Gå til innhold

Forbanna lattsabb av en snylter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Marlo

Og jeg føler meg ikke truffet fordi jeg er lat og ikke gidder å jobbe og at dere har "gjennomskuet" meg, jeg føler meg SÅRET fordi jeg gjør bare så godt jeg kan og blir lei av å høre andre mennesker kalle meg lat og snylter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg ble sykemeldt i over ett år pga voldsom angst etter overgrep. Ikke engang min nye samboer forsto hvorfor (det ble slutt med han da, siden han brukte det mot meg hele tida istedet for å støtte meg, noe som gjorde vondt verre og jeg havna på psykiatrisk.), jeg kunne trene, gå ut, leve som normalt, jeg så helt frisk og rask ut, men hadde så mye søvnløshet, angst, depresjoner, og måtte gå ofte til psykolog og bruke tid på å bli bedre. Folk, la oss si tidligere kolleger av meg, trodde at jeg ikke gadd å jobbe. Jeg fikk alltid mange spørsmål og jeg kunne jo ikke fortelle de årsaken til dette. Jeg syns du skal tenke deg godt om trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000 kr er ikke mye å trakte etter.

Likevel nesten dobbelt så mye som studielånet.. Men at studielånet er latterlig lite er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! De føler seg truffet. Hvis ikke så hadde de ikke latt seg provosere så veldig av det. Jeg kjenner ei med fibromyalgi som er i 100% jobb. Ja, det finnes jobber for alle. Selv de late. Saken er så enkel som dette: De gidder ikke!!!!

Jeg er ikke uføretrygdet og jeg blir provosert av holdningene til ts og andre som støtter henne (eller han)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Likevel nesten dobbelt så mye som studielånet.. Men at studielånet er latterlig lite er en annen diskusjon.

Ja og får man 12000kr så er man jo ganske heldig... jeg får utbetalt mellom 7000 og 8000kr pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke uføretrygdet og føler meg derfor ikke truffet av ts og følgesvennene. Og jeg synes fortsatt de er trangsynte, latterlige og bittre snushaner uten forståelse for virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Er det mange trygdemotakere her inne tro?

Det kan virke sånn på alle som er så krasse mot en som stiller spørsmål om hvordan tilsynelatende friske mennesker får utbetalt så mye og bare går og koser seg dagen lang.

Ja, det kan jo være en skjult sykdom, men man må fortsatt kunne stille spørsmål ved hvor ille en sånn sykdom er hvis man er i stand til å løpe og trene, men ikke jobbe.

En del sykdommer og "problemer" bør hardt prøves før man øser ut folk skattepenger på lettvint vis.

Det er jo ikke noe akkurat ukjent fenomen at mange snylter til seg penger ved adressetriksing, samt å få litt hjelp av 'lege-bekjentskap'.

Edit: Og ts ville vel ikke tvinge noen til å klippe plenen etter hva jeg skjønte. Hvis det var 15min jobb (eller for den saks skyld 30) så er det jo rasende god betaling. Noe selv jeg i full jobb gjerne kunne gjøre om naboen min kom med forslaget. Jeg tjener ikke 1000-2000 i timen, ikke en gang før skatt.

Tenkte på å skrive et nesten helt identisk innlegg selv. Er flere enn man tror som lurer til seg trygd, og dette kan være et av de mange tilfellene. Det kan også hende at det ikke er det, men får hun 12000 kr i mnd uberettiget syns jeg at det er noe som er verdt å søke opp i. Det åpner eventuelt opp for at andre som faktisk trenger det mer kan få mer (in the long run) - eller ihvertfall at midlene kan bli fordelt annerledes. Høres rart ut å få så mye når man bor hjemme hos foreldrene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du har ikke tenkt på at det finnes mange forskjellige grader av fibromyalgi, og at mange med FM også kan ha andre sykdommer?

Hadde jeg kunne jobbet så hadde jeg gjort det - tro du meg. Jeg har prøvd alt for å klare å jobbe.

Å si at ALLE er late, ALLE er snyltere viser bare mangelen på empati eller overfloden av å ha noen andre å kritisere for å kunne føle seg bedre selv.

Jeg vet veldig godt at smertene ved fibromyalgi sitter i nakke, skuldre, bryst, hofter, knær og albuer. Da syns jeg det er rart at du klarer å skrive så mye her når du har så store smerter at du ikke kan jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tåle så meget for andre den urett som ikke har rammet deg selv... enda!

Ganske mange sykemeldinger som sikkert ikke hører hjemme hos vedkommende. Men det er absolutt ikke noe du skal gå rundt og ta for gitt. Provosering har du klart å påskaffe denne tråden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gav meg løsningen på hvordan jeg skal gjøre det. Trodde nemlig at jeg var syk pga bl.a. fibromyalgien, men smertene og stivheten er bare innbillt? Godt å høre, nå blir det sikkert mange friske mennesker i Norge (og verden) nå som løsningen har blitt lagt frem :)

Ja det er innbillt. At du har smerter i skuldre, nakke, rygg, knær eller hvor du enn nå "føler" den. Skjerp deg. Det er innbillt. Det finnes ikke. Det er i hodet ditt.

Hvis jeg for eksempel ikke ønsker å gå i en middag til bestisen til dama, kan jeg for eksempel si til dama "sorry men jeg ble så dårlig i magen i går... Har det enda.. Er så kjedelig å gå fra bordet hele kvelden". Utover kvelden unnskylder jeg meg og snakker om den dårlige magen. Hva skjer? Jeg får løs mage.

Hvorfor tror du jeg får dette?

Sinnet til mennesket har en utrolig undervurdert virkningskraft. De som kurer fibromyalgi i dag er ikke legene, for vi som er skolert i medisinsk faglitteratur lærer aldri noe særlig inngående om menneskets psyke, og virkningen den har på fysikken.

De som "kurer" fibromyalgi, eller hypokonodri, latskap, eller evneveikhet som vi kaller det i helsevesenet, er hypnotisører og psykologer.

Det finnes flere gode hypnotisører i Kongeriket Norge i dag, som kan få deg opp av sofaen og ut i arbeidslivet som vanlige folk. Det eneste du trenger er et reelt ønske om å "bli frisk", og oppsøke en. Dessverre så er dette som oftest totalt fraværende hos personer med fibromyalgi.. Er jo så godt å ligge å dra seg på sofaen hele dagen med en melkesjokolade og Se og Hør for 14K i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å skrive et nesten helt identisk innlegg selv. Er flere enn man tror som lurer til seg trygd, og dette kan være et av de mange tilfellene. Det kan også hende at det ikke er det, men får hun 12000 kr i mnd uberettiget syns jeg at det er noe som er verdt å søke opp i. Det åpner eventuelt opp for at andre som faktisk trenger det mer kan få mer (in the long run) - eller ihvertfall at midlene kan bli fordelt annerledes. Høres rart ut å få så mye når man bor hjemme hos foreldrene.....

Poenget her er vel at vi vet ikke noe mer om saken enn at jenta er uføretrygdet og så uheldig å ha en nabo som blir forbannet fordi hun vil ikke klippe vedkommendes plen og mener at det er et grunnlag for å kontakte NAV! Noe som jeg anser å være temmelig svak begrunnelse. Det er ingen som vet hvorfor hun er uføretrygdet - ikke heller nevnt nabo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt at smertene ved fibromyalgi sitter i nakke, skuldre, bryst, hofter, knær og albuer. Da syns jeg det er rart at du klarer å skrive så mye her når du har så store smerter at du ikke kan jobbe.

Det er bra med hersketeknikker når man har ingen gode argumenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

De som "kurer" fibromyalgi, eller hypokonodri, latskap, eller evneveikhet som vi kaller det i helsevesenet, er hypnotisører og psykologer.

Det finnes flere gode hypnotisører i Kongeriket Norge i dag, som kan få deg opp av sofaen og ut i arbeidslivet som vanlige folk. Det eneste du trenger er et reelt ønske om å "bli frisk", og oppsøke en. Dessverre så er dette som oftest totalt fraværende hos personer med fibromyalgi.. Er jo så godt å ligge å dra seg på sofaen hele dagen med en melkesjokolade og Se og Hør for 14K i måneden.

Som VI i helsevesenet kaller det? Da tror jeg ikke du jobber i helsevesenet ...

Jeg har et sterkt ønske om å bli frisk, så den går jeg ikke på. Jeg prøver å overse mine smerter, jeg forteller meg selv at dette klarer jeg.

Jeg ligger svært sjeldent på sofaen - ja det hender jeg ligger lenge i senga og jeg bruker stolen til mine hvilepauser gjennom dagen. Jeg spiser ikke sjokolade, leser heller ikke ukeblader - dette har jeg nemlig ikke råd til ;) Jeg bruker nesten hele dagen til å få leiligheten til å se noenlunde ryddig ut samt trene. Og med trene så mener jeg ikke aerobic eller jogging, for det klarer jeg heller ikke. Men jeg trener forsiktig her hjemme med nøye utarbeidet program fra min fysioterapaut. Grunnen til at det kan se ut som at jeg BARE sitter på t.ex. KG er fordi jeg bruker nettet ofte da jeg har "pauser" OFTE. Jeg kjeder meg så jeg begynner å grine bare av å tenke på det, derfor må jeg bruke hodet for å distrahere den vonde følelsen - ergo så bruker jeg nettet i hver eneste lille ledige sekund for å ikke gå rett i grøfta.

Jeg har et sååå sterkt ønske om å bli frisk, at jeg har i perioder brukt alle mine penger på diverse behandlingsformer. Ja til og med hypnotisører... Jeg har gått 2-3 dager uten å spise for å ha råd til en behandling. Det er kult, ikke sant? ..... Bare for å prøve å bli frisk ....

Jeg er i en laaaang dialog med legen min, for jeg ønsker å få prøve en ny type medisin som finnes i USA, men Norge nekter å selge den medisinen her til lands.

Men ja....det er nok bare innbilning at jeg ønsker å bli frisk også vil jeg tro... begynner å bli gal vil jeg tro...siden jeg bare innbiller meg at jeg vil bli frisk, jeg innbiller meg at jeg er syk, jeg innbiller meg alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Ja det er innbillt. At du har smerter i skuldre, nakke, rygg, knær eller hvor du enn nå "føler" den. Skjerp deg. Det er innbillt. Det finnes ikke. Det er i hodet ditt.

Hvis jeg for eksempel ikke ønsker å gå i en middag til bestisen til dama, kan jeg for eksempel si til dama "sorry men jeg ble så dårlig i magen i går... Har det enda.. Er så kjedelig å gå fra bordet hele kvelden". Utover kvelden unnskylder jeg meg og snakker om den dårlige magen. Hva skjer? Jeg får løs mage.

Hvorfor tror du jeg får dette?

Sinnet til mennesket har en utrolig undervurdert virkningskraft. De som kurer fibromyalgi i dag er ikke legene, for vi som er skolert i medisinsk faglitteratur lærer aldri noe særlig inngående om menneskets psyke, og virkningen den har på fysikken.

De som "kurer" fibromyalgi, eller hypokonodri, latskap, eller evneveikhet som vi kaller det i helsevesenet, er hypnotisører og psykologer.

Det finnes flere gode hypnotisører i Kongeriket Norge i dag, som kan få deg opp av sofaen og ut i arbeidslivet som vanlige folk. Det eneste du trenger er et reelt ønske om å "bli frisk", og oppsøke en. Dessverre så er dette som oftest totalt fraværende hos personer med fibromyalgi.. Er jo så godt å ligge å dra seg på sofaen hele dagen med en melkesjokolade og Se og Hør for 14K i måneden.

Helt enig med deg. Det er for lett å komme til legen med de usynelige sykdommene som er så populært nå. Greit å skylde på fibro, depresjon eller ME når man finner ut at man ikke gidder å jobbe. Jeg kjenner faktisk folk du beskriver her. Sover til langt på dagen og drar seg på sofaen med sjokolade samtidig som de klager på dårlig trygd. Patetisk! Pell dere på jobb sier jeg. Slutt å syt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tåle så meget for andre den urett som ikke har rammet deg selv... enda!

Ganske mange sykemeldinger som sikkert ikke hører hjemme hos vedkommende. Men det er absolutt ikke noe du skal gå rundt og ta for gitt. Provosering har du klart å påskaffe denne tråden selv.

signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er bra med hersketeknikker når man har ingen gode argumenter...

Har vel ikke sett at du har har ett godt argument selv. Syns du kan forklare nærmere hva du mener med at jeg bruker hersketeknikker. Jeg forteller det jeg vet om sykdommen og setter spørsmålstegn ved hva folk klarer selv om de ikke kan jobbe. Kan ikke se at det er en hersketeknikk. Det er faktisk det vi diskuterer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Hva er en usynelig årsak? Er det noe alle kan få?

En usynlig årsak kan f.eks. være en tung depresjon utløst av en mengde årsaker. Er det så vanskelig å forstå? Depresjoner behandles blant annet gjennom fysisk aktivitet - trening.

Utrolig hvor mange uvitende fjotter det er rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har vel ikke sett at du har har ett godt argument selv. Syns du kan forklare nærmere hva du mener med at jeg bruker hersketeknikker. Jeg forteller det jeg vet om sykdommen og setter spørsmålstegn ved hva folk klarer selv om de ikke kan jobbe. Kan ikke se at det er en hersketeknikk. Det er faktisk det vi diskuterer her!

Så du mener at er man ufør så skal men ikke kunne klare seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er det mange trygdemotakere her inne tro?

Det kan virke sånn på alle som er så krasse mot en som stiller spørsmål om hvordan tilsynelatende friske mennesker får utbetalt så mye og bare går og koser seg dagen lang.

Ja, det kan jo være en skjult sykdom, men man må fortsatt kunne stille spørsmål ved hvor ille en sånn sykdom er hvis man er i stand til å løpe og trene, men ikke jobbe.

Nettopp. Mange kan være tilsynelatende friske uten å være det. Der sa du det selv - tilsynelatende.

Utrolig hva du får deg til å si. Så en "sånn sykdom" som gjør deg i stand til å løpe og trene, er ikke god nok grunn til å være uføretrygdet eller sykmeldt? Tror du at sykdom kun er benbrudd eller kreft? Er du ikke klar over at man ved svært mange lidelser (inkludert depresjoner og psykiske lidelser) behandles bedre dersom personen er i fysisk aktivitet, altså trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...