Gå til innhold

Bekymret for nabobarnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Tutte skrev:

Ikke plikt til å undersøke, men det er normalt (iallefall normal folkeskikk) å vite endel om saken før man melder til BV. Dette spesielt når det kommer fra utenforstående personer som ikke kjenner verken situasjonen, mor eller barn. Da synes jeg man bør trå veldig varsomt.

"Trø varsomt ". Det betyr å -gi f !

Nei,  det er moralsk riktig å sende inn bekymringsmeldig og så kan BV vurdere. Er så lei av tafatte,  uempatisk og ekstremt konfliktsky tølpere!  

Anonymkode: 8bfc2...c16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor er ofte deprimert og eg ser hver dag at hun kjefter på barnet! Hun er ofte sint og stresset og barnet blir redd.

Anonymkode: df452...32d

Hvordan klarer hun å kjefte hver dag på barnet hvis barnet bor hos sin far?

Anonymkode: 92e28...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer hun å kjefte hver dag på barnet hvis barnet bor hos sin far?

Anonymkode: 92e28...c16

Mor og barn bor hos mor sin far.. Enda en grunn til at eg er bekymret eg har aldri sett barnets far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men himmel, det er ikke noe du har noe med at du ikke har sett barnets far, det er faktisk deres sak og ikke din!

Du må trå varsomt, ellers ødelegger du mye.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Trø varsomt ". Det betyr å -gi f !

Nei,  det er moralsk riktig å sende inn bekymringsmeldig og så kan BV vurdere. Er så lei av tafatte,  uempatisk og ekstremt konfliktsky tølpere!  

Anonymkode: 8bfc2...c16

Ærlig talt! Er man konfliktsky og tafatt hvis man prøver å sette seg mer inn i saken før man melder til BV?? Synes heller det betyr at man er uempatisk hvis man ikke prøver å sette seg inn i situasjonen først. Og er det nabo, så går det jo an å prøve og bli kjent. Kanskje det viser seg og ikke være så ille allikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Mor og barn bor hos mor sin far.. Enda en grunn til at eg er bekymret eg har aldri sett barnets far.

Er det barnets far (du skriver barna noen steder, er det ett eller flere barn?) som står på postkassen, eller er det barnets morfar som står på postkassen?

Anonymkode: 92e28...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett så forteller jo barnevernet hvilke opplysninger de trenger når du ringer dem. Du vil ikke gi dem adressen fordi du er redd for at de skal skjønne at det er deg? Men de må jo finne ut hvor barnet bor for å hjelpe barnet. Og da finner de jo ut av adressen uansett (og dermed hvem som er naboene).

Anonymkode: 92e28...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis mor til stadighet kjefter på barnet slik at det blir redd, vil jeg si det er barnevernsmat. Barnet har rett til å vokse opp i et trygt hjem, og det er jo ikke trygt dersom det må gå rundt på tå hev hele tiden. Skjønner ikke helt at det er så mange som synes dette er greit?

Men TS, hvis du faktisk er bekymret for dette barnet, tenk litt mer på det og litt mindre på deg selv. Ring barnevernet og si at du ikke er sikker på navnet til mor, så tar de det derfra. Oppgi ditt eget navn, de kommer ikke til å gi dette videre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken som resten av verden har fått nyss i, er jo snakk om en sak med fysisk vold da. Du kan ikke sammenligne det med denne saken.

Anonymkode: caf1f...f83

Forskning har vist at psykisk vold gjør langt mer skade enn fysisk vold.  

Anonymkode: 5d76f...df0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tutte skrev:

Og akkurat sånn var morgenen her i dag også før barnet mitt skulle på skolen😊

Her og  😥🙈

Anonymkode: d5983...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for bruk av dialekt, personangrep og spekulasjoner, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det barnets far (du skriver barna noen steder, er det ett eller flere barn?) som står på postkassen, eller er det barnets morfar som står på postkassen?

Anonymkode: 92e28...c16

Morfar! Hun skriver jo det. Mor sin far = morfar. Men når det er sakt så trenger de mor sitt navn - Altså må du oppgi adressen.

Er ikke morfaren du skal sende bekymring på..

Endret av Anonym1963
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20.4.2016 at 23.03, tussi680 skrev:

Du må feie for din egen dør før du feier for andres. Vær klok og tenk deg om både to og tre ganger før du gjør noe som helst som kan skade et medmenneske. Still deg selv spm som: Hvordan hadde jeg selv reagert? Hvem har meldt meg og hvorfor? Osv. Nei, vet du ikke så mye om denne naboen synes jeg du skal trå varsomt, det er tross alt snakk om en familie som blir enda mer deprimert av det du har tenk å gjøre.

Mener du virkelig at dersom man ikke har alt på stell selv, så skal man ikke kunne sende bekymringsmelding? Og hvordan man selv hadde reagert? Hypotetisk: Hvis jeg i en slik situasjon selv ville reagert med å slå ungen, så er det greit at moren også slår ungen. For jeg kan jo ikke sende bekymringsmelding dersom jeg ville reagert slik selv? 

Anonymkode: 6bd85...1f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2016 at 18.50, Tutte skrev:

Håper virkelig det er med god grunn du kontakter BV, og at det ikke er for like for tåpelige grunner som noen andre brukere her på forumet har vurdert å kontakte BV for. Etter hva jeg har lest rundt omkring begynner det med BV snart å ta helt av her i landet.

Hvilke tåpelige grunner er det?

Hva mener du med at BV begynner å ta helt av, og hva har du lest?

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2016 at 19.05, AnonymBruker skrev:

Resten av verden begynner å få nyss om det norske barnevernet også, kan ikke fatte at det har blitt så stort

Anonymkode: 983c0...b50

"Resten av verden" har ikke fått nyss om noe som helst. Noen religiøse ekstremister som vil kunne mishandle barna sine i fred har mobilisert sine trosfeller i andre land for å spre løgn om BV.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 4/20/2016 at 21.55, AnonymBruker skrev:

Og for å svare på spørsmålet ditt :   Ikke akkurat barnevernsmateriale da. . Kanskje du heller skulle prate med naboen?  

Anonymkode: d5983...67f

Vær så snill og hold kjeft hvis du ikke har noe rasjonelt å komme med. Hvis foreldrene oppfører seg så barnet blir skremt så er det noe som er galt. BV bør varsles så de kan se på saken.

Det er ikke greit at et barn skal leve i frykt. Herregud, hva slags mennesker er dere som mener det er greit med psykisk mishandling av barn? Fy faen i helvete.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2016 at 21.05, Jessica skrev:

Hun er ofte sint og stresset?  Hva har du gjort for å hjelpe henne da ? Vet du om dette barnet er krevende, og om at det er noe med dette barnets og familiens  tilstand som gjør mor deprimert?  Og hvordan vet du at hun er deprimert?  Jeg sier bare,  hjelp , ikke trykk henne ned mer. 

Det er ikke hennes ansvar å hjelpe. Barnevernet er rette instans, da de primært går inn med tiltak for å nettopp hjelpe. En deprimert mor er en dårlig mor, og barnet får ikke den omsorgen det trenger. Det er mye bedre å varsle en gang for mye enn en gang for lite.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2016 at 19.58, Mearrasámi skrev:

Og du skal rapportere en familie på grunn av dette? Depresjon er svært vanlig blant enkelte og det kan være en grunn til at barnet får kjeft, men nei jeg hadde visst glemt at i norsk barneoppdragelse så skal ikke barna lenger få kjeft fordi det er "skadelig" :murvegg:

En mor med depresjon som roper og kjefter til barnet, og et barn som blir redd? Det er ikke sunt. Det er ikke slik det skal være. Det er psykisk mishandling.

Og ja, kjeft er skadelig. Kjeft er helt uten hensikt, og skaper bare utrygghet for barnet. Kjeft gjør ikke noe annet enn å lære barnet til å snakke respektløst til andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/20/2016 at 23.03, tussi680 skrev:

Du må feie for din egen dør før du feier for andres. Vær klok og tenk deg om både to og tre ganger før du gjør noe som helst som kan skade et medmenneske. Still deg selv spm som: Hvordan hadde jeg selv reagert? Hvem har meldt meg og hvorfor? Osv. Nei, vet du ikke så mye om denne naboen synes jeg du skal trå varsomt, det er tross alt snakk om en familie som blir enda mer deprimert av det du har tenk å gjøre.

Nei, hun skal ikke tenke hvordan hun selv hadde reagert. Hun skal ikke tenke på hvordan foreldrene reagerer. Hun skal tenke på barnets beste. Dere barnehatere må få det inn i skallen.

Barnevernet vil primært gå inn med tiltak for å hjelpe familien. De fleste familier som er i kontakt med barnevernet er fornøyd med hjelpen de får.

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...