Gå til innhold

Offentlig amming?


Ina Sofie

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Greia er at det høres ut som et mye større problem enn jeg tror det er ... Jeg har selv vært i store byer, på kafeer og steder med mange andre mødre, men ingen har noensinne flashet puppene sine. Men, nå er det forskjell på å flashe puppene sine og amme diskrét, slik de fleste gjør ... Jeg skjønner ikke problemet med at noen ammer diskrét offentlig.

Nei er vel ikke et stort problem, men det fåtallet som gjør det, de er fortsatt irriterende. Folk som har et overdrevent behov for å vise hvor naturlig kroppen er irriterer meg. Jeg føler de gjør det på gjørs.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei er vel ikke et stort problem, men det fåtallet som gjør det, de er fortsatt irriterende. Folk som har et overdrevent behov for å vise hvor naturlig kroppen er irriterer meg. Jeg føler de gjør det på gjørs.

Da kan vi ta med alle de som lukter vondt, de som ser stygge ut, de som slafser når de spiser, de som fiser osv da, the list goes on and on ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Da kan vi ta med alle de som lukter vondt, de som ser stygge ut, de som slafser når de spiser, de som fiser osv da, the list goes on and on ...

Du kan ikke sammenligne overdreven puppeflashing med folk som er uheldige med utseendet. De som ikke er født pene kan ikke for dette selv.

Men når det er snakk om uvaner som du ellers nevner her så går det jo an å gjøre noe med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Ser du ikke det selv?

Som noen andre sa: jeg lurer veldig på hvor disse puppeflashende, overekshibisjonistiske ammende mødrene som så mange snakker om, men så få kan fortelle hvor de har sett er hen?

Jeg har sett flere... :opplyser:

Jeg siterer innlegget mitt fra en annen tråd:

Jeg har sett en god del som ikke dekker seg til, blant annet i miljøet til noen av venninnene mine ser det ut til å ha sperrer på dette området i det hele tatt, "det er jo så naturlig".

Den mest ekstreme av dem tar og klargjør for amming før hun i det hele tatt tar opp barnet (blotter brystet, finner fram gulpeklut, og så henter opp barnet), ammer, tar barnet opp til skulderen for å rape (fremdeles med brystet blottlagt), legger ned barnet, og så dekker hun seg til. Dette gjør hun hver gang hun skal amme, uansett om hun er hjemme hos seg selv, hjemme hos venner, eller på kafé. (Hun er også av dem som går på do med åpen dør, også når hun er borte.)

De andre er ikke like ekstreme, men også de har tendens til å la barnet rape mens brystet er blottet, selv i offentligheten, fordi det "gir brystet en mulighet til å lufttørke".

Men generelt settt ser jeg at "blotting" av brystet vanligvis er ganske utilsiktet, ofte fordi barnet er så stort at barnet vrir på hodet for å følge med på det som skjer rundt.

Personlig synes jeg det er greit å amme der det måtte passe, men en viss diskresjon synes jeg er på sin plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ammet, ammet jeg hvor jeg måtte. Men jeg slengte heller aldri puppen så alle kunne set det. Brukte stelletørkelene til unegen for å dekke over både hodet til barnet og puppen. Det er en slags tradisjon at man skal skjule når en baby dier eller drikker noe fra flasken, spør ikke hvorfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne overdreven puppeflashing med folk som er uheldige med utseendet. De som ikke er født pene kan ikke for dette selv.

Men når det er snakk om uvaner som du ellers nevner her så går det jo an å gjøre noe med det.

Det var en overdrivelse, for å få frem poenget mitt. ;) Det går an å gjøre noe med at man flasher puppene og viser seg frem for hele verden også, og det er det jeg mener denne debatten handler om: de som ammer diskrét.

Jeg har sett flere... :opplyser:

Jeg siterer innlegget mitt fra en annen tråd:

Personlig synes jeg det er greit å amme der det måtte passe, men en viss diskresjon synes jeg er på sin plass. :)

Jøss, hvor har du sett de? Jeg sier ikke jeg ikke tror deg, men jeg har aldri opplevd å se noen som flasher puppene sine offentlig når de ammer.

Enig med deg, og selvsagt skal man være diskrét når man ammer, så langt det går.

Da jeg ammet, ammet jeg hvor jeg måtte. Men jeg slengte heller aldri puppen så alle kunne set det. Brukte stelletørkelene til unegen for å dekke over både hodet til barnet og puppen. Det er en slags tradisjon at man skal skjule når en baby dier eller drikker noe fra flasken, spør ikke hvorfor ;)

:Nikke: Enig her, utenom det med at man dekker til ungen og puppen. Det er greit at du gjør det, bare det ikke kreves at alle skal gjøre det. Tradisjon å dekke til ungen? Aldri hørt om. Kommer aldri til å gjøre, med mindre ungen krever det pga h*n ikke får konsentrert seg hvis h*n har mye annet å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Enig her, utenom det med at man dekker til ungen og puppen. Det er greit at du gjør det, bare det ikke kreves at alle skal gjøre det. Tradisjon å dekke til ungen? Aldri hørt om. Kommer aldri til å gjøre, med mindre ungen krever det pga h*n ikke får konsentrert seg hvis h*n har mye annet å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Jøss, hvor har du sett de? Jeg sier ikke jeg ikke tror deg, men jeg har aldri opplevd å se noen som flasher puppene sine offentlig når de ammer.

Enig med deg, og selvsagt skal man være diskrét når man ammer, så langt det går.

Som jeg skrev, var disse "puppeflasherne" en del av noen av mine venninners miljø, og grunnen til at jeg har sett så mye av det, er fordi denne gjengen var ganske stor, og veldig synlige i vårt nærmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det var en overdrivelse, for å få frem poenget mitt. ;) Det går an å gjøre noe med at man flasher puppene og viser seg frem for hele

Vet du hvs. Siden du brukte så dumme sammenligninger så fikk jeg ikke med meg poenget ditt i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man amme når som helst og hvor som helst. Jeg mener at en annen holdnig er gammeldags i beste fall.

Puppen er babyens mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Selvsagt kan man amme når som helst og hvor som helst. Jeg mener at en annen holdnig er gammeldags i beste fall.

Puppen er babyens mat!

Tror du menn ser en pupp og tenker mat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du menn ser en pupp og tenker mat?

Nei, men det er ikke menn kvinner tenker på når de ammer. Brystet er først og fremst babyens matfat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nei, men det er ikke menn kvinner tenker på når de ammer. Brystet er først og fremst babyens matfat.

Nei men nå tenker jeg på hva andre rundt kvinnen i ammetåka tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men nå tenker jeg på hva andre rundt kvinnen i ammetåka tenker jeg...

Spiller ingen rolle at en mann tenker på sex om han ser en ammende kvinne. Kvinnen er der for barnet sitt og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Spiller ingen rolle at en mann tenker på sex om han ser en ammende kvinne. Kvinnen er der for barnet sitt og ingen andre.

Ok så når man får barn skal man leve i en boble og late som at hele verden ikke eksisterer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvs. Siden du brukte så dumme sammenligninger så fikk jeg ikke med meg poenget ditt i det hele tatt

Heh, da tror jeg du må prøve å konsentrere deg litt bedre hvis det var alt som skulle til for at du ikke fikk med deg poenget! :ler:

Tror du menn ser en pupp og tenker mat?

Vel, tenker du sex med engang du ser en pupp? Tror du alle menn tenker sex om de ser en pupp? Jeg vil påstå at de fleste menn ikke synes det er så veldig tennende å se damer amme en liten baby ... Det har litt med setting å gjøre, skjønner du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

Det burde ikke finnes begrensninger i hvor en kvinne kan amme. Samtidig finnes det forskjellige måter å amme på. Vi har de som slenger det fuktige ammeinnlegget på kafébordet, rett ved siden av kaffekoppen din. Og så har vi de som gjemmer ammeinnlegget i BHen, eller legger det diskrét til side.

Jeg har måttet amme både på butikken og i bussen, men samtidig trakk jeg meg litt tilbake, mest for min egen del. Jeg er sikker på at mange har sett puppene mine, men jeg har ikke blafret med de, med vilje. Det var rett og slett veldig nødvendig der og da! Jeg ser heller ikke poenget med ammesjal for å skjule hva som skjer, men heller nytten i det, i form av at du blir avlastet i armer og skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er idiotisk at noen mener man ikke skal kunne amme i en DÅP. Det er et babyselskap. Da må man nesten tåle at hovedpersonen man er der for å feire også får mat.

Da vi hadde dåp for vårt barn, sa presten at amming er helt naturlig, og det er selvfølgelig helt greit å amme mens man sitter i kirken. Det skulle vi ikke tenke på. Hvis ungen gråter mye, og VI vil, så kunne vi gå til skifterommet bak alteret midt under gudstjenesten, det ville ikke forstyrre presten. Jeg ble veldig glad for den holdningen der. Barna er velkomne i kirken, og hvis de har behov for å spise, så er det helt OK.

Synes det er mange grinete folk her. Som synes spedbarn, med null immunsystem, skal spise på et offentlig toalett for å spare dem for et mulig glimt av en pupp. At voksne folk kan være så egoistiske og tandre, det skjønner jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...