Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Positiv el-test i går ettermiddag og i dag tidlig :) passer supert at den ble forsinket med tanke på ferietur :jepp: så nå står vi på som bare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv el-test i går ettermiddag og i dag tidlig :) passer supert at den ble forsinket med tanke på ferietur :jepp: så nå står vi på som bare det ;)

:fnise: Jeg krysser fingrene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter :) nå er det bare å vente. Vi stod på skikkelig rundt el denne gangen. Det var riktig så koselig :lur: så nå har masse svømmere fått prøvd seg på egget. Får bare håpe hun ikke er for hard to get :fnise:

I morgen skal jeg ha et møte med de ansatte i bhg, som foreldrekontakt. Alt er ikke som det bør være der. Kjenner jeg ikke gleder meg nevneverdig, men må jo gjøre dette for M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det klaffer for dere denne pp! Det hadde vært så gøy, krysser alt jeg har :hjerte: Høres ikke bra ut med bhg, det er litt ekkelt når ikke ting fungerer.. de skal jo passe på barna våre :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Krysser fingrene for svømmerne!! 👍 Det et jo på sommeren man finner de beste svømmeforholdene. 😉

Det er bra du tar tak når ting ikke er som de skal i barnehagen! Vi byttet bhg nå vi.. Bolla går/gikk i barnehagen som var i media i vår pga en avløpsrensulykke og der har det vært mye slurv og tull. Så vi orket ikke mer!

Huff, og nå var det en ny barnehageulykke :( Jeg vet det kan skje hvor som helst altså. Men det får meg bl a til å tenke på hvor nært vi var å få et likt utfall i vår bhg..

Det betyr utrolig mye at man føler seg trygg på barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk for øvrig å bli litt upopulær fordi jeg uttalte meg kritisk på vegne av Fau i en Mail og et møte.. Det irriterer meg når jeg møter folk som ikke klarer å skille person og sak. Det understreker egentlig bare dumheten og manglen på profesjonalitet for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Lily og Siebaeo :klemmer: Møtet med bhg gikk fint. Jeg holdt meg saklig og trengte ikke å si mye før de sa seg villige til forandring. Hadde masse argumenter på lur, men trengte ikke bruke dem. Så heller ikke poenget med å sparke noen som ligger nede ved å nevne masse eksempler. Det viktigte var jo at de ønsker å forandre. Det kom noen tårer fra lederen, men sånt har jeg lært meg gjennom jobben min å takle på den god måte. Jeg fikk skryt av forskolelæreren etterpå for å ha håndtert det på en alright måte. Så da får vi håpe at ting bedrer seg. Har heldigvis ingenting med sikkerhet å gjøre. Der virker de å være veldig ordentlige :) Hadde de ikke vært det, så hadde jeg nok byttet bhg med en gang. Der går grensa.

Veldig enig når i det du sier at mange ikke klarer å se forskjell på sak og person, Siebaeo. Har hatt en sånn mellomleder dette året. Han blir fort fornærmet og har visst tidvis fryst ut folk som har kommet med helt berettiget, faglig og saklig kritikk. Var det sånn at andre folk i FAU ble sure for at du uttalte deg på vegne av alle? Hvis de ikke er enige i hva som sier og evt hvordan, så kan jeg jo skjønne det, men jeg misforstod kanskje? Det viktigste er sikkerheten til barna, så da får det heller være om folk ikke var enige eller om noen ble fornærmet.

6-7 dpo nå. (Tror EL skjedde på natta (?) Fikk positiv El-test både på søn ettermiddag og mandag morgen). Leter etter tegn nå, som vanlig. Har noen tegn som tyder på graviditet og andre som ikke gjør det. Har ennå ikke blitt :bond: og prøver å la vær å bli det. Reiser på ferie på onsdag, så finner ut i ferien hva resultatet blir. Får svømme så mye jeg kan de første dagene, så får jeg heller bruke tid på treningssenteret der når tanta muligens kommer.

Vi skal prøve å slutte helt med bleie her etter ferien. Vi har snakket mye med henne om det og hun er forberedt på det. Går veldig fint med tissinga på dagen, men hun klarer ikke å bæsje på do. Hun har fortsatt mye tiss i bleia på natta, men velger å gjøre et forsøk likevel. Hun er typen som trenger litt pushing. Kom gjerne med tips, de som har :jepp:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldig flink til å takle vanskelige situasjoner, det er ikke så lett når folk begynner å gråte. Da blir ihvertfall jeg helt satt ut!

Bleieslutt ja.. her er vi akkurat slutta med bleie på dagtid. Flere og flere tørre bleier om natta, så det er nok ikke lenge før vi kan kutte den og. Når det gjelder tips og sånt, så vet jeg ikke om jeg har så mye å bidra med, men i ettertid ser jeg at vi godt kunne begynt litt før. Jeg/vi venta veldig på at hun skulle begynne å si fra at hun skulle på do (selv om hun hadde bleie på), men det skjedde ikke. Så mitt viktigste tips er: snakk om at hun kan få gå med truse, gå på butikken ilag og la henne velge selv. La henne gå med truse hjemme først, og ta henne på do iblant (her er det en litt vanskelig balanse mellom å mase for mye, og prøve å slappe av). Sannsynligvis må hun tisse seg ut et par ganger før hun skjønner opplegget. Bæsj er ganske forutsigbart, frøkna vår hadde et slags mønster og når det var på "tide" brukte vi litt ekstra tid på do med bok osv. Da gikk det bra. Alt i alt syns jeg det gikk overraskende bra, og vi har ikke hatt mange uhell, hverken hjemme eller i bhg. Lykke til!

Spennende med dpo! Håper det klaffer for dere! Jeg ble jo skikkelig "lurt" denne mnd, men det får bli en lærepenge til neste pp...Krysser fingrene :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lilly :) hun bruker ikke bleie på dagen i det hele tatt. Det er stort sett bare på natta. Bæsjen pleier å komme i forbindelse med det. Må hun bæsje i løpet av dagen, må hun sitte på do mens hun bæsjer i bleia. Så putter vi bæsjen i do. Foreløpig får vi ikke lov til å ta den av. Blir spennende å se. Tror det hjelper, som du sier, å snakke mye om det.

Nå begynner jeg å bli :bond: . Foreløpig har jeg ganske mange tegn som minner om graviditet. Forrige måned hadde jeg og det, men og tegn som burde holdt meg på tanken at jeg ikke var gravid. Det var veldig slitsomt. Mulig jeg tester med tidligtest på onsdag morgen. Da drar vi på ferie. Har med meg tester på tur og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift bleieslutt så hadde vi en bok om det å lære seg å bruke potte og do. Den hadde klistremerker og var veldig stas. Så snakket vi masse om det og oppmuntret på best mulig måte (her er det veldig individuelt hva som funker så klart). Vi hadde blant annet 1 non stop per gang han tisset på do/potte. To stk når han bæsja :fnise: Funket veldig bra det altså :fnise: Etterhvert gikk det litt over styr og stein, så da fikk han én non stop etter tre ganger. Vi har fortsatt ikke begynt å tenke på nattbleia, for den er stort sett alltid "full" av tiss.

Kjempe spent på deres vegne og håper virkelig det klaffer for dere denne gangen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine :klemmer: vi har den boka og tar den og med på ferien. Hun snakker mye om at hun skal slutte helt med bleier når hun kommer hjem fra ferie. Hun sier og at da går hun fra stor jente til kjempestor jente. Vi har og holdt på mye med belønninger. Har brukt youghurt-kuler og klistremerker. Det er litt morsomt, for når hun får disse kulene utenom så skryter hun av hvor flink hun er å gå på do. Tror at hun får belønning rett og slett. Det blir spennende om hun faktisk tør å prøve å bæsje på do. Virker som dette går automatisk hos de fleste. Vi prøver natta nå og, hvis ikke så bæsjer hun bare i bleia på natta. Går det ikke, så går det ikke. Da prøver vi igjen senere :)

Liten blødning istad :) en uke siden el. Håper på festeblødning, men har blitt lurt av dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæ :( tror heller det er tanta som gir tegn tidlig. El kom jo litt forsinka, så mulig det blir kort lutalfase av den grunn. Kjenner at menssmertene har endret karakter og at puppene ikke er så ømme mer. Sistnevne var tegn da jeg mista og alltid et tegn på at mensem kommer. Kjedelig om jeg får mensem hele ferien likevel. Det eneste positive med det er at jeg kanskje ikke får el når mannen er bortreist i neste pp likevel. jaja, vi får nå se. Veldig pessimistisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten blodstripe til og endel menssmerter. Kjenner meg trist for at det mest sannsynlig ikke går denne gangen heller. Og ekstra kjedelig at jeg får mensen på tur. Håper bare neste el kommer før mannen drar på guttetur. Andre gangen el ikke blir utnytta til det fulle pga guttetur.

Nå skal jeg på spinning. Har nye spinningssko som skal testes i dag. Etter det skal jeg ta glansvask og smøre meg med selvbruningskrem. Da føler jeg meg nok bedre :) men før alt dette skal jeg trøste meg med litt sjokolade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner følelsen :klemmer: Jeg spotter også før TR, så når det starter vet jeg at håpet er ute :( I det minste slipper man noen dager med forhåpninger.. :sjenert: Men jeg håper jo du tar feil, men VET jo ikke sikkert før TR er skikkelig igang. Trening og selvbruningskrem høres lurt ut! Når reiser du på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere :klemmer: setter alltid så pris på kommentarer de gangene det ikke går. Vi dro på ferie på onsdag, så er der nå :) har det veldig fint, bortsett fra at jeg har spottet siden 7doo. Er nå 11 dop. Blør ikke nok til å bruke tampax, så blir vanskelig med bading. Kjøpte mini-tampax i dag, så tester det muligens ut i morgen. Hadde masse menssmerter rundt 7dpo, mens nå har jeg bare el-smerter innimellom. Av og til tenker jeg at spottingen kanskje er en lang festeblødning, men så tar jeg meg selv i det og er realistisk. Fikk negativ tidligtest da jeg dro. Vil bare ha mensen nå, så jeg kan bade og komme i gang med neste pp. Mannen reiser nemlig bort noe neste mnd, så mensen kan bare forte seg å komme, slik at el kommer før det. Håper dere har det fint hjemme :googbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time hos den beste gyn'en i by'n 22.7 :) blir bra å få det overstått :) spent på om det er noe i veien eller om jeg bare må ta tiden til hjelp. Har kort lutalfase og mye vondt i den ene eggstokken. Føles godt å ha fått den timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig god følelse å vite at man kan finne ut om det er noe feil! Og hvis det er det, så finnes det stort sett alltid hjelp å få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...