Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Tusen takk, snille jenter :klemmer: Det ble ingen spire etter forrige EL, men det går helt fint. Følte meg egentlig ikke helt klar, sett i ettertid. Var fortsatt "a mess" etter MA'en. Følte egentlig at ting stabiliserte seg veldig for meg etter første normale mens. Har fått trent masse, sola skinner og jeg er veldig glad for at jeg ikke er gravid med et sykt barn (missforstå meg rett). Venter på ny EL, men virker å la vente på seg. Kjenner at det er litt stressende, siden jeg skal ha stor bursdagsfeiring neste helg og gjerne vil vite om jeg kan drikke eller ikke da. Bruker digitale EL-tester. Klarer ikke å få tatt de på ettermiddagene, så tar de på morgenen. Har fått positiv på morgenen før, men tvilen er der selvsagt. Kanskje morgentester ikke gir riktig resultat. Virker veldig riktig foreløpig. Er knusk tørr hele tiden, ingen tegn til noe sekret what so ever :fnise: Litt deilig egentlig ;) Kjører likevel på meg :sengekos: hver 2. - 3- dag. Koselig, men og litt slitsomt til tider ;) Tror jeg bare skal senke skuldrene og innse at denne eggløsning bruker litt tid. Kanskje er det da den sitter :jepp:

Fått ny jobb da, igjen ;) Har ikke mulighet til å vente å se om min nåværende jobb kan fornye vikariatet mitt, så da var det ut på jobbmarkedet igjen. Fått en jobb som på mange måter er mer morsom enn den jeg har nå, men mye mer slitsom og litt lengre reisevei. Hadde jeg visst at jeg ikke skulle være gravid, hadde jeg gledet meg mer enn jeg gjør nå, for nå er ting så uforutsigbart. Den jobben passer dårlig med de svangerskapsplagene jeg fikk under begge mine to andre graviditeter, så sjansen er stor for at jeg blir sykemeldt. Vil synes det vil være ganske ekkelt å evt bli sykemeldt så fort fra ny jobb. Menmen, det kan ta lang tid før det klaffer igjen, så ingen vits i å ta de sorgene på forskudd.

En annen ting som blir supergøy hvis jeg ikke blir gravid snart er at vi skal på ferie på en "treningshotell" i sommer :) Der har de treningssenter med blant annet spinningtimer (for meg ;) ) og mannen kan sykle arrangerte turer o.l. Høres kjempedeilig ut :jepp:

Ha en fin påske :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningshotell høres fryktelig slitsomt ut!! :fnise: Bra dere så smått er i gang igjen med prøving. Det går nok bedre neste gang, vettu! :) Og gratulerer med ny jobb! Er enig i at det er litt vanskelig å "slå seg til ro" når man vet at det er en mulighet for at man blir sykmeldt om litt.. Slik er/var det i den jobben jeg startet med i høst. Men nå får jeg forhåpentligvis et år i jobben før jeg må ut, så da går det greit.

Håøer dere har hatt en fin påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter :klemmer: må bare innom for å si at jeg har fått positiv EL-test i dag :bolledeig: er sååå glad for det :danser: da blir det ikke drikking på bursdagspartyet mitt i helgen, men det går fint :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy h******! :fnise:

Krysser fingrene ;):klem:

:ler: Takk skarruha ;) Ble :sengekos: dagen før EL og samme dag, så nå går jeg bare og håper, noe som for øvrig er utrolig frustrerende. At jeg aldri lærer. Jeg blir alltid helt :bond: i dpo-land :daane: Er nå 7 dpo.

Etter MA'en har eggløsningene vært ganske smertefulle og livmoren har utvidet seg. Magen har vært helt hard og det har sett ut som jeg har vært noen uker på vei. Kanskje deter noe i det de sier at kroppen er veldig klar for en ny graviditet etter en MA. Annerledes er det ihvertfall. Egentlig er det litt rart, det med smarter rundt EL. Man får ihvertfall ikke lyst til å prøve, så rart at naturen ordner det slik. Har selvfølgelig googlet det og lest at mange har det på samme måte, også de som ikke har hatt MA. Ellers har jeg allerede ømme pupper og er veldig sliten. Måtte bare gå ut av zumba-timen på onsdag. Hadde ingenting å gi og trodde det skulle gå rundt for meg. Tenker egentlig at det er litt tidlig med symptomer nå, men man vet jo aldri. Velger å være positiv, men er likevel realistisk. Aksepterer og at jeg er :bond: nå. Bare gir opp det at jeg skal være helt casual og ta dette som det kommer, men heller prøve å komme meg igjennom dette på best mulig måte. Har faktisk vært igjennom endel PP nå. Rart å tenke på ;)

Ellers er jeg og inni et nytt tiår nå :daane: Føles veldig rart, men er selvfølgelig takknemlig for å få lov til å bli eldre. Alternativet er så mye verre. Hadde stor fest forrige helg, men synes det var enda hyggeligere å feire den med nærmeste familie på selve dagen. På festen var jeg så opptatt av at alle skulle ha det bra og det var så mye å ordne, at det i grunn var ganske stress, selv om det jo og var gøy.

Ha en fin helg folkens :goodbye:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått! :hoppe: Synes det er koselig med sånne små fester jeg også, selv om det er moro med en skikkelig fest en gang i blant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Enten så er jeg gravid eller så prøver kroppen på å bli det, for nå har jeg tegn til bekkenløsning :hakeslepp::daane: er 8 dpo i dag... Har mye andre tegn og, så blir faktisk ganske overrasket om jeg ikke er gravid nå. Håper veldig, men synes det er kjedelig om symptomene starter såå tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer: og krysser fingrene for positiv test straks :D

Gratulerer så masse på etterskudd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Dine og Mayami :klemmer: negativ test i dag 11 dpo. Testet positivt på samme tid da jeg var gravid med M, men negativt sist graviditet. Bah, blir litt småsprø av dette, som vanlig. Gleder meg til jeg vet, samme hva utfallet er, selv om jeg selvfølgelig fortsatt håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Det virker ikke som det går veien denne gangen. Hatt liten blødning og menssmerter. Tar en test i morgen om blødningen ikke tar seg opp. Denne gangen ønsket jeg virkelig at det skulle gå. Kjenner fortsatt at hele greia er trist og jeg tror ikke at det forsvinner helt før jeg blir gravid igjen. Dessuten har jeg så sterke symptomer av hormonene nå. Merker hormonene mye mer nå enn før MA'en. Som sagt så kjenner jeg stadig tendenser til bekkenløsning. Kanskje det ikke har stabilisert seg ordentlig siden sist. Hva vet jeg. Rister det av meg og går videre :jepp: zumba i kveld :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da nærmer jeg meg ikm igjen :bond::fnise: Har ikke helt trua denne gangen. Klok av skade etter sist måned ;) Vurderer en mnd prøvefri neste måned. Dere skjønner, neste mensen kommer akkurat hele sydenferien vår :daane: Veldig kjedelig ha å mensen hele ferien. Jeg bruker jo ikke tampong, av grunner jeg har nevnt her tidligere. Så blir bind evt. Dessuten skal vi på treningshotell. Hadde gledet meg til å få trent masse. Jeg skal og i utdrikningslag etter EL, så da må jeg og la være å drikke evt.

Det som er surt med å utsette er at jeg såååå sårt har lyst til å bli gravid NÅ. Føler det som en stor sorg å ikke være gravid nå. Har sikkert noe med MA'en å gjøre. Jeg har og tenkt å utsette med p-piller, så da er det en sjanse for at det tar litt tid før EL kommer tilbake etter pilleslutt.

Det som er fint med en slik pause er at jeg får nytt sommeren, trent masse og kost meg. Dessuten får jeg fin hud av å gå på de p-pillene.

What to do? Noen synspunkter? Hva ville dere gjort? Må få bestilt resept snart om jeg skal begynne på p-piller igjen. Må jo ta de fra mens-start.

Ellers har jeg hatt deilig dager i :sol: i det siste :jepp: Vi nyter virkelig dagene nå. Trener endel ogs piser sunt. Deilig :) :) :)

:goodbye:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du har hatt MA, det må ha vært forferdelig :klemmer: Skjønner godt at du har lyst til å kose deg i ferien uten mensen, det hadde vært deilig å slippe å tenke på sånt. Jeg tror jeg hadde tatt en pause i sommer, så får du overskudd og ladde batterier til å starte prøving senere. Jeg hadde mensen i ferien sist vi prøvde, hadde jo håpt å bli gravid, og det gjorde virkelig noe med humøret (noen dager) i tillegg til det praktiske.. Du får tenke litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lilly* har mange gode poenger, men jeg ville ha vært redd for å ødelegge syklusen med å starte på pillen for en kort periode. Vi får satse på at spiren sitter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for synspunkter, jenter :) skikkelig vanskelig dette her. Klarer ikke bestemme meg. Ser for øvrig ikke ut som det klaffer denne mnd. Virker ikke som det er noe i at man klaffer tidligere etter abort. Pp3 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...