Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg har forsovet fått forstoppelse, som jeg tror skyldes pillene. Virkelig smertefull også. Så det er vel den messt plagsomme bivirkningen jeg har fått så langt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh etter to dager med 2 tbl har jeg nå fått hodepine slørete syn og svie i nesevingene. smører og smører.. må si bivikningene kom sykt kjapt ja.. hvordan skal dette gå? litt mer kviser og har jeg fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsovet fått forstoppelse, som jeg tror skyldes pillene. Virkelig smertefull også. Så det er vel den messt plagsomme bivirkningen jeg har fått så langt.

På apoteket sa de til meg at kuren ikke er hard for magen. kan det være tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på kuren i litt over 1 mnd. Gikk først på 1 pille per dag i en mnd, og så for en uke siden begynte jeg på 2. Med en gang jeg gikk opp til 2 piller fikk jeg plutselig veldig mye tørrere hud, men dette stabiliserte seg faktisk ganske raskt bare jeg smørte meg en gang ekstra i løpet av dagen. Har også fått nye og værre utbrudd nå, men regner med at dette også trekker seg litt tilbake snart.

Foreløpig er jeg SUPERGLAD for at jeg begynte! :D

Så hyggelig å høre! Jeg har bare gått på dem i to uker, lite bivirkninger untatt masse flass! ( SAAATAN! Endelig kvitt fett hår så måtte jeg jo flasse) er monstertrøtt hver dag, men tror det er en kombinasjon av været og er oppbluss av allergi ( legen min sa det kunne skje på isotretionin) har også slitt med hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var antibiotika som var hard for magen og ikke isotretinon. Men er jo heavy greier så skal ikke utelukkes. Jeg har fått ganske mange rare råd på apoteket så ville ikke tatt alt de sa for "god fisk". Spør legen din heller :) du kan forsøke å spise svisker eller ta noe sånn olje for magen. Kan hjelpe litt og er uansett veldig mildt. Når jeg jobba på sykehjem så brukte pasienter med forstoppelse å redusere inntak av fiber. Drikke masse og spise sviskekompott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh etter to dager med 2 tbl har jeg nå fått hodepine slørete syn og svie i nesevingene. smører og smører.. må si bivikningene kom sykt kjapt ja.. hvordan skal dette gå? litt mer kviser og har jeg fått

Jeg har også hodepine! Sånn migrene aktig. Tar jeg paracet så reduserer det smertene bare i et par timer.

Jeg bruker neseolje ( fås kjøpt på apotek) morgen og kveld. Denne renner jo litt ut og da blir området under nesa og litt av nesevingene automatisk litt smurt. Er fett, så ikke helt etter boka, men jeg syns det er et must. Blir sykt sårt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mye hudormer. Har du? Lei av at de tyter ut. Og kan faktiske skrape de ut med en negl eller dras ut med pinsett. Drittlei. Håper de forsvinner i takt med kuren!

Åhhh... Ja! De der hudormene altså!! Det er en hel svart koloni over nesen. Som et teppe. Hater de! Har svære porer fylt av svarte ormer. Bare jeg er litt borti tyter det ut. De tømmes aldri! Hadde vært fantastik om de også forvant, eller ble redusert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden er blitt verre. Helt ruglete i kinnene og pannen. Lurer på skal alt ut? Får jeg kviser i hele ansiktet? Eller skrumper de inn? Nervøs. Er på dag11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forsøkt å lage en facebook side. kan dere se om dere kommer inn på(for de som er interessert): Vi som bruker isotretinoin eller roaccutane. Litt artig å kunne følge hverandre på en egen side på face? jeg har sperret gruppen slik at bare de som er med i den kan se på siden. så da må jeg invitere inn de som vil. noen som vil? hehe

Endret av prikkete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden er blitt verre. Helt ruglete i kinnene og pannen. Lurer på skal alt ut? Får jeg kviser i hele ansiktet? Eller skrumper de inn? Nervøs. Er på dag11

Ja, samme her! Klarte ikke å dy meg og klemte ut en ( stor fy fy). Det var driiiit mye talg som kom ut. Sånn fast lang, lang,LANG, tynn slange. Sorry, veit det er ekkelt. Og det var bare en liten hvit prikk jeg hadde. Har mange av dem! Er de ruglene dine sånne hvite "klumper"? Isåfall har jeg også det. Har hatt det mange ganger. På tetracyklin forsvant de bare på en måte. Ingen massive utbrudd.

Jeg syns det er driiit vanskelig med denne kuren. Mest fordi det er så mye sosiale greier som innebærer alkohol. Sist jeg var ute kjøpte jeg alkoholfri hvitvin og helte det over på en tom flaske med vanlig hvitvin. Var selvfølgelig noen som ville smake. Det smaker lissom som saft så er lett å skjønne hva det er. Var kjipt. Heldigvis sa vedkommende ikke noe særlig mer. Jeg har fått meg ny jobb og har blitt invitert på lønningspils med et par stykker neste helg. Det blir så pes om jeg ikke drikker. Så er det typisk at veten har laget en punsj eller no som oser av vodka. Er ikke det at jeg har et utsvevende partyliv, men noen ganger liker jeg å ta meg et par øl. Så klør jeg i huet og har klissete hår etter jeg forsøkte olivenolje i håret... Kjerringråd mot flass. Anbefales ikke. Klør forsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her! Klarte ikke å dy meg og klemte ut en ( stor fy fy). Det var driiiit mye talg som kom ut. Sånn fast lang, lang,LANG, tynn slange. Sorry, veit det er ekkelt. Og det var bare en liten hvit prikk jeg hadde. Har mange av dem! Er de ruglene dine sånne hvite "klumper"? Isåfall har jeg også det. Har hatt det mange ganger. På tetracyklin forsvant de bare på en måte. Ingen massive utbrudd.

Jeg syns det er driiit vanskelig med denne kuren. Mest fordi det er så mye sosiale greier som innebærer alkohol. Sist jeg var ute kjøpte jeg alkoholfri hvitvin og helte det over på en tom flaske med vanlig hvitvin. Var selvfølgelig noen som ville smake. Det smaker lissom som saft så er lett å skjønne hva det er. Var kjipt. Heldigvis sa vedkommende ikke noe særlig mer. Jeg har fått meg ny jobb og har blitt invitert på lønningspils med et par stykker neste helg. Det blir så pes om jeg ikke drikker. Så er det typisk at veten har laget en punsj eller no som oser av vodka. Er ikke det at jeg har et utsvevende partyliv, men noen ganger liker jeg å ta meg et par øl. Så klør jeg i huet og har klissete hår etter jeg forsøkte olivenolje i håret... Kjerringråd mot flass. Anbefales ikke. Klør forsatt

jeg er og en klemmer, er umulig å ikke klemme ut de som er gule eller hvite. får jeg en sånn klarer jeg ikke tenke på annet helt til de er klemt ut :( ang flass så har det kommet her og nå, bestilt flass shampoo, aner ikke om det hjelper men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forsøkt å lage en facebook side. kan dere se om dere kommer inn på(for de som er interessert): Vi som bruker isotretinoin eller roaccutane. Litt artig å kunne følge hverandre på en egen side på face? jeg har sperret gruppen slik at bare de som er med i den kan se på siden. så da må jeg invitere inn de som vil. noen som vil? hehe

Jaaa! Det har jeg kjempe lyst til!!! Men kan den hete noe annet? Jeg er litt dust på fb, men vil helst ikke at andre kan se at jeg er medlem i en akne gruppe :P selv om den er lukket kan vel folk se at jeg er medlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre! Jeg har bare gått på dem i to uker, lite bivirkninger untatt masse flass! ( SAAATAN! Endelig kvitt fett hår så måtte jeg jo flasse) er monstertrøtt hver dag, men tror det er en kombinasjon av været og er oppbluss av allergi ( legen min sa det kunne skje på isotretionin) har også slitt med hodepine.

Aco sin sjampo for tørr hodebunn på apoteket er veldig bra for dette! Hodebunnen min ble normal etter 1-2 vask. (ikkje kjøp flassjampo som head & shoulders, flass og tørr hodebunn er to forskjellige ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aco sin sjampo for tørr hodebunn på apoteket er veldig bra for dette! Hodebunnen min ble normal etter 1-2 vask. (ikkje kjøp flassjampo som head & shoulders, flass og tørr hodebunn er to forskjellige ting)

Er det sant? Nå ble jeg glad 😊😊😊 skal kjøpe det umiddelbart! Bruker nå sebaMed for flass. Skal bytte den ut asp. Tusen takk! ❤️ Har mørkt tykt hår så er veeeeldig tydelig. Og det tykke håret gjør at jeg lett blir klam i huet -som vist nok gjør at jeg flasser lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok kom med forslag :)

Kan vel bare hete noe så enkelt som hudpleie, hudpleie tips, for oss som bruker en formue på apoteket (😊) eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen andre her som drømmer mye? Kan bare være tilfeldig, men jeg har så mage livlige drømmer. I natt drømte jeg om hodelus hele natta ( klør så jææ**ig i huet, flasser ) en annen natt drømte jeg en stressa drøm om jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøvene. Må man faste hver gang? Glemte å spørre på legekontoret. Har den time neste gang.

Det har jeg egentlig bare gått utifra, at man skal faste lissom. Er jo mulig å ringe og spørre? Hvordan går det med deg forresten? Jeg har fått en ny, kjip bivirkning, er trøtt og irritabel. Føler meg som en hormonell fjortiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...