Gå til innhold

LovelyMonroe's mamma og treningsdagbok ♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Stress fører ingenting godt med seg :kose:

Tipper turen gikk sååå mye bedre enn forventet? :)

Gråter hun, så er det bare til å gjøre som du ellers ville gjort hjemme.. Bysse, amme, holde opp og kose med :jepp:

Det siste som betyr noe er vel folkene rundt, og babyen merker nok om hu mor blir stressa vil jeg tro.. Er vel lov å bli litt varm i topplokket, men det er ingen krise med gråtene baby :)

Så hvordan gikk det egentlig?

Du har helt rett, Roseduft :jepp: Og som du sier, det gikk virkelig så mye bedre enn jeg trodde! Skrev om det i innlegget ovenfor her :nigo: Jeg tenkte masse på alt du har sagt til meg når jeg var der/før jeg dro. Takk for alle de gode ordene du har gitt meg :hjerte:

Husker selv jeg stressa en del noen ganger jeg skulle ut på trille tur.. For det hendte hun våkna og bare grååååt.. Holdt meg derfor i nabolaget og stakk hjem med en gang hun våkna. Men fant fort ut at man trenge vel ikke være hjemme for å ta seg av babyen på samme måte ett annet sted :)

Er man ute og det er kaldt, ta opp babyen med dyna/teppet rundt.. Og sleng ut puppen om det trengs :ler:

Bæreselen har herved blitt min bestevenn som er med over alt, for når mini nekter vogna, har fått pupp og ny bleie, og jeg ikke har krefter eller tid til å stå å bysse knebøy-style (kjenner godt igjen hva du mener), så er det rett i selen, og der sovner hun hver gang :)

Litt lettere også da, uten å trille vogna i med en hånd og bære snuppa i den andre :P fikk erfare det her i forrige uke når det var så varmt, og hadde glemt bæreselen.. Var ute å gikk, hun våkna og hyyyylte..trolig pga varmen. Roa seg med en gang jeg tok henne opp, men gråt like mye når jeg la henne ned igjen. Så ble en tung tur hjem med henne i en arm og styre vogna i den andre :P måtte ringe mannen etterhvert for å komme å hente :bond:

Hihih, sånn var jeg i starten også - og det er nok heeelt normalt for alle førstegangs mamser! :nigo: Men nå er jeg litt mer avslappet på det, jeg vet jo jeg "bare" kan ta hun opp osv. Hihi, de høres ganske lik ut. Begge må ha knebøy-byssing en gang i blandt? :ler: Kan glemme og legge vår mini og ned i vogna enkelte ganger, bare vet at nei nå er det ikke vits å prøve, nå er det kun bæresele/sjal eller bære med henda som er tingen! Derfor har jeg alltid sjalet med meg på tur, genial oppfinnelse :nigo:

Så morsomt når jeg leser, for er så likt oss. Hihihihi :ler:

Hvordan har dagen din vært :hjerte: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det, det var jo kjempebra! :jepp:

Må jo føles fantastisk når det gikk så greit, mtp at du stresset litt med det!

Ja! Da blir det så mye bedre neste gang :) Også blir jeg litt mer sikker på meg selv som mamma, når slike ting egentlig går ganske så greit :) Kommer vel til å le av det hele når vi får nr 2 ( og tre :lur: ) ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta!

Sender gode tanker nå som mannen er på jobb. Det ER tungt å være alene med baby!

------

Hei snuppelupp! :strix:

Takk for et utroooolig flott innlegg, Nesevisa! :klem: Det satt jeg virkelig stor pris på :hjerte:

Næsj, du er ikke noe stalker, det går så fint så :nigo: Men jeg har lett og lett etter din eventuelle dagbok, finner ikke noe?? Haaaaar du ikke dagbok??? :opplyser:

Jeg må si at det er utrolig godt å høre at andre har vært i samme situasjon(misforstå meg rett :) ), da føler jeg meg ikke alene og ser at det ikke bare er vi som har det slik, men at det faktisk er ganske så normalt :jepp: , setter sånn pris på slike innlegg! Det er utrolig slitsomt når det holder på men samtidig skjønner jeg disse små - tenk den store verden de skal ta innover seg... og når jeg lastet ned den The Wonder Weeks appen ( eller den danske versjonen, som jeg syns er lettere hvertfall, Vidunderlige Uger), så var det såååå mye lettere å sette seg inn i hva hun går igjennom av utviklingssprang. Og er vist 17 dager til ting sånn ca skal bli litt bedre ;) hehehe... du skjønner hva jeg mener om du har appen!

Veldig ok å høre det har gått seg til! Da er det lys i tunellen! Men hvor gammel er din sussebass? 5/6 mnd? Hva er bedre/forskjell fra nå og fire mnd da tenker du? Og ser at du har laget en tråd tidligere om litt frustrasjon rundt å måtte bysse hele tiden, hvordan har dette gått seg til nå ( på dagtid/ og på kveld ) ?? :-)

Hahahaha, så morsomt! Skal høre på den! Tror jeg vet hvilke du mener. Nevnte det for mannen og han sa hverfall han hadde hørt på den med mini en dag når jeg sov :fnise:

L har den siste tiden kun sovnet til Waka Waka av Shakira, herregud vi har sikkert hørt den ti ganger om dagen :hoho: Er veeeeldig lei den nå ;) ellers går det i støvsuger-lyd fra en app med mye slike lyder på mobilen :hoho:

Ja, pysj uten fot har jeg inntrykk av at det er flere som liker bedre, enn med fot. Skulle jo kjøpe pysj i dag, og de hadde noen søøøøte hellokitty pysjer, men fant ikke hennes str. Hun har noen i 68 og til og med de begynner bli for korte i beina og armene og hun er kun 4 mnd :ler: hun på opp på 74 da? :ler: ... er ikke det sånn 9 mnd + str?? :tronderbart: Men ja, mamma hadde vist vært på name it og kjøpt to pysjer til hun ( med fot ... :unsure: ), men de var veldig søte, også med glidelås, det er ok! Sto: Verdens søteste vekkerklokke, på den ene og Jeg roter ikke, jeg utforsker, på den andre :rodmer: Men må se om jeg får tak i de hello kittyene uten fot og, hihih, for vet de har i større str andre steder!

Veldig koselig å se deg her inne i dagboken min, og velkommen skal du være :strix:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, mamma hadde vist vært på name it og kjøpt to pysjer til hun ( med fot ... :unsure: ), men de var veldig søte, også med glidelås, det er ok! Sto: Verdens søteste vekkerklokke, på den ene og Jeg roter ikke, jeg utforsker, på den andre :rodmer:

De to har vi også, den "jeg roter ikke...." sover han faktisk i nuh :P Men er uten fot da, varierer kanskje ut fra hvilken str det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge han sover varierer veldig, men nå for tiden står vi som regel opp rundt åtte. Han er våken og spiser en gang iløpet av nattmorgenen da, men det er jo ikke noe problem.

Skjønner godt at du ikke liker å være alene med hund, baby og alt. Jeg ville heller ikke likt det. Håper dagene fremover går bra :klem:

Ang pysj så sover han med pysj uten fot nå dersom han har pysj på seg. Nå sover han kun i drakt med kort arm og fot, eller bare bleien, alt etter hvor varmt det er.

Klokken åtte er i det minste ikke kl 5 :fnise: Jeg tenker alltid når hun våkner sånn 7-ish at, jaja, det er i det minste ikke kl 04 hun er lyst våken - for det kan jo skje :ler:

Takk for klem og gode ord, vennen :hjerte: Dagen i dag har jo gått veldig bra som jeg skrev over her, og vist jeg får til slike turer eller turer ute de dagene han er vekke tror jeg at det vil gå mye bedre - også blir jeg jo mindre stresset og når jeg vender meg mer til det, oooog får møtt venninner, har jo blitt litt nedprioritert i det siste.. :sur:

Pleier dere lufte ut på rommet hans før han legger seg? Vi gjør det og da er det så kaldt( men godt ) syns jeg, så hun må liksom ha hel pysj og sokker, føler jeg hvertfall :fnise:

Hvordan har dagen din vært :hjerte: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to har vi også, den "jeg roter ikke...." sover han faktisk i nuh :P Men er uten fot da, varierer kanskje ut fra hvilken str det er.

Hihihihi!! Er de gode? :) ja, gaaanske sikker på begge de hun kjøpte var med fot, str 74 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor jeg bor er babysang i regi av Kirkekontoret, men det er bare et uformelt treff for de som er hjemme med babyene sine, der man synger barnesanger, rim og regler (sikkert litt kristne sanger, men ikke sånn over-the-top liksom, er jo for alle uansett om man er religiøs eller ikke) og kan prate med andre mammaer over en kopp kaffe etc.

Du kan jo f.eks. google babysang + stedet der du bor og se hva du finner? Nå er det jo sikkert sommerferie da, men går jo an i hvert fall til høsten :)

Skal ta og google det, det virker jo ganske så kjekt da, da får man treffe andre med babyer, og siden jeg ikke er med i noe barselgruppe helt egentlig så er jo det veldig ok :) Vært på det selv? ( regner med det, siden du vet så mye om det :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken åtte er i det minste ikke kl 5 :fnise: Jeg tenker alltid når hun våkner sånn 7-ish at, jaja, det er i det minste ikke kl 04 hun er lyst våken - for det kan jo skje :ler:

Takk for klem og gode ord, vennen :hjerte: Dagen i dag har jo gått veldig bra som jeg skrev over her, og vist jeg får til slike turer eller turer ute de dagene han er vekke tror jeg at det vil gå mye bedre - også blir jeg jo mindre stresset og når jeg vender meg mer til det, oooog får møtt venninner, har jo blitt litt nedprioritert i det siste.. :sur:

Pleier dere lufte ut på rommet hans før han legger seg? Vi gjør det og da er det så kaldt( men godt ) syns jeg, så hun må liksom ha hel pysj og sokker, føler jeg hvertfall :fnise:

Hvordan har dagen din vært :hjerte: ?

Vi har hatt våre dager med start kl fire og fem, så alt etter seks er veldig ok :ler:

Det har mye å si om man kommer seg litt ut. Jeg har vært litt lite flink til det dessverre, men merker det på humøret og i det hele tatt når vi kommer oss mer ut. Har meldt oss på babysang til høsten, gleder meg til det. Den minste gruppa var full i vinter, så da fikk vi ikke vært med. Kjempegodt å lese at turen ut i dag gikk så bra, som regel bekymrer man seg helt unødvendig :)

Vi sover fortsatt på samme rom, og vinduet står oppe døgnet rundt. Og enda er det stabilt rundt 22 grader. Forrige uke når det lå på rundt 30-35 grader i skyggen hadde vi ca 26 grader på soverommet :daane: Hurra for vifte! Men i vinter luftet vi en times tid før vi la oss, og da lå han i babynest i vanlig pysj med fot, med et strikket pledd og dyne over seg. Ideell sovetemp er vel rundt 18 grader, åh som jeg gleder meg til litt kjøligere temp på soverommet :laugh:

Dagen har vært heftig med første oppvåkning kl halv fire, og bare tull med søvn hele resten av dagen :Gjesp: Ei tann har brutt gjennom, så jeg skylder på den. Men sabla slitsomt å bruke omtrent hele dagen på å få han til å sove, spesielt når han blir så overtrøtt at han ikke greier å sovne uansett hva jeg gjør. I ettermiddag ble det til at jeg ga mannen beskjed om at vi fikk kjøre en tur, da han alltid sovner i bilstolen. Jeg hadde sovet så lite at jeg ville ikke kjøre selv. Satser på en bedre dag i morgen!

Og den pysjen, første natta med den på, men har hatt flere fra name it og de har vært gode. Men turte ikke ta på han vekkeklokke pysjen i frykt for gjentakelse av natta som var :lur: Jeg kjøpte i str 80 da jeg ikke tenkte vi kom til å ha behov for pysj med lang fot og ermer med det første, men men. Han bruker 74 ellers, men name it pleier å være litt små i str, var ikke så kjempestor på han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint på senteret! Som veldig barnløs har jeg vanskelig for å komme med råd av noe slag, men det høres jo ut som du har klart deg fint alene! Men skjønner godt du er glad han kommer hjem snart!!

Hvordan syns eurasier-vofse det er å være "storebror"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta og google det, det virker jo ganske så kjekt da, da får man treffe andre med babyer, og siden jeg ikke er med i noe barselgruppe helt egentlig så er jo det veldig ok :) Vært på det selv? ( regner med det, siden du vet så mye om det :nigo: )

Hihi, har faktisk ikke vært på det selv, hadde så mye annet med babysvømming og veldig aktiv barselgruppe i tillegg til vanlige kontroller, legetimer og sånt, men 'alle' jeg kjenner gikk på det, så har fått med meg en del ;)

Ellers fins det jo åpen barnehage for de som er litt større. Det pleier å være på det lokale biblioteket her jeg bor en gang i uka, det pleide vi å dra på i siste del av permisjonen! Gøy for de små å treffe andre babyer og leke litt :)

Så BRA at det gikk over all forventning i går! :tommelsmil:

Ha en deilig helg vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg kanskje er litt treig på svar her og i andre dagbøker nå disse dagene jeg er alene med hun.

Men klem til dere alle og svarer når jeg kan! :strix:

PS: Orange is the new black - serien er jo dritgøy jo! At jeg ikke har sett den før! Bare kjipt jeg ser den med mannen så kan ikke se den ikveld når jeg er alene! :P

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Sitter bare her å griner. Bysset og ammet seriøst seks eller syv ganger nå og hunvil ikke sove. Jeg har så vondt i bekken og knær og alt av seriøst 500 + knebøy i dag og nå er jeg sliten! Ønsket mannen var her. Føler meg som verdens dårligste mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: høres ikke greit ut, men du er ikke noen dårlig mor! Du gjør jo alt hva du kan for å hjelpe henne! Er det varmt? Kanskje en våt klut over panna vil være til hjelp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Håper hun roer seg, det er ikke noe gøy når det er sånn! :(

Du er en flink mamma som gjør alt som er mulig for jenta di når hun plages. Hvis det er varmen som gjør det, kanskje kle av henne til bleia, la henne få litt luft, en kjølig klut eller oppsøk de svaleste stedene i huset.

Men det er kanskje magen? Tenner? Eller tørste/sult? Ikke lett når man ikke vet hva det er, og de aller fleste foreldre har kjent veldig på den samme fortvilte følelsen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hvordan gikk det vennen?

Har du prøvd å gi henne mer mat imellom slagene?

Nå i denne varmen har mini her vært sååå urolig, tørst, og med pupper uten nok melk eller flaske med vann av interesse, så har jeg gitt noen flasker med nan faktisk. I samhold med helsesøster.

Fikk en ny baby etter det :jepp:

Du er da så langt i fra en dårlig mor som en kan komme. Bare tenk og se over at du faktisk gjør alt du kan for at jenta de skal ha det best mulig :hjerte: du er hennes alt og hun kan ikke få bedre mamma enn deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig mor er du jo hvertfall ikke! Hvordan gikk det? Kan ikke være varmen som gjør at hun ikke klarer å roe seg da? Nesten lyst til å grine pga varmen jeg også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen tusen tuuuuusen takk for omtanken dere! :hjerte: Jeg blir så rørt av at dere tar dere til tid å svare og kommer med så fine svar, det hjelper så utrolig mye på. Jeg er så glad for å ha KG altså! Tusen takk :hjerte:

Det var veldig slitsomt igår. Hun sovnet vel to byssinger etter innlegget. La meg etter hun hadde sovnet for var helt utkjørt, vi sovnet vel i 22 tiden og heldigvis gikk natten greit. Hun prøver å snu seg veldig mye, over på siden og magen, så det er litt skummelt, men jeg våkner med en gang for ligger liksom med armen rundt hun.

Nå når jeg får litt overblikk over det hele, tror jeg definitivt varmen hadde mye å si, men så tenker jeg at det kanskje var mangel på rutine akkurat den ene kvelden? For vi pleier å ha faste rutiner med kos og stell på stellebordet, og skifting til pysj, så inn å amme i sengen til hun sovner. I går så ble hele dagen litt stress for jeg har ikke understellet til vognen her pga den er glemt igjen i mannen sin bil som er på jobb, så må ha hun i sjalet på alle turene med hunden. Litt slitsomt egentlig for må få hun til å sovne i det før jeg går ut, og tja. Uansett, hun sovnet i det og etter turen tok jeg hun ut av det og la hun ned i sengen på soverommet og ammet. (tenkte det var så varmt så hun kunne bare ha body og hun fikk ny bleie før tur), så tenkte å prøve meg på det. Så da var jo ting helt annerledes enn det hun pleier, også denne dumme varmen, for airconditionet er ikke der inne. Men i dag skal jeg være sikker på at hun er trøtt og sulten, og ta det vanlige med stell kos og skift på badet. Ha det kaldt på rommet, for så å legge hun. Håper på en bedre kveld i dag!

Ang melk. Jeg lurer på om jeg begynner få for lite. Vet ikke. For blir kun den ene ammet ila natten så er den andre sprekkfull liksom om morgenen og det spruter melk i panna på hu om hu slipper puppen :( Så ofte er det jo mye, men igår virket det så lite... og som hun kanskje ikke ble nok mett... usikker...

Planen i dag er å dra en tur til en venninne av meg. Har ikke gjort det før med hun så blir spennende. Tenker å ha med lekematten og vognbag til å sove i på altanen der. Hvordan gjør dere det når dere er ho venninner? Hva gjør dere på(hos barnløse venninner) og hvor sover mini osv? Håper det da går vekk noen timer der og at dagen ellers går greit :)

Har fått dusja i dag da... :ler:

Tusen takk igjen for gode svar. Jeg har tenkt å ta meg tid til å svare skikkelig på dagbøker og her inne når jeg har tid, men nå har mini nettopp våkna igjen så må ta hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange sier at det virker som det blir mindre melk i denne varmen. Får du i deg nok mat og drikke? Og produksjonen er vel i stadig endring etter hva behovet til babyen er, så om hun ikke er like sulten når det er så varmt så virker jo det inn. Og om du alltid har hatt veldig mye vil det sikkert virke mye mindre selv om det kanskje er nok? Har ikke så mye ammetips å komme med dessverre :/

Håper leggingen gikk bedre igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Her har det også virket som melka har minka betraktelig siste uken.

Mini bare gråt og gråt og var helt umulig med puppen.

I samråd med helsesøster, har vi nå gitt henne mme i tillegg til amming, så nå er snuppa superfornøyd og sover så utrolig godt i løpet av dagen! :jepp:

Det påvirker nok med varmen og alt, så har ikke jeg vært like flink til å få i meg selv nok mat og drikke heller, så det har nok bidratt til mindre melk vil jeg tro..

Tolig bare en fase, men man kan jo introdusere fast føde straks :)

Hadde tenkt å fullamme til 6 mnd, men må si meg formøyd med 4.. Viktigste er ei blid og mett frøken :)

Håper det går bedre hos deg nå?

Planer for helgen? :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...