Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg litt spotting/blødning. Har hatt det tidligere også, men var litt mere nå enn det har vært. Ikke voldsomme menger (Det var ikke friskt rødt blod, mer blodtilblandet på pairet, og bittelitt i toalettet - beklager detaljer!). Det føltes ganske ekkelt. :trist: Heldigvis ga det seg med en gang, og har ikke være noe mere nå (12 timer siden det kom noe) og jeg har ikke noen smerter, så ser det an litt nærmere før jeg evt. kontakter legen. Håper jo at alt er bra, men er litt skummelt uansett!

Huffda, blødning er ikke kjekt... Som de andre har skrevet er det heldigvis normalt, og når du ikke har smerter er det også et godt tegn! Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg hatt smerter hele dagen. Begynte med helt intense stikkende/rivende smerter som varte i over en time. Har fortsatt med mildere men likevel vonde som ikke gir seg. Og så har jeg fått veldig vondt i hodet og nedover nakken, stikkende smerter der og.

Jeg blir bekymret, kjenner jeg. Det kjennes liksom ikke ut som vanlige "sunne" vondter. Staselig måte å tilbringe bursdagen sin på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn :) er 12+4 på vei med første barnet. Termin er 2. mai.

Er 25år (om 1,5 mnd) og gift med mannen i mitt liv :)

Velkommen, Nayah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, blødning er ikke kjekt... Som de andre har skrevet er det heldigvis normalt, og når du ikke har smerter er det også et godt tegn! Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer :)

Takk for kryssing! :hug: Heldigvis ikke kommet noe mer (man må være veldig gravid for å finne noe rosanyanser iallefall, hvis man analyserer :fnise) så satser på at det er i orden! Håper det :jepp:

--

Lykke til på ultralyd i dag Nori!! Håper alt står bra til med den lille :hug: Hvilken uke er du i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i følge alle apps 9+3 i dag. Ultralyden kommer et par uker før planlagt, men det er på grunn av at mannens foreldre kommer på besøk til helgen og ønsker å se at det faktisk er noe der før vi forteller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe sprell levende i magen! :rodmer:

Gynekologen var veldig hyggelig og flink og jeg slapp til og med å ta innvending ultralyd, noe jeg var veldig forberedt på. Fikk med en minnepinne med flere bilder og en video som viser hjerteslag og bevegelser.

Det har blitt litt mer virkelig for meg nå og jeg gleder meg til å fortelle det til svigers i helgen og til foreldrene mine til uka. Han justerte heller ikke termin, så er fremdeles 9+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, Nori! Jeg vurderer selv om jeg skal ta ul rundt uke 10 eller om jeg skal vente til uke 12. Jeg er utålmodig! :sjenert:

Er det noen av dere som vet om man kan se flere ting på UL i uke 12 mtp fosterets helse enn i uke 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det gynekologen sa til meg var at det var for tidlig å måle nakkefold og at det er noe som best gjøres ca. i uke 12. Utover det vet jeg ikke. Vi hadde jo egentlig tenkt til å vente til da på grunn av akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Nori! :hjerte: Høres ut som om du var et bedre sted enn meg! Jeg fikk bare papirbilder og hadde innvendig ultralyd (i uke 12).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble overrasket selv. Og veldig glad vi fikk med bilder og videoer, kan tenke meg at særlig svigerforeldrene mine vil se. Og det er jo moro for oss å ha. Han sa at siden jeg var så slank så forsøkte vi med utvendig først, men det avhenger jo sikkert litt av hva slags utstyr de har også tenker jeg. Var en diger skjerm som hang på veggen rett foran benken jeg lå på, som jeg kunne følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket selv. Og veldig glad vi fikk med bilder og videoer, kan tenke meg at særlig svigerforeldrene mine vil se. Og det er jo moro for oss å ha. Han sa at siden jeg var så slank så forsøkte vi med utvendig først, men det avhenger jo sikkert litt av hva slags utstyr de har også tenker jeg. Var en diger skjerm som hang på veggen rett foran benken jeg lå på, som jeg kunne følge med på.

Da tror jeg at jeg veit årsaken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer, Nori! Kjekt å se at alt fungerer som det skal :) selv hadde jeg utvendig i uke 6+7..men så ikke så veldig mye, var i grunn bare for å få en bekreftelse på at det var liv..skal tilbake i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, Nori! Jeg skal også ha tidlig UL, men får det på sykehuset pga oppfølging litt ekstra tett. Det er pga no som er medfødt. Jeg fikk det forrige gang også, da gikk det veldig bra, så håper denne gangen også. Har ikke fått innkalling enda så er ikke sikker på når enda. Men er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...