Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #41 Skrevet 11. januar 2011 Tid og sted. Det er en ting å gå toppløs på stranda. En annen ting er å gå på byen toppløs Det er fortsatt pupp!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #42 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Det er fortsatt pupp! Jo men på stranda går alle toppløse nesten så da er det ingen som bryr seg. På cafe er alle påkledd. Endret 11. januar 2011 av BettyBoop28
Meaty Skrevet 11. januar 2011 #43 Skrevet 11. januar 2011 Hva med toppløse damer på stranda? Jeg synes absolutt ikke noe om det heller, men det er en annen diskusjon. 1
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #44 Skrevet 11. januar 2011 Jo men på stranda går alle toppløse nesten så da er det ingen som bryr seg. På cafe er alle påkledd. Jeg svarte på et innlegg der det ikke står noe om hvilket steder, og baserte meg derfor på at det var ment amming overalt, og ikke bare på cafe.
Sequax Skrevet 11. januar 2011 #45 Skrevet 11. januar 2011 Hva syns folk om offentlig amming hvis barn og pupp dekkes til av teppe eller lignende? Er det nok å vite hva som foregår eller sjenerer det ikke hvis det ikke syns?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #46 Skrevet 11. januar 2011 Jeg svarte på et innlegg der det ikke står noe om hvilket steder, og baserte meg derfor på at det var ment amming overalt, og ikke bare på cafe. men en cafe er også et sted
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #47 Skrevet 11. januar 2011 Jeg synes absolutt ikke noe om det heller, men det er en annen diskusjon. Jeg er enig om at det er en annen diskusjon, men da vet jeg litt mer om ditt synspunkt
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #48 Skrevet 11. januar 2011 Hva syns folk om offentlig amming hvis barn og pupp dekkes til av teppe eller lignende? Er det nok å vite hva som foregår eller sjenerer det ikke hvis det ikke syns? Er vel bare sjenerende om det syns vel. Om det ikke synes forstår jeg ikke skulle gjøre noe. Heldigvis dekker jo babyen til en del. Det jeg har problemer med er om de lar puppene henge synlig til tørk. eller viser den andre puppen som det ikke ammes fra.
Sequax Skrevet 11. januar 2011 #49 Skrevet 11. januar 2011 Er vel bare sjenerende om det syns vel. Om det ikke synes forstår jeg ikke skulle gjøre noe. Heldigvis dekker jo babyen til en del. Det jeg har problemer med er om de lar puppene henge synlig til tørk. eller viser den andre puppen som det ikke ammes fra. Dette kan jeg godt forstå. Kunne ikke falt meg inn å sitte med puppa på vift, egentlig! 1
Sushi Skrevet 11. januar 2011 #50 Skrevet 11. januar 2011 Jeg hadde iallefall ikke følt meg komfortabel med å vise fram puppene mine til alt og alle ...og her tror jeg mye av kjernen ligger. Du ville ikke gjort det, derfor er det noe galt i å gjøre det? Jeg ville heller ikke likt å vise fram puppene mine offentlig, og når jeg skal amme vil jeg nok dekke meg mest mulig til. Men jeg synes det er flott at andre er mer komfortable med ammingen sin, og ikke bryr seg om at brystvorta vises i et halvt sekund når ungen slipper brystet. Å amme er en naturlig og nødvendig handling, og såpass får vel folk klare å takle på et offentlig sted. 2
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #51 Skrevet 11. januar 2011 men en cafe er også et sted Ingen som har benektet det!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #52 Skrevet 11. januar 2011 ...og her tror jeg mye av kjernen ligger. Du ville ikke gjort det, derfor er det noe galt i å gjøre det? Jeg ville heller ikke likt å vise fram puppene mine offentlig, og når jeg skal amme vil jeg nok dekke meg mest mulig til. Men jeg synes det er flott at andre er mer komfortable med ammingen sin, og ikke bryr seg om at brystvorta vises i et halvt sekund når ungen slipper brystet. Å amme er en naturlig og nødvendig handling, og såpass får vel folk klare å takle på et offentlig sted. Ikke bare det. Jeg syns at folk som ammer også skal forstå at ikke alle liker å se pupper offentlig heller. Det er akkurat som om mødre ikke trenger å ta hensyn til andre i verden enn seg selv og ungene sine? Jeg syns ammende mødre kan dekke seg til av hensyn til andre. Barnef får jo i seg like mye mat selv om de dekker seg til. Selvfølgelig gjør det ikke noe om brystvorta vises et halvt sekund, men jeg syns ikke det skal være sånn at selv om man ammer så skal man få en sånn gi faen holdning: Jeg driter i om jeg viser puppene så derfor gidder jeg ikke å dekke til noe men bare la de henge fritt.. Men jeg har jo ikke sett noen ammende som gjør det. Jeg tror jo de fleste er diskrete.
Sushi Skrevet 11. januar 2011 #53 Skrevet 11. januar 2011 Men jeg har jo ikke sett noen ammende som gjør det. Jeg tror jo de fleste er diskrete. Det tror jeg også. Har aldri sett noen som lar puppene henge fritt og åpenlyst når de ammer...
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #54 Skrevet 11. januar 2011 Det tror jeg også. Har aldri sett noen som lar puppene henge fritt og åpenlyst når de ammer... Jeg å.
Meaty Skrevet 11. januar 2011 #55 Skrevet 11. januar 2011 JEG har bevitnet damer med frittgående ammepupper, en av dem fortalte jeg om i dette innlegget i en tråd fra i fjor. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #56 Skrevet 11. januar 2011 JEG har bevitnet damer med frittgående ammepupper, en av dem fortalte jeg om i dette innlegget i en tråd fra i fjor. Hehe ja det husker jeg du skrev. Men med tanke på at så mange reagerer på et slikt syns å mener jeg det tyder på at det finnes et fåtall slike puppeflashere
JollyJolly Skrevet 11. januar 2011 #57 Skrevet 11. januar 2011 Kan ikke de som mener at det er så mange indiskrete hensynsløse ammende som vifter med puppene og lar dem dryppe og vises for alle, dokumentere dette bedre? Hører jo stadig (kun her på KG) de som maser om hvordan de får det rett i trynet, så jeg lurer på HVOR. HVOR ser dere disse indiskrete ammende? Jeg har bodd i oslo i åresvis og gått masse på kafé, på grünerløkka, frogner, skøyen, vålerenga, carl berner, sentrum - også på dagtid, også på slike kafeer som er fulle av mødre og babyer, og jeg har ALDRI, faktisk ikke en eneste gang (som jeg kan huske) sett noen naken pupp eller brystvorte. Nå er jeg kanskje ikke den som glaner mest på andre og leter etter noe å bli støtt av, men likevel. Hvis det virkelig er sånn at så mange blotter de melkesprengte puppene sine så voldsomt, ville jeg da ikke lagt merke til det?? 1
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #58 Skrevet 12. januar 2011 Selve ammingen er nå én ting, men det blir så mye styr og stell rundt babyen. Etter ammingen må det rapes og bysses, og så kommer det gjerne en styrtgulp med lunken morsmelk. Jeg brekker meg kraftig av sur babygulp, og vil helst ha meg frabedt slike ting i situasjoner der jeg ikke kan komme unna. 2
Knøttet Skrevet 12. januar 2011 #59 Skrevet 12. januar 2011 Så folk får ikke lov å ha øynene der de vil? Skal de stirre ned i fatet sitt? Er det for mye forlangt å amme diskret? Jeg hadde iallefall ikke følt meg komfortabel med å vise fram puppene mine til alt og alle Så med andre ord vil du se på puppene til den ammende mammaen? Det går faktisk an å se mange andre steder enn ned i tallerkenen sin, selv om det sitter en ammende mamma på samme kafé som deg. Det er ikke snakk om å vise frem puppen sin til alt og alle, da jeg ammet gjorde jeg det diskret, sitter ikke og blotter meg heller.
Harlekin Skrevet 12. januar 2011 #60 Skrevet 12. januar 2011 Burka? det er jo ikke det. men er det ikke greit å få dekt til puppen litt da? Vil tro det er temmelig lettvint med den om du har et upraktisk plagg som du må dra helt opp eller helt ned og ikke har på deg noe du bare kan kneppe opp? Jeg tror vi egentlig er enige, jeg. Du skriver jo videre at du synes man kan dekke seg til litt, og da er amming ute greit. Det samme synes jeg også. Grunnen til at jeg skrev "burka" var at jeg fikk ubehagelige assosiasjoner om tvungen tildekking av dette plagget. Jeg synes det er helt greit dersom noen vil bruke ammetelt, men jeg vil ikke måtte dra opp dette teltet fordi andre mennesker kan komme til å bli støtt. Det synes jeg de må ta på sin egen kappe. Puppen dekkes nok ved å velge ammevennlige klær. Babyen skjuler resten. Men "tilskuerne" kan altså ikke få velge om de vil se pupp eller ikke? Jo, det kan de. Det er bare å se vekk. Ammer man diskret, er det ikke mye som vises uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå