Gå til innhold

Bekymret for nabobarnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg har lenge vert bekymret for nabobarnet og bestemt meg for å kontakte bv. 

Men eg vet ikkje om etternavnet til mor er det rette etternavnet. Vedkommende bor med sine far og det er bare far sitt navn og etternavn på postkassen.

Må eg ha med etternavn når eg melder inn? 

Hva skjer om eg tar med etternavn som viser seg å vere feil!

Anonymkode: df452...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selvfølgelig trenger du ikke vite 100% sikkert om du har det riktige etternavnet, du har jo adressen! BV finner ut resten selv. Det tror jeg du vet med deg selv også. Kan det hende at du prokrastinerer litt?

Anonymkode: 3a38c...462

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgelig trenger du ikke vite 100% sikkert om du har det riktige etternavnet, du har jo adressen! BV finner ut resten selv. Det tror jeg du vet med deg selv også. Kan det hende at du prokrastinerer litt?

Anonymkode: 3a38c...462

Ok. Trodde eg måtte ha full navn og etternavn.

Anonymkode: df452...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke korrekt navn om adressen er riktig. Barnevernet har tilgang på folkeregisteret og dobbelsjekker alltid navn, adresse og fødsels- og personnummer på barnet slik at det blir korrekt registrert i Familia. 

Anonymkode: d89c2...eec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det er med god grunn du kontakter BV, og at det ikke er for like for tåpelige grunner som noen andre brukere her på forumet har vurdert å kontakte BV for. Etter hva jeg har lest rundt omkring begynner det med BV snart å ta helt av her i landet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tutte skrev:

Håper virkelig det er med god grunn du kontakter BV, og at det ikke er for like for tåpelige grunner som noen andre brukere her på forumet har vurdert å kontakte BV for. Etter hva jeg har lest rundt omkring begynner det med BV snart å ta helt av her i landet.

Mor er ofte deprimert og eg ser hver dag at hun kjefter på barnet! Hun er ofte sint og stresset og barnet blir redd.

Anonymkode: df452...32d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Tutte skrev:

Håper virkelig det er med god grunn du kontakter BV, og at det ikke er for like for tåpelige grunner som noen andre brukere her på forumet har vurdert å kontakte BV for. Etter hva jeg har lest rundt omkring begynner det med BV snart å ta helt av her i landet.

Resten av verden begynner å få nyss om det norske barnevernet også, kan ikke fatte at det har blitt så stort

Anonymkode: 983c0...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resten av verden begynner å få nyss om det norske barnevernet også, kan ikke fatte at det har blitt så stort

Anonymkode: 983c0...b50

Saken som resten av verden har fått nyss i, er jo snakk om en sak med fysisk vold da. Du kan ikke sammenligne det med denne saken.

Anonymkode: caf1f...f83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor er ofte deprimert og eg ser hver dag at hun kjefter på barnet! Hun er ofte sint og stresset og barnet blir redd.

Anonymkode: df452...32d

Og du skal rapportere en familie på grunn av dette? Depresjon er svært vanlig blant enkelte og det kan være en grunn til at barnet får kjeft, men nei jeg hadde visst glemt at i norsk barneoppdragelse så skal ikke barna lenger få kjeft fordi det er "skadelig" :murvegg:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor er ofte deprimert og eg ser hver dag at hun kjefter på barnet! Hun er ofte sint og stresset og barnet blir redd.

Anonymkode: df452...32d

Hun er ofte sint og stresset?  Hva har du gjort for å hjelpe henne da ? Vet du om dette barnet er krevende, og om at det er noe med dette barnets og familiens  tilstand som gjør mor deprimert?  Og hvordan vet du at hun er deprimert?  Jeg sier bare,  hjelp , ikke trykk henne ned mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her angir jo folk i hytt og pine, og alvorlige saker havner nederst i bunken pga. grunnløse bekymringsmeldinger. Blir så sint på dette misbruket av systemet.

Anonymkode: 78e71...c41

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
11 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Vel, jeg har bare en ting å si i dette tilfellet som langt i fra høres ut som noen bekymringssak: pass dine egne saker.

Akkurat 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor er ofte deprimert og eg ser hver dag at hun kjefter på barnet! Hun er ofte sint og stresset og barnet blir redd.

Anonymkode: df452...32d

Og for å svare på spørsmålet ditt :   Ikke akkurat barnevernsmateriale da. . Kanskje du heller skulle prate med naboen?  

Anonymkode: d5983...67f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kjenner at du får vondt i magen av det du ser og hører - ja da kontakter du barnevernet. Mor kan trenge hjelp, veiledning, avlastning m.m. Barnevernet gir i 95% av sakene frivillige hjelpetiltak. 

Anonymkode: 25acf...301

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må feie for din egen dør før du feier for andres. Vær klok og tenk deg om både to og tre ganger før du gjør noe som helst som kan skade et medmenneske. Still deg selv spm som: Hvordan hadde jeg selv reagert? Hvem har meldt meg og hvorfor? Osv. Nei, vet du ikke så mye om denne naboen synes jeg du skal trå varsomt, det er tross alt snakk om en familie som blir enda mer deprimert av det du har tenk å gjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du meiner at denne familien treng hjelp, så er det heilt ok å ta kontakt med barnevernet. Det er berre tull du kjem med når du er "redd" for å få straff for å ha gitt feil opplysningar. Sjølvsagt kan du seie kva adresse det gjeld, og sjølvsagt kan du gje dei det du veit om namn. Eg vert litt irritert her, for du må faktisk ha mage til å kunne seie adressa, det er jo ikkje magikarar som sit i barneverntenesta. Dersom du vil hjelpe, så får du gjere det. Ikkje lage sutrete innlegg på KG...

Dessutan: Du blir ikkje tatt på alvor dersom du tek kontakt med barnevernet og ikkje kan seie verken kva du heiter eller kvar du bur. Det er lov å vere anonym, men det er lurt å oppgje namnet ditt til barnevernet. Dei seier det ikkje til mor (med unntak av dersom det vert snakk om omsorgsovertaking, men det er det ikkje i denne saka.)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at psykisk ustabile mennesker bare kan sende 100 bekymringsmeldinger om deg også er det du som får helvete med å ta deg fri fra jobb og komme på bv møter om og om igjen?

 

har selv opplevd dette, så jo det skjer.. ikke minst tar det vekk fokuset på alle de sakene som faktisk er alvorlige og viktige!

Anonymkode: 2ea90...845

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det kjem 100 meldingar frå same person er det null problem. BV må ikkje undersøke alle meldingar, dersom dei er trygge på at dette er ein psykisk sjuk person. 

Men om du seier at 100 ulike psykisk sjuke personar har kontakta barnevernet om deg, då trur eg kanskje du treng hjelp.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...