Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Uke: 32+6

Kjønn: Gutt

Utålmodig?: Njaaa, avogtil

Hodet ned: Jepp, han er visstnok godt planta nedi bekkenet! Jordmor mente også at han var så godt som festet.

Aktivitet i magen: Masse sparking og gnuing fra lillegutt :hjerte:

Navn: Han skal hete noe fint noe på M! (tror svigersøster snoker på forumet og vet hvem jeg er , så får være hemmelig inntil videre ;) )

Vektøkning: 3 kg blank!

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Har hatt en del kjempevonde kynnere, men det ga seg litt da jeg ble 100% sykemeldt.

Humør: Ganske sliten for tiden, men jeg vil så gjerne rydde og vaske og ordne til jul. Og når jeg ikke klarer det blir jeg litt furten.

Barnerom: Ja, vi har det. Men det er foreløpig gjesterom/oppbevaringsrom. Skal pusse det opp i løpet av sommeren 2015.

Utstyr: Mangler bilstol og ting til stellingen slik som stellematte og badebalje.


Strekkmerker: Har funnet to nye! Hadde en del fra før :)

Melk i brystene? Tror ikke det.

Tanker om fødsel: Grugleder meg.

Plager: Har vondt i bekkenet, ryggen, hoftene og skuldrene. Har ellers vært litt kvalm de siste dagene.

Oppegående: Enn så lenge! :ler:

Sulten: Har lyst på alt og ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fanteria: stor :klem: til deg!

Ul i dag viste baby i seteleie og 13% over gjennomsnittet. Ul for en uke siden viste baby i hodeleie og 6% over gjennomsnittet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er helt rett å skrive "så spennende" Tusle :P men det var da veldig til forskjell på en ukes tid :O trodde de at babyen ville snu seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanteria: hehe, litt spenning er det jo rundt det. Men legen var veldig rolig og mente det var god sjanse for at baby finner riktig kjøreretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanteria: hehe, litt spenning er det jo rundt det. Men legen var veldig rolig og mente det var god sjanse for at baby finner riktig kjøreretning :)

Det er betryggende :) har skjønt det sånn at de små vokser veldig mye nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned til termin i dag :danse::sjokkert::bolledeig:

Og i morgen er det kontroll hos legen, så da får vi sett lillegull igjen :)

Ikke lenge igjen, nå :)

Og nå har min egen mamma meldt avbud til julaften. Wow... Bare wow... Måtte bare skrive det et sted.

What? :hakeslepp: Har hun gitt noen grunn? :klem:

Fanteria: stor :klem: til deg!

Ul i dag viste baby i seteleie og 13% over gjennomsnittet. Ul for en uke siden viste baby i hodeleie og 6% over gjennomsnittet :ler:

Hehe, store forandringer på gang, kan man si? :P

Får håpe baby snur seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? :hakeslepp: Har hun gitt noen grunn? :klem:

Det er pga en annen i familien kommer. Jeg vet ikke alt hva som skjedde mellom de, men har skjønt at mye vondt ble sagt en gang i tiden. Hun skal ha for at hun valgte å være ærlig og ikke skyldte på omgangssyken. Men syns fortsatt det er kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke: 32

Kjønn: Det så ut som ei jente på OUL, men tør ikke stole heeelt på det, selv om vi snakker til og om "henne" :)

Utålmodig?: Bare litt, men det er mest fordi jeg begynner å bli sliten..

Hodet ned: Det kan virke sånn

Aktivitet i magen: Mye aktivitet, spesielt på kveldstid, ca kl 22. :)

Navn: Vi har ei liste med navn vi synes er fine, som vi skal ta fram etter fødselen. Tror det blir litt lettere når vi har fått hilst på gullet vårt.

Vektøkning: 10kg, men var nesten ikke vektøkning frem til for en mnd siden, så blir spennende å se de siste ukene nå..

Vann i kroppen: Nesten ingenting

Kynnere: Ganske mye til tider.

Humør: Blir lettere irritert, som følge av at jeg blir fortere sliten. Blir veldig sint når jeg er sliten :P

Barnerom: Vi flytter inn i nytt hus 2-3 mnd etter fødselen, så det blir ikke før da.

Utstyr: Har kjøpt barnevogn og midlertidig seng, samt fått et brukt stellebord. Sparer så mange som mulig av de "store" innkjøpene til vi kommer oss inn i ny-huset.

Strekkmerker: Tror de fleste var der fra før ;)

Melk i brystene?: Nei

Tanker om fødsel: Tror det kommer til å gå greit, jeg innbiller meg at jeg har over snittet høy smerteterskel, og er "vant med" ganske kraftige menssmerter. Men har uansett tenkt å få epidural, så tror det tar ganske mye bekymring bort bare der :)

Plager: Konstant halsbrann av en annen verden. Blir fort sliten i ryggen. Plutselig galopperende puls.

Oppegående: Så godt som, men blir fort sliten, så tar ofte pauser

Sulten: Ikke så mye sulten som godtesjuk :( Prøver å skjerpe meg og heller spise et knekkebrød, men det frister mer med sjokolade..

Endret av februarfrøken85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg siste dag på jobb! Permisjonen starter 26., men på grunn av svangerskapspenger og helligdager var siste dagen igår :) Og det er helt greit kjenner jeg. Ganske sliten etter uker med sykdom på minstemann, og som enda ikke er over. Han har mest sannsynlig kyssesyken, og i tillegg hadde han crp på 40 i går, så nå blir det penicillinkur. Håper han blir bedre, hvis ikke blir det henvisning til barneavdelingen...

Endret av lykkeliggift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det sikkert godt å kunne fokusere litt på han og ikke bruke energi på jobb. Krysser fingrene på at de finner ut av det :)

Satt å talte på det i stad. Jeg har 9 halve arbeidsdager igjen før jeg går ut i perm :O 2 uker ferie før 3 uker med jobb. Det går fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har hatt en så behagelig lørdagskveld :) pizza levert på døra, julekonsert på tven, godt plassert under pleddet i sofaen med julebrus og noe godt :) mannen ligger attføttes og koser seg med en velfortjent øl :) Plutten romsterer godt i magen og vi gledes begge over all bevegelsen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dere klare til jul da jenter? Ingen som har født enda heller?

Jeg må le litt av mannen her. Vannet gikk en times tid etter sex i uke 36+3 sist svangerskap, så legen min mente jeg burde la sex være de siste 6 ukene nå...Skal si han furter, stakkars... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, la han furte ;)

Ja nå er jeg endelig klar for jul, men håper ikke jeg skal være høygravid i julestria en gang til, det har vært veldig slitsomt. Nå skal vel ikke jeg klage siden jeg ikke har barn fra før som krever sitt, men allikevel ;)

Vi blir 15 til bords i morgen, men tror nok jeg og sambo tar kvelden tidlig, er glad jeg er invitert bort og ikke er vertinne i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig sette. Jula kommer like overraskende på meg hvert år. Heldigvis er der ikke vi som inviterer så slipper å slite over stekeovnen i år.

God jul alle sammen!

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...