Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Takk. Ja, har planer om å be om henvisning. Skal ha svangerskapskontroll hos legen min den 22.

Edit: men jeg kjenner også jeg får vondt nedover i knærne og innsiden av lårene, noen flere som har det sånn?

Hadde det før jeg fikk behandling for bekkenløsningen. Kom deg til fysioterapaut😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kjøpte seg barnevogn på tilbud på Barnas Hus i helgen? Ble Brio Smile på oss, storfornøyd! :skya:

På 25% rabatt ikke sant? Deilig å handle på tilbud! Vi bestilte vogna for flere uker siden, så det ble ikke noe tilbud på oss denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kjøpte seg barnevogn på tilbud på Barnas Hus i helgen? Ble Brio Smile på oss, storfornøyd! :skya:

Vi kjøpte også Brio Smile, men det var for en stund siden. Vi er også kjempefornøyde :) Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for en brukt Brio Happy og er storfornøyd med den :) 2 år gammel og betalte 2000, synes nesten ikke at den er brukt, verken på bag eller sportsdel! Synes vi var heldige med den, og så er fargen på bagen såå fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk også 25 % på vogna vår, men på Tiny.
Stokke Trailz, skal hente den imorgen, gleder meg som en liten unge.
Storebror får prøve den først, men gleder meg mest til å prøve den med bagdelen og ikke sittedelen, hihi :)

Føler ikke jeg har kjøpt inn noen ting til baby jeg...
Har kjøpt inn Maxi Cosi bilsete, fikk den på åpningstilbud til 1999,- på Babyshop.
Vi trenger seng, men kjøper ikke det før i slutten av januar eller februar.
Ellers har vi jo stellebord, bæresele, vognpose, vippestol, tripptrapp og låner et newbornsete.

Vi trenger noen fler klær i 50/56 - uteklær, inneklær, luer og et teppe.
Sengetøy, noen håndklær, vaskekluter, babynest, bleier og smokker. Ellers kommer jeg ikke på noe mer?!
Føler jeg glemmer noe, haha!
Har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at du har det meste? Har du tenkt å kjøpe brystpumpe? :)

Jeg har kjøpt babycall, brystpumpe, bilstol.

Også har jeg litt klær, men ikke nok. Har vogn, vippestol, bilstolpose, voksipose, Easygrow pose, leker til babygym, diverse andre babyleker, byssanlull hengevugge, sprinkelseng (må kjøpe madrass, men det venter vi med til baby skal over i sprinkelseng), rundt 30 gulpekluter, tre-fire tepper + noen sett strikkatøy.

Så det eneste vi egentlig mangler er jo da nye vaskekluter i flanell, en ekstra smokk, bleier, Inityol og evt. et ekstra sett sengetøy. Vet vi har ett i Ole Brum, men husker ikke om vi har flere. Skulle da tro det, men. Joda når jeg tenker meg om så er jeg rimelig sikker på at vi har tre sett i babydyne-størrelse. :) Klær kjøper vi når det blir salg i romjulen. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at du har det meste? Har du tenkt å kjøpe brystpumpe? :)

Jeg har kjøpt babycall, brystpumpe, bilstol.

Også har jeg litt klær, men ikke nok. Har vogn, vippestol, bilstolpose, voksipose, Easygrow pose, leker til babygym, diverse andre babyleker, byssanlull hengevugge, sprinkelseng (må kjøpe madrass, men det venter vi med til baby skal over i sprinkelseng), rundt 30 gulpekluter, tre-fire tepper + noen sett strikkatøy.

Så det eneste vi egentlig mangler er jo da nye vaskekluter i flanell, en ekstra smokk, bleier, Inityol og evt. et ekstra sett sengetøy. Vet vi har ett i Ole Brum, men husker ikke om vi har flere. Skulle da tro det, men. Joda når jeg tenker meg om så er jeg rimelig sikker på at vi har tre sett i babydyne-størrelse. :) Klær kjøper vi når det blir salg i romjulen. :)

Ja, har vel tenkt å kjøpe brystpumpe. Jeg har en gammel fra Avent som jeg ikke var særlig fornøyd med sist. Brukte den så sjeldent, men den var jo supergod å ha når jeg fikk tett melkegang og det skjedde jo bare en gang.

Så er litt usikker egentlig?!

Tenker kanskje å se det litt an?! Eller hva syns du? Tenkte å prøve Medela sin denne gangen.

Vi har en babycall til storebror som man kan feste til flere kamera, dette trenger vi ikke enda siden hun sover på rommet vårt i starten.

Bilstolpose får jeg ikke brukt for siden baby kommer i april. Og så tror jeg vi venter med babygym, storebror brukte det ikke før han var litt større. Vugge kan vi låne om vi har lyst :) Gulpekluter skal jeg nok kjøpe litt mer av også :) Og jeg er i full gang med strikketøyet, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vel tenkt å kjøpe brystpumpe. Jeg har en gammel fra Avent som jeg ikke var særlig fornøyd med sist. Brukte den så sjeldent, men den var jo supergod å ha når jeg fikk tett melkegang og det skjedde jo bare en gang.

Så er litt usikker egentlig?!

Tenker kanskje å se det litt an?! Eller hva syns du? Tenkte å prøve Medela sin denne gangen.

Vi har en babycall til storebror som man kan feste til flere kamera, dette trenger vi ikke enda siden hun sover på rommet vårt i starten.

Bilstolpose får jeg ikke brukt for siden baby kommer i april. Og så tror jeg vi venter med babygym, storebror brukte det ikke før han var litt større. Vugge kan vi låne om vi har lyst :) Gulpekluter skal jeg nok kjøpe litt mer av også :) Og jeg er i full gang med strikketøyet, hihi!

Det er jo ikke alle som har kjempegod bruk for brystpumpe, og hvis den fra Avent funker, så har du i alle fall i backup hvis det av en eller annen grunn skulle bli akutt behov? Hva var det du ikke var fornøyd med? Jeg hadde også den gamle til Avent, men den streika på slutten av ammeperioden, så jeg har kjøpt en ny Avent nå. Var fornøyd med den gamle, og den nye er visst bedre. :) På apoteket koster den svimlende 1600 kr, men på flust.no bare 1300. Med trumfbonus på 700 så ble det ikke så gæli. :jepp: Et lite tips hvis man har tenkt å kjøpe pumpe uansett. :)

Jeg prøvde Medela på sykehuset sist. Helt greit pumpe det også, men personlig foretrekker jeg Avent. Ser det er veldig delte meninger rundt akkurat det da. :)

Så flink du er som kan strikke! Her er det svigermor og steoldemor som har strikket til O. :P Vet svigermor strikker et nytt sett til mini i magen, men jeg gleder meg også til å bruke det samme strikkatøyet på lillebror. Er noe med det å bruke det samme strikkatøyet til begge ungene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som har kjempegod bruk for brystpumpe, og hvis den fra Avent funker, så har du i alle fall i backup hvis det av en eller annen grunn skulle bli akutt behov? Hva var det du ikke var fornøyd med? Jeg hadde også den gamle til Avent, men den streika på slutten av ammeperioden, så jeg har kjøpt en ny Avent nå. Var fornøyd med den gamle, og den nye er visst bedre. :) På apoteket koster den svimlende 1600 kr, men på flust.no bare 1300. Med trumfbonus på 700 så ble det ikke så gæli. :jepp: Et lite tips hvis man har tenkt å kjøpe pumpe uansett. :)

Jeg prøvde Medela på sykehuset sist. Helt greit pumpe det også, men personlig foretrekker jeg Avent. Ser det er veldig delte meninger rundt akkurat det da. :)

Så flink du er som kan strikke! Her er det svigermor og steoldemor som har strikket til O. :P Vet svigermor strikker et nytt sett til mini i magen, men jeg gleder meg også til å bruke det samme strikkatøyet på lillebror. Er noe med det å bruke det samme strikkatøyet til begge ungene. :)

Ble så sår av den. Den passet liksom ikke til brystknoppen, den ble litt for stor slik at den trakk inn mye mer av brystet enn den skulle på en måte. Og det går ikke an å kjøpe mindre slike puter.

Fikk ikke pumpet ut så mye heller husker jeg. Han kunne drikke i en evighet selv om jeg nettopp hadde pumpet meg og ikke fikk mer ut med pumpen liksom. Det meste jeg klarte var vel 80 ml på hvert byst ellers klarte jeg bare 40 ml. Fikk ut mye mer ved å håndmelke.

Har hørt Medela sin har kopper som passer forskjellige typer bryster, tenkte kanskje det ville hjelpe.

Hmmm

Endret av Hay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så sår av den. Den passet liksom ikke til brystknoppen, den ble litt for stor slik at den trakk inn mye mer av brystet enn den skulle på en måte. Og det går ikke an å kjøpe mindre slike puter.

Fikk ikke pumpet ut så mye heller husker jeg. Han kunne drikke i en evighet selv om jeg nettopp hadde pumpet meg og ikke fikk mer ut med pumpen liksom. Det meste jeg klarte var vel 80 ml på hvert byst ellers klarte jeg bare 40 ml. Fikk ut mye mer ved å håndmelke.

Har hørt Medela sin har kopper som passer forskjellige typer bryster, tenkte kanskje det ville hjelpe.

Hmmm

Det kan jo være. :) Jeg fikk jo ganske store pupper under ammetiden, en stor E-cup, så kanskje Medela passer bedre til de med litt mindre bryster? Uten at jeg vet din størrelse da, men.. :) Ble i alle fall aldri sår av den. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være. :) Jeg fikk jo ganske store pupper under ammetiden, en stor E-cup, så kanskje Medela passer bedre til de med litt mindre bryster? Uten at jeg vet din størrelse da, men.. :) Ble i alle fall aldri sår av den. :jepp:

Hadde vel en C i sist svangerskap etter at melken hadde kommet, men nå har jeg allerede fått D uten at melken har kommet neda. Så de blir sikkert større denne gangen :)

Får vente å se etter hun er født, har jo alltids den gamle Avent som du sier om jeg skulle få akutt behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en dobbel elektrisk brystpumpe fra Ameda som jeg har fått låne av søsteren min. Aner ikke om den er god eller ikke, den er jo seks år gammel. Eventuelt får jeg låne utstyr ifbm donasjon av brystmelk dersom jeg får til det og pumpa mi ikke er noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale å ha en manuell brystpumpe også. De første gangene jeg var borte fra gutten i mer enn noen timer, var det uvurderlig å ha en brystpumpe i veska slik at jeg kunne få pumpet og lettet brystsprengen litt på et toalett et eller annet sted. Høres sikkert merkelig ut, men en dag borte fra en 4 måneders baby er nok til at det tetter seg ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Aventen jeg hadde sist kunne gå på batteri, så den kunne være trådløs. :) Vet ikke om det går an med den nye da. Ser den har en sånn slange med boks sånn som Medela har. Det hadde ikke den gamle pumpen min, den hadde hele pumpemekanismen der man skrur på flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere foretrekker elektrisk pumpe, eller? Tror nok jeg prøver med en manuell pumpe i starten. Og så kjekt å bare ta den med i vesken, som tally sier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...