Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og alle som jobber i kundeservice vet at det ikke er sant :D Skulle kunden alltid ha rett skulle jeg ha brutt loven, jobbregler og mye annet enn sunn fornuft!

Ja, men da er det ditt problem. Kunden skal alltid være i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men da er det ditt problem. Kunden skal alltid være i fokus.

En ting er å ha kunden i fokus og høre på kunden, men kunden har ikke ALLTID rett. Kommer det en kunde med en to år gammel vare og krever og få penger igjen uten kvittering så skal man ikke bare strø om seg med butikkens penger fordi "kunden alltid har rett".. Man har som ansatt regler som man skal følge, og det innebærer at kunden ikke alltid kan få det som han/hun vil. Likevel er det viktig å HØRE på kunden og ha kunden i FOKUS slik at man prøver å komme frem til en god løsning dersom kunden er misfornøyd.

Opplevde en gang at det var en kunde som kom innom og ville returnere en vare. Problemet var bare at hun ikke hadde med seg varen. Hun skulle ha penger tilbake og alt, men varen.. nei den ville hun ikke gi oss..endte med at hun trampet ut butikken og tok den klassiske "Jeg drar til konkurrenten deres"!

Må si jeg ble knust da altså...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten er vel å la kunden føle at vedkommende har fått viljen sin, mens den bak kassa også er fofrnøyd av akkurat samme grunn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ha kunden i fokus og høre på kunden, men kunden har ikke ALLTID rett. Kommer det en kunde med en to år gammel vare og krever og få penger igjen uten kvittering så skal man ikke bare strø om seg med butikkens penger fordi "kunden alltid har rett".. Man har som ansatt regler som man skal følge, og det innebærer at kunden ikke alltid kan få det som han/hun vil. Likevel er det viktig å HØRE på kunden og ha kunden i FOKUS slik at man prøver å komme frem til en god løsning dersom kunden er misfornøyd.

Opplevde en gang at det var en kunde som kom innom og ville returnere en vare. Problemet var bare at hun ikke hadde med seg varen. Hun skulle ha penger tilbake og alt, men varen.. nei den ville hun ikke gi oss..endte med at hun trampet ut butikken og tok den klassiske "Jeg drar til konkurrenten deres"!

Må si jeg ble knust da altså...

Det har jeg også opplevd. Hun kunne ikke fatte og begripe at vi måtte ha varen igjen. Den var jo ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden sto og så på noen varer, og spurte om vi hadde flere størrelser på lager. Så langt var alt fint, og absolutt ikke et dumt spørsmål, men så skjer det.

Jeg svarer "Nei, vi har ikke det. Alle henger ute." I helt normalt vennlig toneleie.

Da klikket det for henne, og hun ropte over hele butikken: Du kan ikke svare slik.

Hva faen? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg veldig over folk som kommer til disken og ser på de forskjellige pølsene våre og sier "Jeg skal ha en pølse i brød".

Går ikke ann å være litt mer spesifikk liksom :vetikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden sto og så på noen varer, og spurte om vi hadde flere størrelser på lager. Så langt var alt fint, og absolutt ikke et dumt spørsmål, men så skjer det.

Jeg svarer "Nei, vi har ikke det. Alle henger ute." I helt normalt vennlig toneleie.

Da klikket det for henne, og hun ropte over hele butikken: Du kan ikke svare slik.

Hva faen? :klo:

Eller: " har du mer av denne på lageret?"

Meg: "nei, det er desverre kun det som ligger her"

"Er du sikker på det?!? Du må gå å sjekke!"

Eeh vi har ikke noe hemmelig lager for spesielt utvalgte kunder... 😖

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så inderlig lei av spørre kunden om h*n trenger pose/vil ha kvittering. Det blir jo aldri riktig for noen! Her er noen gjengangere:

Jeg: trenger du en pose?

Kunde 1: Skal jeg liksom putte alt dette i lomma?

Kunde 2: Nei, fysj! Plastikkposer er fælt for miljøet! *fornærmet over at jeg spurte*

Kunde 3: Hvis jeg ikke får posen gratis vil jeg ikke ha den. Jeg betaler faen meg ikke for reklame!

Meg: vil du ha kviteringen?

Kunde 1: hahaha, nei den kan du kaste! Får ikke noe tilbake uansett!

Kunde 2: Ja, selvfølgelig! Finnes det noen som IKKE vil ha kvitering??? (Dønn seriøs gammel dame)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Eller: " har du mer av denne på lageret?"

Meg: "nei, det er desverre kun det som ligger her"

"Er du sikker på det?!? Du må gå å sjekke!"

Eeh vi har ikke noe hemmelig lager for spesielt utvalgte kunder...

Noen ganger rusler jeg en tur inn på lageret, tvinner tommeltotter i ti sekunder, før jeg går ut igjen å sier "nei, det var desverre tomt der også". Synes egentlig ikke det burde være nødvendig å motsi meg eller kreve jeg sjekker lageret. Vi har et veldig lite lager - jeg vet hva vi har. Men det gjør at jeg slipper å stå å diskutere om jeg er heeeelt sikker på at vi ikke har mer på lageret, så da tar jeg meg heller en runde. Kan jo ta en slurk vann i samme slengen :fnise: Dette forutsetter jo at det er rolig i butikken da...

Noen har nok en ide om at lageret er litt som Narnia. Uendelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller: " har du mer av denne på lageret?"

Meg: "nei, det er desverre kun det som ligger her"

"Er du sikker på det?!? Du må gå å sjekke!"

Eeh vi har ikke noe hemmelig lager for spesielt utvalgte kunder... 😖

Har spurt om dette selv flere ganger, og du skulle bare visst hvor ofte det faktisk dukker opp fra lageret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger rusler jeg en tur inn på lageret, tvinner tommeltotter i ti sekunder, før jeg går ut igjen å sier "nei, det var desverre tomt der også". Synes egentlig ikke det burde være nødvendig å motsi meg eller kreve jeg sjekker lageret. Vi har et veldig lite lager - jeg vet hva vi har. Men det gjør at jeg slipper å stå å diskutere om jeg er heeeelt sikker på at vi ikke har mer på lageret, så da tar jeg meg heller en runde. Kan jo ta en slurk vann i samme slengen :fnise: Dette forutsetter jo at det er rolig i butikken da...

Noen har nok en ide om at lageret er litt som Narnia. Uendelig!

Hehe ja! Pleier og gjøre det samme, orker ikke den uendelige diskusjonen selv om jeg vet det ikke er noe der :P Endret av Hollie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt om dette selv flere ganger, og du skulle bare visst hvor ofte det faktisk dukker opp fra lageret.

Selvfølgelig skjekker jeg om jeg er i tvil, men da svarer jeg ikke at jeg vet det er tomt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skjekker jeg om jeg er i tvil, men da svarer jeg ikke at jeg vet det er tomt!

Det er nettopp etter de sier det er tomt at det dukker opp. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Det er nettopp etter de sier det er tomt at det dukker opp. ;)

Det kommer kanskje an på hvor stort lager man har også. Vårt er på størrelse med et middels stort bøttekott, og det er veldig spesifikt hva som lagres der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en kunde som kom og spurte: Du, sant det gjør ikke noe at jeg går uten BH?

Hvorfor spør hun meg om det? :daane:

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nettopp etter de sier det er tomt at det dukker opp. ;)

Godt mulig, men jeg har hvertfall ikke for vane og lyve kunden opp i ansiktet.

Da sier jeg heller at vi har nettopp fått varer og jeg kan gå og skjekke, og ikke "nei det er tomt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en kunde som kom og spurte: Du, sant det gjør ikke noe at jeg går uten BH?

Hvorfor spør hun meg om det? :daane:

Kanskje det var Anonym Bruker? :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av disse koselige smågodtkundene. Vi har jo slike begre du kan fylle opp med så mye du klarer for en viss sum - men "betingelsen" er jo at lokket faktisk går på. Er ikke alltid de lokkene henger særlig godt - så noen ting kan en bare la gå, men hun her var jo helt på viddene. Gadd ikke engang å forsøke å få det på, det kom aldri i livet til å gå.

Hun: "La lokket på topp fordi det går ikke på".

Jeg: "Ja, jeg ser det - det er egentlig slik at man bare kan fylle på så langt lokket fortsatt går på".

Hun: "Men jeg får jo ikke lokket på!"

Jeg: ... ja ...

Hvordan skal en liksom si på en fin måte at du kan ikke fylle så mye på - og det der er langt over? Hjelper jo ikke akkurat å si - sorry, det der går ikke, du må fjerne litt smågodt - for det blir jo da svinn uansett.

Så har jordbærplukkerkundene våknet opp fra dvalen sin nå. Klare for sommeren, klare for å plukke i jordbærkurvene med de belgiske bærene. Klare for å komme til kassen med en korg bær med en stor haug på seg som veier 800 gram istedenfor de 500 de skal veie. Som alltid har vi (helt ærlig) greie kunder som kommer løpende til kassen for å si i fra om at "det er noen som plukker i jordbærene!", så da er vi på vakt etter fryktede jordbærplukkerkunder.

Disse jordbærkundene er de mest sure kundene jeg vet om. De vet de gjør noe galt, og når vi prøver å si fra på en pen måte at det de gjør ikke er akseptabelt koker det over for dem. Jeg må jo få se at alle bærene er ok! Ja, det er greit - men det er jo ikke det du gjør. Når det er litt over 500 gram i hver korg når vi får de inn sier det seg selv at det er noe galt når korgen veier 800 gram.

Det er ingen kunder som flytter over bær fra sin kurv til en annen for så å ta med seg den korgen med minst i. Veier en korg 520 eller 540 er jo det helt greit, det er små variasjoner i vekt på alle korgene. Men 700 gram og oppover er aldri ok. Grrr!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller: " har du mer av denne på lageret?"

Meg: "nei, det er desverre kun det som ligger her"

"Er du sikker på det?!? Du må gå å sjekke!"

Eeh vi har ikke noe hemmelig lager for spesielt utvalgte kunder...

Kanskje ikke, men jeg husker en venninne fortalte hun hadde spurt om de hadde en bukse i en størrelse hun trengte. Hun var vel 18 år... "Nei, det har vi ikke!" fikk hun høre av fyren, før han gikk videre. Men magefølelsen sa at noe ikke stemte, så hun ba moren på 40 om å spørre, riktignok noen andre, men joooda, det skulle hun gå for å sjekke! Og der fant hun det ute på lageret!

Det er så fantastisk gøy å være ung og å ikke bli tatt seriøst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...