Gå til innhold

Forbanna lattsabb av en snylter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

At man kan bruke en halvtime på å klippe plenen 1x i uken, betyr ikke at man kan stå på jobb i 7,5 time 5x i uken. Det må du vel også forstå?! Du bør heller være glad for at du er frisk i stedet for å være misunnelig på at andre ikke kan jobbe!

De gjør nok mer enn klippe plenen i en halvtime iløpet av uka. Forresten så er det ingen sokm sier at de skal jobbe 100%. Det går jo an å jobbe litt vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hva slags sykdommer er det som gjør en person i stand til å trene, dra ut å handle og alt slikt?

Nei, kan man dra på joggetur, på fest og lignende, da kan man også jobbe.

Jeg er langtidssykmeldt av usynlige årsaker. Legen min oppfordrer meg til å trene, gå og sose i byen, komme meg ut blant folk, osv.

Dersom en nabo hadde begynt å skrike opp om at jeg misbruker systemet, skulle vedkommende jammen fått sitt pass påskrevet! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør nok mer enn klippe plenen i en halvtime iløpet av uka. Forresten så er det ingen sokm sier at de skal jobbe 100%. Det går jo an å jobbe litt vet du.

Det kommer vel an på om de er 100% uføretrygdet eller ikke! Det finnes jo også gradert uføretrygd og da jobber man ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er langtidssykmeldt av usynlige årsaker. Legen min oppfordrer meg til å trene, gå og sose i byen, komme meg ut blant folk, osv.

Dersom en nabo hadde begynt å skrike opp om at jeg misbruker systemet, skulle vedkommende jammen fått sitt pass påskrevet! :kjefte:

Hva er en usynelig årsak? Er det noe alle kan få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Lykketil med dette oppdraget :fnise:

Bare sørg for å sjekke dem ut først, mens de klipper plenen, disse snylterne dine.

- Er det noen rullestoler/krykker i nærheten?

- Er det snørrtørkle/grinetørkle i lomma?

- Har de en helseattest på seg mon tro?

- Når var de sist hos fastlegen/legen sin?

- Hvordan piller er det snakk om, sa du?

- Har de nyklippet hår??? Farget hår?? er det lov, da? med dine penger??

- Hva har de i kjøleskapet? Noe mer enn vann og daglige brød? Er det smuler etter kjeks der?

Ha med deg en bærbar laptop også - så kan du nøye sjekke opp snuskerier og sykdommer mens du samtidig sjekker leser navnet på gressklipperen (for å sjekke hva en slik koster....)

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en usynelig årsak? Er det noe alle kan få?

Det betyr at hun er ikke i rullestol, blind eller annet som er "synlig" for andre. Synes du virkelig at det å være uføretrygdet er å betrakte som ønskelig og noe du vil "få"??

I såfall sier jeg bare, på seg selv kjenner man andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha med deg en bærbar laptop også - så kan du nøye sjekke opp snuskerier og sykdommer mens du samtidig sjekker leser navnet på gressklipperen (for å sjekke hva en slik koster....)

:natti:

Så de får ha internett/trådløst nettverk? :mrgreen:

Vi burde jo ta fra dem ALLE goder - så får vi mer sykdom her i landet :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketil med dette oppdraget :fnise:

Bare sørg for å sjekke dem ut først, mens de klipper plenen, disse snylterne dine.

- Er det noen rullestoler/krykker i nærheten?

- Er det snørrtørkle/grinetørkle i lomma?

- Har de en helseattest på seg mon tro?

- Når var de sist hos fastlegen/legen sin?

- Hvordan piller er det snakk om, sa du?

- Har de nyklippet hår??? Farget hår?? er det lov, da? med dine penger??

- Hva har de i kjøleskapet? Noe mer enn vann og daglige brød? Er det smuler etter kjeks der?

Ha med deg en bærbar laptop også - så kan du nøye sjekke opp snuskerier og sykdommer mens du samtidig sjekker leser navnet på gressklipperen (for å sjekke hva en slik koster....)

:natti:

Hihi, ikke glem å ta med videokamera, kommer godt med det i "retten".. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håh! Her var det mange slappfisker som føler seg truffet!

Føler med deg TS, er det noe jeg ikke takler er det fullt oppegående mennesker som har kapasitet til å gjøre noe (jogging, skriving, etc.) Det finnes arbeidsoppgaver for alle mennesker.

Logg av KG, gå turer ut, få vekk noen kilo, slutt å gå til fastlegene med den jævla fibromyalgien deres, se om det er noe verdighet igjen i dere, gå til NAV - denne gangen ber du ikke om stønad men om en JOBB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Håh! Her var det mange slappfisker som føler seg truffet!

Føler med deg TS, er det noe jeg ikke takler er det fullt oppegående mennesker som har kapasitet til å gjøre noe (jogging, skriving, etc.) Det finnes arbeidsoppgaver for alle mennesker.

Logg av KG, gå turer ut, få vekk noen kilo, slutt å gå til fastlegene med den jævla fibromyalgien deres, se om det er noe verdighet igjen i dere, gå til NAV - denne gangen ber du ikke om stønad men om en JOBB.

Takk for at du gav meg løsningen på hvordan jeg skal gjøre det. Trodde nemlig at jeg var syk pga bl.a. fibromyalgien, men smertene og stivheten er bare innbillt? Godt å høre, nå blir det sikkert mange friske mennesker i Norge (og verden) nå som løsningen har blitt lagt frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Beklager at det kom mange etterhverandre.

Kom opp en driver-error :forvirra:

Endret av Aubrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Håh! Her var det mange slappfisker som føler seg truffet!

Føler med deg TS, er det noe jeg ikke takler er det fullt oppegående mennesker som har kapasitet til å gjøre noe (jogging, skriving, etc.) Det finnes arbeidsoppgaver for alle mennesker.

Logg av KG, gå turer ut, få vekk noen kilo, slutt å gå til fastlegene med den jævla fibromyalgien deres, se om det er noe verdighet igjen i dere, gå til NAV - denne gangen ber du ikke om stønad men om en JOBB.

Er du klar over hva fibromyalgi er egentlig? Du er iallefall ikke lege ser jeg...

Og til trådstarter: Jeg har en sterk mistanke om at du kommer kun til å dumme deg selv ut om du melder naboen din for trygdesvindel. 12000 kr er ikke mye å trakte etter.

Hun har nok en sykdom eller lidelse som du ikke ser. At hun ikke klippet plena for deg, behøver ikke å bety at du skal melde henne til NAV for det. Hvis hu da klippet plena for deg, hadde du da syntes alt var greit istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Håh! Her var det mange slappfisker som føler seg truffet!

Føler med deg TS, er det noe jeg ikke takler er det fullt oppegående mennesker som har kapasitet til å gjøre noe (jogging, skriving, etc.) Det finnes arbeidsoppgaver for alle mennesker.

Logg av KG, gå turer ut, få vekk noen kilo, slutt å gå til fastlegene med den jævla fibromyalgien deres, se om det er noe verdighet igjen i dere, gå til NAV - denne gangen ber du ikke om stønad men om en JOBB.

Nettopp! De føler seg truffet. Hvis ikke så hadde de ikke latt seg provosere så veldig av det. Jeg kjenner ei med fibromyalgi som er i 100% jobb. Ja, det finnes jobber for alle. Selv de late. Saken er så enkel som dette: De gidder ikke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Nettopp! De føler seg truffet. Hvis ikke så hadde de ikke latt seg provosere så veldig av det. Jeg kjenner ei med fibromyalgi som er i 100% jobb. Ja, det finnes jobber for alle. Selv de late. Saken er så enkel som dette: De gidder ikke!!!!

Du har ikke tenkt på at det finnes mange forskjellige grader av fibromyalgi, og at mange med FM også kan ha andre sykdommer?

Hadde jeg kunne jobbet så hadde jeg gjort det - tro du meg. Jeg har prøvd alt for å klare å jobbe.

Å si at ALLE er late, ALLE er snyltere viser bare mangelen på empati eller overfloden av å ha noen andre å kritisere for å kunne føle seg bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...