Harlekin Skrevet 11. januar 2011 #21 Skrevet 11. januar 2011 Ikke sleng frem et blåsprengt jur på kafé! Og skal man fôre ungen kan man se seg om etter et ammerom. Finnes det ikke ammerom og man må amme i offentlighet, så bruk amme-bh. Og la for helvete ikke begge jurene lufttørke på det mest folksomme stedet du kan finne! Hensyn går begge veier. Jeg har forståelse for at ungen må ha mat, men selv om hodet er tilstoppet av ammetåke må man kunne fatte og begripe at blåsprengte jur dryppende av melk ikke er et velkomment syn overalt hvor man ferdes. Underlig at det ikke går an å diskutere dette emnet uten styggheter. 1
Harlekin Skrevet 11. januar 2011 #22 Skrevet 11. januar 2011 Jeg synes alle som skal amme offentlig kan ta og skaffe seg en sånn her. Synes det er unødvendig og måtte amme offentlig da det finnes "midler" til og hjelpe Jeg synes folk kan få velge selv. Aldri om jeg hadde kjøpt meg en sånn "burka". 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #23 Skrevet 11. januar 2011 Hvorfor har vi samme diskusjon på flere steder? Moderatorer HALLO?!?!
Harlekin Skrevet 11. januar 2011 #24 Skrevet 11. januar 2011 Trådstarter ønsker svar fra forskjellige typer mennesker, ikke bare de som vanker på graviditetsforumet. Det er jo ganske tydelig forskjell på svarene i denne tråden og den andre inne på graviditet.
Sushi Skrevet 11. januar 2011 #25 Skrevet 11. januar 2011 OT, men jeg synes også det er unødvendig å opprette tråden to steder. Generell debatt burde da være nok, også eventuelt legge inn en link i graviditetsforumet? Jeg har skrevet min mening i den andre tråden, men må bare legge til at jeg humrer litt av alle som skriver at man ikke bør amme "der folk spiser". Amming er bare folk som spiser det også! 2
Harlekin Skrevet 11. januar 2011 #26 Skrevet 11. januar 2011 OT, men jeg synes også det er unødvendig å opprette tråden to steder. Generell debatt burde da være nok, også eventuelt legge inn en link i graviditetsforumet? Ja, det kunne man jo gjort.
Knøttet Skrevet 11. januar 2011 #27 Skrevet 11. januar 2011 Hvor man absolutt ikke bør amme? Eh ... I øyeblikket kommer jeg faktisk ikke på noen steder jeg synes man ikke bør amme. Jeg synes alle som skal amme offentlig kan ta og skaffe seg en sånn her. Synes det er unødvendig og måtte amme offentlig da det finnes "midler" til og hjelpe Og jeg synes at det er ille at man i dagens samfunn må dekke til både seg selv og ungen for å amme offentlig. Enig med Harlekin under her. Jeg synes folk kan få velge selv. Aldri om jeg hadde kjøpt meg en sånn "burka".
Gjest Emera Skrevet 11. januar 2011 #28 Skrevet 11. januar 2011 Det er litt av en verden vi har skapt oss. Her sender NRK attenåringer på swingersklubb for å lage TV-program om det, og "alle" synes det er helt i orden. Men å la en baby spise i offentlighet, det er ikke akseptabelt. Med andre ord, jeg synes man kan amme når det er behov for det.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #29 Skrevet 11. januar 2011 Jeg synes folk kan få velge selv. Aldri om jeg hadde kjøpt meg en sånn "burka". Burka? det er jo ikke det. men er det ikke greit å få dekt til puppen litt da? Vil tro det er temmelig lettvint med den om du har et upraktisk plagg som du må dra helt opp eller helt ned og ikke har på deg noe du bare kan kneppe opp?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #30 Skrevet 11. januar 2011 OT, men jeg synes også det er unødvendig å opprette tråden to steder. Generell debatt burde da være nok, også eventuelt legge inn en link i graviditetsforumet? Jeg har skrevet min mening i den andre tråden, men må bare legge til at jeg humrer litt av alle som skriver at man ikke bør amme "der folk spiser". Amming er bare folk som spiser det også! Amming er ikke bare folk som spiser nei. Det er en pupp 2
Meaty Skrevet 11. januar 2011 #31 Skrevet 11. januar 2011 Jeg synes folk kan få velge selv. Aldri om jeg hadde kjøpt meg en sånn "burka". Men "tilskuerne" kan altså ikke få velge om de vil se pupp eller ikke? 2
Sushi Skrevet 11. januar 2011 #32 Skrevet 11. januar 2011 Amming er ikke bare folk som spiser nei. Det er en pupp Nettopp. Det er bare en pupp, som en baby får mat fra.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #33 Skrevet 11. januar 2011 Nettopp. Det er bare en pupp, som en baby får mat fra. En pupp er noe som er ansett som en seksuell kroppsdel. Vet at ammnig ikke er noe seksuelt, men er ikke salle som skjønner det eller ser det på den måten. Om det bare er en pupp så kunne alle kvinner bare gått rundt toppløse hele tiden, men det er det ingen som gjør. Du hadde garantert reagert om en hvilken som helst dame bare blottla puppen sin, men så snart det er snakk om å mate et barn da er det plutselig helt greit å blottlegge puppen? Altså jeg er for amming uansett hvor, men å forsøke å dekke seg litt til syns jeg ikke er mye forlangt 2
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #34 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Men "tilskuerne" kan altså ikke få velge om de vil se pupp eller ikke? Hva med toppløse damer på stranda? Endret 11. januar 2011 av Krizzy
Miss Puddel Skrevet 11. januar 2011 #35 Skrevet 11. januar 2011 jeg synes vel det generellt sett er mer forstyrrende med en unge som skriker av sult enn at noen ammer ungen... Med mins yngste var jeg uansett NØDT til å sette meg alene og uforstyrret, for han var så lett å distrahere, han kunne jo gå glipp av noe for søren, hehe. Hadde det vært opp til ham skulle puppen vært til å koble til bakhodet, slik at han kunne fått nødvendig næring OG på samme tid sett seg rundt...
Gjest Krizzy Skrevet 11. januar 2011 #36 Skrevet 11. januar 2011 En pupp er noe som er ansett som en seksuell kroppsdel. Vet at ammnig ikke er noe seksuelt, men er ikke salle som skjønner det eller ser det på den måten. Man har pupper for å mate babyer, ikke for at det skal være pent eller noe seksuelt med det.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #37 Skrevet 11. januar 2011 Hva med toppløse damer på stranda? Tid og sted. Det er en ting å gå toppløs på stranda. En annen ting er å gå på byen toppløs
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #38 Skrevet 11. januar 2011 Man har pupper for å mate babyer, ikke for at det skal være pent eller noe seksuelt med det. Menn tenner på pupper også. Pupper er ment for begge deler. Det sier alle biologer. Sex har jo en sammenheng med det å kunne få en baby, og for å ha sex må det være tenning, så jo pupper er også en seksuell kroppsdel enten du liker å tro det eller ei. 1
Knøttet Skrevet 11. januar 2011 #39 Skrevet 11. januar 2011 Men "tilskuerne" kan altså ikke få velge om de vil se pupp eller ikke? Man kan jo se bort, man må ikke sitte og stirre på ungen og puppen heller. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #40 Skrevet 11. januar 2011 Man kan jo se bort, man må ikke sitte og stirre på ungen og puppen heller. Så folk får ikke lov å ha øynene der de vil? Skal de stirre ned i fatet sitt? Er det for mye forlangt å amme diskret? Jeg hadde iallefall ikke følt meg komfortabel med å vise fram puppene mine til alt og alle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå