Gå til innhold

LovelyMonroe's mamma og treningsdagbok ♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Ja, det er helt sant, de kan jo gjøre alt utenom amming, egentlig! :) Var godt å få "sagt det"..!

Hmmm... men vist du er med på timene ved senteret da? Kanskje det kan endre synet på det? Trenger jo ikke være ved styrkemaskinene o.l. Timer er jo veldig kjekt, og er utrolig mange tunge timer ved mitt senter, type timer med frivekter, crosstraining osv :) Men skjønner deg da - og det er jo veldig mye trening man kan gjøre uten et senter!!

Høres veldig spennende ut med de videoene! Men som sagt så trener jeg jo ved senter og betaler for det som bør jo dra der, og trives med det, men er veldig ok med video til de dagene jeg er alene hjemme med snuppa. ( skrev forøvrig alt dette til deg i svar i dagboka di og, haha). Og tusen takk for så mange tips ang video! Synes det er veldig spennende!! :nigo: Husker du var skikkelig racer på 30 days shred videoene når vi hadde den tråden! Jammen er du flink til å trene og å holde de målene du har satt deg, du er flink!!! :danse:

Ja veldig få som vet hvilke rase det er... :fnise: ... Men åh, jeg eeeer så glad for at jeg valgte denne rasen, nå i en alder av tre, så er han SÅ rolig og snill, virkelig drømmehund, også deeet utseendet da ... :rodmer:

Ha en fiiin kveld kjære snille Rainbow :kose:

Huff, dumt at du fortsatt føler at du må avlaste ham. Men som du sier, fra hva da? Dere har barn sammen, og bortsett fra ammingen har du ikke noe mer ansvar enn ham. Tenk på hvordan det er med vofsen, dere deler på ansvaret! :)

Så bra du er så fornøyd med eurasier, det er vi også, selv om vi bare har hatt ham litt over et år. Han er en utrolig fin og god hund, alle ting som har vært vanskelige har vært typiske unghund eller valpeting, og han reseponderer så utrolig godt på positiv trening, som vi har brukt hele veien. De er så nydelige, disse bamsene!!

Nja, vet ikke med senter, jeg. Har ikke prøvd det annet en én prøvetime et sted etter at jeg begynte å like trening. Så alle minnene mine er fra tiden før det. Liker best å trene meg selv og å følge videoer. Liker sånne timer som kickboxinga, så hadde vel likt noe, men gidder ikke betale massevis av penger for å kunne gå dit sånn nå og da og sulle rundt på egenhånd og ta en og annen time, liker å selv bestemme tidspunkt, men samtidig kunne trene til et program der treneren forteller meg hva jeg skal gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsplan for uka:

:hjerte: Mandag: Mage/rygg-styrketime

:hjerte: Tirsdag: TRX Slynge

:hjerte: Onsdag: TRX Slynge

Torsdag: Fri (mannen jobber vekke)

Fredag: Fri (mannen jobber vekke)

Lørdag:Fri

:hjerte: Søndag: Kondisjonstime

Så, 4 økter. Og siden jeg har sagt jeg skal få inn 3 gode minimum så er jeg glad for fire! Pga mannen jobber vekke og jeg da er alene med mini blir treningsdagene litt rett etter hverandre og fridagene rett etter hverandre og - det er ikke så optimalt, men det må bli slikt om jeg skal få trent når han har jobbuke :)

Muligens jeg kun vil ha styrketimer fremover, og trene kondisjon på egenhånd, da jeg egentlig liker det best og kan da gjøre det som er best for kneet mitt. Noen øvelser på de komdisjonstimene ved senteret er ikke like bra, og er heller ikke så lett å bytte ut. Uansett, styrketimene de har er jeg veldig fornøyd med!

Slyngetreningstimen er veldig tung!! Jeg har trent lite med Slynge før jeg prøvde denne timen og den var så utrolig gøy, mest fordi den var TUNG. Du velger jo mye selv hvor mye du vil legge i hver øvelse men fy, det svir! Og det jeg liker så godt er at slynger gjør at mange øvelser blir lettere/mer skånsom for kne/rygg/kropp generelt, MEN øvelsene blir tyngre :) Mener det er 2 slyngetimer i uka, de er dagen etter hverandre så det er litt kjipt, men håper at når ferien er over og de har vanlige timer igjen, at jeg da for inn to Slynge-styrketimer,crosstraining timen og frivekts-styrketimene inn ila uken, og det blir vel 3-5 økter. :)

Så gleder meg til trening i dag! Skal være flink å drikke nok først!!! :)

Skal ta igjen litt tapt søvn nå, og gå på pc å svare etterpå(og da skal jeg, haha! Bare hater sitere så mye fra mobil!!)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du føler rundt det å ta deg mest av mini, men jeg tror vi begge "tjener" på å la mennene ta mer ansvar og selv måtte finne utav ting som funker i ulike situasjoner. Det er jo 50/50 ansvar, utenom kun amming, så kanskje vi begge må prøve å senke skuldrene litt og la mennen få ta del i hverdagene også.. :bond:

Ang. dåp, så skjønner jeg du ser på det som litt stress osv. Men tenk så herlig når det er overstått? Om dere velger en dato ganske nært frem i tid, så er det ikke sikkert så mange kan komme, om det hadde vært ett greit alternativ? :P

Så kan dere gjøre ting så enkelt som mulig mtp mat og dekorasjoner?

Er så mange som styrer på og planlegger som om dåpen er ett bryllup! En skal jo "bare" markere dagen med litt samvær for snuppa, som før i tiden inneholdt kaker og kaffe. Mens nå er det nærmest et krav å servere middag først.

En kan gjøre det så enkelt som å lage en gryterett servert med nystekte baguetter i skiver og en god salat til + dressing, smør, feta ost for seg.

Så sette frem en bolle twis før kakene som serveres med kaffe.

Trenger ikke være kaker heller, 2 isbokser f.eks og en bolle oppskåret jordbær/bringebær/blåbær og nonstop er vel så godt og populært for de fleste ;)

Ellers gelè.. Dronning maud, pudding med vanilje saus.. Mye enkelt og godt :jepp:

Hopp i det kjære, så er du så letta og glad når det er overstått :kose:

Du er så god :hjerte: Innlegg fra deg er alltid så kjekke å lese og du er så støttendes :kose:

Ja, jeg innser det mer og mer når andre sier det, og det med at de da finner ut sine egne metoder er jo virkelig helt sant!! :) Prøver å jobbe med meg selv hver dag nå, at når han har hun må jeg koble ut litt og slutte å tenke på dette her... det går seg vel til! :)

Og ang dåp - du har helt rett... det kan jo gjøres enkelt, og trenger ikke være sååå stress som jeg skal ha det til, og gryterett har vi faktisk vurdert, siden det ville gjort det mye lettere(og det fins myyye godt der ute, trenger ikke være kjedelig), og viktig med godt tilbehør :) Takk for tips :) Eneste er at jeg føler vi aldri får sittet oss ned å pratet om det, det blir bare snakkis oppi alt... Også blir jeg så stressa av å tenke at NÅ må vi gjøre noe med den dåpen, også skjer det ikke - vurderer å bare ikke tenke på det en stund og bare se. Gjør meg ingenting at hun er 6 mnd f.eks når hun døpes :) Men blæ, blir motløs.... :murvegg:

Men takk for MANGE gode tips, vennen! :hjerte: Vi kommer nok til å døpe hun i løpet av året, så det kommer godt med! :skya:

Det er SÅ godt å lese at både du og Roseduft prøver å gjøre noe med arbeidsfordelingen og den dårlige samvittigheten deres!

Det har ikke vært helt uten dårlig samvittighet her heller, det skal jeg være ærlig på. Men jeg får så mye overskudd av å gjøre litt ting alene, og føler meg som en mye bedre mamma når jeg får litt pauser!

Selvsagt blir gutta frustrerte av å bysse gråtende unge. Men det hadde jo vi også blitt? Og tenk på mestringen de får når de klarer å roe ungen alene - helt uten pupp ;)

Heier på dere begge to!

Hei hei Nesevisa :nigo:

Ja, og som du har fått med deg var det, for min del, pga deg og La Traviata at jeg faktisk tok til fornuft og pratet med ham om det, og ville gjøre noe med "problemet". Men som du kanskje leser her inne så synes jeg det er ganske vanskelig selvom jeg har pratet med ham, MEN det er bedre nå enn før jeg pratet med ham da, litt lettere er det jo :)

Merker og at jeg føler meg som en enda bedre mamma når jeg får litt fri. Det er viktig det for begge parter tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man gir kaldt vann trenger man ikke koke først, men min liker det ikke kaldt, og siden man ikke skal drikke temperert vann fra springen hverken som barn eller voksen, så koker jeg det først :) Praktisk med vannkoker som varmer opp til ønsket temperatur :P

Og ang dåp, hun er jo bare fire mnd, ikke noe å stresse med. Og er det mer stress enn kos, så dropp det! Vi døpte kun fordi mannen så absolutt ville det, jeg kunne like greit bare hatt en "navnefest" uten seremoni, bare samlet nærmeste familie for et lite selskap. Man trenger heller ikke gjøre det så stort, kjente jeg ble helt svett når jeg så enkelte i termingruppa mi som brukte 20 000 (!!!) på mat, dekorasjoner osv til dåpen :hakeslepp:

Jeg gjorde det ekstremt enkelt, føler jeg da. Leide lokale på et sted hvor de sørget for matlaging, servering og opprydding. Betalte i underkant av 4000 for middag til 15 personer, kaffe og en stor kake. Siden vi kjøpte en kake der fikk vi ta med så mange vi ville utenom, vi kjøpte også en kasse brus og farris selv på butikken og leverte tilbake det som ikke ble drukket. Rimelig dekorasjon med blå telys og kronelys (kjøpte billige lysholdere på Nille, har man fra før kan man jo bare bruke det). Kjøpte en blå løper som jeg la over de hvite dukene som lå på bordene fra før. Brukte blå konditorfarge for å farge hvite roser og tulipaner, hadde det blå vannet i glassene og vasene. Og that's it. I mitt "jeg vil ha alt perfekt hode" ble jeg litt stressa, men man må ikke være helt fotballfrue heller :x

Oh, sånn vannkoker vil jeg og ha :lur:

Takk for tips ang vannet! :)

Ang dåp, skrev jo litt om det over i svaret til Roseduft - men ja, om det er mer stress(og det er det nå) så tenker jeg det er bedre å legge det liiiitt på hylla, hvertfall noen uker, og se etter det hva som skjer. Vet ikke hvorfor jeg stresser sånn... redd for å gjøre ting feil... henger vel litt igjen fra tidligere i livet hvor jeg var veldig redd for hva andre mente og tenkte om ditt og datt, og er vel litt der enda, selvom jeg vet at andres meninger ikke har noe å si, og at jeg ikke skal grue meg til det som enda ikke har skjedd.... men gjør det litt likevel. Hmm... er vel litt sånn at jeg bare må hoppe i det, fastslå en dato og ta det som det kommer...? :klo:

Veldig mange gode tips fra deg også ang dåpen, er såååå takknemlig for tips og råd, har allerede tenkt på flere av de som noe vi kan bruke :) Takk for at du tar deg tid til å svare!! :hjerte:

Er vel bare å fortsette med det? Yoga er favoritten, styrketrening av bein kommer etter der igjen! Veldig glad i det. :)

Ble det noen blomster e.l. på plantasjen da?

Yoga er utrolig deilig ( og undervurdert, for tungt er det ;) ) ... hvilke yogaform liker du best? Prøvd Yinyoga? :)

Nei, ble ingen plantasjen... men skal lure meg dit i imorgen tror jeg! Er kjempeglad i slike hagebutikker, også lukter det sykt godt der ... :fnise: Liker du slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dumt at du fortsatt føler at du må avlaste ham. Men som du sier, fra hva da? Dere har barn sammen, og bortsett fra ammingen har du ikke noe mer ansvar enn ham. Tenk på hvordan det er med vofsen, dere deler på ansvaret! :)

Så bra du er så fornøyd med eurasier, det er vi også, selv om vi bare har hatt ham litt over et år. Han er en utrolig fin og god hund, alle ting som har vært vanskelige har vært typiske unghund eller valpeting, og han reseponderer så utrolig godt på positiv trening, som vi har brukt hele veien. De er så nydelige, disse bamsene!!

Nja, vet ikke med senter, jeg. Har ikke prøvd det annet en én prøvetime et sted etter at jeg begynte å like trening. Så alle minnene mine er fra tiden før det. Liker best å trene meg selv og å følge videoer. Liker sånne timer som kickboxinga, så hadde vel likt noe, men gidder ikke betale massevis av penger for å kunne gå dit sånn nå og da og sulle rundt på egenhånd og ta en og annen time, liker å selv bestemme tidspunkt, men samtidig kunne trene til et program der treneren forteller meg hva jeg skal gjøre! :)

Du gjør det du selv føler er best selvfølgelig! Og ingenting er bedre enn at du har funnet en treningsform du liker! Og å trene ute eller hjemme er jo faktisk noe av det beste! :) Du er flink som har motivasjon nok til det! OG heldig som kan løpe, jeg saaaaavner det :(

Går du på kickboxing enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Hatha Yoga, men det er mest fordi det var det jeg startet med. Usikker på om jeg har prøvd Yinyoga, det skal jeg jaggu sjekke ut! :nigo:

Veldig glad i slikt! Blomster, planter, pene gjenstander osv. :strix: Hvem liker vel ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MINI BÆSJA I DAG :hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad:

:fnise:

Endelig..... og føler du har vært mye mer til lags i dag, men nå har jo varmet gitt seg(men den kommer vel igjen.. ), så merker veldig forskjell på hun de dagene det er sååå sinnsykt varmt og de dagene det er regn/normalt temp ute. Men har kun vært en bæsjebleie da, i dag tidlig. Men fornøyd med det. Gav hun fenikkelte i går noen ganger og det har tydeligvis hjulpet :) Hun får i dag også, og tenker gi det et par 3-4 dager bare for at ting skal komme litt i gang igjen! :)

Ellers har dagen gått greit. Syns kanskje dagene er litt lange for tiden. Går greit når mannen er hjemme, men vet at dagene føles veeeldig lange når jeg er alene med hun. Misforstå meg rett - det er fantastisk med baby og utrolig koselig, men noen dager er liksom litt kjedelige.. for noen dager er hun ganske sutrete. Hun har vært det i det siste, vil liksom ikke ligge så lenge å "leke" osv, og vi må egentlig gå rundt med hun hele tiden. Har sjal da, men har ikke tatt hun i det nå i varmen. Også er det jo det at det tar litt tid å få hun til å sovne og at hun sover lite, så dagene blir litt.. ja... vet ikke helt :P Noen med samme erfaring rundt 4 mndrs alder? Vet det bedrer seg når de blir eldre og kan leke mer/leke for seg selv litt/kommunisere mer.

Men fy fader, det er så utrolig HERLIG å være mamma - og de månedene jeg nå er hjemme med henne hele tiden må være noen av de beste i livet :hjerte:

Nå er det slyngetrening kl 20. Gleder meg til det, men er tuuuungt, men desto bedre :lur: Skal bli godt med en deilig dusj og noe mat etterpå, det er standard :nigo: Også må mini legge seg straks jeg er kommet hjem da, så muligens jeg må ta dusj etter kveldsmating, vi får se hvilke humør snuppa er i, tenkte kanskje ha hun med meg i dusjen, hun trenger en vask hun også :) Det er så koselig :)

Åh, vi hører på klassisk musikk i stua nå, det eeer så fint! Elsker den sjangeren! Vi hører på mye filmmusikk. Nå hører vi på en fransk en fra filmen Amelie from montmartre ... nydelig sang, men det har et laaangt navn på fransk... så gidder ikke skrive det om noen ikke er videre intr i det. Men nydelig er den :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Hatha Yoga, men det er mest fordi det var det jeg startet med. Usikker på om jeg har prøvd Yinyoga, det skal jeg jaggu sjekke ut! :nigo:

Veldig glad i slikt! Blomster, planter, pene gjenstander osv. :strix: Hvem liker vel ikke det?

Hvordan er Hatha yoga? Det må jeg sjekke ut :fnise: ... Yinyoga, slik vi gjorde på senteret hvertfall, var veldig deilig, men veldig vondt også ( men gjorde det kun noen uker etter fødsel så var jo støøøl som fy). Da skal man holde samme posisjon(type strekke ut muskler posisjon) i 5-10 min hver, og var veldig vondt men tror det er utrolig godt for kroppen :)

Så kjekt! Ja, interiør og blomster... :hjerte: :hjerte: Har sååå lyst å jobbe på hagesenter, rett og slett fordi jeg liker så godt hage, blomster, interiør o.l. Men det er ikke så relevant ift til utdanningen min(sykepleie), og vet ikke hvor godt betalt det er? Men åh, det hadde jeg likt!! Jobber på sykehjem utenom permisjonen. Trives med jobben, men ikke plassen og kunne godt tenkt meg ny jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Hatha yoga? Det må jeg sjekke ut :fnise: ... Yinyoga, slik vi gjorde på senteret hvertfall, var veldig deilig, men veldig vondt også ( men gjorde det kun noen uker etter fødsel så var jo støøøl som fy). Da skal man holde samme posisjon(type strekke ut muskler posisjon) i 5-10 min hver, og var veldig vondt men tror det er utrolig godt for kroppen :)

Så kjekt! Ja, interiør og blomster... :hjerte: :hjerte: Har sååå lyst å jobbe på hagesenter, rett og slett fordi jeg liker så godt hage, blomster, interiør o.l. Men det er ikke så relevant ift til utdanningen min(sykepleie), og vet ikke hvor godt betalt det er? Men åh, det hadde jeg likt!! Jobber på sykehjem utenom permisjonen. Trives med jobben, men ikke plassen og kunne godt tenkt meg ny jobb...

Det er både strekking og kjernemuskulatur-trening. En veldig deilig og behagelig form for yoga. :nigo: Uuh, høres spennende ut, skal sjekke det ut på youtube!

Det er vel bare å sjekke lønnstrinnet det? Vet ikke hvor mye man tjener som sykepleier, men ei jeg kjenner som jobber på plantasjen har en lønn på 430 000 i året. Aner ikke hvilken stilling hun har der heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink til å trene! :tommelsmil:

Veldig bra at du greier å overlate mer til mannen, helt enig i at man er en bedre mamma når man får litt fri iblant!

Dåp ja, det må vel vi også tenke på etter hvert. Akkurat nå ligger ammetåka tjukt, og det eneste jeg greier å tenke på er amming, pumping og vektoppgang... Men ting går seg vel til. Har døpt de andre ved 3 måneder, så det blir nok i slutten av september en gang! Vi har pleid å gjøre det ganske enkelt, med selskap her hjemme og koldtbord + noen kaker. Inviterte bare den nærmeste familien, bestilte nesten all maten og fikk svigerinna mi som er blomsterdekoratør til å lage pynt til bordet. :)

Åh, jeg elsker Amelie fra Montmartre! Mye fin musikk i den filmen ja!

Klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, sånn vannkoker vil jeg og ha :lur:

Takk for tips ang vannet! :)

Ang dåp, skrev jo litt om det over i svaret til Roseduft - men ja, om det er mer stress(og det er det nå) så tenker jeg det er bedre å legge det liiiitt på hylla, hvertfall noen uker, og se etter det hva som skjer. Vet ikke hvorfor jeg stresser sånn... redd for å gjøre ting feil... henger vel litt igjen fra tidligere i livet hvor jeg var veldig redd for hva andre mente og tenkte om ditt og datt, og er vel litt der enda, selvom jeg vet at andres meninger ikke har noe å si, og at jeg ikke skal grue meg til det som enda ikke har skjedd.... men gjør det litt likevel. Hmm... er vel litt sånn at jeg bare må hoppe i det, fastslå en dato og ta det som det kommer...? :klo:

Veldig mange gode tips fra deg også ang dåpen, er såååå takknemlig for tips og råd, har allerede tenkt på flere av de som noe vi kan bruke :) Takk for at du tar deg tid til å svare!! :hjerte:

Tror vi kjøpte vår billig på tretti.no ellerno, veeeldig kjekk! Koker opp til 100 grader, og senere til tempen vi vil ha.

Jeg har også vært sånn leeenge, ville ha alt perfekt osv. Men herregud, hvem er det vi gjør det perfekt for? Hvem andre bryr seg? Det sitter fortsatt veldig i hos meg, men må bare tvinge meg selv til å "nedgradere" litt. Om dere vil ha dåp så er det jo bare å ringe kirkekontoret for å høre hvilke datoer de har tilgjengelige, velg en etter sommeren når ferien er over, sett en maxgrense for budsjettet osv. Om man kan/vil lage maten, kaker og slikt selv så kan man jo ihvertfall gjøre det easypeasy! Jeg gadd ikke det, jeg ville heller betale noen for å kunne møte opp, spise, dra hjem :laugh: Jeg pyntet selv da, fikk komme dagen før og ordne som jeg ville :) Og familie og venner stiller jo alltids opp med en kake, tilbehør, gryte eller hva som helst :Nikke:

Jeg synes det var veldig koselig å planlegge dåpen, selv om det ble mye mer enkelt enn hva jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Men sitter igjen med følelsen av at om vi skal ha flere unger (eller, når...), så kommer jeg til å gjøre det helt likt :) Klart man må dele tips og erfaringer, hva ellers har man vel kg til :klem:

Og hurra for bæsj hos mini :hoppe: :hoppe:

Synes også dagene kan bli lange innimellom :sjenert: Spesielt mellom fire-seks mnd syntes jeg det var det, skjer så mye i utviklingen disse månedene, utfordrende for både baby og foreldre! Men det blir bedre etter hvert som man kommer mer inn i nye rutiner osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både strekking og kjernemuskulatur-trening. En veldig deilig og behagelig form for yoga. :nigo: Uuh, høres spennende ut, skal sjekke det ut på youtube!

Det er vel bare å sjekke lønnstrinnet det? Vet ikke hvor mye man tjener som sykepleier, men ei jeg kjenner som jobber på plantasjen har en lønn på 430 000 i året. Aner ikke hvilken stilling hun har der heller da.

Må sjekke det ut ja, høres digg ut. Prioriterer styrketrening nå, men burde jo fått inn yoga, siden det er god avlastning, men da må jeg evnt gjøre det hjemme tror jeg, for har jo lille mini her :) Tips til gode videoer?

Såpass ja? Ja kan jo hende man tjener greit... tror hvertfall det er en kjekk jobb om han er intr i sånt! :)

Du er kjempeflink til å trene! :tommelsmil:

Veldig bra at du greier å overlate mer til mannen, helt enig i at man er en bedre mamma når man får litt fri iblant!

Dåp ja, det må vel vi også tenke på etter hvert. Akkurat nå ligger ammetåka tjukt, og det eneste jeg greier å tenke på er amming, pumping og vektoppgang... Men ting går seg vel til. Har døpt de andre ved 3 måneder, så det blir nok i slutten av september en gang! Vi har pleid å gjøre det ganske enkelt, med selskap her hjemme og koldtbord + noen kaker. Inviterte bare den nærmeste familien, bestilte nesten all maten og fikk svigerinna mi som er blomsterdekoratør til å lage pynt til bordet. :)

Åh, jeg elsker Amelie fra Montmartre! Mye fin musikk i den filmen ja!

Klem til deg :klem:

Takk! :hoppe:

Du har hvertfall ikke dårlig tid med dåpen! :nigo: ... er litt verre med oss :hoho:

Ja, det er vel best å gjøre det enkelt, og man kan jo lage det bra, og få fint til med pynting selvom det er enkelt, men dørstokkmila er litt lang når det kommer til dåpen kjenner jeg.... føler meg litt som dårlig mamma, siden alle andre døper, og gjerne når de er 3 mnd...folk tenker vel at det er rart vi ikke har gjort det enda...

Husker faktisk ikke helt hvordan den filmen var, men husker den var bra :fnise:

Hvordan går det med deg og lille prinsen din? Hvor gammel er han nå? 2, 3 uker??

Stor klem tilbake :hjerte::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kjøpte vår billig på tretti.no ellerno, veeeldig kjekk! Koker opp til 100 grader, og senere til tempen vi vil ha.

Jeg har også vært sånn leeenge, ville ha alt perfekt osv. Men herregud, hvem er det vi gjør det perfekt for? Hvem andre bryr seg? Det sitter fortsatt veldig i hos meg, men må bare tvinge meg selv til å "nedgradere" litt. Om dere vil ha dåp så er det jo bare å ringe kirkekontoret for å høre hvilke datoer de har tilgjengelige, velg en etter sommeren når ferien er over, sett en maxgrense for budsjettet osv. Om man kan/vil lage maten, kaker og slikt selv så kan man jo ihvertfall gjøre det easypeasy! Jeg gadd ikke det, jeg ville heller betale noen for å kunne møte opp, spise, dra hjem :laugh: Jeg pyntet selv da, fikk komme dagen før og ordne som jeg ville :) Og familie og venner stiller jo alltids opp med en kake, tilbehør, gryte eller hva som helst :Nikke:

Jeg synes det var veldig koselig å planlegge dåpen, selv om det ble mye mer enkelt enn hva jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Men sitter igjen med følelsen av at om vi skal ha flere unger (eller, når...), så kommer jeg til å gjøre det helt likt :) Klart man må dele tips og erfaringer, hva ellers har man vel kg til :klem:

Og hurra for bæsj hos mini :hoppe: :hoppe:

Synes også dagene kan bli lange innimellom :sjenert: Spesielt mellom fire-seks mnd syntes jeg det var det, skjer så mye i utviklingen disse månedene, utfordrende for både baby og foreldre! Men det blir bedre etter hvert som man kommer mer inn i nye rutiner osv. :)

Uh, bør sjekke ut den :lur:

Ja, men kan man jo gjøre det fint selvom man gjør det enkelt tenker jeg, og jeg vet jo det hadde gått fint, er bare det å koooomme i gang, og litt skummelt den tanken at da er det ingen vei tilbake. Liksom min fam, og mine nære er ikke de jeg tenker på, er den delen av hans fam. De er så veldig skeptiske til meg og mine, de er så sure og grinente og veldig spesielle :( Men nå når jeg har pratet med dere her inne, fått så mange gode ord, råd og tips, så får jeg mest lyst til å bare ringe kirka i morgen og få det unnagjort... ( eller vi må vist sende inn et skjema sa mannen?)..

Ja, tenkte å skrive litt mer om det under her.. synes tiden er litt mer krevende ( men misforstå meg rett :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var trening og leggings av snuppa unnagjort, eller, la hun ca 21.25 eller noe, og hun har faktisk sovet helt til nå. og det er nytt. Før sov hun helt til neste amming en del timer senere. Men nå den siste tiden våkner ofte flere ganger før vi legger oss... hva kan det være?

Har et par spm jeg så gjerne skulle ha hørt deres erfaring på... og håper ikke jeg stiller masse dumme spm - blir utrolig takknemlig for svar, dere KG damer er så god å ha :hjerte:

- Mini er veldig annerledes for tiden. Hun er jo nå 4 mnd og den siste mnd/2 ukene kanskje har hun vært myyye mer sutrete enn ellers. Kjeder seg fort selvom vi leker med hun, hun er på matta osv. Vi må eegentlig gå rundt i huset bærendes på hun hele tiden for at det skal være underholdning nok :P Hun sover også lite på dagtid, og det er litt utfordrende å finne på noe å gjøre til en hver tid. Men vær så snill å ikke misforstå - babytiden er fantastisk! Kan det være utviklingssprang eller tenner? Når blir det bedre?? Gruer meg litt til dagene, fordi det er mye sutring og man nesten bare må gå rundt å bære og gjøre på ingenting liksom, greit for en tid, men hele dagen? Kjekt når hun kunne sove litt lenger, leke mer uten sutring osv. Men, hun smiler og ler MYE og er en glad og fornøyd baby, bare så det er sagt! :hjerte: Hun er jo vår lille solstråle :sol:

- Når kan babyene for alvor leke mer og lenger, og faktisk like det godt, hvilke mnd?

- Hvilke mnd(er) synes du var lettest hittill?

- Synes dere det kan bli litt lange dager( ikke når de er mer aktive kanskje, og krabber oo.l - men nå rundt fire mnd??)

Jeg tror det er mye å se, mye nytt å ta innover seg og mye nytt å lære - og jeg har full forståelse for for det :) Det må være frustrerendes å vite at man kan komme seg rundt i huset, men ikke klare det selv :P

Sier hver dag at jeg skal legge meg kl 22..... haha... :fnise:

God natt :natti:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke sende inn noe skjema, men vi fylte ut et skjema med navn på faddere og noe annet småtteri når vi hadde dåpssamtale. Jeg bare snakket med kirkekontoret, sa hvilken kirke vi tilhørte og hvilken dato vi ønsket. Oppga navn og fødselsdato til barnet, og det var det :) De spør etter alt som trengs når man ringer. Presten ringte meg når det nærmet seg og informerte om tid og sted for dåpssamtalen. Familien har bare med å ta seg sammen for lillejenta deres sin dag :opplyser: Som regel går slike feiringer bedre enn man tror, vil tro de fleste klarer å se forbi seg selv og heller kose seg med å feire dagen til ungen :)

Ofte synes jeg at humørendringer har med utviklingssprang å gjøre. Har du wonder weeks appen? Tror den koster 15 kroner eller noe, men verdt det! Det er ikke alltid det stemmer overens, eller at alt stemmer, men veldig ofte finner jeg mange likheter med minis oppførsel og det som skrives om de ulike sprangene. Det kan jo også være tenner, ser eller kjenner du noe i munnen hennes? At hun er litt hoven eller ser du noen hvite prikker? Om hun ikke har biteringer o.l. er det veldig kjekt å ha, legg de gjerne i kjøleskapet slik at de blir kalde. Ekstra godt mot såre og kløende gommer :)

Jeg merker nå rundt seks mnd at han har blitt mer tålmodig og kan leke en stund for seg selv på matta, enda lengre om vi legger oss ned sammen med han. Begynte kanskje rundt fire-fem mnd å vise større interesse for lekene rundt seg, og ikke bare det som hang i babygymen? Noe sånt. Synes det har skjedd MYE de siste to mnd, og det er ikke rart de blir litt utafor. Men ofte når min blir sutrete og lei, så har han bare behov for ro og nærhet. Så da kutter vi ut leking og han får heller sitte i fanget, eller at jeg legger meg ved siden av ham og bare koser litt. Da roer han seg helt og begynner å bable, eller sovner.

Synes helt klart at dagene kan bli lange, er ikke alltid jeg helt vet hva vi skal finne på :sjenert: Spesielt om han finner ut at han vil stå opp kl 05 :Gjesp: Noen dager føler jeg at alt jeg gjør er å få han til å sove hvis han er litt "kranglete" på det området. Det som er så flott er at det aller meste går i perioder, så det som ikke er så positivt må man nesten bare holde ut og gjøre det beste ut av, fordi det vil gå over. Det er mitt mantra innimellom :laugh:

Det hjelper myyye å komme seg ut om dagene, trille en god tur, dra innom ei venninne, byen osv. Er det noen "babytilbud" i nærheten av dere, som babysang (ofte kirken som har dette), babysvømming o.l.? Hvordan er barselgruppa di, kanskje dere kan avtale treff eller trilleturer? Undersøk med kommunen om det finnes åpen barnehage f.eks (gratis), grei måte å komme i kontakt med andre småbarnsforeldre på :)

Og du... Det er HELT innafor å synes at babytiden kan være slitsom, for det er veldig krevende. Det er en enorm omveltning fra "friheten" man er vant med, og det tar tid å bli kjent med den lille. De er jo i konstant utvikling, mye man skal henge med på! Alle elsker og forguder babyen sin, men noen ganger har man mest lyst til å plassere ungen hos den senile naboen bare for å få seg 20 minutter på sofaen (ofte vurdert kl 05.15) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke det ut ja, høres digg ut. Prioriterer styrketrening nå, men burde jo fått inn yoga, siden det er god avlastning, men da må jeg evnt gjøre det hjemme tror jeg, for har jo lille mini her :) Tips til gode videoer?

Såpass ja? Ja kan jo hende man tjener greit... tror hvertfall det er en kjekk jobb om han er intr i sånt! :)

Akkurat nå er jeg på jobb, men har noen videoer på pc'en hjemme jeg kan dele med deg! :jepp: Favoritten min er egentlig på en DVD da, men kan sjekke om det er mulig å få den overført så jeg evt. kan sende den og. Den er veldig god for hjemmebruk!

Det er nok det ja, men alle jobber er kjekke når man er intressert i det. :laugh:

Forresten er jeg glad du stiller mange spørsmål - har jo ikke barn selv enda men det skjer jo en eller annen gang i fremtiden, og da får jeg jo litt inn i skallen allerede nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere må ikke sende inn noe skjema, men vi fylte ut et skjema med navn på faddere og noe annet småtteri når vi hadde dåpssamtale.

.....

Ååå, ja var sikkert det skjemaet de mente da vi ringte da. Får ringe igjen når det passer oss, og høre. Er vel egentlig ganske enkelt :) Og det er sant, de bør jo klare å sjerpe seg denne ene dagen....

Tusen takk for utfyllende og gooode svar Favole! Du er gull :hjerte: Jeg så på den appen fort i natt og den virket sååå bra! Skal laste den ned nå!! :jepp: Viiiiist jeg forstod det riktig på det wonder weeks så var det en sånn tordensky for to uker siden og tre uker frem i tid, dvs denne uken og to uker til. Og så ble det to uker med "sol", er dette kanskje dette med humør/utviklingssprang etc? Da får vi forhåpentligvis to gode uker, om to uker :nigo: Veldig glad du viste med appen!!

Høres jo ut som 6 mnd på mange måter er noe å se frem til ift nå :) Kjenner ikke noe i gommene, men tror definitivt noooe er på gang for hun har hånda i munnen nesten konstant o kan plutselig gjøre det under amming og, og sikler myyyye, må ha smikke vist vi ikke vil bytte body hver time :hoho:

Tror det med ro og nærhet er viktig ja, og i dag har det faktisk gått veldig bra ( og vi har vært helt rolig i dag, ikke tøyset så mye som vi pleier, mer sånn rolig tøysing), i dag tidlig sov jeg videre mens mannen sto opp med snuppa og da hadde de kost og tullet rolig i en time, og å lå hun i babynestet og bare sovnet av seg selv mens papsen satt vedsiden av hun og leste litt også sovnet hun plutselig, så det er jo bra :danse:

Hun sovnet og når hun ammet og var rolig etterpå når hun var våken, puttet hun i sjalet når det var sovetid igjen, så nå sover hun her :) Så satser på en go'dag i dag :nigo: Men vaaaaarmt i sjalet ...

hahahaha :hoho: plasseres hos den senile naboen ja, hihihihi :hoho:

Takk for gode ord, vennen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg på jobb, men har noen videoer på pc'en hjemme jeg kan dele med deg! :jepp: Favoritten min er egentlig på en DVD da, men kan sjekke om det er mulig å få den overført så jeg evt. kan sende den og. Den er veldig god for hjemmebruk!

Det er nok det ja, men alle jobber er kjekke når man er intressert i det. :laugh:

Forresten er jeg glad du stiller mange spørsmål - har jo ikke barn selv enda men det skjer jo en eller annen gang i fremtiden, og da får jeg jo litt inn i skallen allerede nå. :ler:

Vil du det? Takk! :strix:

Hadde jo vært knall å trene yoga hjemme! Gjorde det for 2 år siden en liten periode, gjorde det før skolen og følte meg så mye mindre stiv og støl :) Vet ikke hvorfor jeg sluttet...

Så bra :) Og det er jo sant, greit å ha litt tips og triks innabords :nigo: Har du en partner/samboer :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du det? Takk! :strix:

Hadde jo vært knall å trene yoga hjemme! Gjorde det for 2 år siden en liten periode, gjorde det før skolen og følte meg så mye mindre stiv og støl :) Vet ikke hvorfor jeg sluttet...

Så bra :) Og det er jo sant, greit å ha litt tips og triks innabords :nigo: Har du en partner/samboer :) ?

Jada, ikke noe problem! :nigo:

Helt sant, man føler seg mye mindre stiv og støl - noe som gjør at man slapper bedre av også.

Nettopp! :jepp: Jada, har en samboer! Blir nok noen år til før vi får barn da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, ja var sikkert det skjemaet de mente da vi ringte da. Får ringe igjen når det passer oss, og høre. Er vel egentlig ganske enkelt :) Og det er sant, de bør jo klare å sjerpe seg denne ene dagen....

Tusen takk for utfyllende og gooode svar Favole! Du er gull :hjerte: Jeg så på den appen fort i natt og den virket sååå bra! Skal laste den ned nå!! :jepp: Viiiiist jeg forstod det riktig på det wonder weeks så var det en sånn tordensky for to uker siden og tre uker frem i tid, dvs denne uken og to uker til. Og så ble det to uker med "sol", er dette kanskje dette med humør/utviklingssprang etc? Da får vi forhåpentligvis to gode uker, om to uker :nigo: Veldig glad du viste med appen!!

Høres jo ut som 6 mnd på mange måter er noe å se frem til ift nå :) Kjenner ikke noe i gommene, men tror definitivt noooe er på gang for hun har hånda i munnen nesten konstant o kan plutselig gjøre det under amming og, og sikler myyyye, må ha smikke vist vi ikke vil bytte body hver time :hoho:

Tror det med ro og nærhet er viktig ja, og i dag har det faktisk gått veldig bra ( og vi har vært helt rolig i dag, ikke tøyset så mye som vi pleier, mer sånn rolig tøysing), i dag tidlig sov jeg videre mens mannen sto opp med snuppa og da hadde de kost og tullet rolig i en time, og å lå hun i babynestet og bare sovnet av seg selv mens papsen satt vedsiden av hun og leste litt også sovnet hun plutselig, så det er jo bra :danse:

Hun sovnet og når hun ammet og var rolig etterpå når hun var våken, puttet hun i sjalet når det var sovetid igjen, så nå sover hun her :) Så satser på en go'dag i dag :nigo: Men vaaaaarmt i sjalet ...

hahahaha :hoho: plasseres hos den senile naboen ja, hihihihi :hoho:

Takk for gode ord, vennen :strix:

Om du går inn og leser på de ulike løpene, så står det mer detaljert om alder og hva som foregår. Kan jo variere noen uker fra eller til, litt etter om ungen er født til termin eller mye før/etter f.eks. Men hos oss stemmer kalenderen ganske så bra. Jeg ble også tipset om den her inne, gull verdt :Nikke: Etter hvert sprang så ser man gjerne at ungen mestrer ting bedre, gjerne nye ting som også dukker opp. Og man får tilbake blidfisen sin :P

Jeg synes det blir bare bedre og bedre for hver mnd som går, vi blir bedre kjent og jeg klarer fortere å lese hva det er han egentlig vil. Samtidig kan det være litt mer utfordrende ettersom han vil vise mer og mer av egen vilje etter hvert, men er herlig å se personligheten hans i utvikling ;)

Her er det også en del sikling, men mindre enn for noen mnd siden. Da var det snakk om våte bodyer som måtte byttes konstant. Det modnes jo i munnen uten at man kan se noe også, så greit å la de få noe å gnage på for å lindre kløen.

Så bra at dagen har vært bra så langt, og at du fikk hvile mens mannen stod opp med henne :) Det er SÅ godt innimellom. Min sov helt til halv åtte i dag, følte meg nesten som et nytt menneske :laugh: Sjalet blir sikkert varmt etter hvert ja, kanskje greit å droppe noen klesplagg når hun er i det? Vet jo ikke hva hun har på fra før men, om det blir veldig varmt er det kanskje nok med bare bleie eller en kortermet body?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...