Gå til innhold

Bekymret for nabobarnet

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, Tutte skrev:

Jeg vet om en person. En person jeg har kjent i mange år som slet en periode med depresjon. H#n var alene om omsorgen for sitt barn og kontaktet selv BV for avlastning og hjelp til å komme seg over den verste perioden. Dette er mange år siden og denne personen har fortsatt omtrent ikke kontakt med barnet sitt etter at barnet ble plassert i fosterhjem. Det har nå gått 6 år, og denne personen har fått orden på livet sitt for lenge siden. Det hjelper ikke og BV tenker fortsatt at h#n har de samme problemene. Er en lang og trist historie jeg ikke kan gå i detaljer om på et forum. Barnet har nå blitt såpass stort og sier selv at BV har ødelagt livet og liker dem ikke siden h#n har mistet oppveksten med sine foreldre. Denne personen trengte hjelp med depresjon en periode, men endte med at barnet ble tatt fra h#n.

Dette er faktisk en av grunnene til at jeg blir skremt når jeg ser slike tråder som dette. Har støttet denne personen hele perioden og har fått lese alle brev som har blitt skrevet og beskyldninger som har haglet inn. Dette var ikke mye hjelp fra BV, tvert i mot har livet til foreldrene og barnet blitt verre enn noen gang. 

Du vet om en person der du garantert bare har vedkommendes side av saken, og der du synser og synser basert på dine egne fordommer.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver: moren ser deprimert ut! Hvordan kan man vite at en person man ikke kjenner er deprimert?  Kan hende det er denne damas normale utrykk? Men for all del, bland inn barnevernet uten og undersøke nærmere.

Anonymkode: 48f2e...77f

Ja, barnevernet bør blandes inn. Det er deres jobb å undersøke nærmere.

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, jabx skrev:

Du vet om en person der du garantert bare har vedkommendes side av saken, og der du synser og synser basert på dine egne fordommer.

Nei dette er en person jeg har kjent siden barndommen, så der vet jeg alt gitt.

Skrevet

Ble litt av en diskussion dette her ser jeg! Ringer bv på mandag så skal jeg drøfte bekymringen min til dem, dette fikk jeg anbefalt av ei bekjent som har jobbet i bv i mange år. Jeg fikk vite at jeg enten må oppgi mors rette navn eller adresse, oppgir jeg feil navn og de finner ut at ingen i folkeregisteret heter det kan de ikke gjøre noe ut av bekymringen min. Så da biter jeg sammen tennene og gir dem adressen. Jeg kommer dog ikke til å oppgi mitt navn.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Zdzisiek skrev:

Ble litt av en diskussion dette her ser jeg! Ringer bv på mandag så skal jeg drøfte bekymringen min til dem, dette fikk jeg anbefalt av ei bekjent som har jobbet i bv i mange år. Jeg fikk vite at jeg enten må oppgi mors rette navn eller adresse, oppgir jeg feil navn og de finner ut at ingen i folkeregisteret heter det kan de ikke gjøre noe ut av bekymringen min. Så da biter jeg sammen tennene og gir dem adressen. Jeg kommer dog ikke til å oppgi mitt navn.

Det er jo det samme vi har sagt til deg her i tråden...;) Håper du er mer tydelig og konsekvent til BV ihvertall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå trenger folk her å begynne å roe seg ned. Mor og barn bor hjemme hos hennes far, og hun virker deprimert, hun kjefter også på barnet, men i alledager, man har faktisk lov til å irettesette barna. Ellers lærer de ingenting, og det er ingen fasit på hvordan man skal gjøre det. At hun virker deprimert kan være grunnen til at hun bor hjemme, men for alt man vet så kan det hende hun faktisk får hjelp eller har opplevd ett eller annet. Man serder vel ikke bekymringsmeldinger av den grunn? Hvor er medmenneskeligheten? Hva med å snakke med vedkommende? Og nei, det er ikke psykisk vold å kjefte på et barn for å irettesette det. Det finnes sikkert bedre og andre måter å gjøre det på, men de fleste barna tåler såpass.

Skal hele verden begynne å tenke pedagogikk hele tiden i sin oppdragelse av barn, så er det nok mange foreldre som ikke får ha barna sine hjemme.

Anonymkode: 7d9ba...db7

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, jabx skrev:

Selv da det var snakk om en deprimert mor som kjeftet på barnet så barnet ble redd mente du at det var helt greit. Det er ikke greit at foreldre skremmer sine egne barn!

Hvordan vet du at denne moren er deprimert da, når ikke en gang TS som er naboen hennes vet det sikkert??

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tutte skrev:

Hvordan vet du at denne moren er deprimert da, når ikke en gang TS som er naboen hennes vet det sikkert??

TS skriver at mor er ofte deprimert..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at mor er ofte deprimert..

TS går fra å si at mor er deprimert, til å si at hun "ser" deprimert ut. Det er to veldig forskjellige ting. Hun går også over til å si at hun egentlig ikke vet hvor bekymret hun er, det er derfor det stilles litt spørsmålstegn til TS sin kunnskap om hva som faktisk foregår. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, 2shy skrev:

TS går fra å si at mor er deprimert, til å si at hun "ser" deprimert ut. Det er to veldig forskjellige ting. Hun går også over til å si at hun egentlig ikke vet hvor bekymret hun er, det er derfor det stilles litt spørsmålstegn til TS sin kunnskap om hva som faktisk foregår. 

Jeg er klar over det. Synes TS virker å ha mangel på store kunnskaper desverre, og bør egentlig passe sine egne saker!

• Liker 1
Skrevet
Den Saturday, April 23, 2016 at 11.55, Tutte skrev:

Men hun kjenner jo ikke denne naboen. Hvordan I alle dager kan hun vite at hun er psykisk syk? Hva slags grunnlag har hun for å påsta det? Det er en ganske alvorlig anklage å komme med ovenfor noen man ikke kjenner, ikke en gang vet etternavnet til.

Men det er jo ikke hennes jobb å undersøke det! Hun ser et barn som blir skremt,og da er det best å si fra til barnevernet slik at de kan undersøke om dette barnet lider.  Barnevernet kan så sette inn hjelpetiltak. 

Skrevet
Den 20.4.2016 at 21.05, Jessica skrev:

Hun er ofte sint og stresset?  Hva har du gjort for å hjelpe henne da ? Vet du om dette barnet er krevende, og om at det er noe med dette barnets og familiens  tilstand som gjør mor deprimert?  Og hvordan vet du at hun er deprimert?  Jeg sier bare,  hjelp , ikke trykk henne ned mer. 

Er det ikke bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite?

• Liker 2
Skrevet

Det er så mange tilfeller som skulle vært meldt inn som IKKE blir det.
Hvis du observerer noe du mener er usunt for et barn syntes jeg absolutt du skal melde det inn :)

• Liker 2
Gjest 012345678
Skrevet

Herlighet, denne tråden begynner å likne på barnevernet.org. 

Men for å gi deg et konstruktivt tips: 

http://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

Merk at hvis du ønsker råd om du bør melde en sak og hvordan du gjør det, kan du ringe barnevernstjenesten i kommunen og diskutere saken anonymt. 

Flott at du bryr deg om at barn skal ha det bra! 

Skrevet

Jeg  syns Ts skal sende bekymringsmelding. 

Å vokse opp og bli kjeftet på daglig, ha en deprimert mor med dårlig impulskontroll er ikke fruktbart og trygt. 

Denne moren får ikke akkurat Swat team på døren og blir fratatt barn i neste uke.. 

Kanskje tett oppfølging,  rådgivning og mor som starter hos terapeut er løsningen.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å se litt nærmere på situasjonen. Har ikke klare bevis på at mor faktisk er deprimert, så jeg skulle eventuelt høre litt med henne først.

Skrevet
1 time siden, Zdzisiek skrev:

Jeg fikk beskjed om å se litt nærmere på situasjonen. Har ikke klare bevis på at mor faktisk er deprimert, så jeg skulle eventuelt høre litt med henne først.

Til Jabx, AB, det er jo nettopp dette vi andre har prøvd å si hele veien etter TS endrer beskrivelsen av situasjonen i tråden. Flott at du fikk snakket med fornuftige mennesker på BV. 

Skrevet

Ryddet for avsporinger og personangrep, samt flere svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Jeg reagerer med på at barnet ser redd ut, enn at mor muligens er deprimert. Det er jo det som teller her, hvordan barnet har det i hverdagen. Man kan fint være deprimert og være en god mor samtidig (som ikke gjør barnet redd) - men klarer man ikke å håndtere depresjonen slik at den går utover barnet, da synes jeg det er på sin plass med hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 4/24/2016 at 15.09, 2shy skrev:
23 timer siden, 2shy skrev:

Til Jabx, AB, det er jo nettopp dette vi andre har prøvd å si hele veien etter TS endrer beskrivelsen av situasjonen i tråden. Flott at du fikk snakket med fornuftige mennesker på BV. 

Dette er forkastelig  komme med,  men ikke overrasket. Null respekt og nada kred som en god samfunnsborger. Lykke til med å knuse alt det gode-  omsorgsfulle , ansvarlige mennesker.

Anonymkode: 8bfc2...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...