Gå til innhold

Israel eller Hamas: Hvem støtter du og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Israel. Det var Hamas som startet konflikten ved å drepe tre ungdommer!



Anonymous poster hash: d8575...a57
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finland har så vidt jeg vet et ganske stort og fritt landområde til rådighet som IKKE ble annektert av Russland.

Palestinernes land er 100 % okkupert. Hadde Finland vært 100 % okkupert av Russland hadde jeg støttet finnenes motstandskamp.

Jeg forstår at du hadde sluttet deg til Nasjonal Samling med det samme tyskerne satte bein på norsk jord.

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Den palestinske nasjonaliteten vokste frem som følge av Israels opprettelse. Finland kunne fint ha gjort som de arabiske landene å nekte de statsborgerskap og krevd at finnene fra Karelen skulle ha rett til å returnere og få tilbake områdene sine og også truet med grusomheter mot Russland.

Hadde du støttet en motstandskamp?

Anonymous poster hash: f1fec...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barnemorder i krig. Jeg tror ikke Israel sikter seg inn på barna.

Nok om det, det må jo være like rettigheter på begge sider av grensen, slik at det er fulle rettigheter for de som har bosatt seg på palestinsk side også... Ideelt sett ble det én stat ut av Israel og Palestina med fulle rettigheter for alle. Tror jeg ville valgt et israelsk styresett fremfor Hamas, men hver sin smak.

Det du snakker om her er jo Israel fullstendig i mot. Så hvordan du kan påstå at du støtter israel når du er for en løsning de ALDRI ville gå for, skjønner jeg faktisk ikke.... Lala-land?

Anonymous poster hash: a7c36...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel. Det var Hamas som startet konflikten ved å drepe tre ungdommer!

Anonymous poster hash: d8575...a57

Jøss. Så det var DA konflikten startet? Før den tid var det fred og fordragelighet, mener du? Jeg må le!

Anonymous poster hash: a7c36...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ikke økonomisk selvdrevet når man har olje? OOOPS da sliter vi.

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Norge hadde den høyeste levealderen i verden på 1960-tallet før man produserte olje.

Anonymous poster hash: f1fec...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter du palestinernes kamp mot okkupasjonsmakten da?

Eller synes du det er greit å okkupere andres land og folk, slik som tyskerne okkuperte oss under krigen?

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Israel har akseptert forslag til tostatsløsning flere ganger. Forøvrig var det araberne som angrep først i 47 og 48, truet i 67 og angrep igjen i 73. Så din sammenligning med Tyskland og okkupasjonen av Norge er helt feil, da vi aldri angrep Tyskland først.

Men, historiske fakta er ikke palestinavennenes sterkeste side...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Israel har akseptert forslag til tostatsløsning flere ganger. Forøvrig var det araberne som angrep først i 47 og 48, truet i 67 og angrep igjen i 73. Så din sammenligning med Tyskland og okkupasjonen av Norge er helt feil, da vi aldri angrep Tyskland først.

Men, historiske fakta er ikke palestinavennenes sterkeste side...

Det var Israel som angrep i 1967, og de har siden den gang okkupert palestinernes land 100 %.

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om her er jo Israel fullstendig i mot. Så hvordan du kan påstå at du støtter israel når du er for en løsning de ALDRI ville gå for, skjønner jeg faktisk ikke.... Lala-land?

Anonymous poster hash: a7c36...cd4

http://en.wikipedia.org/wiki/One-state_solution

Tror dette sitter lenger inne i Palestina enn i Israel, da Israel er mer moderne oppbygget, og fungerer mer eller mindre på denne måten i utgangspunktet.

Endret av OlaP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ingen av dem. Jeg støtter palestinerne som folk, men ikke Hamas, og jeg støtter ihvertfall ikke Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter definitivt Hamas krav om opphevelse av blokaden. Det er også i samsvar med internasjonal lov.

Jeg skjønner goft at Hamas beskyter Israel. Den Israelske blokaden er folkerettsstridig og er av mange definert som en krigsærklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel. Det var Hamas som startet konflikten ved å drepe tre ungdommer!

Anonymous poster hash: d8575...a57

Konflikten går nok lenger tilbake enn det.. De tre drepte israelerne kan vel sees som starten på den nyeste oppblussingen i en konflikt som har pågått i snart 70 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil Israel. Synes forferdelig synd på dem. Når det er sagt, så føler jeg med de sivile i Palestina. Det er så grusomt. Skulle ønske konflikten ble løst på en annen måte.



Anonymous poster hash: 97d24...fc8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og innlegg med bilder beskyttet av kopirett.

Estrella, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten tvil Israel. Synes forferdelig synd på dem. Når det er sagt, så føler jeg med de sivile i Palestina. Det er så grusomt. Skulle ønske konflikten ble løst på en annen måte.

Anonymous poster hash: 97d24...fc8

Hvordan i all verden er det "synd" på Israel? Den var ny, selv fra hjernevaska Israel-elskere.

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel. Det var Hamas som startet konflikten ved å drepe tre ungdommer!

Anonymous poster hash: d8575...a57

Tuller du?

Om ikke du vet mer om bakgrunnen bør du sette deg inn i litt historie. Om ikke burde du faktisk la være å ta side. Det er lov å si: Dette vet jeg faktisk ikke nok om så jeg velger å ikke uttale meg.

Anonymous poster hash: 8d919...893

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Isreal er mere lik oss, derfor har de rett til å bombe i filler statsløse mennesker med feil religion? Wow! en imponerende retorikk og et imponerende meneskesyn...

Israel bomber ikke i filler statsløse,de bomber våpenlagere,utskyttningsramper og tunnel som skulle bli brukt til å snike hamas soldater inn i Israel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Israel bomber ikke i filler statsløse,de bomber våpenlagere,utskyttningsramper og tunnel som skulle bli brukt til å snike hamas soldater inn i Israel.

I følge hvem?

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Israel som angrep i 1967, og de har siden den gang okkupert palestinernes land 100 %.

Anonymous poster hash: ecf19...2dc

Egypt brøt våpenhvilen.

Men uansett begynte dette i 47, da jødene godtok FNs delingsplan og araberne sa nei. Araberne angrep jødene og startet borgerkrigen som senere utviklet seg til krigen(e) mellom Israel og de arabiske landene.

Har null sympati med et folk som først prøver å drepe sine naboer, får seg juling og som nå sutrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter uten tvil israelerne.

Israel kunne jevnet hele Gaza med jorden, i stedet sender de flyveblader og ringer for å advare før et angrep. Selv om det ikke er til å unngå at sivile blir rammet, gjør de det som kan gjøres for å unngå dette.

Dersom Hamas hadde hatt muligheten til å utradere Israel, ville de gjort det uten skrupler. Deres overordnede mål er å utslette jødene. Jeg skjønner veldig godt at nok er nok, og at Israel måtte svare på de stadige angrepene.



Anonymous poster hash: 39ebf...21b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter staten Israel.

Fordi de gir sine borgere stor frihet, beskytter dem så godt de kan, og tar store skritt for å begrense de sivile tapene hos motparten. Rake motsetningen av hva Hamas gjør.

Anonymous poster hash: 6a183...914

Slår hull på Israels forklaring om selvforsvar...

http://www.dagbladet.no/2014/07/29/kultur/meninger/kronikk/israel/gaza/34545152/

Etter tall fra FN, er 80% av de drepte i Gaza sivile. Flykningleire, en FN skole og sykehus har blitt bombet av Israel. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/BBC-Antall-dode-i-Gaza-har-passert-1000-7649361.html

Så langt i konflikten har over 1000 palestinere blitt drept (noen av de Hamas folk...) 43 Israelske soldater og to israelske sivile blitt drept http://www.dagbladet.no/2014/07/28/nyheter/utenriks/israel/gaza/34537022/

Lurer veldig på hvor du henter din informasjon om konflikten fra... Leser du i det hele tatt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...