Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Med Tassen fikk jeg ikke positiv test før 9-10 dager etter IKM. ;) Og spesielt i starten er det ofte ikke utslag på ettermiddagen, men kan være det på morningen. Så ikke gi opp enda ;) Jeg har vært gravid de to gangene jeg var helt bombesikker på at jeg var det (inni meg, men utad var jeg litt mer usikker), så stol på magefølelsen uansett hva det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Dine :klemmer: Setter veldig pris på det. Godt å snakke med noen. Mannen er ikke så interessert i å snakke om sånne ting ;) Jeg er veldig usikker. Har mye symptomer, men heller mest mot at EL har vært forsinket. Orker ikke tro noe annet. Blir helt sprø og ustabil når jeg tror. Er så mye lettere å bare slå meg til ro med at det ikke ble denne gangen, så får jeg heller bli positivt overrasket. Har hatt masse symptomer før og likevel ikke vært gravid, så har ingen magefølelse. Kom også på at da jeg prøvde med M, så opplevde jeg (muligens) det samme. EL var forsinket, jeg fikk falsk positiv test ved én anledning, men var ikke gravid. Da jeg var gravid testet jeg tidlig positivt (på ettermiddagen). Hadde ganske tynn urin da jeg testet denne ettermiddagen, men testet med en såkalt "tidligtest", så burde gitt utslag.

Testet du tidlig positivt med Lillesøster, Dine? Og du testet hyppig da du testet med Storebror?

Har bestilt tester nå :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, det er viktig å få pratet ut om det syns jeg ;) Spesielt for oss kvinner som går og bærer barnet og kjenner på alt av symptomer osv.

Jeg testet rundt IKM med Tassen, men så ga jeg opp etter to, tre dager og testet ikke før en ukes tid etterpå. Da fikk jeg positivt utslag med én gang på ettermiddagen. Med Lillesøster fikk jeg positiv test to dager før IKM, på morgenurin. Veldig forskjellig ;) Men jeg tror nok jeg bommet på EL med Tassen, men vi hadde oss da annenhver dag konsekvent frem til IKM. Fryktelig slitsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :fnise: Vi hadde oss annenhver dag en god stund, før vi gikk over til hver tredje dag. Mot slutten orket jeg det ikke mer. Hvem vet, kan hende murringene jeg har hatt nå har vært EL. Da har vi i så fall bommet. Har mye tegn, men etter å ha googlet litt om temaet ser jeg at det er utrolig mange som har det. De er gjerne sikre på at de er gravide, pga tegnene. Det viser seg stadig at tanta kommer likevel, gitt ;) Blir helt oppgitt over hvor mange innlegg som finnes der folk spør om andre tror de er gravide :daane: Som om andre har noen forutsetninger for å svare på det. Det eneste man kan gjøre i en sånn situasjon som jeg er i nå er å vente å se, gjerne teste med jevne mellomrom og hvis det ikke blir skjer noe så får man dra til legen.

Mye mulig jeg bare har forsinket EL her. Skal prøve å ikke ødelegge ferien med å tenke for mye på dette. Lettere sagt enn gjort selvsagt. Skal og snakke med mannen og be han være litt mer hensynsfull. Det er jo tross alt min kropp. Skjønner at det kan være vanskelig å forstå hvis man ikke har vært der selv. Setter pris på alle ord jeg får nå. Takk, Dine :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere :klemmer: Fikk endelig tatt en test på morgenen i dag - negativ. Helt greit det. Da vet jeg hva jeg har å forholde meg til, så nå er jeg ikke helt :bond: mer :daane::fnise: Må si at jeg jeg og nyter å ikke være gravid. Fikk tatt meg ordentlig ut på spinninga i dag. PÅ nyttårsaften skal jeg på 75 minutterstime. Gleder meg. Elsker virkelig å trene, men har en god vei igjen før jeg blir i form. Ved en graviditet regner jeg med at jeg fort får vondt i bekkenet, som sist. Skal selvfølgelig prøve å fortsette, men vet at det kommer til å bli vanskelig. Så, nyter å bare ha ett barn for nå :jepp: Litt styr med at jeg ikke vet hvordan neste år blir mht jobb, men får bare regne med at alt ordner seg. Faktisk er det neste syklus det passer best at det klaffer. Det har jeg sagt hele tiden. Denne måneden hadde heller ikke vært så dum, men nå rekker jeg mest sannsynlig å bli ferdig med den kosmetiske tatoveringa jeg holder på med over noen arr jeg har. Tok lenger tid enn beregnet. Btw, husker jeg hadde en måned som denne da vi prøvde med M. Neste måned klaffet det :jepp: Jeg fikk til og med akkurat den datoen jeg ønsket. Vi satser på at det samme skjer denne gangen :jepp:

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får passe på å trene sånn at muskulaturen rundt bekkenet er styrket, så kanskje du unngår de verste bekkenplagene når du blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg og Marmot :klemmer: Ja, det kan godt hende at jeg ikke blir like ille denne gangen, siden jeg trener mer. Føler at rygg og bekken blir styrket av kondisjonstrening, samt øvelsene jeg har fått av kiropraktoren. Men merker dog at jeg har endel igjen. Må f.eks ha ganske tung belastning på spinningsykkelen (stående), for jeg ikke har nok stryke til å stabilisere kjernen selv. Har jeg for lav belastning, merker jeg at jeg veldig fort får vondter her og der. Så jeg kjører ofte litt lavere tempo og konsentrerer meg om teknikk. Blir sliten uansett. Er jo ikke i noe særlig form ennå.

Ei venninne av meg oppdaget akkurat at hun er gravid utenfor livmoren :( Trist, men veldig glad at de oppdaget det fort. Det kan være skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er som meg.. Jeg testet positivt med lillemor 57 dager etter første dag i siste mens.. Jeg hadde sånn nogenlunde stabile sykluser på 34-39 dager.. Ikke mist håpet enda :klemmer:

Trist med venninnen din, men bra at de fant det ut fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå testet jeg veldig tidlig positivt sist, så synes det hadde vært rart om det skulle vært annerledes nå. Likevel skjønner jeg ikke helt symptomene her. Rart å ha så mye symptomer rundt IKM uten at det var noe. Jeg sliter jo mye med uren hud nå om dagen, så hadde skikkelig uren hud rundt IKM (som jeg pleier å ha) + menssmerter. Menssmertene har gitt seg (for det meste) og huden er helt fin. Nå tok jeg en syrebehandling sist mnd, så kan absolutt være noe av grunnen. Samtidig, jeg har hatt flere utbrudd i løpet av mnd, så sååå godt har den nå ikke virket. Virker som det bare er hormonelt styrt hos meg.

Tror egentlig ikke at jeg er gravid, helt ærlig, men kom på tidligere i dag at jeg burde ta en tablett med folsyre. Man vet jo aldri. Man bør jo uansett ta det jevnlig når man prøver. Er ikke så god på det. Min teori nå er at jeg fikk EL rundt IKM. Synes å huske at jeg hadde litt ekstra sekret da. Fikk heller aldri positiv EL-test denne mnd (testet rundt den siden jeg pleier å ha EL) , så stor sjanse for at den ikke var til vanlig tid.

Vet du om du fikk sent positiv test, altså at kroppen din produserte hCG sent? Eller var EL din forsinket?

Sorry dårlig språk i dette innlegget. Håper det er forståelig :fnise: Takk for svar forresten og godt nytt år til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, legen var usikker da jeg spurte. For UL- termin og min egen termin spriket med tre uker. Og de på sykehuset mente at det va min termin som stemte og etter mine beregninger testet jeg positivt første gang i uke seks. Og i følge sykehuset i uke tre som er umulig. Så da kan det være kroppen som produserer hcg sakte.

Sliter med uren hud selv, tok helt av etter p-pilleslutt over 1,5 år siden. Prøver clarisonic, men må nok få kjøpt en ny rens snart.. Blitt litt bedre, men ikke bra.

Godt nytt år til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort svar nå. Plutselig fått skikkelig vondt i nakke og rygg. Mistenker at for mye PC er årsaken :sjenert: Er såpass sikker på at det ikke er graviditet på gang at jeg tok meg noen slurker med sprudlevann + tatt en masse ibux. Huden begynner å bli uren igjen, så da skjer det noe her ;) (forhåpentligvis). Prøvd å gå på diane p-piller, Spartula? funker bra mot uren hud for meg. Kan dessverre ikke gå på det nå bare :fnise:

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk veldig fin hud av yasminelle, men jeg kutter ut alt av hormonprevensjon på grunn av høyt blodtrykk. Gummi er et greit alternativ ;) skal legge om kosten enda mer nå enn hva jeg har gjort tidligere, har mer å gå på i forhold til ren mat og mer grønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvde yasminelle jeg og, men synes ikke den var like bra som diane. Jeg synes fruktsyrekuren jeg tok forrige måned har hjulpet endel. Det gjør kremer på resept og, men kan ikke ta de nå som jeg prøver. Søstra mi gikk på medisinen roccutan i sin ungdom og slipper dette styret her nå. Tetralysal/tetracyklin har jeg prøvd ved flere anledninger uten stort hell. Bivirkninger har det og.

Her virker det som tanta er på plass igjen :bolledeig: Foreløpig er den litt rar. Lite menssmerter og lite blødning, men nok til at det virker som det er en reel periode og ikke bare spotting. Krysser fingrene for det ihvertfall :jepp: Det betyr i så fall at det snart muligens er klart for PP4 :jepp: Vurderer å kjøpe to pk digitale EL-tester for å prøve å følge ordentlig med på EL.

M bæsja på do for første gang i dag :duskedame::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er EL over for denne gang. Vi hadde :sengekos: to dager før og samme dag. Skulle helst hatt det dagen før, men nå ble det nå sånn denne gangen. Håper veldig, men har blitt veldig pessimistisk ettersom vi har truffet EL tre ganger (ja, vi traff faktisk forrige gang og) uten hell. Ja, vet det tar tid og vet at vi har fått det til før, men akkurat nå virker det som det aldri skal skje.Nå er vi i PP4. Forrige gang klaffet det i PP5. Det hadde passet veldig bra om det hadde klaffet denne mnd. Da har vi termin i okt. Går det ikke nå, passer det nesten bedre om det ikke klaffer før i mai. Kommer til å fortsette å prøve uansett, men med tanke på jobbsituasjonen, så passer det ikke like godt i dette tidsrommet. Dessuten kan skolestart bli litt dumt om vi får en umoden unge. Sånt kan man jo aldri vite. For øvrig, om så hadde skjedd, så hadde vi nok stimulert ekstra, så det skulle nok gått greit. Tror faktisk det blir verre for M som er født tidlig på året og som det kan se ut til at kommer å bli ganske flink. Får ikke håpe hun kjeder seg. Vel, den tid, den sorg. Anyway, håper det klaffer denne gangen, men tør ikke håpe eller tenke for mye på det.

Har ei på jobben som har vært ekkel med meg siden jeg startet i høst. Hun er misunnelig for at jeg fikk stillingen hun søkte på og det har jeg fått merke. Visste at hun var sur for at jeg fikk jobben foran henne, men har ikke skjønt før i det siste hvor mye hun rett og lett har vært ute etter meg. Trodde hun var sånn mot alle, men det er hun tydeligvis ikke. Andre på jobben har og lagt merke til det. Veldig ubehagelig. Jeg er egentlig ganske flink til å si ifra om ting, men hun beveger seg stadig på grensa til hva som er greit (eller ikke greit). Da blir det vanskelig å si ifra og ofte blir jeg tatt veldig på senga, men nå er det slutt på det. Hun kan bare prøve seg! Jeg er klar! :ler: I all hovedsak dreier det seg om at hun sår tvil om kompetansen og evnene mine, samt grunnen til at jeg fikk jobben. Dessuten gjør hun og andre ting for å prøve å tråkke på meg, blant annet har hun brukt mye tid på å snakke om hvor mye bedre jobb hun kommer til å gjøre en meg da hun tok over noen av arbeidsoppgavene mine etter jul (ikke så tydelig selvsagt. Da hadde det vært lettere å si fra). Har sagt ifra til fagansvarlig. Skal si ifra til øverste sjef på medarbeidersamtale neste uke. Det er ikke greit altså, på forrige jobb ble sjefen sur for at jeg slutta. Når jeg kommer hit er det ei som er sur for at jeg begynner. Dette sier meg at man virkelig bare skal lytte til seg selv når det gjelder sånne ting og ikke prøve å "please" andre.

Ellers har jeg og søsteren min invitert inn til stort party neste bursdag :jepp: Gøy å følge med fb om dagen når folk takker ja til invitasjonen. Håper de resterende er raske med å svare. Ofte er det sånn at mange svarer med en gang, mens resten venter til siste frist :daane:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dpo-land nå og prøver å ikke bli :bond: Greier meg ganske bra, men merker at jeg har litt forhåpninger nå. På en måte føles det ut som at vi aldri kommer til å lykkes (ja, vet det er veldig pessimistisk :fnise: ), på den andre siden har jeg litt tro på at det kan gå denne gangen. Har ingen mensmurringer ennå og det har jeg fått en uke tidligere de andre gangene. IKM er på onsdag. Tester nok allerede til helga. Skal prøve å holde meg til søndag. Det var da jeg testet positivt sist.

Det hjelper å tenke at det passer godt å bli gravid i mai 2014. Da vil jeg ha avklart hvordan det blir med jobb neste år og ungen vil bli født tidlig på året. Ikke det at ungen ikke vil være like velkommen om den blir født sent.

Sjefen tok forresten mitt parti (og vel så det :fnise: ) da jeg fortalte om hun på jobben :jepp:

Vi hørs :hallo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...