Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Vi prøver litt på det samme, men hos oss går det veldig fint. Var engstelig i forkant, for jeg husker ikke hvordan det var med eldstemann, men jeg har hørt av andre at det kan ta ukesvis, men det er viktig å være bestemt og ikke gi etter. Da blir han jo mer forvirret og det blir som å starte på nytt.

Her får hun pupp stort sett rundt 22-23 når hun først har lagt seg (får også ved leggetid 18:30 tiden), men mellom midnatt og 5:30 er det ikke pupp. Da går pappan inn og jeg holder meg på vårt rom. Det har som sagt gårt helt fint og nå har jeg kunne ha to netter borte (to separate anledninger) uten at drt har vært et problem. Hos oss tror jeg veldig, som hos dere, at det er en vanesak og det er kun for kos. Blir hun tilbudt vann eller velling vil hun ikke ha, så da er hun ikke sulten.

Hold motet oppe og fortsett!!! :danser::)

Glemte helt å svare det, beklager.

Her gikk han fra å sove til 4-5 til, få pupp og sove videre en time eller to til å våkne to ganger per natt. Noen ganger er det lett å få han til å sove igjen, andre ganger er det en kamp. Heldigvis faren som gjør det, hehe.

Tror det er en kombinasjon av ting som har ført til det:

  1. Vane som er vond å vende (få melk for å sove videre)
  2. Det er hele tre tenner på gang, i tilegg til de som enda ikke er helt utvokst. Til sammen snakker vi om 8 tenner, må være plagsomt.
  3. Han er en gira type, høyt og lavt hele tiden, proppa med energi. Tror han sliter litt med å finne roen selv nå for tiden, uansett. Googlet litt og ser mange opplever dette rundt 9-10 mnd. Den dårlige nyhetene er at det kan vare en stund og den gode nyheten er at det går over til slutt.
  4. Midt i et utviklingssprang, det har alltid slått ut på søvnen hans.

Gir statusrapport igjen om noen uker. I mellomtiden - masse lykke til på din kant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme problem hos oss, altså nattavvenningen har gått fint, men tassen havner alltid i sengen vår i løpet av natten. Jeg har bare ikke orket å ta kampen på natten når han våkner.

Jeg har prøvd halvhjertet et par ganger og sittet ved siden av sengen hans i trusa og hutret (vi har vinduet åpent på soverommet om natten), med en blå, blodfattig arm hengende ned i sengen hans, men det tar aldri særlig lang tid før jeg kapitulerer og tar han med i sengen vår :ler:

Kjenner jeg er skikkelig klar for at han skal sove hele natten i sengen sin nå, men det å faktisk gjøre noe med det krever sin kvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problem hos oss, altså nattavvenningen har gått fint, men tassen havner alltid i sengen vår i løpet av natten. Jeg har bare ikke orket å ta kampen på natten når han våkner.

Jeg har prøvd halvhjertet et par ganger og sittet ved siden av sengen hans i trusa og hutret (vi har vinduet åpent på soverommet om natten), med en blå, blodfattig arm hengende ned i sengen hans, men det tar aldri særlig lang tid før jeg kapitulerer og tar han med i sengen vår :ler:

Kjenner jeg er skikkelig klar for at han skal sove hele natten i sengen sin nå, men det å faktisk gjøre noe med det krever sin kvinne..

Ja, det er virkelig ikke lett. Trodde at nattavvenning skulle gjøre det bedre, ikke verre. Når det er sagt så hadde vi en knallnatt i natt. Våknet én gang i to-tiden, våken i to minutter (i følge faren, var visst bare å legge han ned i senga si og gå ut igjen) og sov til halv syv!! :danse: Krysser fingrene for at dette er en pågående trend.

Forøvrig, etter å ha snakket med flere venninner, er det særdeles vanlig at barnet sover i sengen hos foreldrene i noen år. Altså, barnet starter natta i sin egen seng, men kommer opp til foreldrene i løpet av natta. Funker det best for dere så er det jo ingen krise? Det er som smokk - det kan avvennes på sikt :) Hvis ikke - ja, da må man bare stålsette seg, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BREAKING NEWS:

Kasper sov hele natta uten oppvåkning!!! :strix:

I tillegg tok han to skritt i går og stod flere sekunder uten støtte (i surfestil med armene ut og knekk i knærna :fnise:). Skrittene var nok ubevisst da han hadde hendene fulle og glemte å holde seg i sofaen. Men, han må jo bare gå før han er ett år, tror dere ikke? :nigo:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en lanseringsgave til ei venninne som gir ut sin andre bok i dag? Vurderer vin, men det er jo litt kjedelig og traust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, så moro når de prøver å stå alene! Det var jammen tidlig! Jeg var litt redd at Ed skulle begynne tidlig, for er redd for hjulbenhet, men er de sterke nok i bena, så er det jo null problem :)

Lanseringsgave, Hmmm.. Hva med gammeldags fjærpenn og blekk? Symbolsk og kult! Kanskje dyrt, da, det vet jeg ikke.. Vin er jo alltid snadder å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, så moro når de prøver å stå alene! Det var jammen tidlig! Jeg var litt redd at Ed skulle begynne tidlig, for er redd for hjulbenhet, men er de sterke nok i bena, så er det jo null problem :)

Lanseringsgave, Hmmm.. Hva med gammeldags fjærpenn og blekk? Symbolsk og kult! Kanskje dyrt, da, det vet jeg ikke.. Vin er jo alltid snadder å få :)

Her har alt gått i hans forrykende tempo, så satser på at siden han er såpass sterk så går det greit :)

Endte med å kjøpe vin og hun ble glad for den :) Men, godt forslag (så det ikke før det var for sent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flinke Kasper! :danse: Han går nok innen noen uker! Flink! :bolledeig:
Min har nok veldig god tid fortsatt :fnise: Åler seg rundt, men har endelig begynt å stå og klatre litt bortover.
Men reiser seg kun etter sengen og lekegrinden. Har ikke begynt å reise seg etter møbler enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kasper er en fyr med dårlig tid. I går tok han sine tre første skritt og har prøvd flere ganger i dag, men er fortsatt litt redd. Er jo skummelt å ikke skulle holde seg, men det var vel ikke mange ukene før han løper rundt her :sjokkert: . Hjelpes, tida flyyyyr.

William er en skjønnas, og det er jo litt interessant dette med utvikling. I boka "The Wonder Weeks" sier forfatteren at barn utvikler seg i ulikt tempo og det er her vi finner nøkkelen til deres personlighet. Kasper er eksempelvis en ekstremt nysgjerrig og viljesterk unge som har ført til at han har vært tidlig ute motorisk. Han er ikke flink på alt. Eksempelvis så kan han enda ikke klappe, selv om det kan se ut som han prøver.... om man legger godvilja til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Har han gått noe mer eller? :D

Han går hele tiden. Rekorden er vel 20 skritt, og han går til og med over dørstokker. Er vel ikke lenge til han løper rundt :S :)

Innom for å ønske dere en fin påske :blomst:

God påske til deg også Roseduft. Håper du nyter den nye tilværelsen som en liten familie på tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi! Så flink han er, og så moro! :strix:

Gjør dere noe spes i påska eller? :)

Ja, det er kjempegøy å se på den lille kroppen som tralter bortover med bestemte skritt. En del knall og fall, men det hører vel med i starten :)

Vi har allerede hatt en liten uke på fjellet, så resten av påska blir bypåske. Hva med deg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig! Jeg ønsker meg så iiiinnmari ei hytte jeg kan reise til!

Nå har jeg barnefri til over helgen. Skal kose meg med kjæreste og gode måltider. Sove litt ;)

Ed og jeg har vært på en tredagers-tur og besøkt familie, så det var kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig! Jeg ønsker meg så iiiinnmari ei hytte jeg kan reise til!

Nå har jeg barnefri til over helgen. Skal kose meg med kjæreste og gode måltider. Sove litt ;)

Ed og jeg har vært på en tredagers-tur og besøkt familie, så det var kos :)

Soving er så høyt på prioriteringslista når vi en sjelden gang har barnefri, hehe. (Blir nok mer og mer av slike kvelder når K bare blir litt større).

Ha en superflott påske Nuttapia!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Fant ut her om dagen at jeg virkelig har likt å oppsummere Kasper på bloggen fordi jeg glemmer så lett og nå er det helt snålt å tenke på at for 13 måneder siden ble jeg mamma. Til en lang, og smal sak, som fort ble godvenn med puppen og ikke lenger var særlig smal.

13 måneder. Kasper er blitt en liten gutt som om som halvannen måned starer i barnehage for fullt. Hallo. Jeg skal levne han til ukjente mennesker som mener de med letthet kan passe på han, og 11 andre barn samtidig, mens jeg får høy puls og stressutslett av å håndtere ett barn og én hund. Jeg har brukt 13 måneder på å bli kjent med han. De skal bruke én uke. Jeg begynner å få litt panikk. Samtidig som jeg ikke tror verken han eller jeg tar skade av det for jeg blir nok litt kjedelig i lengden. Pappaen også. Kasper har behov for impulser. For å bli sosialisert med andre barn og få utviklet sine sosiale ferdigheter. For er det en ting jeg også er temmelig usikker på så er det hvordan jeg i alle dager skal lære han alt det han trenger å lære. Vi har eksempelvis prøvd å lære han at nei betyr "du får ikke lov". Kasper mener bestemt at "nei" betyr "dette er en lek, så nå gjelder det å forte seg med hvaenn jeg gjør som de sier nei til helt til de tar meg bort" :skratte: .

I hvert fall så er han en robust unge på 12 kilo og 80-ett-eller-anna. Han er høyt og lavt, bokstavelig talt, til enhver tid. Det som er mest moro nå om dagen er nemlig klatring. Spesielt på spisebordet! Han går ikke, han løper stort sett. Vekk fra meg og til hvaenn jeg roper nei om. Og det beste han vet å spise er grus og småstein. Namnam :ler: . Og nå hermer han også og er en liten dressert ape for jeg kan be han gjøre ting på kommando som å hente ballen, finne Zelda (hunden), klappe, spille på slurva, vise hvor stor han er eller klappe. Vi utvikler stadig vekk repertoaret :biggrin: .

Vil ikke legge ut fjesbilder av Kasper her, men har du Instagram så følg meg gjerne: Pyntetull :skya: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...