Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jaja, så er det Aftenposten's tur til å skrive om et "stakkars barn" som ikke fikk betale med mynter. Denne gangen en trampoline til 1250 kr. Helt utrolig at landets største aviser bruker spalteplass på saker som dette.

Mulig de ansatte kunne håndtert situajsonene bedre, men ingen av foreldrene vinner min sympati på å stå frem på denne måten.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg har skrevet om det før, men jeg orker ikke sjekke.

En gang hadde jeg en voksen dame som ble sur for at hun ikke fikk veksle 400 kr... i enkroninger.

:klaske:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på matbutikk, og for et års tid siden var det en utlending som ikke snakket norsk, men bare veldig dårlig engelsk, som kom og spurte meg etter "buttermilk". Jeg lurte på om han mente smør OG melk, men neeeida det var buttermilk. Jeg prøvde alt av fløte og kremost og viste han hvor alle melkeprodukter lå, men vi hadde tydeligvis ikke det han så etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på matbutikk, og for et års tid siden var det en utlending som ikke snakket norsk, men bare veldig dårlig engelsk, som kom og spurte meg etter "buttermilk". Jeg lurte på om han mente smør OG melk, men neeeida det var buttermilk. Jeg prøvde alt av fløte og kremost og viste han hvor alle melkeprodukter lå, men vi hadde tydeligvis ikke det han så etter...

Buttermilk er kulturmelk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på matbutikk, og for et års tid siden var det en utlending som ikke snakket norsk, men bare veldig dårlig engelsk, som kom og spurte meg etter "buttermilk". Jeg lurte på om han mente smør OG melk, men neeeida det var buttermilk. Jeg prøvde alt av fløte og kremost og viste han hvor alle melkeprodukter lå, men vi hadde tydeligvis ikke det han så etter...

Haha:-) Fant du ut senere hva det var? Jeg mener at det er omtrent som kulturmelk, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buttermilk er kulturmelk.

Haha:-) Fant du ut senere hva det var? Jeg mener at det er omtrent som kulturmelk, kan det stemme?

Seriøst?!

Jeg henta til og med daglig leder og hun visste ikke hva det var engang!

Da vet jeg det ihvertfall :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst?!

Jeg henta til og med daglig leder og hun visste ikke hva det var engang!

Da vet jeg det ihvertfall :fnise:

Buttermilk er kulturmelk.

Neeei, det er ikke det. Det er når man lager smør, så blir det en overflødig væske igjen. Det er mye mer syrlig enn kulturmelk, men likner likevel. Kjernemelk heter det på godt norsk! :) Og jeg tror ikke det er lett å finne det i dagligvarebutikker i Norge, men vet at i utlandet er det veldig populært, og anses som sunt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaater dager hvor det har vært mange returer og jeg nesten ikke har kontanter igjen i kassa. Og så kommer det noen å betaler med en 1000-lapp..

Skjedde i går. Jeg var tom for sedler, og lurte på om hun ikke hadde noe mindre. NEI det hadde hun selvfølgelig ikke. Hvorpå hun begynte å klage når jeg rakte henne 200,- tilbake i mynt, "hun hadde nok mynter som det var allerede i pengeboken sin"

:murvegg:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaater dager hvor det er mange returer og jeg nesten ikke har kontanter igjen i kassa. Og så kommer det noen å betaler med en 1000-lapp..

Skjedde i går. Jeg var tom for sedler, og lurte på om hun ikke hadde noe mindre. NEI det hadde hun selvfølgelig ikke. Hvorpå hun begynte å klage når jeg rakte henne 200,- tilbake i mynt, "hun hadde nok mynter som det var allerede i pengeboken sin"

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting irriterer meg. Når kunder kommer med spørsmål (hvilket i seg selv er helt greit, altså!) men så fortsetter å prate i eeevigheten. La oss ta brusspørsmålet som eksempel. Om vi har pepsi eller cola.

Flott måte å spørre på: "Har dere pepsi eller cola?"
Irriterende måte å spørre på: "Har dere pepsi? Og hva slags sukkerfri brus har dere? Har dere store eller små flasker? Tanta mi har diabetes, nemlig og.... Har dere forresten dessert? Og hvor mye koster kjøretillegget?

Vet ikke helt hva jeg skal svare på, jeg. :vetikke: Også blir kundene sure og sier "skjønner du ingenting du da?". Sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

En ting irriterer meg. Når kunder kommer med spørsmål (hvilket i seg selv er helt greit, altså!) men så fortsetter å prate i eeevigheten. La oss ta brusspørsmålet som eksempel. Om vi har pepsi eller cola.

Flott måte å spørre på: "Har dere pepsi eller cola?"

Irriterende måte å spørre på: "Har dere pepsi? Og hva slags sukkerfri brus har dere? Har dere store eller små flasker? Tanta mi har diabetes, nemlig og.... Har dere forresten dessert? Og hvor mye koster kjøretillegget?

Vet ikke helt hva jeg skal svare på, jeg. :vetikke: Også blir kundene sure og sier "skjønner du ingenting du da?". Sukk.

Jeg tror jeg hadde prøvd meg på å ta det punktvis? :P

"Altså, for det første, (ja, vi har/nei, vi har ikke), for det andre ..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting irriterer meg. Når kunder kommer med spørsmål (hvilket i seg selv er helt greit, altså!) men så fortsetter å prate i eeevigheten. La oss ta brusspørsmålet som eksempel. Om vi har pepsi eller cola.

Flott måte å spørre på: "Har dere pepsi eller cola?"

Irriterende måte å spørre på: "Har dere pepsi? Og hva slags sukkerfri brus har dere? Har dere store eller små flasker? Tanta mi har diabetes, nemlig og.... Har dere forresten dessert? Og hvor mye koster kjøretillegget?

Vet ikke helt hva jeg skal svare på, jeg. :vetikke: Også blir kundene sure og sier "skjønner du ingenting du da?". Sukk.

Skjer heeeeele tiden hos meg. Kommer en haug med gamle pratesjuke damer for å kjøpe blomster. De babler i evigheten om alt og ingenting. Vi må jo bare jatte med, og be dem ta ett og ett spørsmål om de snakker veldig mye :P

Jeg holder på å bli gal av de kundene som omtaler seg selv som "enkle kunder" eller kunder som det er "lett å finne ideer til". I dag skulle en mann ha en kondolansebukett, hvor han da sa at han var veldig enkel og jeg måtte bare plukke det jeg synes var fint. Prøvde å spørre om litt farger osv, men det var heeeelt opp til meg. Jeg foreslo da liljer og hvite roser som er vanlig når det er til begravelser, men nei, det var for hvitt. Så foreslo jeg noen andre blomster, nei de var ikke helt det han ville ha. "Trodde du var flink på det her jeg?" spurte han flere ganger. Til slutt endte han opp med en bukett som var rosa, gul og lilla. For det var visst ikke en kondolansebukett likevel, det var til en kompis av han. Blir helt matt jeg :P men han var veeeeldig fornøyd til slutt da hvertfall :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli gal av de kundene som omtaler seg selv som "enkle kunder" eller kunder som det er "lett å finne ideer til". I dag skulle en mann ha en kondolansebukett, hvor han da sa at han var veldig enkel og jeg måtte bare plukke det jeg synes var fint. Prøvde å spørre om litt farger osv, men det var heeeelt opp til meg. Jeg foreslo da liljer og hvite roser som er vanlig når det er til begravelser, men nei, det var for hvitt. Så foreslo jeg noen andre blomster, nei de var ikke helt det han ville ha. "Trodde du var flink på det her jeg?" spurte han flere ganger. Til slutt endte han opp med en bukett som var rosa, gul og lilla. For det var visst ikke en kondolansebukett likevel, det var til en kompis av han. Blir helt matt jeg :P men han var veeeeldig fornøyd til slutt da hvertfall :)

Hoho :P Kjenner meg SÅ godt igjen... Jobber i blomsterbutikk selv, og for en stund tilbake kom det en kunde som ville ha noe "kult, spennende, spesielt, sprekt" osv... Men hun hadde jo ikke noe greie på dette så jeg måtte baaare slå meg løs og lage noe fint. Prøver av beste evne å mekke sammen noe , men neida, etter masse akke-dikke-dering av typen "nei ikke den, ikke den og ikke den" :roll: ender vi opp med en lav-tett bukett med roser og freesia. Ja jøss det var spreke greier.... :ironi:

Noen kunder er bare helt RÅ på å gi utydelige meldinger og generelt ikke ha det snev av peiling på hva de egentlig vil ha. :dry:

Skal sies at damen gikk fornøyd avsted da, så det er jo i grunn det viktigste men allikevel.. :murvegg:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunder som reiser på ferie og er borte f.eks i hele mars. I mellomtiden får de ikke videresendt posten, så regninger de mottar blir ikke betalt mens de er borte. Når de kommer hjem har de fått purring. Så tar de kontakt, skjeller ut den de kommer frem til på kundeservice, og roper at vi "kan faen meg bare drite i å være så frekke" at vi sender purring mens de er på ferie. Hvordan skal vi vite at de er på ferie når de ikke har gitt beskjed om det til oss?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue.

Jeg har fulgt med på denne tråden lenge, og har reagert både :sjokkert: og :ler: og :hakeslepp:

I dag er min første arbeidsdag i butikk, så er veldig spent på hva jeg har i vente:p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et teleselskap, og snakket en gang med en kar som nektet å betale telefonregningen sin. Regningen bestod av samtaler til et teletorgnummer for flere tusen kroner. Jeg sjekket hva nummeret var, og fant ut at det var en sextelefon. Jeg spør hvorfor han ikke vil betale, mente han kanskje at samtalene ikke var reelle? Hadde noen andre brukt telefonen? Mente han at prisen var feil?

Nei, han mente at han ikke skulle betale, for han "hadde jo ikke kommet noen vei!"

Endret av M1A
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fulgt med på denne tråden lenge, og har reagert både :sjokkert: og :ler: og :hakeslepp:

I dag er min første arbeidsdag i butikk, så er veldig spent på hva jeg har i vente:p

Lykke til! Bruk tråden godt! Det er som terapi

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en post i butikk her om dagen. Mannen som sto foran meg i køen hadde fått hentelapp og skulle hente en pakke. Men pakken var på et postkontor i nabobyen, og mannen mente at den ansatte bare kunne "overføre" den hit. Det skulle vel ikke ta mange minuttene, pakken er var ikke så stor.

Den ansatte prøvde å forklare at pakken fysisk var på et annet postkontor, og at det ville bli mye styr og koste ekstra å sende den til dette. Mannen kranglet en stund før jeg tror han innså hva han egentlig holdt på med og gikk.

Noen som har overført litt for mange datapakker mellom enhetene sine kanskje?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en post i butikk her om dagen. Mannen som sto foran meg i køen hadde fått hentelapp og skulle hente en pakke. Men pakken var på et postkontor i nabobyen, og mannen mente at den ansatte bare kunne "overføre" den hit. Det skulle vel ikke ta mange minuttene, pakken er var ikke så stor.

Den ansatte prøvde å forklare at pakken fysisk var på et annet postkontor, og at det ville bli mye styr og koste ekstra å sende den til dette. Mannen kranglet en stund før jeg tror han innså hva han egentlig holdt på med og gikk.

Noen som har overført litt for mange datapakker mellom enhetene sine kanskje?

Kanskje han kom fra fremtiden? Teleportering er dessverre ikke realisert ennå :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue.

Lykke til! Bruk tråden godt! Det er som terapi

Takk!

Foreløpig har kundene vært hyggelige. Men sjefen er helt forferdelig!:( For å være helt ærlig tror jeg ikke jeg holder ut lenge med den sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...