Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjemmes over at han er kjørelærer? Aldri sett på det som negativ i det hele tatt. Hadde ikke hatt noe problem med å si at min hadde vært kjørelærer.

Er selv sammen med en skipskaptein som tjener godt, men til gjengjeld er han like mye hjemme som han er vekke. 4 uker vekke og 4 uker hjemme. Hadde jeg kunne valgt, så hadde jeg heller ville at han skulle være hjemme hele året istedet. Og hadde vært like mye stolt av han om han hadde vært en kjørelærer.

Du må ha problemer med deg selv hvis du skjemmes over jobben hans.



Anonymous poster hash: 474d2...e70
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Det du beskriver her er vel et klassisk eksempel på klassemisunnelse. Kjørelærermannen din hadde du antakeligvis ikke klaget over hvis han tok deg med på kunstgallerier og opera? ;)

Poenget er at det er fullt mulig å ha høy klasse uten å ha mye penger. Dessverre følger ofte lavstatusyrker mennesker som også har lav kapital på andre områder, som kultur og det sosiale. Det finnes rike menn som bruker alle pengene på amerikanske biler. Det er ikke pengene du savner tror jeg, men overklassetendensene du misunner.

Endret av Arcturus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du misunnelig på miljøsvin som flyr rundt kloden flere ganger hvert år? Det er bare utrolig kvalmt!

Anonymous poster hash: 69a95...7e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skjemmes over nære andre, så er det ofte seg selv en er flau over. Jeg kan med 90% sikkerhet si at du heller ikke føler at du han oppnådd det du kunne.

Men det jeg stusser mest over er hva som skjer med folk. Hvor er den personen som beundrer at partneren tjener sine penger i en ærlig jobb hvor vedkommende bruker mange timer?

Hvor har det blitt av disse?

Hvem som helst kan grave grøfter, men ikke alle kan gjøre intellektuelt krevende arbeid som økonomi og teknologi. Det er forskjellen. Dermed føler TS at mannen hennes er middelmådig, mens de andre er flere hakk høyere. Det er jo synd at hun føler det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk heller på de gode kvalitetene han har som gjør at han utfører en bra jobb.

Er da personligheten som teller. Kjørelærere er viktige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan grave grøfter, men ikke alle kan gjøre intellektuelt krevende arbeid som økonomi og teknologi. Det er forskjellen. Dermed føler TS at mannen hennes er middelmådig, mens de andre er flere hakk høyere. Det er jo synd at hun føler det sånn...

Det er nå ikke alle som greier skru i en skrue, eller grave en grøft. Fordi de har sittet ved en pult hele livet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var faktisk forelsket i trafikklæreren min. Jeg flørtet ikke med han , men hadde ALDRI skammet meg over å ha han som mann

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingentingjøren har mer behov for trafikklæreren, elektrikeren, rørleggeren osv sine tjenester i løpet av livet, enn omvendt ;)

Anonymous poster hash: 46d96...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Trafikkklærer tjener dårlig? Jeg har en bestekamerat som er kjørelærer og han ligger godt over 700k i året og sier det er mange som gjør dette. Så jeg vil ikke si at en kjørelærer tjener lite.

Anonymous poster hash: 5d923...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skjemmes over nære andre, så er det ofte seg selv en er flau over. Jeg kan med 90% sikkerhet si at du heller ikke føler at du han oppnådd det du kunne.

Men det jeg stusser mest over er hva som skjer med folk. Hvor er den personen som beundrer at partneren tjener sine penger i en ærlig jobb hvor vedkommende bruker mange timer?

Hvor har det blitt av disse?

http://3.bp.blogspot.com/_lqvqjgzxlo4/TPslJRMQ_9I/AAAAAAAAACo/hAR63j0S1GI/s1600/100_2196%2Bhonest%2Bwork.JPG

Og hvorfor vil man på liv og død ha disse?

http://www.theaustin.com/sites/default/files/banner/GuysAtTable1.jpg

Er ikke en mann en person som tjener sitt daglige brød ved å jobbe hardt? Slik som disse:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/21/article-2206050-0059AA091000044C-332_964x756.jpg

Tror du disse mennenesynes det var stas å jobbe med å reise høyhus i NYC, der du kunne dø hver dag for lite lønn, slite i stålverkene i Pittsburgh eller slite i gruvene i Shefffield og få livet ødelagt?

Anonymous poster hash: 5d923...7ed

Endret av Frk.K
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver her er vel et klassisk eksempel på klassemisunnelse. Kjørelærermannen din hadde du antakeligvis ikke klaget over hvis han tok deg med på kunstgallerier og opera? ;)

Poenget er at det er fullt mulig å ha høy klasse uten å ha mye penger. Dessverre følger ofte lavstatusyrker mennesker som også har lav kapital på andre områder, som kultur og det sosiale. Det finnes rike menn som bruker alle pengene på amerikanske biler. Det er ikke pengene du savner tror jeg, men overklassetendensene du misunner.

Hvordan er det å kjøpe dyre reiser, oppmerksomheter og smykker overklassetendenser?

Anonymous poster hash: 5d923...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trodd du skulle si han var 40 år og gikk rundt og solgte støvsugere på dørene til folk eller noe sånt. Hadde virkelig ikke hatt problemer med å være stolt av å ha en trafikklærer som mann. Skjerp deg!



Anonymous poster hash: d5668...be0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelærere tjener da mer enn godt nok. At han ikke spanderer taler heller for at han er en gjerrigknark :)



Anonymous poster hash: 50d8e...79f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Jeg tenker at det er veldig overfladisk når man skammer seg over jobben til den man er sammen med fordi den ikke er fin nok og fordi man ikke kan skryte over den til venninnene sine.

Er det ikke han du er sammen med? Hvorfor er det han gjør viktigere enn hvem han er?

Selv ble jeg sammen med en som jobbet på fabrikk, og kunne ikke brydd meg mindre. Han sluttet i den jobben fordi han ikke trives, men aldri i livet om jeg hadde krevd at han skulle det. Det viktigste er at han trives med det han gjør.

Nå er jeg forferdelig lite opptatt av status og penger, og tenker at det ikke bare er opp til mannen å sørge for at vi kommer oss på en fin ferie om vi skulle ønske det, og heller ikke opp til han å kjøpe ting til meg.

Har aldri forstått meg på slike holdninger og krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg? Anonymous poster hash: f0a61...edd

Jeg synes det er rart at så mange kvinner fortsatt ønsker seg menn som kan gi dem lommepenger og status, at det er stas å si "jeg var på shopping i helga, snille mannen sendte med sitt kort", eller fortelle om menn som spanderer vesker, jakker og andre ting de måtte ønske seg.

Jeg reagerer når kvinner smilende forteller at de kan være hjemme siden mannen er lege/jobber i Nordsjøen/er advokat osv.

Alle må jo selvsagt selv få velge egne liv, men for meg er det viktig å klare meg selv, tjene egne penger og jeg er fullstendig uinteressert i statusen en ev. mann kunne gitt meg.

Kjørelærer er et ærlig, respektfullt yrke, det er absolutt ingenting i veien med det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver her er vel et klassisk eksempel på klassemisunnelse. Kjørelærermannen din hadde du antakeligvis ikke klaget over hvis han tok deg med på kunstgallerier og opera? ;)

Poenget er at det er fullt mulig å ha høy klasse uten å ha mye penger. Dessverre følger ofte lavstatusyrker mennesker som også har lav kapital på andre områder, som kultur og det sosiale. Det finnes rike menn som bruker alle pengene på amerikanske biler. Det er ikke pengene du savner tror jeg, men overklassetendensene du misunner.

Sannsynligheten for at kjøreskolereren har høy kulturell kapital er liten.

Hun savner nok pengene også og selv har hun sannsynligvis ikke høy kulturell kapital.

Anonymous poster hash: 83086...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde kjørelærer var et bra yrke jeg da, og de jeg kjenner tjener da bra.

Selv har jeg vært sammen med en butikkansatt og en nattevakt på bensinstasjon. Har da aldri vært flau over hva de jobber med. De har vært flotte menn, er ikke jobben som definerer hvem de er.

Og hva jobber du med? Og dine venninner?

Selv jobber jeg i bolig for psykisk utviklingshemmede. Har høyere utdannelse, men blir jo ikke rik i dette yrket, men jeg stortrives. Men sikkert noen som ser ned på det yrket og.



Anonymous poster hash: 04fb0...687
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ikke alle som greier skru i en skrue, eller grave en grøft. Fordi de har sittet ved en pult hele livet.

Det er nok veldig få som ikke greier. Poenget er uansett at de kunne lett ha gjort det hvis de valgte den type arbeid fra børjan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

http://www.dagbladet.no/2014/10/08/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Hypergami er reelt TS og det er merkes.

Og vi menn er klar over hvordan du tenker. Veit at mange menn også sammenligner seg med andre menn og måler seg opp imot dem.

Har faktisk venner som i et bor i et Mercedes ML, BMW X5, Range Rover nabolag som strekker seg over evne for å ikke stikke seg ut i negativ retning. Og når foreldregruppa samles og det blir snakk om hyttene på Geilo så blir de sosiale forskjellene tydelige mellom advokaten og sagbruksarbeideren.

Folk har gått konkurs for å opprettholde fasaden.

Tror du skal trekke pusten dypt et par ganger og ta livet av det grønne monsteret kalt misunnelse. Alle har sine problemer og "whereever you go, there you are".

Jeg tjener "best" i vår omgangskrets. Og det kan nok stemme at kona har litt feitere bil. Dyrer designervesker ferien er litt lenger unna og litt lenger enn de nærmeste naboene. Men vi flasher ALDRI eller snakker penger eller velger venner utifra bankkonto.

Og har hørt, via andre, at de som et par stykker "føler" litt på at de ikke tjener det samme..

Skulle ønske det ikke var sånn. Når vi var yngre og kjørte møkkabiler, reiste de samme festene og drakk den samme dårlige spriten. Så var vi likere enn idag. De gutta og jentene som falt ut tidlig og er trygda idag har kutta kontakten med oss, ikke omvendt. Og det er trist.

Anonymous poster hash: 60b68...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det er en trollebruker og at dette er en trolletråd.

Anonymous poster hash: bacf2...126

Det tror jeg nok at det er.

Spennende og viktige prosjekter er ofte konsernspesifikk informasjon, og ikke noe man legger ivei om til andre.

I offentlige bedrifter har man taushetsplikt i endel tilfeller.

Så dette er nok bare fjas.

Anonymous poster hash: 738ae...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...