Gå til innhold

Offentlig amming?


Ina Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

På spisesteder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sleng frem et blåsprengt jur på kafé!

Og skal man fôre ungen kan man se seg om etter et ammerom. Finnes det ikke ammerom og man må amme i offentlighet, så bruk amme-bh.

Og la for helvete ikke begge jurene lufttørke på det mest folksomme stedet du kan finne! Hensyn går begge veier. Jeg har forståelse for at ungen må ha mat, men selv om hodet er tilstoppet av ammetåke må man kunne fatte og begripe at blåsprengte jur dryppende av melk ikke er et velkomment syn overalt hvor man ferdes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begravelse.

Slenger meg på denne. Synes heller ikke det passer i bryllup, dåp eller konfirmasjoner.

Men så kan en jo spørre seg hvor vanlig det er å amme i slike situasjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

På "fine" restauranter.

Under en hvilken som helst kirkelig seremoni, eller under tilsvarende livssynsnøytrale alternativ.

På "trange" steder, altså der folk rundt må ta store hensyn og passe seg slik at ammingen kan finne sted (f.eks buss i rushtid osv).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er visst litt sær, for jeg syns kvinner kan amme der de befinner seg når behovet inntreffer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

Jeg syns de kan amme hvor de vil så lenge de ikke unødig blottlegger puppene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det kommer sannsynligvis an på hvor vanlig det er å ta med seg så små barn til sånne anledninger. Jeg tenker på selve seremonien, ikke selskapet etterpå - jeg ville nok syntes det var ufint om noen ammet ved matbordet, men ikke i en annen del av rommet/lokalet.

Henger meg litt på denne igrunn. I et selskapslokale er det mulig å sette seg litt unna for å amme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg som regel ikke om kvinner som ammer offentlig, utenom hvis det er på et sted der folk spiser. Det er faktisk ganske sjenerende og på grensen til ekkelt.

Ja, og i begravelse og slike tilstelninger som andre har nevnt allerede. Da bør man nok gå og sette seg et sted som er litt privat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

Hvor er det kvinner ikke kan amme? Hvor er det barnet som er gjerne noen få dager gammelt og trenger mat hver 1,5 time ikke får spise? Hva er det med dere folk?!? Herregud!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle som skal amme offentlig kan ta og skaffe seg en sånn her.

Synes det er unødvendig og måtte amme offentlig da det finnes "midler" til og hjelpe :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Hvor er det kvinner ikke kan amme? Hvor er det barnet som er gjerne noen få dager gammelt og trenger mat hver 1,5 time ikke får spise? Hva er det med dere folk?!? Herregud!

At du synes det er slik trenger ikke bety at alle andre mener det. man på død og liv dra med seg en baby på noen få dager inn i alle slags situasjoner?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg synes alle som skal amme offentlig kan ta og skaffe seg en sånn her.

Synes det er unødvendig og måtte amme offentlig da det finnes "midler" til og hjelpe :jepp:

Den var jo genial. Og dyr var den heller ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det egentlig ikke så farlig hvor det blir ammet, så lenge det utvises diskresjon. Dessverre er det mange som ikke innehar den egenskapen, og de slenger gjerne frem puppene hvor det skal være. Da blir de fleste steder feil, uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge diskresjon utvises er det få begrensninger i min bok.

Men på fine spisesteder, seremonier osv, synes jeg at man kan trekke seg litt unna. Best for barnet er det også, det tenker jeg mest på...:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

Jeg synes ikke det finnes et eneste sted det ikke passer å amme om det er nødvendig.

Jeg tror ikke det passer å amme på herretoalettet.

Ellers synes jeg man kan amme hvor som helst bare man viser litt diskresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne. Synes heller ikke det passer i bryllup, dåp eller konfirmasjoner.

Men så kan en jo spørre seg hvor vanlig det er å amme i slike situasjoner?

Jeg opplevde en gjest som gjorde det ved middagsbordet i bryllupet mitt, ihvertfall. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...