Gå til innhold

Behandler du pene mennesker annerledes en mindre pene?


Gjest Kjekk

Anbefalte innlegg

Gjest Kjekk

Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjekk
Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Kan begynne å svare selv.. Ja, jeg skal være så ærlig at jeg tror jeg gjør det.

Er ikke stolt over meg selv for at jeg gjør dette, men merker at jeg er mye mer imøtekommende mot pene og stelte mennesker, en noen som er mindre attraktive og shabby. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke.. Kanskje noen andre har et fornuftig svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Jeg har drevet mye med kundeservice, salg, representasjon, politikk, bemanning (jobbintervjuer) og mer, og kan si med temmelig stor sikkerhet - både ut i fra egne erfaringer og hva jeg observerer hos andre:

Utseendet er omtrent helt uvesentlig i denne sammenheng! Med det mener jeg at for de fleste betyr det ingenting, mens det for noen betyr litt, men ikke allverden.

Det som betyr noe er hvordan du fører deg, sjarm, utstråling og hvordan du velger å presentere deg for verden! Viser du at du tar deg selv seriøst, har selvtillit, overskudd og sjarm, og tar vare på deg selv (ikke lar deg selv forfalle), inkl. klær, så blir du møtt med respekt og velvilje!

Så enkelt er det..

Og hva gjelder uteliv osv: Pene folk får lettere kontakt og mer sexpartnere om de vil, men dette kan like godt være en kilde til ulykke og sjelelig avstumping, som til glede. De har en ressurs, lik folk med penger har en ressurs osv, men denne ressursen kan være vanskelig å styre hensiktsmessig, og lett å misbruke.

Hva gjelder damer er i alle fall én ting sikkert: Absolutt alle kan få! Selv damer med handikapp og i rullestol får mer sextilbud enn en gjennomsnitts mann på byen på et utested, så det er *absolutt ingen grunn til å psyke seg ned og tro at ingen mann vil ha en*!

Stort sett er det det som gjør at enkelte ikke får dates eller kjærester, og møter sure miner og dårlig service i hverdagen: De *tror ikke* de er verdt mer enn dette!

Summa sumarum: Du kan styre det meste selv, og det er sjelden så ille som du tror. Og hvis du er av den typen som konsekvent psyker deg selv ned, så er det ALDRI så ille som du tror (du tror nemlig konsekvent alt for ille - men da unngår du i det minste skuffelser, og det er jo det du er livredd for. Så livredd at du knapt lever livet.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg behandler mennesker likt uanset utseende, men jeg har sett masse eksempler på folk som gir pene mennesker spesialbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Jeg behandler pene kvinner annerledes enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Jeg behandler såkalte "særdeles pene" mennesker mer avvisende enn normalt hehe

Min erfaring sier meg at de vanligvis er høye på pæra.

Beviser de faktisk at de har en bra personlighet, så blir det noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Merker at jeg er mye mer imøtekommende mot pene og stelte mennesker, en noen som er mindre attraktive og shabby. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke.. Kanskje noen andre har et fornuftig svar på dette?

Jeg forsøker nok å være imøtekommende og like grei uansett hvordan personen ser ut - men det er godt mulig at jeg blir mer oppstemt av å være imøtekeommende med andre som også er det samme: "Attraktiv" blir så relativt her...

Generelt: merker at de som jeg oppfatter som smilende og hyggelige er lettere å prate med enn de som er sure/negative/mangler sosiale antenner.

Jeg tror det er naturlig at vi tiltrekkes mot det vakre, velstelte og delikate.

Likevel forstår vel de fleste at det finnes sjarme og verdier andre steder også, og at verden ikke er svart-hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med veldig overvektige og stygge mennesker, så forsøker jeg å ikke være utilsiktet snillere enn jeg ellers ville vært, ettersom det kan merkes.

Med pene mennesker, så er jeg mer reservert enn jeg ellers ville vært, fordi jeg ikke ønsker å fore egoet deres, ved å gjøre meg til en person som de i sin overlegenhet kan avvise.

Det kommer også an på om det er pene gutter eller pene damer. Kjekke gutter kan av og til være greie, selv om de er kjekke, det er ikke alle som er overlegne. Pene damer, der er veldig mange veldig overlegne, og de ønsker jeg ikke å mate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror jeg behandler folk likt uansett hvordan de ser ut. Men hvis det er en person som lukter kjempevondt, så setter jeg meg ikke ned for å slå av en prat, liksom. Men det har ikke med at personen er lite attraktiv eller kler seg dårlig. Personlig hygiene er derimot ganske så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Nei, jeg er like hyggelig eller uhyggelig uavhengig av om du er pen eller ei. Blir personligheten og oppførselen som avgjør hvordan jeg forholder meg til et menneske. Men med tanke på utseende, så er det vel ikke til å stikke under en stol si om det er en jente man syns er veldig tiltrekkende (men blir jo ikke kun utseende som avgjør det) at man da kan være litt "ekstra" hyggelig, flørtete osv. Sånn sett kan man kansje si at man på noen måter behandler de ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er mye enklere å forholde meg til mennesker som er "styggere" enn meg. Vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Med pene mennesker, så er jeg mer reservert enn jeg ellers ville vært, fordi jeg ikke ønsker å fore egoet deres, ved å gjøre meg til en person som de i sin overlegenhet kan avvise.

Det kommer også an på om det er pene gutter eller pene damer. Kjekke gutter kan av og til være greie, selv om de er kjekke, det er ikke alle som er overlegne. Pene damer, der er veldig mange veldig overlegne, og de ønsker jeg ikke å mate.

Pee Wee, du Robotkalle og Steinar har alle motforestillinger mot pene damer. Dere har alle tre uttrykt at pene mennesker er overfladiske og dere ser bevisst bort fra de. Dere liker ikke vakre damer.

Det er ganske overlegent av dere. Sier mye om dere...

Aversjonen er nok gjensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lena_*

Er ikke mange nydelige/vakre damer i Norge uansett vel?

Da er det greit at menn sikter lavere på de som ikke er så pene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pee Wee, du Robotkalle og Steinar har alle motforestillinger mot pene damer. Dere har alle tre uttrykt at pene mennesker er overfladiske og dere ser bevisst bort fra de. Dere liker ikke vakre damer.

Det er ganske overlegent av dere. Sier mye om dere...

Aversjonen er nok gjensidig.

Du leste åpenbart ikke innlegget mitt skikkelig da eller? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Du leste åpenbart ikke innlegget mitt skikkelig da eller? :kjefte:

Da har jeg muligens ikke lest innlegget ditt bra nok. Men jeg satt igjen med et inntrykk av at du ikke så så mye på vakre/nydelige/pene damer, da du syntes de kunne være overfladiske, og at du derfor konsentrerte deg om andre.

Men har jeg misforstått, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg muligens ikke lest innlegget ditt bra nok. Men jeg satt igjen med et inntrykk av at du ikke så så mye på vakre/nydelige/pene damer, da du syntes de kunne være overfladiske, og at du derfor konsentrerte deg om andre.

Men har jeg misforstått, beklager!

Behandler kvinner/menn meg bra, så prøver jeg å behandle dem tilsvarende - uavhengig av utseende! I den sammenhengen har utseendet ingen betydning for meg.

Når det gjelder jenta mi - hvor ho nå enn måtte være - så ønsker jeg meg bare at ho skal syns at ho er litt søt selv (i egne øyne) og ellers være frisk og normalt velskapt selvfølgelig :)

Ellers gidder jeg generelt ikke kaste bort min tid på å se på vakre/nydelige/pene damer som ikke har noe med meg å gjøre.

Forstår du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg er ikke spesielt hyggeligere mot de pene enn mindre pene. Jeg behandler folk likt uansett hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandler såkalte "særdeles pene" mennesker mer avvisende enn normalt hehe

Min erfaring sier meg at de vanligvis er høye på pæra.

Beviser de faktisk at de har en bra personlighet, så blir det noe helt annet :)

Gjest deluxe har litt rett i det hun sier, du sa jo dette lenger opp på siden Steinar. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deluxe har litt rett i det hun sier, du sa jo dette lenger opp på siden Steinar. :popcorn:

Hmmmmm - jo hehe

Men det jeg mener er at første gangen jeg treffer/ser ei meget pen jente - som jeg da selvfølgelig ikke kjenner - så kan jeg sikkert virke noe avvisende pga tidligere erfaringer i livet. Men det betyr jo ikke at jeg er uhøflig eller vemmelig. Og ble jeg så kjent med henne, og hun var kjekk, så forsvinner jo min innstilling som dugg for solen selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...