Harlekin Skrevet 16. januar 2011 #101 Skrevet 16. januar 2011 Ok så når man får barn skal man leve i en boble og late som at hele verden ikke eksisterer? Nei, men man skal ikke måtte bry seg om hva andre tenker når man ammer (igjen, diskret). Det har man faktisk ikke noe ansvar for. 2
Gjest Krizzy Skrevet 16. januar 2011 #102 Skrevet 16. januar 2011 (endret) Tror du menn ser en pupp og tenker mat? Jeg ammer når babyen er sulten. Ja, jeg gjør det diskre, og skjuler det sånn godt jeg kan. Men tror du jeg virkelig bryr meg om en ukjent mann/kvinne får en tilfeldig titt enn om sønnen min sulter? Men vi kan gjerne ha denne diskusjonen igjen, du og jeg. Du har nemlig pupper for å gi mat til babyen! Du har ikke pupper for at menn skal syns det er tiltrekkende, at de skal bli kåte eller syns det er flotte. Det er en biologisk grunn til at man har pupper, menneskeheten skal overleve. Edit: I tilegg, tror jeg ikke alle menn ser en pupp, og tenker: Aw! Sex! Endret 16. januar 2011 av Krizzy 1
Gjest Krizzy Skrevet 16. januar 2011 #103 Skrevet 16. januar 2011 Nei, men man skal ikke måtte bry seg om hva andre tenker når man ammer (igjen, diskret). Det har man faktisk ikke noe ansvar for. Enig.
Nyva Skrevet 16. januar 2011 #104 Skrevet 16. januar 2011 Jeg ammer når babyen er sulten. Ja, jeg gjør det diskre, og skjuler det sånn godt jeg kan. Men tror du jeg virkelig bryr meg om en ukjent mann/kvinne får en tilfeldig titt enn om sønnen min sulter? Men vi kan gjerne ha denne diskusjonen igjen, du og jeg. Du har nemlig pupper for å gi mat til babyen! Du har ikke pupper for at menn skal syns det er tiltrekkende, at de skal bli kåte eller syns det er flotte. Det er en biologisk grunn til at man har pupper, menneskeheten skal overleve. Edit: I tilegg, tror jeg ikke alle menn ser en pupp, og tenker: Aw! Sex! Nettopp! Veldig bra skrevet. Hva menn eller noen andre for den saks skyld måtte tenke er meg knakende likegyldig om babyen min er sulten. Man tar hensyn og man sitter ikke å lufttørker brystvortene etterpå, men så veldig mye lenger enn det gidder jeg ikke å strekke meg for å tilfredstille gretne gammeldagse mennesker som mener man som ammende mor bør gjemme seg bort, sette seg på toalettet etc for å amme. Jeg tenker det kan være holdningsskapende for disse trangsynte å se hva en pupp brukes til jeg.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #105 Skrevet 16. januar 2011 Jeg ammer når babyen er sulten. Ja, jeg gjør det diskre, og skjuler det sånn godt jeg kan. Men tror du jeg virkelig bryr meg om en ukjent mann/kvinne får en tilfeldig titt enn om sønnen min sulter? Men vi kan gjerne ha denne diskusjonen igjen, du og jeg. Du har nemlig pupper for å gi mat til babyen! Du har ikke pupper for at menn skal syns det er tiltrekkende, at de skal bli kåte eller syns det er flotte. Det er en biologisk grunn til at man har pupper, menneskeheten skal overleve. Edit: I tilegg, tror jeg ikke alle menn ser en pupp, og tenker: Aw! Sex! Hvis du gjør det diskret så er det ikke noe problem da
cilipili Skrevet 16. januar 2011 #106 Skrevet 16. januar 2011 Denne debatten tar jo aldri slutt! Hver gang dette debatteres så er det samme visa. Kan ikke bare kvinner få amme hvor de vil? Det er like normalt at babyen vil ha mat som at vi vil det. Om de flasher (noe som jeg tror er relativt sjelden) puppen så gi heller beskjed! Er vel ikke verre enn det? Vi burde heller applaudere dem som faktisk ammer, ikke diskutere hvor de kan få lov å gjøre det. 3
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #107 Skrevet 16. januar 2011 Denne debatten tar jo aldri slutt! Hver gang dette debatteres så er det samme visa. Kan ikke bare kvinner få amme hvor de vil? Det er like normalt at babyen vil ha mat som at vi vil det. Om de flasher (noe som jeg tror er relativt sjelden) puppen så gi heller beskjed! Er vel ikke verre enn det? Vi burde heller applaudere dem som faktisk ammer, ikke diskutere hvor de kan få lov å gjøre det. Jada skal vi applaudere de som ammer og slenge drit om de som flaskemater? Det er det som gjøres nå til dags. Dette hadde ingenting med saken å gjøre. Jeg bare følte for å få det ut.
cilipili Skrevet 16. januar 2011 #108 Skrevet 16. januar 2011 Jada skal vi applaudere de som ammer og slenge drit om de som flaskemater? Det er det som gjøres nå til dags. Dette hadde ingenting med saken å gjøre. Jeg bare følte for å få det ut. Klart vi ikke skal det! Jeg sa det ikke som en kritikk mot de som gir flaske. Det var bare for å illustrere et poeng. Men istedet for å fortelle andre hvor de ikke kan gi barnet sitt mat, så kan vi heller bare la de mate dem hvor de vil. Kanskje slenge på at det er bra de ammer, gir dem flaske eller bare i det hele tatt ikke bare gjemmer seg hjemme.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #109 Skrevet 16. januar 2011 Klart vi ikke skal det! Jeg sa det ikke som en kritikk mot de som gir flaske. Det var bare for å illustrere et poeng. Men istedet for å fortelle andre hvor de ikke kan gi barnet sitt mat, så kan vi heller bare la de mate dem hvor de vil. Kanskje slenge på at det er bra de ammer, gir dem flaske eller bare i det hele tatt ikke bare gjemmer seg hjemme. Jeg sa ikke at du kritiserte flaskematere jeg bare tenkte på en diskusjon med ei som var jordmor, og hun hadde et tydelig nedlatende syn på mødre som valgte å ikke amme, og så bare kom jeg på det når du sa det med å hylle de som ammer. Jeg syns alle skal få amme hvor de vil hvis det er amming de har valgt å gjøre. Det er sikkert mer lettvint enn å dra med seg flasker, men så lenge de gjør det diskret så gjør det ingenting.
Gjest Krizzy Skrevet 16. januar 2011 #110 Skrevet 16. januar 2011 (endret) Nettopp! Veldig bra skrevet. Hva menn eller noen andre for den saks skyld måtte tenke er meg knakende likegyldig om babyen min er sulten. Man tar hensyn og man sitter ikke å lufttørker brystvortene etterpå, men så veldig mye lenger enn det gidder jeg ikke å strekke meg for å tilfredstille gretne gammeldagse mennesker som mener man som ammende mor bør gjemme seg bort, sette seg på toalettet etc for å amme. Jeg tenker det kan være holdningsskapende for disse trangsynte å se hva en pupp brukes til jeg. Endret 16. januar 2011 av Krizzy
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #111 Skrevet 16. januar 2011 Blir litt irritert på folk som mener pupper bare har formål som matstasjon, når biologer sier at det ikke bare er det de er til for. 2
Gjest Iril Skrevet 16. januar 2011 #112 Skrevet 16. januar 2011 Om en mann blir kåt når han ser puppen min mens jeg mater sønnen min, akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Er det fordi du hadde blitt sjalu du er så bekymret for menn som ser pupper eller?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #113 Skrevet 16. januar 2011 Om en mann blir kåt når han ser puppen min mens jeg mater sønnen min, akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Er det fordi du hadde blitt sjalu du er så bekymret for menn som ser pupper eller? Jaaa jeg blir kjempesjalu
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #114 Skrevet 16. januar 2011 Blir litt irritert på folk som mener pupper bare har formål som matstasjon, når biologer sier at det ikke bare er det de er til for. Link, please?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #115 Skrevet 16. januar 2011 Link, please? http://no.wikipedia.org/wiki/Bryst http://no.wikipedia.org/wiki/Sekund%C3%A6r_kj%C3%B8nnskarakter Her. 1
Gjest Rosemor Skrevet 16. januar 2011 #116 Skrevet 16. januar 2011 Blir litt irritert på folk som mener pupper bare har formål som matstasjon, når biologer sier at det ikke bare er det de er til for. Jeg skal ikke si at alle opplevde det som meg, men jeg vet at under ammeperioden ser de fleste mødre på brystene som utelukkende matstasjoner, selv om de også har en annen funksjon før og etter ammeperiodene. Brystene var ikke en erogen sone, og var heller ikke en del av min seksualitet, mens jeg ammet mine barn.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #117 Skrevet 16. januar 2011 Jeg skal ikke si at alle opplevde det som meg, men jeg vet at under ammeperioden ser de fleste mødre på brystene som utelukkende matstasjoner, selv om de også har en annen funksjon før og etter ammeperiodene. Brystene var ikke en erogen sone, og var heller ikke en del av min seksualitet, mens jeg ammet mine barn. Hm jeg har hørt at noen kvinner synes det er deilig å amme. Ikke erogen sone sier du?
Gjest Rosemor Skrevet 16. januar 2011 #118 Skrevet 16. januar 2011 Hm jeg har hørt at noen kvinner synes det er deilig å amme. Ikke erogen sone sier du? Jeg har også hørt at noen kvinner synes det er deilig å amme, men for meg var ikke brystene en erogen sone under ammeperiodene, nei.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. januar 2011 #119 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har også hørt at noen kvinner synes det er deilig å amme, men for meg var ikke brystene en erogen sone under ammeperiodene, nei. Jaja man er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #120 Skrevet 16. januar 2011 Hm jeg har hørt at noen kvinner synes det er deilig å amme. Ikke erogen sone sier du? Vel, de fleste steder på kroppen kan vel være erogene soner. Noen har det i føttene, noen i ørene, noen i halsen osv. For meg er ikke brystene en erogen sone i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå