Gå til innhold

LovelyMonroe's mamma og treningsdagbok ♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Ja - da flytter jeg inn hit :jepp:

I den gamle dagboken handlet det jo om graviditeten og spiren i magen. Men nå er jo lille spira kommet ut og blitt 4 mnd allerede(på fredag) :hjerte:

Dette blir da en dagbok som stort sett handler om min hverdag med L og også en treningsdagbok :)

For de som ikke kjenner meg fra før av her inne:

:hjerte: Kvinne i tidlig 20-årene

:hjerte: Bor sammen med min fantastike samboer på 28, og sammen har vi ei datter på 4 mnd ( f. 11.03.14 )

:hjerte: Bor på vestlandet. Leier en fin leil. nå - men leter etter hus å kjøpe :)

:hjerte: Alltid vært glad i trening. Trente mye før - fikk kneskade(løperkne/langdistansekne) etter et løp des 12, så som så med treninga etterpå, så ble vi gravide og nå starter jeg på en måte fra scratch igjen. Digger styrketrening og er over middels glad i kondisjonstrening, som løping og landeveissykling. Kne må trenes opp så av kondisjon blir det sykling, svømming og gruppetimer før løping igjen. Foreløpig kun styrke på gruppetimer(men de har tunge timer med frivekter/crosstraining o.l). Når jeg har fått kommet meg "inni" treninga igjen og føler meg ok så kommer jeg til å følge et styrkeprogram egentrening i tillegg til det andre :) Målet er en stram og sunn kropp, ønsker markerte og definerte muskler, bedre med litt for mye en litt for lite for min del ;) ... Utgangspunkt nå er at jeg fødte for 4 mnd siden, gikk opp 14 kg fra 60kg til 74kg, så helt ok, og gikk ned 10 av de rett etter fødsel. Er 172 cm høy. Ligger på 64 nå og jobber meg nedover med de få kg som er igjen. Men vekttallet er ikke viktigst for meg. Hva jeg ser i speilet og hvordan jeg føler meg er det som teller.

:hjerte: Håper jeg kan spre glede og positivitet gjennom dagboken :sol:

:strix:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallooo, hurra for ny bok! Svarer deg like gjerne her jeg..

Men bare sovner han når du legger han? L må bysses som oftest, eller bæres i sjalet. Går veldig op og ned. Innimellom sovner hun under amming og men sjeldnere og sjeldnere(på dagtid). Har IKKE noe i mot å bysse , og trenger hun det så gjør jeg det glatt. Men lyst å prøve å få til at hun sovner ved at jeg ligger å stryker på hun osv, kanskje jeg starter for sent, at hun blir overtrøtt - men så må hun jo være trøtt også. Hun gir samme tegn som din... gnir seg i øya osv. Føler hun blir sinna om hun blir lagt ned / i vogna når hun er trøtt, men kan hende hun er overtrøtt da. Når jeg bysser/tar knebøy osv, går det veldig fort, men blir såå svett av det nå i varmen!

Evnt er han lettere å få til å sovne nå enn 4 mnd? Men som sagt - noen trenger å bysses, og det er helt ok, men vil prøve ut diverse ( men ikke skrikekurer og å bare legge hun ned å gå osv :sjokkert: ) ..

Hun sover bare en halvtime om gangen for tiden - men kanskje det kun er det hun trenger?? :vetikke:

Noen ganger sovner han kjapt, men ikke helt uten hjelp. Han må ha en klut ellerno for å kose på og som regel må jeg stryke litt på han før han sovner. Var vel rundt fire mnd at jeg kunne slutte med byssing og bæring. Siden da har det blitt bare bedre :) Begynte med å legge han i babynestet i vår seng, og at jeg la meg inntil mens jeg strøk litt på han. Tok ikke lang tid før jeg kunne flytte han over i egen seng og bare sitte ved siden av.

Min sover stort sett bare 30-40 min av gangen, er våken en times tid, sover og repeat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :strix:

Ja i dag er det jammen like varmt som i går! Dessverre fungerer ikke mini i denne varmen, greit når det er normalt varmt ute men sånn som i går og i dag er ikke noe kjekt for verken mini eller vi foreldre. Hun sutrer mye, spiser lite, sovet lite osv.

Håper det er litt kjøligere i morgen, for da skal vi på 4 mnd kontroll, og vil jo hun skal være sånn som hun pleier der, og ikke helt slapp stakkar!

Hun fikk dusje med med i dag tidlig, tenker det var litt godt. Nå sover hun vestsiden av meg i babynestet. Og tenkte jeg liksågodt kunne ligge her inne jeg og (soverommet vårt), for tenkte jo bare sjekke KG anyway. Så ligger å nynner Lille Måltrost for harde livet :fnise:

----

Jeg skal trene i dag, men denne varmen dreper meg! Kaldt og godt på senteret, men blir så sliten av lille mini som ikke er deg selv , og denne varmen, håper likevel jeg tar mot til meg og drar... Er en crosstraining time på 55 min, ganske tung tror jeg, ikke vært på den før :)

Også holder jeg på å sulte ihjel her jeg ligger ... men hun våkner vel om jeg går :hoho:

Håper alle får en fin dag i dag :sol:

Vi med baby får bare gjøre det bedre ut av det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo, hurra for ny bok! Svarer deg like gjerne her jeg..

Noen ganger sovner han kjapt, men ikke helt uten hjelp. Han må ha en klut ellerno for å kose på og som regel må jeg stryke litt på han før han sovner. Var vel rundt fire mnd at jeg kunne slutte med byssing og bæring. Siden da har det blitt bare bedre :) Begynte med å legge han i babynestet i vår seng, og at jeg la meg inntil mens jeg strøk litt på han. Tok ikke lang tid før jeg kunne flytte han over i egen seng og bare sitte ved siden av.

Min sover stort sett bare 30-40 min av gangen, er våken en times tid, sover og repeat.

Får tro og håpe det bare blir bedre og bedre her og da, siden hun runder 4 mnd imorgen :fnise:

Jeg prøvde meg på det i dag, men noe sier meg dagen i dag ikke er dagen å prøve ut nye ting på, med denne sinnsyke varmen!!! Uansett - la hun i babynestet oppi dobbelsenga vår, på rommet vårt som det heldigvis er litt kjøligere på enn i resten av huset. Hun virket i ok humør, jeg sang og strøk på henne, prøvde med smokk og men den ville hun ikke ha. Hun viste ingen tegn til å ville sove uansett hvordan jeg strøk... til slutt begynte hun å grine, prøvde å stryke enda mer og prøve smokk mens jeg lå godt inntil hun men tilslutt klarte jeg ikke høre mer på stakkars grininga(og hadde gått en stund). Tok hun opp og sang og bysset og da var hun vekke på 2 min. La hun ned rett før hun sovna og strøk videre og lister meg etterhvert ut, hun våknet igjen etter ti min. Gikk inn og prøvde stryking men det skjedde ikke noe. Tok hun opp og bysset og da var hun vekke Ila 3-4 min. La hun igjen ned rett FØR hun sovna og strøk og sang, sovnet fort, og her ligger jeg enda... Orker ikke hun skal våkne igjen så bare ligger her å oppdaterer KG. Hun har ca sovet 40 min nå. Våknet en gang, så på meg og sovna igjen. Ligger å nynner hele tiden jeg :-P men kan sikkert stoppe.

Kanskje hun bare trenger den nærheten og kosen fra byssinga? Hadde jo lett valgt byssing om jeg og var baby. Kanskje jeg skal prøve mer og mer og legge hun ned før hun sovner fra byssinga, så tidligere og tidligere :) ?? Men synes det er viktig å presisere jeg IKKE er lei av å bysse osv, og syns IKKE det er dumt, sånn er det å ha en liten en :hjerte: Litt nærhet av mamma og pappa er da ikke mye å be om :hjerte:

Tenker det kanskje er litt lettere jo eldre de blir? Og at de sover tyngre når de nærmer seg 8 mnd + ?? Hun sover veldig lett nå.

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, hun våkner med en gang jeg stopper å synge, også sovner hun når jeg synger igjen :hoho: :hoho: babylife :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer jeg her! :hoppe:

Mente at jeg kan flette sammen den gamle tråden din og denne hvis du vil ha dem samla med en annen tittel. Men hvis du heller vil starte på ny frisk her gjør vi det! Nå er hvertfall den gamle stengt. Man kan visst ikke lagre dagbøkene på samme måte som vanlige tråder, men man kan bruke et pdf-printer-program, og lagre istedet for å printe. Feks Bullzip, har jeg fått tips om, uten at jeg har prøvd det selv.

Det er så varmt nå, så skjønner det er slitsomt med baby i varmen. Vofse funker ikke i det hele tatt, ser på oss og lurer på hvordan han kan komme unna den teite sola. Han er jo vant til at ute er kaldere enn inne, og blir helt sjokka når det faktisk er varmere ute.

Min svigermor er ikke sånn, men jeg har jo bare tatt dattera hennes! :P Ja, av og til er det lett å glemme sånne selvsagte ting som at det er livet dere tre har som er viktig. Jeg kjenner veldig godt til selv å kun henge seg opp i det som er vanskelig.

Veganmisjoen har jeg sett på, der fant jeg quinoa-bollene. Men de andre skal jeg se på! Hadde vært kult å sfå tips om retter uten kjøtterstatning, det kan jeg lite om. Har også sjekka ut one incedient chef, som har masse oppskrifter til ren, sunn, kjøttfri mat. Gjerne glutenfri også. :nigo: Kjøttbollene hørtes gode ut, det må jeg teste!

Ja, herlighet så mange som enten spør eller konstaterer at det er en chow chow. De er jo helt sammentrøkt i alle retninger i forhold til en eurasier! :P Han er fra Geerhbacch.

Skjønner godt at du savner å trene, det er mye mer styr når du har baby og har hatt en skade i tillegg. Jeg trener stort sett hos foreldrene mine, for jeg blir gæren av vofse som skal klatre på meg, stå i veien og jokke. Eller sleike meg i ansiktet hvis jeg skal ta mageøvelser. Tok noen leg raises (sånn ligge på ryggen og ta rette bein opp og ned igjen), og klarte å dælje beina hardt i hue hans, for der sto han, plutselig. :hoho: Virka ikke som han syns det gjorde noe særlig. Han er 14 mnd, så han er stort sett full av bøll! :På

Det er godt du har et bra perspektiv på treninga og ser at det kan være bra med færre økter også. Jeg har trent fem-seks dager i uka de siste fjorten ukene, men når jeg får jobb blir det vanskelig å opprettholde det når jeg skal klare å ha hund og hest og et liv i tillegg. Men skal være fornøyd så lenge det går framover! Det viktigste er at man finner en rutine som funker og at man får vært sammen med de man er glad i!

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min synger og ofte når jeg slutter, herlig :hjertesmil:

Prøver å gå ned i vekt selv men trener ikke så mye, her er det kostholdet som funker best, har gått ned 6 kg nå på snart 2 mnd med å bevege meg mer og spise mindre. Vekta er heller ikke det viktigste for meg, men å føle meg vel :) Føler egentlig at jeg har det bra men er absolutt overvektig, men ikke av de største.

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer jeg her! :hoppe:

Mente at jeg kan flette sammen den gamle tråden din og denne hvis du vil ha dem samla med en annen tittel. Men hvis du heller vil starte på ny frisk her gjør vi det! Nå er hvertfall den gamle stengt. Man kan visst ikke lagre dagbøkene på samme måte som vanlige tråder, men man kan bruke et pdf-printer-program, og lagre istedet for å printe. Feks Bullzip, har jeg fått tips om, uten at jeg har prøvd det selv.

Det er så varmt nå, så skjønner det er slitsomt med baby i varmen. Vofse funker ikke i det hele tatt, ser på oss og lurer på hvordan han kan komme unna den teite sola. Han er jo vant til at ute er kaldere enn inne, og blir helt sjokka når det faktisk er varmere ute.

Min svigermor er ikke sånn, men jeg har jo bare tatt dattera hennes! :P Ja, av og til er det lett å glemme sånne selvsagte ting som at det er livet dere tre har som er viktig. Jeg kjenner veldig godt til selv å kun henge seg opp i det som er vanskelig.

Veganmisjoen har jeg sett på, der fant jeg quinoa-bollene. Men de andre skal jeg se på! Hadde vært kult å sfå tips om retter uten kjøtterstatning, det kan jeg lite om. Har også sjekka ut one incedient chef, som har masse oppskrifter til ren, sunn, kjøttfri mat. Gjerne glutenfri også. :nigo: Kjøttbollene hørtes gode ut, det må jeg teste!

Ja, herlighet så mange som enten spør eller konstaterer at det er en chow chow. De er jo helt sammentrøkt i alle retninger i forhold til en eurasier! :P Han er fra Geerhbacch.

Skjønner godt at du savner å trene, det er mye mer styr når du har baby og har hatt en skade i tillegg. Jeg trener stort sett hos foreldrene mine, for jeg blir gæren av vofse som skal klatre på meg, stå i veien og jokke. Eller sleike meg i ansiktet hvis jeg skal ta mageøvelser. Tok noen leg raises (sånn ligge på ryggen og ta rette bein opp og ned igjen), og klarte å dælje beina hardt i hue hans, for der sto han, plutselig. :hoho: Virka ikke som han syns det gjorde noe særlig. Han er 14 mnd, så han er stort sett full av bøll! :På

Det er godt du har et bra perspektiv på treninga og ser at det kan være bra med færre økter også. Jeg har trent fem-seks dager i uka de siste fjorten ukene, men når jeg får jobb blir det vanskelig å opprettholde det når jeg skal klare å ha hund og hest og et liv i tillegg. Men skal være fornøyd så lenge det går framover! Det viktigste er at man finner en rutine som funker og at man får vært sammen med de man er glad i!

Ha en strålende dag!

Aha! Skjønner! Takk :) Litt deilig med ny bok også!

Haha, hadde også problemer med å trene hjemme me hund, seriøst umulig! Akkurat som din! Hoppet på meg og jokket og slikka og alt :P Han er roligere nå da! Og nå er han 3 år. Men jeg synes det er bedre på senter, mest fordi jeg ikke vil trene foran mannen, men kan hende slike videoer og sånn er bra de dagene jeg er alene med mini og må enten ha fri eller trene hjemme! Tips til gode filmer? Helst god trening på kort tid siden hun sjelden sover mer enn 30 min om gangen for tiden :fnise:

Savner skikkelig dem tråden vår, fikk VELDIG motivasjon av den! Og var jo bare den lille gjengen vår der inne :fnise: , merker jeg får motivasjon bare av å prate om trening med deg igjen, det er så kjekt!!

Liker din voff å bade? Det gjør ikke min, kun vasse! :fnise: og er du med i den Eurasier i Norge gruppa på FB? :)

Ja det er veldig greit å "si til meg selv" at der er OK med tre økter i uka så lenge det er tre skikkelige økter. Jeg trente så mye før at tror det er derfor jeg synes det er vanskelig å kun ha tre dager, men vet jo og at setter jeg for høye mål og forventninger blir det bare skuff. Bedre å få tre gode og heller få 4-5 økter om jeg plutselig har tid osv, men at 3 i uka er greien nå når hun er så liten og jeg er "ny" igjen!! Har du før og etterbilde av deg forresten? La vi ut slikt på den tråden vår? :) min mage ser jo herpa ut nå, men betyr ikke at den ikke kan bli stram og fin ;)

Skal ordne oppskrift når jeg er på Mac'en, er litt tungvint fra mobil, så vet ikke helt når det blir, men kanskje i kveld! :)

Er innstilt på å dra på trening i kveld (crosstraining time 18:30), vi har kjøpt en vifte her hjemme og det hjalp MYE!!!! Luften får sirkulert bedre og det er deeeeilig og kjølig inne !! Herlig :P

Gleder meg, er over en uke siden jeg var på senteret siden vi har vært vekkreist.

Ha en strååååålende(bokstavelig talt) dag du også!!! :kose::sol:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min synger og ofte når jeg slutter, herlig :hjertesmil:

Prøver å gå ned i vekt selv men trener ikke så mye, her er det kostholdet som funker best, har gått ned 6 kg nå på snart 2 mnd med å bevege meg mer og spise mindre. Vekta er heller ikke det viktigste for meg, men å føle meg vel :) Føler egentlig at jeg har det bra men er absolutt overvektig, men ikke av de største.

Ha en fin dag! :blomst:

Det er jo bare herlig da :hjerte:

Ja, men kosthold har mye å si det, så skjønner du har gått ned! Og gratulerer med det!! 6 kg på kun to mnd er BRA :) og det er som du sier, viktigst at man føler seg bra selv! Hvor mange kg tenker du at du har igjen? Har du noen mål? :)

Takk det samme :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tro og håpe det bare blir bedre og bedre her og da, siden hun runder 4 mnd imorgen :fnise:

Jeg prøvde meg på det i dag, men noe sier meg dagen i dag ikke er dagen å prøve ut nye ting på, med denne sinnsyke varmen!!! Uansett - la hun i babynestet oppi dobbelsenga vår, på rommet vårt som det heldigvis er litt kjøligere på enn i resten av huset. Hun virket i ok humør, jeg sang og strøk på henne, prøvde med smokk og men den ville hun ikke ha. Hun viste ingen tegn til å ville sove uansett hvordan jeg strøk... til slutt begynte hun å grine, prøvde å stryke enda mer og prøve smokk mens jeg lå godt inntil hun men tilslutt klarte jeg ikke høre mer på stakkars grininga(og hadde gått en stund). Tok hun opp og sang og bysset og da var hun vekke på 2 min. La hun ned rett før hun sovna og strøk videre og lister meg etterhvert ut, hun våknet igjen etter ti min. Gikk inn og prøvde stryking men det skjedde ikke noe. Tok hun opp og bysset og da var hun vekke Ila 3-4 min. La hun igjen ned rett FØR hun sovna og strøk og sang, sovnet fort, og her ligger jeg enda... Orker ikke hun skal våkne igjen så bare ligger her å oppdaterer KG. Hun har ca sovet 40 min nå. Våknet en gang, så på meg og sovna igjen. Ligger å nynner hele tiden jeg :-P men kan sikkert stoppe.

Kanskje hun bare trenger den nærheten og kosen fra byssinga? Hadde jo lett valgt byssing om jeg og var baby. Kanskje jeg skal prøve mer og mer og legge hun ned før hun sovner fra byssinga, så tidligere og tidligere :) ?? Men synes det er viktig å presisere jeg IKKE er lei av å bysse osv, og syns IKKE det er dumt, sånn er det å ha en liten en :hjerte: Litt nærhet av mamma og pappa er da ikke mye å be om :hjerte:

Tenker det kanskje er litt lettere jo eldre de blir? Og at de sover tyngre når de nærmer seg 8 mnd + ?? Hun sover veldig lett nå.

Jeg ville forsøkt det ja, å legge henne tidligere og tidligere for hver gang etter hvert som du ser hun slapper godt av :) Man må nesten bare prøve seg frem, og noen trenger litt mer tid på seg for å bli vant med å sovne uten påvirkning. Det som er viktig er at barnet opplever situasjonen som trygg, og jo tryggere det føles, jo fortere vil barnet falle til ro. Det er ihvertfall min mening og erfaring. Og det skal føles riktig for oss som foreldre, om noe føles feil ville jeg latt være eller ventet.

I dag f.eks har min hatt litt større behov for nærhet, så jeg har lagt meg ved siden av ham i vår seng inntil han har sovnet før jeg har listet meg ut derfra. Eneste som er dumt er at det er så sykt behagelig å ligge der sammen med en baby som er i ferd med å sovne, så dupper jo litt selv innimellom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare herlig da :hjerte:

Ja, men kosthold har mye å si det, så skjønner du har gått ned! Og gratulerer med det!! 6 kg på kun to mnd er BRA :) og det er som du sier, viktigst at man føler seg bra selv! Hvor mange kg tenker du at du har igjen? Har du noen mål? :)

Takk det samme :strix:

Takk ;) Håper å gå ned 15 kg til iallefall men 20 hadde vært enda bedre :jepp: Syns det er vanskelig å spise bra i varmen, drikker mye vann men blir litt is og i dag har vi grillet. Men så lenge jeg iallefall ikke går opp igjen så gjør det ikke noe med en liten pause i vektnedgangen :sol: Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville forsøkt det ja, å legge henne tidligere og tidligere for hver gang etter hvert som du ser hun slapper godt av :) Man må nesten bare prøve seg frem, og noen trenger litt mer tid på seg for å bli vant med å sovne uten påvirkning. Det som er viktig er at barnet opplever situasjonen som trygg, og jo tryggere det føles, jo fortere vil barnet falle til ro. Det er ihvertfall min mening og erfaring. Og det skal føles riktig for oss som foreldre, om noe føles feil ville jeg latt være eller ventet.

I dag f.eks har min hatt litt større behov for nærhet, så jeg har lagt meg ved siden av ham i vår seng inntil han har sovnet før jeg har listet meg ut derfra. Eneste som er dumt er at det er så sykt behagelig å ligge der sammen med en baby som er i ferd med å sovne, så dupper jo litt selv innimellom :fnise:

Ja, da skal jeg prøve det. Legge hun ned litt tidligere for hver gang, kaaanskje det etterhvert holder at jeg bare holder hun litt, vet ikke, vi får se! Tenker at å prøve ut ting er bedre de dagene det ikke er denne sinnsyke varmen også!! :P

Veldig bra du ser når J trenger mer nærhet, nok av foreldre som ser helt forbi det, KUN legger dem helt alene, lar dem skrike lenge, gjør dem utrygg osv. Ikke bra :jolie:

Er din mini mye kun i bleia i denne varmen? L sover nå "for natta" i kun bleie og helseteppe over, er så varmt! Men skal legge meg om en halvtimes tid så da er jeg jo der hele tiden under natta og kan enten skifte på en body, ta dyne på osv. Men synes det er vanskelig å vite hva som er rett, for hun er så klam...

Takk ;) Håper å gå ned 15 kg til iallefall men 20 hadde vært enda bedre :jepp: Syns det er vanskelig å spise bra i varmen, drikker mye vann men blir litt is og i dag har vi grillet. Men så lenge jeg iallefall ikke går opp igjen så gjør det ikke noe med en liten pause i vektnedgangen :sol:

Er jo veldig kjekt med delmål da! Kanskje du kan ha 10 som delmål først, og da har du bare 4 kg igjen til det, så derfra til 15 minus osv. :) I varmen kan du kanskje spise mye frukt, som vannmelon osv? Lage hjemmelaget sunn is, enten saftis av funlight, eller saftis med bær i, eller mer kremete iser som smoothie is :) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FAAAAAAAAEN FOR EN TRENINGSØKT I DAG!!! :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Herrejemin... Var for første gang på Cross Training time ved senteret. Sirkeltrening med styrketrening og kondisjon iblanda det. Og FY det var slitsomt, og jeg er jo vandt til trening, men gaaash! Er forskjellige "poster" liksom, og veeeldig kort pause mellom slagene. Så måtte vi ta hele runda 3 ganger! Løpe med slike vektsekker på skulderen, løfte og velte store boksesekker, knebøy m vekt, kettlebell, hoppe opp "i knebøy" på step, slå eksplosivt en sånn medisinball ned i gulvet, ta den opp, gjenta osv. Mange poster. Var kjeeeempekjekt!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Men uff, holdt seriøst på å besvime flere ganger, og mot slutten hadde jeg skikkelig spyfølelse.. :cry: Men har ikke sovet så mye på flere dager, utmattet av mye stress hjemme nå når det er så varmt og mini ikke er i slaget, drakk ingenting før timen osv. Ikke bra, må sjerpe meg der! MÅ lære meg å drikke godt FØR trening og ikke bare underveis! Bør vel drikke en liter ila den siste timen før treninga kanskje??

Og trooor dere ikke mannen ringte/sendte sms at jeg måtte komme... såg det 5 min før vi var ferdig, ringte han og måtte bare løpe, så fikk ikke med meg runde nr 3... hun hadde vist grått helt febrilsk siden jeg dro stakkar, til tross for å ha fått søvn og mat før jeg dro... hva kan det være mon tro? Han hadde prøvd alt, ta av og på klær, byssing, alt mulig. Men det "rare" var at han var jo sikker på hun var sulten - men med en gang jeg kom hjem å tok hun i armene mine ble hun stille... og var det i en del minutter til jeg gav mat uansett. Kan det være hun lukter mammalukten/morsmelk? Og roer seg av det? Stemmen min? Han er jo verdens flinkeste pappa - men kanskje det er noe spes. med oss mammaer?? :hjerte:

Så der lå jeg dyvåt av svette og ammet en svett baby og alt vare bare blæ.. :P ammet litt, og fikk roet snuppa, så tok jeg meg en dusj og da lå hun med papsen i senga og baaare lo og koste seg :hjerte: Lille diamanten min :hjertesmil:

Skal bli godt å legge seg tidlig i kveld! Prøver å legge meg nå kl 22.

Skal på 4 mnd kontroll med snuppa imorgen kl 10 :hjerte:

Skal og egentlig møte en vennine, og tenkte pumpe klar noe melk så mannen kunne passe mini litt i mens, bare noen timer tenkte vi, gå litt på senteret å slappe av. Kun gjort det en gang siden fødsel med en vennine men da måtte jeg pent dra hjem igjen for hun grein og grein og ville ikke ta flaske... hmm.. men nå skal vi på et senter i nærheten så da er det fort hjem om det ikke går greit :)

Ha en god natt jenter :sovne::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig kjekt med delmål da! Kanskje du kan ha 10 som delmål først, og da har du bare 4 kg igjen til det, så derfra til 15 minus osv. :) I varmen kan du kanskje spise mye frukt, som vannmelon osv? Lage hjemmelaget sunn is, enten saftis av funlight, eller saftis med bær i, eller mer kremete iser som smoothie is :) ??

Jeg hadde faktisk tenkt å belønne meg med en ny tatovering når jeg hadde gått ned 10 kg men har litt ekstra utgifter i det siste så får se :) Kanskje heller ta det ved 20 kg, trenger motivasjon!

Spiste i sta slush som jeg laget av smoothie ;) Har du tips ang funlight-is? Har laget det og den ble steinhard og hadde skilt seg. Men går bra å lage slush av :)

Vi har slitt mye med dagsoving og det beste her har vært å ta han ut av vogna/senga og prøve igjen senere. Noen dager har han kun hatt en blund. Selv om han virker trøtt så må han bestemme selv når han skal sove, er han ikke klar så går det ikke. Han gråter kun (i forbindelse med at han er trøtt) når han er overtrøtt og der bommet jeg masse når han var nyfødt fordi han måtte noen ganger ha hjelp til å sove da, da bysset jeg. Trenger ikke det lenger, og han hater nå å ligge i armene våre :P Skal opp og se! Når vi legger han for natta så tar vi han kun opp om han gråter (noen uker siden sist), tar han ikke ut av rommet. Men alle babyer er forskjellige. Det kan ikke være at hun er overtrøtt når du legger henne? Har gjort det selv noen ganger som sagt, da blir det vanskeligere å sovne for de små.

Men i denne stekvarmen er det annerledes, han nekter å sove i vogna når vi ikke triller så om det ikke passer å trille så legger vi han i senga vår. Og vi må kose med han til han sovner, trenger litt hjelp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er sikkert mammadalt for tiden :hjertesmil: Mini er det. Vi har jo et større bånd til de små enn fedrene :)

Lykke til i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal jeg prøve det. Legge hun ned litt tidligere for hver gang, kaaanskje det etterhvert holder at jeg bare holder hun litt, vet ikke, vi får se! Tenker at å prøve ut ting er bedre de dagene det ikke er denne sinnsyke varmen også!! :P

Veldig bra du ser når J trenger mer nærhet, nok av foreldre som ser helt forbi det, KUN legger dem helt alene, lar dem skrike lenge, gjør dem utrygg osv. Ikke bra :jolie:

Er din mini mye kun i bleia i denne varmen? L sover nå "for natta" i kun bleie og helseteppe over, er så varmt! Men skal legge meg om en halvtimes tid så da er jeg jo der hele tiden under natta og kan enten skifte på en body, ta dyne på osv. Men synes det er vanskelig å vite hva som er rett, for hun er så klam...

Denne varmen gjør gjerne ting litt mer utfordrende også, så om ting ikke går helt som ønsket kan du ha været litt i bakhodet :)

Jeg forsøker jo alltid å legge han ned alene først, noen ganger sutrer han litt, men merker tydelig forskjell om han er overtrøtt, varm eller vil ha mer fra meg. Innimellom er det nok at jeg tar han opp og at han sitter litt i fanget og koser før jeg legger han ned igjen, mens andre ganger som i dag må jeg legge meg ned sammen med han. I dag skylder jeg lett på varmen!

Han er så og si kun i bleie nå. Har vært rundt 35 grader i skyggen i dag, så påkledning er uaktuelt. Kun hvis vi skal kjøre bil at jeg kler på han siden det er AC i bilen. Han sover bare i bleie med helseteppe, men det sparker han av seg innimellom om han blir for varm. Har kjøpt en vifte i dag som står på soverommet, blåser ikke kald luft, men får i det minste litt sirkulasjon der inne slik at det ikke føles så tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...