Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe...jeg lurer noen ganger på om det å svare på telefonsamtaler i en kjøkkenbutikk betyr at man er synsk...

Meg: "*Butikkens navn* du snakker med Chrstiane. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Hva koster en *hvitevaremerke* ventilator?"

Meg: "Miele har flere titalls forskjellige ventilatorer. Hvilken ønsker du pris på?"

Kunde: "Kan du ikke svare på hva en Miele ventilator koster? Er du inkompetent? Få snakke med noe andre."

Meg: *setter over samtalen til den kollegaen jeg misliker mest*

Ærlig talt. Det finnes fritthengende ventilatorer, vegghengte ventilatorer, slimline ventilatorer, takventilatorer... valgene er mange hos de fleste merker. Uten å vite hva kunden er ute etter er det umulig å svare. Ventilatorene min arbeidsgiver fører spenner fra under 2.000 til nesten 50.000 kr i pris.

Haha, jeg hadde også en sånn kunde for ei stund siden. "Hva koster ei vaskemaskin og en tørketrommel?" Etter å ha forsøkt å forklare at det kommer veldig an på funksjoner, merke etc uten hell, endte jeg rett og slett opp med å si at ei vaskemaskin koster fra 2000 til oppunder 30 000, og en tørketrommel fra 2000 til ca 20 000. Det ble en del uffing og oiing over det svaret, men hun aksepterte det i hvert fall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og sånne morsomme kunder som tror vi er tankelesere. Som denne:

Kunde: En kaffe.

Og sier ikke noe mer, så jeg skjenker opp en kaffe. Da blir det bråk, for jeg må da skjønne at når kunden sier "en kaffe" så mener kunden en enkel latte med lettmelk og karamell...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Jeg er visst også tankeleser.

Kunden sier han skal ha en pølse.

Da må jo jeg vite at det er ostepølse med bacon i grovt brød med rekesalat og rå løk. Siden jeg er tankeleser må jeg jo skjønne at den rå løken skal under pølsen, mens rekesalaten skal over. For å ikke glemme den lompen som skal over der igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde flere morsomme når jeg solgte filmer/spill/cd osv.

En gang kom en eldre dame med to cder hun hadde kjøpt for noen dager siden, den ene likte hun og ville beholde, men den andre likte hun ikke og ville bytte. K=Kunde, M=Meg

M- Så du dro hjem, tok av forseglingen og hørte på dem før du bestemte deg?

K- Ja, og nå vil jeg bytte denne ene, denne andre liker jeg.

M- Men vi bytter ikke varer uten forsegling.

K- Men jeg måtte jo høre på den. Og den andre, den jeg likte, den hadde dessuten ikke noe plastikk rundt.

M- Nei, det er ikke alt som har det, men hvis du har tenkt at en vare skal byttes må du be om å få det. Og jeg kan uansett ikke bytte når du sier at du har hørt på den hjemme.

K- Men hvordan skal jeg vite om jeg liker musikken da? Jeg får jo ikke hørt på den uten å åpne den?

M- Vi har en lyttedisk rett her hvor du kan høre på, men for å bytte må du ha forsegling.

K- Dette blir for dumt, jeg vil bare bytte denne ene cden.

M- Jeg kan ikke ta inn en vare du forteller meg at du har hørt på hjemme, det er reglene våre.

K- Da kommer jeg tilbake en annen dag og sier at jeg ikke har hørt på den hjemme!!

Kunden dytter cdene tilbake i veska og småløper sint ut av butikken...

M- Ha en fin dag videre da:D

----

Hadde også en annen en som skulle bytte en film hun hadde kjøpt, den hadde nemlig gått på tv og da trengte hun ikke filmen lenger.

M- Filmen er ikke forseglet og jeg kan ikke bytte den inn da

K- Men jeg har jo ikke sett den, dere må jo forsegle varene når kunden kjøper de

M- Vi spør ofte om det er en gave, er det ikke det forsegler vi ikke. Er du usikker selv må du be om det

K- Men jeg har jo ikke brukt filmen, selvfølgelig kan jeg bytte den nå. Jeg så den jo på tv!

M- Beklager, men sånn er det. Man kjøper jo ikke filmen hvis man vet at man bare skal se den en gang uansett. Da er det billigere å gå å leie den.

K- Jeg SKAL bytte uansett, dere forseglet den ikke!!

M- Beklager, jeg må følge reglene

Kunden kaster dvden mot meg og løper ut mens hun roper at hun hvertfall ikke skulle ha filmen.

---

Er det så vanskelig å si at man har fått noe i gave, men at den desverre ikke er forseglet? Jeg byttet alltid så lenge kunden hadde en god grunn, men det er ikke en god grunn at du allerede har sett filmen på tv!! Og man sier hvertfall ikke at man har sett/hørt/brukt en vare hjemme, men at man bare ikke likte det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med Narvesens "alle pølser 15,-"?

Vi hadde "hele butikken 3 for 2" kom en mann og var seriøs når han spurte om han faktisk kunne kjøpe tre butikker og bare betale for 2... Folk leser det de vil

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Er det så vanskelig å si at man har fått noe i gave, men at den desverre ikke er forseglet? Jeg byttet alltid så lenge kunden hadde en god grunn, men det er ikke en god grunn at du allerede har sett filmen på tv!! Og man sier hvertfall ikke at man har sett/hørt/brukt en vare hjemme, men at man bare ikke likte det.

Her synes jeg det er du som er vrang. Du mener tydeligvis at kundens bakgrunn for byttet skal moralsk aksepteres av deg før du tar deg bryet med å foreta et bytte du tidvis uansett gjør?

Det høres ut som ekstremt dårlig kundeservice, og særdeles inkonsekvent reglement.

Hilsen butikkansatt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her synes jeg det er du som er vrang. Du mener tydeligvis at kundens bakgrunn for byttet skal moralsk aksepteres av deg før du tar deg bryet med å foreta et bytte du tidvis uansett gjør?

Det høres ut som ekstremt dårlig kundeservice, og særdeles inkonsekvent reglement.

Hilsen butikkansatt.

Tenkte akkurat det samme!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kom over denne siden. Et par kjenner jeg igjen, men er andre typisk for Amerika/USA?

The Ticking Timebomb
Distinguishing Characteristics:

Steam billowing from ears, hooves.

As soon as T.T.T. comes through the door, you sense a disturbance in the Force. You feel the wind shift and realize that there's a storm coming, one that's about to rain an ungodly amount of shit on you and everyone within earshot. The Ticking Timebomb enters with an enormous chip upon their shoulder, and its only a matter of time until they snap.

Try as you may to please this customer, they'll find something to explode with rage over. Oh shit, the cold cook forgot to hold the onions on the salad, here comes the hurricane. The Ticking Time Bomb has now transformed into the Fire-Breathing Dragon of Rage. Sure to be insulted are: you, the restaurant, the food, the prices, the service, the management, the consistency, the wait, the lighting, the music, the bathrooms, that horrible smell and how weak his wife's margarita is.

And being that the customer is always right, you have no choice but to bend over and take it like this is Cell Block D. Nothing you do can possibly console the F.B.D.R., and your only hope is that he'll punch you in the face so that you can a) karate-chop his ass, or b) sue him for punitive damages.

Suitable Punishment in Hell:

There is an entire circle of Hell devoted to these people, and their punishment is that they have to live around each other.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på H&M her om dagen, jobber der altså ikke selv, men var vitne til noe veldig ekkelt en annen kunde gjorde.

Jeg sto og så på noen neglelakker fra isadora, og det kom en dame i 40 årene og begynte å skru opp ALT de hadde av tester på øyeskygge, pudder og maskara. Jeg var ganske opptatt med å se på neglelakk og sminke selv, men kunne ikke la være å legge merke til at hun var full av sminkerester inne i hendene. Så gjorde hun noe utrolig ekkelt. Hun harket og spyttet i hendene sine og gne dem sammen. Ikke nok med det, men hun gikk rett bort til der det hang noen gensere og begynte å tørke hendene(!!!!!!) genserene var lyse, kunne tydelig se sminke og spytt. Så at hun harket og spyttet på nytt og gikk mot noen nye klær. Jeg gikk bort til ei som jobbet der og sa ifra hva jeg hadde sett, og gikk etterpå i kassa med hva jeg skulle kjøpe. Da jeg var ferdig med handelen og var på vei ut av butikken, så jeg dama sto og snakket med hun som jeg sa ifra til og kjeftet og ropte at "men noe må jeg jo gjøre for å få av sminken, jeg gjør jo andre kunder egentlig en tjeneste siden nå kan dere jo selge de klærne billigere!!!" Hun må jo ha vært gal??!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne morsomme kunder som tror vi er tankelesere. Som denne:

Kunde: En kaffe.

Og sier ikke noe mer, så jeg skjenker opp en kaffe. Da blir det bråk, for jeg må da skjønne at når kunden sier "en kaffe" så mener kunden en enkel latte med lettmelk og karamell...

hahah samme her.

"hei jeg skal ha en pølse!"

også ser de dumt på meg når jeg spør om de skal ha grillpølse.

"eh....... ja selvfølgelig?"

så spør jeg om de skal ha pølsa i brød. da sukker de bare oppgitt, ser enda dummere på meg og "ja....!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på H&M her om dagen, jobber der altså ikke selv, men var vitne til noe veldig ekkelt en annen kunde gjorde.

Jeg sto og så på noen neglelakker fra isadora, og det kom en dame i 40 årene og begynte å skru opp ALT de hadde av tester på øyeskygge, pudder og maskara. Jeg var ganske opptatt med å se på neglelakk og sminke selv, men kunne ikke la være å legge merke til at hun var full av sminkerester inne i hendene. Så gjorde hun noe utrolig ekkelt. Hun harket og spyttet i hendene sine og gne dem sammen. Ikke nok med det, men hun gikk rett bort til der det hang noen gensere og begynte å tørke hendene(!!!!!!) genserene var lyse, kunne tydelig se sminke og spytt. Så at hun harket og spyttet på nytt og gikk mot noen nye klær. Jeg gikk bort til ei som jobbet der og sa ifra hva jeg hadde sett, og gikk etterpå i kassa med hva jeg skulle kjøpe. Da jeg var ferdig med handelen og var på vei ut av butikken, så jeg dama sto og snakket med hun som jeg sa ifra til og kjeftet og ropte at "men noe må jeg jo gjøre for å få av sminken, jeg gjør jo andre kunder egentlig en tjeneste siden nå kan dere jo selge de klærne billigere!!!" Hun må jo ha vært gal??!

Er det mulig... Håper at hun måtte erstatte de klærne eller no. Bra at du sa fra.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Var kunde i dag. En annen kunde rusker i meg og sier "åh, jeg savner deg sånn på denna butikken!" *smelt* (jeg har nettopp sluttet)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kunde i dag. En annen kunde rusker i meg og sier "åh, jeg savner deg sånn på denna butikken!" *smelt* (jeg har nettopp sluttet)

Den fikk jeg også lassevis av da jeg sluttet på gamlejobben. :rodmer:

Skulle innom i fem minutter en dag noen måneder etter at jeg sluttet, jeg endte opp med å vase rundt der i to timer fordi jeg ble oppholdt av alle kundene som bare ville si at de savnet meg. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her synes jeg det er du som er vrang. Du mener tydeligvis at kundens bakgrunn for byttet skal moralsk aksepteres av deg før du tar deg bryet med å foreta et bytte du tidvis uansett gjør?

Det høres ut som ekstremt dårlig kundeservice, og særdeles inkonsekvent reglement.

Hilsen butikkansatt.

Det handler vel heller mer om at man ikke skal komme å kreve at den ansatte skal bryte reglene fordi du har kjøpt noe du angrer på, men man spør på en pen måte. Hadde disse to eksemplene vært høflige i blikk og tone hadde jeg nok byttet uansett, men jeg bryter ikke regler for noen som ikke er høflige og spør på en pen måte. Kommer ingen vei med å kreve å få viljen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah samme her.

"hei jeg skal ha en pølse!"

også ser de dumt på meg når jeg spør om de skal ha grillpølse.

"eh....... ja selvfølgelig?"

så spør jeg om de skal ha pølsa i brød. da sukker de bare oppgitt, ser enda dummere på meg og "ja....!"

Hos oss er det :

"Skal ha snus!!"

Javel, general, skruf, lab series, mocca, catch ++?

"Ja, skruf"

Okej, hvilken skruf da?

"Hmm, orginal porsjon"

*slår inn i kassa* 80 kroner blir det da

"Skal ha hvit da!!"

Fornøyd med at snusskapet står i håndavstand fra kasse så jeg slipper å reise meg og gå frem og tilbake hele tiden :P Pluss at kunden får full innsyn i skapet så de kan se hva de skal ha=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Holder krokankaka seg til påske? Kan jeg fryse den?
Meg: Det kan være lurt å fryse den. Da blir den faktisk veldig god og fast
Kunde: *ser seg rundt etter noen andre å spørre*

Kunde: du! jeg sto akkurat og lurte på om jeg kunne fryse krokankaka...
Sjef: ja, den egner seg godt til å fryse.
Kunde: åja, ok. da er det i orden.

Folk som ikke stoler meg fordi jeg er ung... :frustrert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss er det :

"Skal ha snus!!"

Javel, general, skruf, lab series, mocca, catch ++?

"Ja, skruf"

Okej, hvilken skruf da?

"Hmm, orginal porsjon"

*slår inn i kassa* 80 kroner blir det da

"Skal ha hvit da!!"

Fornøyd med at snusskapet står i håndavstand fra kasse så jeg slipper å reise meg og gå frem og tilbake hele tiden :P Pluss at kunden får full innsyn i skapet så de kan se hva de skal ha=)

Jeg er så glad for at vi har snusskapet sånn så kunden kan ta sjøl :P

Men noe som irriterer meg med det er at det er mange som ikke klarer å lukke snusskapet igjen etter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel heller mer om at man ikke skal komme å kreve at den ansatte skal bryte reglene fordi du har kjøpt noe du angrer på, men man spør på en pen måte. Hadde disse to eksemplene vært høflige i blikk og tone hadde jeg nok byttet uansett, men jeg bryter ikke regler for noen som ikke er høflige og spør på en pen måte. Kommer ingen vei med å kreve å få viljen din.

Selvfølgelig skal man være høflig, men det går begge veier. Og du fremstiller ikke deg selv som et prakteksemplar av en servicemedarbeider når du er så inkonsekvent som du selv sier du er. Enten bytter man, eller så bytter man ikke - det bør ikke være slik at grunnen skal vurderes av deg.

Du mener det er bedre at kunden lyver om årsaken til byttet selv om produktet ikke er brukt. Det er rimelig spesielt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Jeg skal ha lys!"
Jeg: "Hvilken type lys da?"
Kunde: "VANLIGE lys!"
Jeg: "Telys? Kubbelys?"
Kunde: "VANLIGE STEARINlys!"
Jeg: "Ja, de fleste lysene våre har stearin i seg.. Er det disse du mener? *holder oppe lange tynne lys*"
Kunde: "NEI! Hør da! VANLIGE stearinlys!"
Jeg: "Ja.... Er du på jakt etter telys?"
Kunde: "Hører du ikke etter?! Vanlige stearinlys!"
Jeg: "Se her: Vi har KUBBElys, TElys og disse som jeg viste deg. Skal du ha noen av de?"
Kunde *finner telys*: "SLIKE skal jeg ha, vanlige stearinlys som jeg sier!"

:bond:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg er så glad for at vi har snusskapet sånn så kunden kan ta sjøl :P

Off topic: Vet du om svinnet da er stort? Er jo en grunn til at skapet er bak kassa eller snusen er i vensafe i de fleste butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...