Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Æææh, jeg tok en råsjanse og søkte på drømmejobben - og jeg har blitt bedt på intervju etter påske! Det er en jobb som fotograf(!), noe jeg har ønsket å drive med i mange, mange år. Så utrolig gøy og nervepirrende!



Anonymous poster hash: 3005c...132
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får jobben :)

Jeg fikk den :D

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en potensiell arbeidsgiver spør om når det passer best å komme på intervju, og det passer bokstavelig talt alle dager de neste ukene... Er det da teit å svare at det passer når som helst? Jeg føler liksom at jeg bør svare en spesifikk dag eller dato...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hvis en potensiell arbeidsgiver spør om når det passer best å komme på intervju, og det passer bokstavelig talt alle dager de neste ukene... Er det da teit å svare at det passer når som helst? Jeg føler liksom at jeg bør svare en spesifikk dag eller dato...

Hvis jeg fikk velge tidspunkt på intervju selv, ville jeg valgt en dato langt nok frem til å kunne forberede meg, men ikke så lenge til at jeg fikk grue meg for lenge. Ville også valgt et klokkeslett på en tid jeg er mest opplagt :)

Kanskje du kan gi et par-tre alternativer det passer best, sånn at du ikke virker alt for kostbar men heller ikke for tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en potensiell arbeidsgiver spør om når det passer best å komme på intervju, og det passer bokstavelig talt alle dager de neste ukene... Er det da teit å svare at det passer når som helst? Jeg føler liksom at jeg bør svare en spesifikk dag eller dato...

haha! jeg svarer som regel når som helst, føler meg som verdens største taper.

Anonymous poster hash: 44259...890

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir spurt når det passer for meg å komme til intervju, og jeg kan komme når som helst, da forsøker jeg å sørge for at jeg er en av de første de intervjuer. Jeg pleier å svare at jeg helst kommer så tidlig som mulig. Har erfart fra noen ansettelsesprosesser tidligere, at det ikke er noen fordel å være blant de siste de intervjuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg blir spurt når det passer for meg å komme til intervju, og jeg kan komme når som helst, da forsøker jeg å sørge for at jeg er en av de første de intervjuer. Jeg pleier å svare at jeg helst kommer så tidlig som mulig. Har erfart fra noen ansettelsesprosesser tidligere, at det ikke er noen fordel å være blant de siste de intervjuer.

Ja, var dette jeg endte opp med. Virket som jeg var litt mer tilgjengelig enn henne, så hun skulle undersøke når det passet, men jeg sa i fra at jeg gjerne ville ta det så tidlig som mulig.

Er så spent! Etter fire måneder som arbeidsledig og uten noe respons er det en liten selvtillitboost bare å bli bedt på intervju :)

haha! jeg svarer som regel når som helst, føler meg som verdens største taper.

Anonymous poster hash: 44259...890

Kjenner meg litt igjen, ja :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener. Jeg var og fortsatt er arbeidsledig i ca. 4 måneder, så plutselig begynte intervjuene å rase inn. Har nettopp gjort meg ferdig med 4 intervjuer i løpet av litt over to uker.

Jeg opplevde i fjor høst at jeg stilte opp til et intervju og bare kunne merke at de allerede hadde sett seg ut en kandidat blant dem de hadde snakket med før meg. Derfor vil jeg helst være en av de første de møter, ikke nødvendigvis fordi det øker sannsynligheten for at jeg blir tilbudt jobben, men først og fremst for min egen skyld. Det er ikke noe gøy å stille opp til et intervju der det er opplagt at de ikke er interesserte i deg likevel. Og da ender du dessuten opp med å gjøre et mye dårligere inntrykk på dem.

Jeg oppfatter at det er mer sannsynlig at en slik situasjon vil oppstå dersom jeg er en av de siste de snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på intervju i drømmejobben. Alt gikk veldig bra, men jeg får ikke svar før etter påske.

Det er så nervepirrende. Tenker på det hele dagen og drømmer jobb om natten.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av å sende søknader... Får jo aldri svar!!



Anonymous poster hash: a039c...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av å sende søknader... Får jo aldri svar!!

Anonymous poster hash: a039c...582

Hva slags jobber søker du? Føler meg deg, sender ørten søknader selv.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags jobber søker du? Føler meg deg, sender ørten søknader selv.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Hehe jeg er utdannet lærer. Det trengs lærere sier folk, men det er tydeligvis bare jug.

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg er utdannet lærer. Det trengs lærere sier folk, men det er tydeligvis bare jug.

Anonymous poster hash: a039c...582

Om det er noen trøst har jeg flere venner som sliter med det samme... De sier man trenger lærere, men de spesifiserer ikke hvilke fag som trengs, at master kan gjøre det vanskeligere osv. Kjenner noen som ble ferdigutdannet i 2008 (B i snitt) med master i kunst og håndverk. Fremdeles kun vikariater...

Anonymous poster hash: 4361b...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst har jeg flere venner som sliter med det samme... De sier man trenger lærere, men de spesifiserer ikke hvilke fag som trengs, at master kan gjøre det vanskeligere osv. Kjenner noen som ble ferdigutdannet i 2008 (B i snitt) med master i kunst og håndverk. Fremdeles kun vikariater...

Anonymous poster hash: 4361b...eaa

Ja jeg kjenner også noen som sliter med det samme. Jeg vurderer å ta flere fag så jeg blir mer ettertraktet. Mastergrad som lærer er ikke noe vits. Det blir vel innført som obligatorisk i lærerutdanningen om noen år, men innen den tid har lærere absolutt ingenting å vinne på å ha master. (Med mindre de ønsker å jobbe i høyere utdanning da)

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen får jeg svar på om jeg får "drømmejobben" eller ikke.

Kommer til å bli så lei meg om jeg får negativt svar. Rett og slett deppa.

Jeg gruer meg sånn at jeg kjenner det i magen.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt innkalt på jobbintervju, og intervjuet er allerede neste uke. Det er første gangen jeg er på intervju på en jobb hvor jeg ikke har brukt nettverket mitt, så jeg synes det er litt ekkelt siden jeg da ikke har noe kjennskap til firmaet o.l. fra før. Ikke har jeg spesielt med tid til å sette meg inn i noe om firmaet heller, siden neste uke er helt vanvittig hektisk ift. skole. Jeg har min første eksamen snart, og vi henger etter i to prosjekter, samt at jeg har et tredje ekstra fag. Altså gjør jeg skole fra jeg står opp til jeg legger meg. Måtte avlyse et gruppemøte for å kunne dra på intervjuet i det hele tatt.

Jeg er kjempestressa. Hva er vanlige spørsmål å få? Når jeg har brukt nettverket mitt har det aldri vært et ordentlig intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, jeg tok en råsjanse og søkte på drømmejobben - og jeg har blitt bedt på intervju etter påske! Det er en jobb som fotograf(!), noe jeg har ønsket å drive med i mange, mange år. Så utrolig gøy og nervepirrende!

Anonymous poster hash: 3005c...132

Jeg fikk jobben, sort of :) Det er en freelance-jobb sammen med to andre fotografer, så hvor mye jeg får jobbe er veldig avhengig av hvor mange kunder studioet får, jeg er ikke garantert noe som helst. Det er helt i oppstartsfasen, så det blir spennende å se hvordan det utvikler seg.

Anonymous poster hash: 3005c...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju :D Bare et årsvikariat da, men det er en start!



Anonymous poster hash: a039c...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...