg litt. Har ikke følt meg så veldig fin i dette svangerskapet. Tror i går var første gangen. 

Nå skal vi bare nyte dagen før vi drar for å hente gullet vårt hos besteforeldrene. Savner henne allerede jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! Har dager jeg er sånn jeg og, formen suger så da er det ikke vits i å sutre i dagboken :P

28+4 er mye! Under 12 igjen da:nigo:

Så gøy med Dagfinn Lyngbø! Vi hadde lyst å kjøpe billetter da de kom ut, men det ble aldri noe av..nå er det vel altfor sent uansett:fnise: herlig å pynte seg litt, men jeg syns du var veldig fin på daten vår da:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

Skjønner hva du mener! Har dager jeg er sånn jeg og, formen suger så da er det ikke vits i å sutre i dagboken :P

28+4 er mye! Under 12 igjen da:nigo:

Så gøy med Dagfinn Lyngbø! Vi hadde lyst å kjøpe billetter da de kom ut, men det ble aldri noe av..nå er det vel altfor sent uansett:fnise: herlig å pynte seg litt, men jeg syns du var veldig fin på daten vår da:biggrin:

Godt jeg ikke er eneste. Men i dag kan jeg skryte på meg ganske god form og ommøblering av barnerom. Lille har storkost seg. Vanligvis så maser hun om å få se på Olaf (Frost), men i dag har hun gått gjennom alt hun eier av leker og ting. Litt dansing måtte til og. 😜

Ja, det går unna nå. Er spent på hvor stor lillesøster har blitt nå. Vi skal på ultralyd på fredag og jeg kjenner jeg grugleder meg (som alltid). Sist var hun 33 pers, krysser fingrene for at det er bedre eller likt. Storesøster målte de alltid til  60 ish. Men planen er ingen morkakesvikt denne gangen. Var det som gjorde at hun gikk fra stor til liten inne i magehuset. 

Vi fikk billettene til jul. En veldig koselig julegave å få. Er jo begrenset hva man trenger av ting i dagens samfunn. Vi kjøper jo alt vi trenger. Så nå har jeg gitt meg selv shoppingstopp. Skriver heller alt ned. Sånn at vi har ønsker å komme med når vi får spørsmål til jul. 

Naw, er ikke du søt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere snakker om, jeg klager skamløst i dagboken min :fnise:

Heldig som har vært på Dagfinn Lyngbø! Han ler jeg meg skakk av! Jeg vil også. Kom til min by, Dagfinn!! Eller ikke min da, her kommer det ingen. Men nabobyen funker  :Nikke:

Jeg blir også nervøs før hver eneste ultralyd. Får kav og må kle av meg nesten alle klærne med en gang jeg blir ropt opp :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Skjønner ikke hva dere snakker om, jeg klager skamløst i dagboken min :fnise:

Heldig som har vært på Dagfinn Lyngbø! Han ler jeg meg skakk av! Jeg vil også. Kom til min by, Dagfinn!! Eller ikke min da, her kommer det ingen. Men nabobyen funker  :Nikke:

Jeg blir også nervøs før hver eneste ultralyd. Får kav og må kle av meg nesten alle klærne med en gang jeg blir ropt opp :tongue:

Haha. Kanskje jeg skal begynne å klage mer :P Som at jeg er så dårlig i dag at jeg ikke fikk gjort noe av det jeg skulle. Jeg klarte å levere lille i barnehagen, men måtte konsentrere meg veldig på kjøreturen hjem. Hadde politiet lagt bak meg med blålys og hele pakken så hadde jeg nok ikke fått det med meg :P Det var så godt å legge meg igjen. 

Fikk kommentarer på magen min i dag. Fikk beskjed om at jeg hadde fått en fin gravidmage. Er deilig å ikke bare se halvfeit ut :P 

Jeg ser det for meg. Weebs løpende naken i gangen på sykehuset :fnise: Jeg blir så unødig stresset, men så er jeg så redd for at legen skal få samme panikkutrykket som legen jeg hadde med lille fikk når hun utførte siste ultralyden i svangerskapet. Den sinte og sure legen som startet timen med å le av meg, men endte opp med panikk og full guff i løpet kort tid. Var ikke nervøs før ultralyd før den gangen. Nå med lillesøster har jeg vært et vrak. 

Endelig har mageboeren begynt å kommunisere litt med meg igjen. Hun har  slutte å sparke når jeg stryker på magen osv. Men i dag har jeg endelig fått rekasjon når jeg dulter i henne. Nesten litt frustrerende. Så godt å få kjenne dultene i hånden igjen. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun lukte at jeg har ekstra vondt eller har hun bare en ekstra gøy dag? I dag har hun tøyd strikken til moren så langt at det var like før det røk. Men så vet jeg jo at hun er 2 år. Hadde jeg vært på jobb så hadde jeg satt meg fint ned med barnet for å snakke og forklare, men så er det ikke lett å være pedagog for eget barn. Spesielt ikke på dager der kroppen er vond, bilen streiker og 2åringen løper. 

Bare for å gjøre det ekstra kjekt så var vi i besøk i dag. Besøket hadde lånt vekk barnestolen sin så lille føyk opp og ned av stolen som en jojo. Men plutselig så lener hun seg inntil meg, stryker meg på armen mens dukkestemmen hennes sier "hei mamma". Da glemmer man fort alt. Da er det helt greit at hun smører is oppover hele armen din. Rart med det 😜

Ekstra kjekt var det jo når jeg måtte sitte meg for å puste meg gjennom noen heftige kynnere og en av karene i besøket spør meg hva som skjer. Når jeg forteller at jeg har noen gode kynnere så jeg må bare puste litt, så kommer svaret "gje deg, du skal ikke føde på lenge. Slutt å klag" :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, A4-livet skrev:

Hæ? Hva er det for en kommentar?! Jeg hadde klikka (innvendig) om noen sa noe sånn! :sinna:

 

1 time siden, Weebs skrev:

:hakeslepp:

Slutt å klag? Eg.hadde.daua. Fy fader, hva skal du svare til noe sånt liksom! Fytti. For en idiot. 

Jeg ble mer irritert når jeg kom hjem. Selv om konen hans ikke har hatt det så betyr ikke det at andre ikke plages med det. Her blir magen så hard at jeg sliter med å puste. Han kunne jo prøv selv. Selv om jeg ikke har hatt bekkenløsning, så klarer jo jeg å se at det er grusomt vondt. Jeg ber de ikke om å riste det av seg 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slutt å klage?! Wtf. Vet ikke hva jeg hadde sagt, men jeg hadde tenkt :sinna:

Og søte lille:rodmer: de to får sikkert mye glede av hverandre opp igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...