Gå til innhold

Offentlig amming?


Ina Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en artikkel om offentlig amming. Hvor er det kvinner ikke bør amme?

Sitter veldig stor pris på forslag fra alle.

Mvh Ina Sofie.

Jeg må bare le her jeg sitter, eller muligens gråte... skulle tro slik jeg leser at det eneste som finnes er bare bryster som henger og slenger rundt om i hele byen...og at det å amme et barn ikke er en naturlig del av livet.

Alle de jeg har sett som har ammet, både på offentlige steder og i private tilstelninger har trukket seg litt tilbake og ikke blottet brystene mer enn det som var nødvendig for at barnet skulle få mat. Altså en helt naturlig del av livet.

Dersom en person føler seg tvunget til å sitte å glo på henne der hun sitter og ammer blir det denne personens problem, ikke kvinnens. Og dersom noen har problemer med at barnet raper og gulper, ja da må de bare reise seg og forlate selskapet. I alle fall dersom de er gjest hos meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Så med andre ord vil du se på puppene til den ammende mammaen? Det går faktisk an å se mange andre steder enn ned i tallerkenen sin, selv om det sitter en ammende mamma på samme kafé som deg. ;)

Det er ikke snakk om å vise frem puppen sin til alt og alle, da jeg ammet gjorde jeg det diskret, sitter ikke og blotter meg heller. :roll:

Selvfølgelig vil jeg ikke se, men man har da sidesyn, og når man sitter og prater med noen og noen sitter et stykke unna og ammer og jeg tilfeldigvis ser det så er jo ikke det min feil. Det betyr ikke at jeg må lukke øya å se ned i gulvet vel?

Og jeg har sagt at jeg ikke har sett noen blottere, men det er da folk her inne som sier at de har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil jeg ikke se, men man har da sidesyn, og når man sitter og prater med noen og noen sitter et stykke unna og ammer og jeg tilfeldigvis ser det så er jo ikke det min feil. Det betyr ikke at jeg må lukke øya å se ned i gulvet vel?

Og jeg har sagt at jeg ikke har sett noen blottere, men det er da folk her inne som sier at de har sett det.

Selv om man har sidesyn så kan man se andre steder enn rett på den ammende mora eller rett ned i gulvet. Det er veldig mye å se på inne i en kafé ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Selv om man har sidesyn så kan man se andre steder enn rett på den ammende mora eller rett ned i gulvet. Det er veldig mye å se på inne i en kafé ...

har jeg sagt at jeg ser direkte på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun de som går alene på kafé og sitter og stirrer rundt seg på alle andre, som får med seg så mye som betty her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er vel kun de som går alene på kafé og sitter og stirrer rundt seg på alle andre, som får med seg så mye som betty her?

Herregud jeg har da aldri stirret, men øyne ser det de ser. Jeg leter ikke etter ting å se på. Av og til er ting bare foran øynene til folk. Og jeg har sagt at jeg selv ikke har lagt merke til ammende som flasher, men det er andre her som har sett det.

Du er så usaklig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig vil jeg ikke se, men man har da sidesyn, og når man sitter og prater med noen og noen sitter et stykke unna og ammer og jeg tilfeldigvis ser det så er jo ikke det min feil. Det betyr ikke at jeg må lukke øya å se ned i gulvet vel?

Og jeg har sagt at jeg ikke har sett noen blottere, men det er da folk her inne som sier at de har sett det.

Men det er jo litt rart at du argumenterer så heftig mot denne puppeflashingen du aldri har sett og egentlig ikke tror er vanlig... Tror du ikke at de som snakker om pupper som kastes hit og dit overdriver fordi de ikke liker noen form for offentlig amming? Alle her er jo enige om at det er en fordel å være diskret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg sagt at jeg ser direkte på de?

Men hvor ser du da, siden det er så utrolig sjenerende om noen ammer? Du ser ikke i gulvet, du ser ikke på puppen, men likevel så er den puppen og babyen så sinnsykt sjenerende! Møter du folk med 360 graders pupp, eller? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men hvor ser du da, siden det er så utrolig sjenerende om noen ammer? Du ser ikke i gulvet, du ser ikke på puppen, men likevel så er den puppen og babyen så sinnsykt sjenerende! Møter du folk med 360 graders pupp, eller? :vetikke:

ÅÅÅ jeg har ikke sett det jeg bare sier at noen her har sett og at hvis jeg hadde sett noen flashe puppen så til de grader, noe jeg ikke har gjort, DA hadde jeg funnet det støtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men det er jo litt rart at du argumenterer så heftig mot denne puppeflashingen du aldri har sett og egentlig ikke tror er vanlig... Tror du ikke at de som snakker om pupper som kastes hit og dit overdriver fordi de ikke liker noen form for offentlig amming? Alle her er jo enige om at det er en fordel å være diskret. :)

Jeg argumenterer heftig på vegne av andre som har sett det. Er det ikke lov å engasjere seg på vegne av andre enn seg selv? :gjeiper:

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

På et offentlig toalett.

Alt annet er greit, så lenge de ikke slipper puppen løs, mens de snur og vender på barnet. Men det har jeg bare sett på de som er hjemme hos seg selv, og er gode venninner av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ jeg har ikke sett det jeg bare sier at noen her har sett og at hvis jeg hadde sett noen flashe puppen så til de grader, noe jeg ikke har gjort, DA hadde jeg funnet det støtende.

Så du har ikke problemer med det du har opplevd av offentlig amming, altså?

Jeg argumenterer heftig på vegne av andre som har sett det. Er det ikke lov å engasjere seg på vegne av andre enn seg selv? :gjeiper:

Ok ... Dette blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så du har ikke problemer med det du har opplevd av offentlig amming, altså?

Ok ... Dette blir bare for dumt.

Hvorfor blir det for dumt? Selv om jeg ikke har opplevd det så er det jo andre som har opplevd det fordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor blir det for dumt? Selv om jeg ikke har opplevd det så er det jo andre som har opplevd det fordet..

Ser du ikke det selv?

Som noen andre sa: jeg lurer veldig på hvor disse puppeflashende, overekshibisjonistiske ammende mødrene som så mange snakker om, men så få kan fortelle hvor de har sett er hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ser du ikke det selv?

Som noen andre sa: jeg lurer veldig på hvor disse puppeflashende, overekshibisjonistiske ammende mødrene som så mange snakker om, men så få kan fortelle hvor de har sett er hen?

Jeg har venninner som har fortalt meg at de har sett en eller to. Ikke her inne men. Det var forresten ei her inne som sa hun hadde sagt det, og ting kan skje selv om du ikke opplever det selv.

Og hun ene jeg kjenner som fortalte meg at hun hadde reagert på det er mor selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det for dumt? Selv om jeg ikke har opplevd det så er det jo andre som har opplevd det fordet..

Det blir for dumt fordi du er med på å underbygge myten om at ammende mødre nærmest er blottere. Og det uten å ha sett en eneste flashepupp selv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som har fortalt meg at de har sett en eller to. Ikke her inne men. Det var forresten ei her inne som sa hun hadde sagt det, og ting kan skje selv om du ikke opplever det selv.

Og hun ene jeg kjenner som fortalte meg at hun hadde reagert på det er mor selv

Greia er at det høres ut som et mye større problem enn jeg tror det er ... Jeg har selv vært i store byer, på kafeer og steder med mange andre mødre, men ingen har noensinne flashet puppene sine. Men, nå er det forskjell på å flashe puppene sine og amme diskrét, slik de fleste gjør ... Jeg skjønner ikke problemet med at noen ammer diskrét offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...