Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi at i Gaza blir han ikke torturert og halshugget av de han kommer for å hjelpe.

At Bashar Al Assad er den onde i Syria er noe vestlig media får folk til å tro, han har desidert mest støtte der. Opprørerne flest dreper alle som ikke underkaster seg islam.

Anonymous poster hash: 73a50...442

Assad er ikke ond, han er bare en helt normal diktator.

Opprørerne er heller ikke onde, de er bare helt normale opprørere. De er dritt lei diktaturet hans og vil ha frihet.

Men så har du ISIL og det helvetes slenget der. Måtte de dø skrikende mens de drukner i sitt eget blod, hver eneste en av dem. De har gjort borgerkrigen, som var mer enn ille nok i seg selv, til et jævla mareritt for alle de involverte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå bra man har Israel i det såkalte 'palestina'. Hvis ikke hadde vel situasjonen der vært like ille som i feks Syria.

Anonymous poster hash: ee394...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå bra man har Israel i det såkalte 'palestina'. Hvis ikke hadde vel situasjonen der vært like ille som i feks Syria.

Anonymous poster hash: ee394...49d

Eller som i Jordan, Egypt eller Iran.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som i Jordan, Egypt eller Iran.

Folk på Gaza og Vestbredden har høyere levestandard enn hva de har i landene du nevner. Høyere forventet levealder, lavere grad av analfabetisme.

Ja, uten Israel eller jøder i området er det liten grunn til å tro annet enn at forholdene i 'Palestina' for palestinerne ville vært noe annet enn verre enn de er.

Anonymous poster hash: ee394...49d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle for konflikten hva Mads Gilbert mener om noe som helst.... Tror dere lederene i Hamas eller lederene i Israel følger hans råd ?

Det må vi sannelig da ikke håpe, da går det da virkelig til helgoland!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Gilbert har vært på Gaza mange ganger. Gaza er, eller var iallfall, vennskapsby med Tromsø, hvor Mads Gilbert kommer fra. Han har vel en tilknytning der, da. Gilbert er ikke der for å drive politikk, han er der for å redde liv. Det er det han gjør. Og han er veldig god til det. En av landets beste traumekirurger. Om ikke DEN beste.

Man skal være apologet in extremis, islamist eller mer blåst enn en fjelltopp i en orkan for å mene at Gilbert ikke er på Gaza for å drive politikk.

Selvsagt ikke lokalt, hverken i Israel eller på Gaza, men da så sannelig i Norge.

Og, dessverre ser det ut til å funke - meget tydelig bl.a her på KG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke i Syria, fordi han er på Gaza. Man kan bære være en plass om gangen.

God mann42, økseskaft!!

Hvor er det mest bruk for en kirurg?

I en krig hvor det dør tusener, ja titusener - til og med hundretusener (tall opp til 175000 har blitt rapportert, med opp til 11000 av disse barn), med sikkert 10 sårede for hver drept, men hvor Israel-bashing blir vanskelig, bl.a fordi norske medier ikke har fokus på denne forferdelige konflikten?

Hvor er det mest bruk for en propagandør?

I en krig hvor det - så langt, denne gangen - er under 200 døde med tilhørende sårede, men hvor man har klippekort til alle norske medier, og hvor man kan spre sitt jødehat?

Så, dersom Gilbert er den største humanist siden Ghandhi og Mor Theresa, så er det da ingen tvil om hvor han burde oppholde seg.

Litt "moro" for resten, at når jeg googlet "Syria deaths wounded total" så var 'svar' nummer to og tre ikke om Syria, men om konflikten mellom Israel og araberne??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Gilbert sier om seg selv at han er snill og selvoppofrende, men det er ikke en dårlig betegnelse for en mann som reiser til et krigsområde for å jobbe ræva av seg med å berge ofrene for den israelske bombingen og bakkeintervensjonen som kanskje kommer. Han kommer til å gjøre det gratis, og med livet som innsats, under vanskelige forhold og med minimalt med utstyr og medisiner. Han tar sin legeed på alvor.

Det betyr da fint lite hva han mener om seg selv.

Absolutt honør til Gilbert som kirurg og helsearbeider, ikke mange hadde gjort det han gjør.

Men, det er da absolutt betimelig å diskutere om annet enn altruisme og nestekjærlighet er det som driver han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som i Jordan, Egypt eller Iran.

Ja, det er jo mønster-stater på alle måter :blomst::blomst::blomst:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke i Syria, fordi han er på Gaza. Man kan bære være en plass om gangen.

No shit! Poenget er: krigen i Syria har rast i flere år. Har ikke sett ham der.

Anonymous poster hash: 61741...ed4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med folk som faktisk brenner for noe, og gjør en forskjell for noen, som lider meget under Israels blokade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shit! Poenget er: krigen i Syria har rast i flere år. Har ikke sett ham der.

Anonymous poster hash: 61741...ed4

Nei, poenget er: Gilbert er ikke i Syria, fordi han er på Gaza, og man kan bare være ett sted.

Og med mindre du selv har jevnlige turer til Syria som lege eller sykepleier, så syns jeg ærlig talt at du kan klappe igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med folk som faktisk brenner for noe, og gjør en forskjell for noen, som lider meget under Israels blokade

Hvilken blokade? Ifølge Hamas leder finnes det ingen blokade av Gaza.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, poenget er: Gilbert er ikke i Syria, fordi han er på Gaza, og man kan bare være ett sted.

Og med mindre du selv har jevnlige turer til Syria som lege eller sykepleier, så syns jeg ærlig talt at du kan klappe igjen.

Som noen har poengtert, så har han heller ikke hatt noen ture til Syria, selv om den konflikten er mye, mye, mye større - med mange flere ofre - i de to år som har gået, forut for denne siste entifada på Gaza.

Jeg har stor respekt for Gilbert's innsats på Gaza, men man kan vel få lov til å lure??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen har poengtert, så har han heller ikke hatt noen ture til Syria, selv om den konflikten er mye, mye, mye større - med mange flere ofre - i de to år som har gået, forut for denne siste entifada på Gaza.

Jeg har stor respekt for Gilbert's innsats på Gaza, men man kan vel få lov til å lure??

Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt gir ham anerkjennelse for sin "altruistiske" "innsats"? Den er kun politisk motivert. Han er en politisk ekstremist.

Gilbert har tidligere gått hardt ut mot "Leger uten grenser" for å gi medisinsk hjelp uten å ta stilling i konfliktene.

Det forteller vel egentlig alt man trenger å vite om denne mannen!

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt gir ham anerkjennelse for sin "altruistiske" "innsats"? Den er kun politisk motivert. Han er en politisk ekstremist.

Gilbert har tidligere gått hardt ut mot "Leger uten grenser" for å gi medisinsk hjelp uten å ta stilling i konfliktene.

Det forteller vel egentlig alt man trenger å vite om denne mannen!

Anonymous poster hash: f267b...a49

Jeg er for så vidt ganske enig med deg, men jeg har ikke sett deg på lasarettet på Gaza.

Og, det skal være krystall-klart: Jeg har heller ikke vært der, med blod og gørr opp over begge ører og konstant risiko for å bli skadet.

Man kan godt berømme en innsats, som krever cojones av anseelig størrelse, selv om de bakenforliggende motivene ikke er så altruistiske som det kunne se ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt gir ham anerkjennelse for sin "altruistiske" "innsats"? Den er kun politisk motivert. Han er en politisk ekstremist.

Gilbert har tidligere gått hardt ut mot "Leger uten grenser" for å gi medisinsk hjelp uten å ta stilling i konfliktene.

Det forteller vel egentlig alt man trenger å vite om denne mannen!

Anonymous poster hash: f267b...a49

Det er ganske drøyt av deg å si at hans innsats er utelukkende politisk motivert.

Den er politisk motivert OGSÅ, og det er ingen hemmelighet at Mads Gilbert er tidligere medlem av AKP(ml), og ei heller at han er sterkt politisk engasjert og aktiv på venstresida i dag også.

Men det er det mange som er, og du finner ikke dem på sykestuene på Gaza-stripen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske drøyt av deg å si at hans innsats er utelukkende politisk motivert.

Den er politisk motivert OGSÅ, og det er ingen hemmelighet at Mads Gilbert er tidligere medlem av AKP(ml), og ei heller at han er sterkt politisk engasjert og aktiv på venstresida i dag også.

Men det er det mange som er, og du finner ikke dem på sykestuene på Gaza-stripen.

Nei, og så er han jo karismatisk og har åpen mikrofon hos både NRK og TV2, samt ubegrenset spaltepass i alle landets aviser.

I så måte har han klart seg bra!!

NB: Nå er det vel ikke alle på venstresiden som er utdannede kirurger eller helsepersonell , det kan jo være noe av forklaringen på at de ikke er å finne på Gaza's sykestuer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du i det hele tatt gir ham anerkjennelse for sin "altruistiske" "innsats"? Den er kun politisk motivert. Han er en politisk ekstremist.

Gilbert har tidligere gått hardt ut mot "Leger uten grenser" for å gi medisinsk hjelp uten å ta stilling i konfliktene.

Det forteller vel egentlig alt man trenger å vite om denne mannen!

Anonymous poster hash: f267b...a49

Nå ble jeg skuffet over Gilbert. Helsepersonell skal være nøytrale når de utfører sin jobb. Jeg synes Leger uten grenser gjør en fantastisk jobb. De har også jobbet i konfliktområder som er mye farligere enn Gaza. Leger uten grenser jobbet i Libya under krigen, og har også jobbet i Syria. Der har de virkelig satt egne liv i fare for å redde mennesker i krig. Gaza er trygt sammenlignet med disse landene.

Aftenposten: "Den profilerte legen Mads Gilbert vil ikke gi så mye som en krone til Leger Uten Grenser.

Grunnen skal være at Gilbert er dypt uenig i at Leger Uten Grenser jobber på begge sidene av en krig uten å ta stilling til den. Han er uenig i den politiske linjen som føres. Organisasjonen er upolitisk og uavhengig.

Morten Rostrup i Leger Uten Grenser mener Mads Gilbert på flere områder skyter skivebom når han kritiserer organisasjonen.

– Mads Gilbert er en politisk aktivist og har en helt annen tankegang enn Leger Uten Grenser. Legger man politiske føringer til grunn for nødhjelp, kommer man til å overse uskyldige sivile, sier Rostrup til Nordlys.

I debatten tegnet Mads Gilbert et bilde av Leger Uten Grenser som hvite leger som reiser ut i verden med brask og bram for å redde svarte liv."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece#.U8TuBbGEuvQ

Anonymous poster hash: d9860...30e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skuffet over Gilbert. Helsepersonell skal være nøytrale når de utfører sin jobb. Jeg synes Leger uten grenser gjør en fantastisk jobb. De har også jobbet i konfliktområder som er mye farligere enn Gaza. Leger uten grenser jobbet i Libya under krigen, og har også jobbet i Syria. Der har de virkelig satt egne liv i fare for å redde mennesker i krig. Gaza er trygt sammenlignet med disse landene.

Aftenposten: "Den profilerte legen Mads Gilbert vil ikke gi så mye som en krone til Leger Uten Grenser.

Grunnen skal være at Gilbert er dypt uenig i at Leger Uten Grenser jobber på begge sidene av en krig uten å ta stilling til den. Han er uenig i den politiske linjen som føres. Organisasjonen er upolitisk og uavhengig.

Morten Rostrup i Leger Uten Grenser mener Mads Gilbert på flere områder skyter skivebom når han kritiserer organisasjonen.

Mads Gilbert er en politisk aktivist og har en helt annen tankegang enn Leger Uten Grenser. Legger man politiske føringer til grunn for nødhjelp, kommer man til å overse uskyldige sivile, sier Rostrup til Nordlys.

I debatten tegnet Mads Gilbert et bilde av Leger Uten Grenser som hvite leger som reiser ut i verden med brask og bram for å redde svarte liv."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece#.U8TuBbGEuvQ

Anonymous poster hash: d9860...30e

Enig!

Vi er mange som har vært skuffet en stund.

Men, det er sånn mange års kommunistisk indoktrinering virker på folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...