Gå til innhold

Forbanna lattsabb av en snylter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Usynlig lidelse og gode/dårlige dager. Det kan være svaret på din nysgjerrighet ts.

Du skriver at du vet det finnes jobber der man kan jobbe bare litt. Ja, det gjør jo det. F.eks. kan man jobbe fast hver mandag og torsdag kl. 10-14, det burde vel de fleste greie fint hvis de også er istand til å trene og shoppe, ikke sant?

Men så er det sånn da at de lidelser jeg kjenner til som har gode/dårlige dager så kan ikke lidelsen klokka eller kalenderen. Det kan være vanskelig å passe på at man har en god dag akkurat på mandag mellom klokka 10 og 14. Hva om den gode dagen kommer på søndag? Eller på mandag etter klokka 16?

De færreste arbeidsplasser kan/vil akseptere en så ustabil arbeidstaker. Det finnes noen få arbeidsplasser der man kan få komme og gå når man vil, men disse er så sjeldne at kampen om dem er enorm. Jeg var selv nære på å bli trygdet helt ufrivillig for noen få år siden. Jeg slet med en ustabil helseplage (som ingen kunne se på meg), og uansett hvor mye jeg tryglet og ba så klarte ikke NAV å ordne meg en arbeidsplass som kunne leve med min gode og dårlige dager. Jeg prøvde selv også, men svaret var alltid det samme. Selv om NAV tilbød seg å dekke hele lønna mi så ville ikke arbeidsgiverne ha meg, for det ble sett på som for mye arbeid å lære meg opp i forhold til hva jeg kunne yte, og de orket ikke å planlegge rundt et så ustabilt oppmøte.

Så iblant har man lyst til å jobbe, men man klarer ikke å finne en løsning som fungerer.

At naboen din ikke ville klippe plenen din skjønner jeg godt. Holdningen din synes sikkert på mils avstand, så hun vet vel at du ser ned på henne med all din selvgodhet. Jeg hadde også takket nei til den jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klipp gresset ditt selv, eller finn en som faktisk ønsker å gjøre det.

og resten gidder jeg ikke kommentere, for det blir bare for dumt

Godt sagt, Piper. Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke morsomt å leve i et land hvor det virker som det er rasende enkelt å sutre til seg sykmelding eller trygd. De som mener noe annet har tydeligvis for lett tilgang på penger (les trygd?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker
Det kan virke sånn på alle som er så krasse mot en som stiller spørsmål om hvordan tilsynelatende friske mennesker får utbetalt så mye og bare går og koser seg dagen lang.
Trygdede mennesker må også ha innhold i livene sine. Det er noe i sykdomsbildet som gjør at de ikke kan vær i jobb, mange har det slitsomt både med det ene og det andre som folk flest tar for gitt at man skal kunne gjøre. Når det inni mellom går an å f.eks. sitte i sola og kjenne varmen gjøre vidunderlige saker med stive ledd og verkende kropp (og sinn for alt jeg vet),- skal de da ikke få lov til å sitte der, uten å bli antastet av bitre mennesker i forbifarten?

Hva mener ts egentlig at trygdede skal få lov til for å fortjene den smule trygden de får? Hvordan liv skal de leve? Innendørs, bak nedrullede gardiner og helst sengeliggende 24/7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Virker som er nok det rette ordet ja, slask.

Hadde man kunnet sutret til seg trygd, så hadde jeg hatt det for lenge siden. Men nei, NAV er så strenge når det kommer til uføretrygd at jeg må gjennom ALT før de i det hele tatt vurderer det, og jeg har holdt på i flere år nå.

Gjort ALT jeg har klart som de har bedt meg om, forsøkt å jobbe, forsøkt å omskolere meg, trener det jeg kan og spiser sunnt, tar alle medisiner leger mener jeg skal teste selvom de gir meg grusomme bivirkninger og jeg blir enda sykere. Føler at psyken min er i ferd med å gå i grøfta fordi jeg blir så innmari lei meg av å ikke kunne gjøre noe jeg ønsker å gjøre - fordi kroppen min ikke klarer det, enda mer lei meg fordi jeg ikke kan jobbe og får høre fra andre at jeg er en snylter.

Er DRITTLEI av å se de samme 4 veggene i denne råtne leiligheten, ja bokstavelig talt råtten, men desverre er det bare dette jeg hadde råd til når jeg flyttet fra min ex samboer. Hvor plankene på ytterveggene faller av bokstavelig talt, alle vinduene i huset fryser igjen av is om vinteren og stokkmaur velter inn på kjøkkenet om sommeren. DRITTLEI av å ikke kunne jobbe, tjene penger og ha råd til å kjøpe meg noe eller i det minste leie en leilighet som har noenlunde standard.

DRITTLEI av å ha store problemer med å komme meg ut i hagen og bare nyte sola som andre tar for gitt.

Måtte bruker TIMER på å stå opp om morgenen og ja faktisk tisset på meg i senga et par ganger fordi jeg måtte på do, men smertene var for sterke til at jeg klarte å stå opp - skikkelig selvtillit-boost det der ja....

DRITTLEI av å måtte spise smertestillende som andre spiser drops, som gir meg kvalme og oppkast og en hel haug av andre bivirkninger, bare for å klare å gå på butikken.

DRITTLEI av å høre at jeg er en forbanna snylter den ENE GANGEN er jeg oppegående nok til å dra på festival, for å sitte hele tiden, men i det minste sitte ute blandt folk og føle at man lever en stakket stund...men jeg må betale prisen da og være sengeliggende et par dager etterpå.

Hadde det vært så forbanna lett å sutre seg til en uføretrygd, ja vær så vennlig å kom hit og fortell meg hvordan for jeg får faen meg ikke uføretrygd siden NAV mener jeg er for frisk og må prøve enda mer på å komme meg ut i jobb.

PRØV å lev mitt liv et par dager, og du hadde tatt livet av deg selv !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt moralen til ts jeg. Å leie svart arbeidskraft til å klippe plenen er visst greit, mens å være uføretrygdet er å snylte på samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Det er ikke morsomt å leve i et land hvor det virker som det er rasende enkelt å sutre til seg sykmelding eller trygd. De som mener noe annet har tydeligvis for lett tilgang på penger (les trygd?).

Er vist det. Skremmende enkelt :sjenert:

Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Regnes det som svart arbeid å tjene 500 kr for en gang? Jeg trodde det var opp til en hvis sum man kan tjene skattefritt og da blir det vel ikke akkurat vart arbeid, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes det som svart arbeid å tjene 500 kr for en gang? Jeg trodde det var opp til en hvis sum man kan tjene skattefritt og da blir det vel ikke akkurat vart arbeid, eller?

Man skal vel kunne gå fra hus til hus og tjene en tusenlapp skattefritt (999,- fra hver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes det som svart arbeid å tjene 500 kr for en gang? Jeg trodde det var opp til en hvis sum man kan tjene skattefritt og da blir det vel ikke akkurat vart arbeid, eller?

Jeg kjenner ikke lovverket til fingerspissene. Men for meg er det noe som skurrer rent moralsk i den saken ts presenterer.

Jeg er selv uføretrygdet, og ville ikke under noen omstendighet tatt betalte oppdrag som ikke blir rapportert inn til ligningsmyndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Helt enig med TS!

Er så lei av alle de uføretrygdede som har de såkalte usynlige sykdommene. Skulle nesten tro det var moderne. Forresten feil forum å ta dette opp i TS. Tror rundt 80% her er uføre. De er så syke at de kun orker å sitte på ræva foran pc'en hele dagen, feste i helgene, trene, reise på ferie, klage over hvor lite de får av staten for å sitte på ræva og alt annet som er moro.

Sutrete latsabber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Helt enig med TS!

Er så lei av alle de uføretrygdede som har de såkalte usynlige sykdommene. Skulle nesten tro det var moderne. Forresten feil forum å ta dette opp i TS. Tror rundt 80% her er uføre. De er så syke at de kun orker å sitte på ræva foran pc'en hele dagen, feste i helgene, trene, reise på ferie, klage over hvor lite de får av staten for å sitte på ræva og alt annet som er moro.

Sutrete latsabber!

Vi er heldig med den - at vi slipper å jobbe men å gjøre masse morsomme ting istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du skrive i den "anmeldelsen" da?

noe som: "hun soler seg, jogger og har en stor tv". :hoho:

hun kan ha lidelser du ikke ser. alt i fra psykiske til fysiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snuser aldri i hvorfor folk er uføretrygdet! Makan!

Jeg bryr meg dog om skattepenger, og skulle jeg møtt på en uføretrygdet som er det uten grunn hadde det nok stått litt i tankene mine. Jeg måtte hatt gode grunner!

Men dette går jeg ikke å snoker etter, og nå må folk få øynene opp for usynlige plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi er heldig med den - at vi slipper å jobbe men å gjøre masse morsomme ting istedet :)

Nettopp! Fint at du innrømmer det selv da. Greit å være diagnosejeger i noen år for å bli forsørget av staten resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Nettopp! Fint at du innrømmer det selv da. Greit å være diagnosejeger i noen år for å bli forsørget av staten resten av livet.

Helt klart :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt moralen til ts jeg. Å leie svart arbeidskraft til å klippe plenen er visst greit, mens å være uføretrygdet er å snylte på samfunnet.

Hør, hør... Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt moralen til ts jeg. Å leie svart arbeidskraft til å klippe plenen er visst greit, mens å være uføretrygdet er å snylte på samfunnet.

Noen som tror at dobbeltmoral er dobbelt så mye moral, eller noe slikt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da hadde hun i hvertfall gjort en jobb og fortjent 500 kroner i stedenfor å snylte på andre.

Og selvsagt skal jeg klippe plenen min selv. Men når jeg ser hun, ung og sprek, bare sitte der uten å gjøre en d**tt for samfunnet så vil jeg ta tak i det. Hadde hun klipt plenen så hadde hun i hvertfall gjort noe nyttig for en gangs skyld.

Men nå har jeg nå selv gjort det, så sparte må de pengene.

En kan ikke se at noen er ung og sprek.. At noen er ung trenger ikke og bety at de er sprek.

For alt du vet kan det hende du er sprekere enn henne? Mange sykdommer synes ikke utenpå.

Og ringe og få henne sjekket høres ut som en god ide.

Om du er syk i to uker holder det kanskje og bar ligge i senga men om det er syk i flere år er det vel normalt og være med venner og spise is og se på tv osv. Synes du høres litt smålig ut rett og slett. :sjenert:

får håpe jenta blir bedre med tiden :jepp: Kanskje det og sole seg og være litt med venner hjelper henne litt på vei til og bli frisk. Høres hvertfall ut som hun passer på seg selv og det er bra.

Hvordan vet du alt dette om henne foresten er det noe sladder greier?

Og for og snu på det hvorfor klarer du ikke og klippe plenen din selv...?

Endret av Sasha Sasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...