Gå til innhold

Forbanna lattsabb av en snylter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Så du mener at er man ufør så skal men ikke kunne klare seg selv?

Klarer man oppgaver hjemme for sin egen del så kan man også utføre de oppgavene i en lønnet jobb. DET har alle latsabbene her vanskelig for å få inn i hodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ikke sett at du har har ett godt argument selv. Syns du kan forklare nærmere hva du mener med at jeg bruker hersketeknikker. Jeg forteller det jeg vet om sykdommen og setter spørsmålstegn ved hva folk klarer selv om de ikke kan jobbe. Kan ikke se at det er en hersketeknikk. Det er faktisk det vi diskuterer her!

I stedet for å argumentere på generelt grunnlag, eller utifra "saken" tråden handler om, så går du personlig på de som skriver om sin erfaring som uføretrygdede, ved å forsøke å så tvil om troverdigheten til vedkommende ved å komme med stikk om at det er rart at man kan skrive på nettet, underforstått at de er ikke syke og bare en av disse snylterne.. Det oppfatter jeg som hersketeknikk og at man er gått tom for gode argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har vel ikke sett at du har har ett godt argument selv. Syns du kan forklare nærmere hva du mener med at jeg bruker hersketeknikker. Jeg forteller det jeg vet om sykdommen og setter spørsmålstegn ved hva folk klarer selv om de ikke kan jobbe. Kan ikke se at det er en hersketeknikk. Det er faktisk det vi diskuterer her!

Du setter spørsmålstegn ved hva folk "klarer" når de ikke kan jobbe?

Skaff deg litt mer livserfaring, du! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

En usynlig årsak kan f.eks. være en tung depresjon utløst av en mengde årsaker. Er det så vanskelig å forstå? Depresjoner behandles blant annet gjennom fysisk aktivitet - trening.

Utrolig hvor mange uvitende fjotter det er rundt omkring...

Ok. Så jeg kan bare klage til legen min om depresjon og at jeg ikke klarer å jobbe, så blir jeg uføretrygdet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Klarer man oppgaver hjemme for sin egen del så kan man også utføre de oppgavene i en lønnet jobb. DET har alle latsabbene her vanskelig for å få inn i hodet!!

Hørt om restarbeidsevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Klarer man oppgaver hjemme for sin egen del så kan man også utføre de oppgavene i en lønnet jobb. DET har alle latsabbene her vanskelig for å få inn i hodet!!

Så når min kusine er sykmeldt på tiende måned pga depresjon etter en livskrise, så skal hun ikke greie å støvsuge og vaske klær og klippe plen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer man oppgaver hjemme for sin egen del så kan man også utføre de oppgavene i en lønnet jobb. DET har alle latsabbene her vanskelig for å få inn i hodet!!

Du ville foretrukket at de fikk betalt hjemmehjelp i tillegg til uføretrygd, eller mener du at de skal simpelthen bo i i skit og søppel?? Friske mennesker bør i hvertfall klare å kutte plenen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så jeg kan bare klage til legen min om depresjon og at jeg ikke klarer å jobbe, så blir jeg uføretrygdet da?

Nei, for det er ikke så lett å få uføretrygd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Ok. Så jeg kan bare klage til legen min om depresjon og at jeg ikke klarer å jobbe, så blir jeg uføretrygdet da?

Nei

Du må gjennom en hel masse først, psykologer, arbeidsutprøving, legebesøk etc etc etc.

Er du heldig så kanskje du har uføretrygd når du har vært gjennom mølla ørten ganger i løpet av 4-8 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Der dreit du deg ut TS..

Hvorfor må du være så j sjalu på henne bare fordi du ikke har råd til noen ting.

Klipp plenen din selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ok. Så jeg kan bare klage til legen min om depresjon og at jeg ikke klarer å jobbe, så blir jeg uføretrygdet da?

Man blir selvfølgelig ikke uføretrygdet straks man får en depresjon. Og selvfølgelig finnes det folk som påberoper seg depresjoner og andre lidelser, fordi det er behagelig å slippe å jobbe. Men poenget her var at ts ikke har forutsetninger for å vite hva som er årsaken til at naboen hennes mottar trygd. Det er fullt mulig å ikke ha mulighet til å jobbe, men samtidig både sole seg, gjøre husarbeid og befinne seg på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Håh! Her var det mange slappfisker som føler seg truffet!

Føler med deg TS, er det noe jeg ikke takler er det fullt oppegående mennesker som har kapasitet til å gjøre noe (jogging, skriving, etc.) Det finnes arbeidsoppgaver for alle mennesker.

Logg av KG, gå turer ut, få vekk noen kilo, slutt å gå til fastlegene med den jævla fibromyalgien deres, se om det er noe verdighet igjen i dere, gå til NAV - denne gangen ber du ikke om stønad men om en JOBB.

Du har ikke fått med deg denne tråden som jeg startet for noen uker siden, altså? Les og lær! Og kom deg deretter ned fra den høye hesten din!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=492108&hl=trygdede&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, for det er ikke så lett å få uføretrygd

Nei, det er nok ikke det. Tror det er de som roper høyest som får den først :) Det lønner seg også å sette seg godt inn i systemet når man planlegger uføretrygde seg. Mye lettere å få det som man vil da. Kan være greit å finne den legen som er lettest å få med på dette også.

Når det gjelder valg av sykdom så er det utrolig viktig å velge den som er mest usynelig. Da kan ingen si noe hvis man danser natta rundt på nærmeste diskotek. Vi skal jo ha det moro også! Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Nei, det er nok ikke det. Tror det er de som roper høyest som får den først :) Det lønner seg også å sette seg godt inn i systemet når man planlegger uføretrygde seg. Mye lettere å få det som man vil da. Kan være greit å finne den legen som er lettest å få med på dette også.

Når det gjelder valg av sykdom så er det utrolig viktig å velge den som er mest usynelig. Da kan ingen si noe hvis man danser natta rundt på nærmeste diskotek. Vi skal jo ha det moro også! Skulle bare mangle.

Så bra du har satt deg inn i det da :) Synd ikke misunnelse er grunnlag for uføretrygd, da ville det nok blitt fortgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så bra du har satt deg inn i det da :) Synd ikke misunnelse er grunnlag for uføretrygd, da ville det nok blitt fortgang!

Har lært av alle her! Trenger ikke å gå lengre enn til kvinneguiden for å sette seg inn i saker og ting vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har lært av alle her! Trenger ikke å gå lengre enn til kvinneguiden for å sette seg inn i saker og ting vet du.

Sier kanskje mer om din måte å finne ut av ting på, helt vanskelig få noe inn til noen som har bestemt seg. En liten innsikt enhver burde ha... Må jeg si....

Kanskje du forventet deg en gjeng med uføre sutrekluter?

Der tar du feil vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Sier kanskje mer om din måte å finne ut av ting på, helt vanskelig få noe inn til noen som har bestemt seg. En liten innsikt enhver burde ha... Må jeg si....

Kanskje du forventet deg en gjeng med uføre sutrekluter?

Der tar du feil vettu

Ja, jeg har allerede bestemt meg. Det er altfor mange uføre i dette landet og på et merkelig grunnlag. Det ødelegger for andre i helsenorge som virkelig trenger hjelp, men som dør i sykehuskø. En liten omprioritering av midler hadde gjort seg, men det driter vel dere i så lenge dere kan slappe av hjemme.

Er dere ikke en gjeng med uføre sutrekluter da? Så truffet som dere føler dere, så må det ha kommet frem noe som stakk litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

:ler: Så søt du er da

Takk for det :) Nei, jeg får vel legge meg siden jeg skal tidlig på jobb. Dere får fortsette diskusjonen dere som sover hele dagen og kan sitte til langt på natt på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Må bare le jeg assa. Det finnes mange forskjellige livsstituasjoner. Noen studerer, noen jobber, noen er i mammapermmisjon, noen har ferie nå. Ikke alle legger seg klokka ti for å gå på jobb dagen etter. Du må nok lære deg at folk er forskjellige og har forskjellige liv, annerledes enn ditt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...