Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Off topic: Vet du om svinnet da er stort? Er jo en grunn til at skapet er bak kassa eller snusen er i vensafe i de fleste butikker

"Min" butikk har akkurat tatt snusskapet bak kassen pga helt utrolig stort svinntap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Min" butikk har akkurat tatt snusskapet bak kassen pga helt utrolig stort svinntap.

er en ny regel som gjør at straks må alle flytte de bak. kundene skal ikke kunne ta selv lenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som skulle ta kontakt med Forbrukerrådet, så sur var han.

Grunnen?

Fordi han ville ha en tjeneste gratis av oss, som i utgangspunktet koster penger. Det er en sånn type tjeneste det er helt normalt å betale for (typ. preppe skiene, justere bindinger, reperasjoner på klær osv).

Edit: kalte det svindel at vi tok betalt for reperasjoner!

Og han "skulle selvfølgelig aaaaaldri tilbake hit igjen, vi skulle også få dårlig omtale til alle vennene sine".

Jaja, slik går nå dagene...

Endret av Rægs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en ny regel som gjør at straks må alle flytte de bak. kundene skal ikke kunne ta selv lenger =)

Den er ikke kommet enda tror jeg? Var ikke det snakk om juni en gang?

Vi tok det bak nå i mars for å kutte svinntapet og bli vant til å ha det der bak før den nye loven ble tatt i bruk.

Edit: 1 juli ser jeg :)

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke kommet enda tror jeg? Var ikke det snakk om juni en gang?

Vi tok det bak nå i mars for å kutte svinntapet og bli vant til å ha det der bak før den nye loven ble tatt i bruk.

Edit: 1 juli ser jeg :)

Stemmer, men snus-konsulente har vært ute i butikk i type et halvt år allerede å jobbet med få flyttet de så alle er klare til den kommer=) er svært få som fortsatt har at man kan ta selv, ihvertfall i områdene i nærheten av meg=) Men svinnet er virkelig en god grunn til å flytte det å, vi hadde mye i perioder (elsk på å ha butikk i et område med masse skoler :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Vet du om svinnet da er stort? Er jo en grunn til at skapet er bak kassa eller snusen er i vensafe i de fleste butikker

nei den står rett foran disken så vi ser det når folk tar derfra. Også piper døra når den åpnes så vi hører det og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere komme med flere historier istedenfor å diskutere hvor snusskapet står?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde bryter seg delvis inn i køen i matbutikken:

"Hei jeg ønsker å ta ut penger her"

"Ok, den er grei, men still deg i kø."

"Hæ men det går fort altså"

"Eh... De andre sto her før deg. Still deg i kø er du snill.."

"Herregud da vi kunne vært ferdige om du hadde vært litt kjapp her!"

Jeg ser på henne, på de to kundene i køa, på henne igjen, før den fremste personen i køa sier at hun bare må gå foran hvis det var så innmari travelt... Hun sa det på en hyggelig måte, og jeg takket. Uttaksbæpa takket ikke..

Så da tenkte jeg å få uttaksdama unna i radig fart, så jeg sier at

"Ok greit, men du må kjøpe noe først"

"Hæ nei, det er da gratis å ta ut penger?"

"Kanskje i minibank, men dette er en butikk"

"For en service??"

"Ja du kan jo bare kjøpe en pose til en krone da. Eller gå i minibanken der borte.." (Den er i synsvidde, og det er ikke kø på den engang)

Hvorpå hun svarer at såå dårlig service har hun ALDRI vært borti i post i butikk før i hele sitt liv, og etter litt om og men klarer jeg å avbryte henne med at dette ikke er post i butikk, men vanlig dagligvarekasse hvor folk kjøper mat. Hun tror meg ikke og maser videre om service, til hun hyggelige jeg-slapp-deg-forbi-meg-i-køa-dama ble lei og skumpet henne unna veien med skuldra si:p jeg må innrømme at jeg ikke skulle gjort dette; men jeg lo.

Folk as. Tøffe kunder som viser andre kunder whos da bahs er de beste.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde i dag som klaget over at det var metall i skoene. Hvert eneste par han hadde kjøpt hadde hatt metall i seg, og hver eneste gang han hadde vært ute og reist med dem hadde det pepet i sikkerhetskontrollen.

Hva ville så jeg gjøre med det? Jeg foreslo at han enten reiste med et annet par sko, eller tok dem av seg i sikkerhetskontrollen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på henne, på de to kundene i køa, på henne igjen, før den fremste personen i køa sier at hun bare må gå foran hvis det var så innmari travelt... Hun sa det på en hyggelig måte, og jeg takket. Uttaksbæpa takket ikke..

Så da tenkte jeg å få uttaksdama unna i radig fart, så jeg sier at

"Ok greit, men du må kjøpe noe først"

"Hæ nei, det er da gratis å ta ut penger?"

"Kanskje i minibank, men dette er en butikk"

"For en service??"

"Ja du kan jo bare kjøpe en pose til en krone da. Eller gå i minibanken der borte.." (Den er i synsvidde, og det er ikke kø på den engang)

Hvorpå hun svarer at såå dårlig service har hun ALDRI vært borti i post i butikk før i hele sitt liv, og etter litt om og men klarer jeg å avbryte henne med at dette ikke er post i butikk, men vanlig dagligvarekasse hvor folk kjøper mat. Hun tror meg ikke og maser videre om service, til hun hyggelige jeg-slapp-deg-forbi-meg-i-køa-dama ble lei og skumpet henne unna veien med skuldra si:p jeg må innrømme at jeg ikke skulle gjort dette; men jeg lo.

Folk as. Tøffe kunder som viser andre kunder whos da bahs er de beste.

Er det en ørliten sjanse for at hun ønsket å ta ut penger i BiB, altså "Bank i butikk"? I så fall er det jo gratis å ta ut penger. Kundene vi har skjønner hverken forskjellen mellom BiB og "Post i butikk", eller at BiB ikke er noe en har i absolutt alle kasser i butikken. Andre sier bare de "skal ta ut penger" og antar at vi da automatisk mener at de faktisk skal ta ut i BiB.

Har blitt skjelt ut av kunder for "dårlig service" for at de ikke får ta ut 15 000 kroner hos oss, når det er noe de alltid får gjort i den-og-den butikken. Tingen er jo da at den-og-den butikken har PiB, slik at uttaksgrensen er høyere enn for oss som kun har BiB.

Vi pleier å slå inn 10 øre når folk skal ta ut penger, bedre enn at de må betale for en pose til en krone.

Ellers er jeg helt enig i at folk må lære seg å stå i kø. Hater de som kommer rett frem til kassa i lørdagsrushet og "bare skal ha en Prince mild 100". Vel, den jenta som kun skal ha den ene salaten i køen bak deg skal også bare ha en ting, så hvorfor det liksom skal være greit at du får gå foran henne skjønner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å slå inn 10 øre når folk skal ta ut penger, bedre enn at de må betale for en pose til en krone.

Jeg synes ikke det er så "fælt" at kunder faktisk må handle noe for å få ta ut penger i en butikk.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så "fælt" at kunder faktisk må handle noe for å få ta ut penger i en butikk.

...og det har jeg ikke sagt heller? Tross ørsmå forskjeller er det for kunden bedre å betale 10 øre enn 1 krone for å ta ut penger, selv om de fleste ikke bryr seg. At kunder må handle noe for å få ta ut penger er i det minste hos oss ikke noe som har med å gjøre med at vi ikke vil at en skal kunne ta ut penger uten å kjøpe noe, men fordi det er slik systemet fungerer. Vi får jo uansett en ørliten del av det de faktisk tar ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det har jeg ikke sagt heller? Tross ørsmå forskjeller er det for kunden bedre å betale 10 øre enn 1 krone for å ta ut penger, selv om de fleste ikke bryr seg. At kunder må handle noe for å få ta ut penger er i det minste hos oss ikke noe som har med å gjøre med at vi ikke vil at en skal kunne ta ut penger uten å kjøpe noe, men fordi det er slik systemet fungerer. Vi får jo uansett en ørliten del av det de faktisk tar ut.

Hmm til oss får vi ikke til å slå inn noe til ti øre, så det jeg kommer på som koster minst er en pose...

Uansett var det jeg reagerte mest på, at hun ikke "godtok" svaret mitt om at det var en dagligvare-kasse hvor folk kun kjøper mat... Liksom, når man tar feil kan man bare godta det, men neida, noen må bare krangle på det også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm til oss får vi ikke til å slå inn noe til ti øre, så det jeg kommer på som koster minst er en pose...

Uansett var det jeg reagerte mest på, at hun ikke "godtok" svaret mitt om at det var en dagligvare-kasse hvor folk kun kjøper mat... Liksom, når man tar feil kan man bare godta det, men neida, noen må bare krangle på det også..?

Vi har heller ikke noe som kun koster 10 øre, så vi tar det på tast. Og ja, er helt enig i at hun bare burde ha godtatt svaret ditt, men vi vet vel alle at det er ikke akkurat noe de fleste kunder gjør. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig dum-kunde-opplevelse her forleden. Det ekstra dumme var at den dumme kunden var meg selv, hah!

Skulle levere mobilen til reparasjon, for lyden virket ikke, så jeg hørte ingenting av hva som ble sagt når noen ringte til meg. Så jeg strente inn til Elkjøp, og la frem saken. Virker ikke, dårlig, reparer.

Jeg hadde ikke spart på kvitteringen, men insisterte på at jeg hadde oppgitt personalia da jeg kjøpte den, så de kunne jo bare finne meg i dataen et sted. Navn ble forsøkt, ingen resultat. Adresse forsøkt. Telefonnummer. Navn stavet feil. Adresse stavet feil. Men de kunne ikke finne meg!

Jeg begynte å bli litt irritert, og ba dem ringe hovedkontoret, eller noen som hadde litt mer peiling enn de selv hadde. Og etter å ha lett og lett etter meg i systemene sine, så gjorde de det. (Hadde to menn på saken nå, siden jeg begynte å bli en slitsom kunde ingen ville hanskes med på egenhånd).

De ringte hovedkontoret (eller noe lignende), og kunne smilende opplyse meg om at jeg ikke hadde kjøpt den på Elkjøp, men på Lefdal (som jo har samme eier, men er to vidt forskjellige butikker, ja, jeg ser den)!

Hehehehe... Sa jeg. Takk for hjelpen.

Så dro jeg til Lefdal. Sto lenge i kø. La frem saken. Virker ikke, dårlig, reparer.

"Så lyden virker ikke? Er du sikker på at den er på?".

Det var den ikke.

:klemme: takk for latteren du ga meg. Og for en historie!! Haha herlig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en skikkelig dum-kunde-opplevelse her forleden. Det ekstra dumme var at den dumme kunden var meg selv, hah!

Skulle levere mobilen til reparasjon, for lyden virket ikke, så jeg hørte ingenting av hva som ble sagt når noen ringte til meg. Så jeg strente inn til Elkjøp, og la frem saken. Virker ikke, dårlig, reparer.

Jeg hadde ikke spart på kvitteringen, men insisterte på at jeg hadde oppgitt personalia da jeg kjøpte den, så de kunne jo bare finne meg i dataen et sted. Navn ble forsøkt, ingen resultat. Adresse forsøkt. Telefonnummer. Navn stavet feil. Adresse stavet feil. Men de kunne ikke finne meg!

Jeg begynte å bli litt irritert, og ba dem ringe hovedkontoret, eller noen som hadde litt mer peiling enn de selv hadde. Og etter å ha lett og lett etter meg i systemene sine, så gjorde de det. (Hadde to menn på saken nå, siden jeg begynte å bli en slitsom kunde ingen ville hanskes med på egenhånd).

De ringte hovedkontoret (eller noe lignende), og kunne smilende opplyse meg om at jeg ikke hadde kjøpt den på Elkjøp, men på Lefdal (som jo har samme eier, men er to vidt forskjellige butikker, ja, jeg ser den)!

Hehehehe... Sa jeg. Takk for hjelpen.

Så dro jeg til Lefdal. Sto lenge i kø. La frem saken. Virker ikke, dårlig, reparer.

"Så lyden virker ikke? Er du sikker på at den er på?".

Det var den ikke.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så "fælt" at kunder faktisk må handle noe for å få ta ut penger i en butikk.

Jeg synes det er fint når man slipper å kjøpe (enda en) pose man strengt tatt ikke trenger, når plastposer er et av våre største miljøproblemer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint når man slipper å kjøpe (enda en) pose man strengt tatt ikke trenger, når plastposer er et av våre største miljøproblemer :)

Du trenger ikke ta med posen da.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...