Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

Så du ønsker altså å presse kvinner til å ta abort. Glad jeg ikke er så rotten i alle fall

Ok, dersom det er det du leser fra innlegget mitt ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg. Lære seg å lese er en fin ting i stedet for stråmannsargumenter....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo når man tvinger noen til å betale en haug med penger over 20 år eller gå i fengsel så bestemmer man over andre sin kropp.

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Det er ikke sant. Jeg tvinger ingen til noe.

Nå tror jeg du gjør deg vrang. Han bestemte over egen kropp da han hadde ubeskyttet sex.

Ansvar for egen læring lærer barn på ungdomsskolen, da bør sannelig voksne være i stand til å ta ansvar for egne handlinger. For to som har sr ubeskyttet sex innebærer deg potensielt en graviditet, og et barn. Da må begge ta ansvar. Ikke bare mannen.

En føre var holdning bør inntas. ikke anta at damen tar abort. Tre på kondom eller avstå fra sex, hvis et mulig barn oppleves som en kroppslig frarøvelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ønsker altså å presse kvinner til å ta abort. Glad jeg ikke er så rotten i alle fall

Tåpelig å gi dette som svar til alt det der.

Ja, skjønner igrunn ikke at du diskuteree noe du ikke har peiling på.

Dette er også enda et svar som viser at man er blottet for argumenter. Du er rett og slett gått tom, og det syns.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stakkars svake kvinner. Offer i alle sammenhenger og kan ikke stilles annsvarlig for noe som helst de gjør. Det er så synd på dere atte....

Jeg får sitere deg selv:

Jepp ville de ikke hatt barn så skulle de bare ha brukt lommepikk. Når hun hadde sex samtykket hun til å få unge, så ingen abort på deg miss. Så nei det blir nok ingen psykiske plager ved abort, for dere kan ikke ta abort. For barn samtykket dere til når dere hadde sex så det er ingen behov for å kunne ta abort....

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Der traff du spikeren på hodet så til de grader.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant. Jeg tvinger ingen til noe.

Nå tror jeg du gjør deg vrang. Han bestemte over egen kropp da han hadde ubeskyttet sex.

Ansvar for egen læring lærer barn på ungdomsskolen, da bør sannelig voksne være i stand til å ta ansvar for egne handlinger. For to som har sr ubeskyttet sex innebærer deg potensielt en graviditet, og et barn. Da må begge ta ansvar. Ikke bare mannen.

En føre var holdning bør inntas. ikke anta at damen tar abort. Tre på kondom eller avstå fra sex, hvis et mulig barn oppleves som en kroppslig frarøvelse.

Rettet siste "avsnittet" ditt:

En føre var holdning bør inntas. ikke anta at mannen ønsker barn eller å være forsørger. Få ham til å tre på kondom eller avstå fra sex, hvis du ikke har råd til å oppdra et barn alene.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til juridisk abort. Men det skal gå igjennom retten, hvor dommeren bestemmer hvorvidt mannen er lurt eller ikke. Blir for enkelt om man bare skal kunne skrive under på et papir og vips er problemet borte.

Edit: har sett mange tilfelle hvor dama er blitt "uplanlagt" gravid, det er ikke rettferdig for mannen. Men det er som flere skriver, har man sex kan man bli gravid/gjøre noen gravid. Sånn fungerer naturen. Så da får man beskytte seg så godt som mulig og eventuelt ikke ha ONS ( største fare for mannen, da dette er en fremmed og ikke en partner han er i konstant dialog med)

Endret av TheTeen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Jo når man tvinger noen til å betale en haug med penger over 20 år eller gå i fengsel så bestemmer man over andre sin kropp.

Anonymous poster hash: a1a5f...609

Ja, om mannen ble voldtatt (noe som er emeste måten til at han skal bli tvunget til å betale) så mener jeg også at han skal få ta juridisk abort også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ok, dersom det er det du leser fra innlegget mitt ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg. Lære seg å lese er en fin ting i stedet for stråmannsargumenter....

Og ikke forstår du hvorfor det vil presse kvinnen til abort engang. Helt merkelig. Selv om jeg har forklart det for deg veldig mange ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke forstår du hvorfor det vil presse kvinnen til abort engang. Helt merkelig. Selv om jeg har forklart det for deg veldig mange ganger

På hvilken måte ville noen ha blitt presset til å ta abort? Og hvis man er ei ung jente som ikke har utdannelse eller jobb, hvor smart er det uansett å hoppe over prevensjon hvis hun skal ha sex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke forstår du hvorfor det vil presse kvinnen til abort engang. Helt merkelig. Selv om jeg har forklart det for deg veldig mange ganger

På hvilken måte presser jeg en ung kvinne til abort?

Hvorfor stakkarsliggjør du en kvinne?

Hvorfor tror du ikke at kvinner ikke kan forsørge seg selv når de tar et bevisst valg?

Hvorfor støtter du ikke at kvinner også skal ta ansvar for sitt valg?

Hvorfor diskriminerer du menn?

Og til sist:

Hvorfor kommer du ikke med noen argumenter i stedet for å vri på ordene til de du er uenig med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her tror jeg det er helt håpløst, eller i hvert fall ekstremt, ekstremt vanskelig, å lage regler om som er rettferdige for alle parter.

Jeg ser at det kan være behov for/ønske om en juridisk abort i de helt klarte tilfeller hvor mannen har blitt lurt, i et langvarig forhold hvor begge parter har hatt tillitt til hverandre (ikke i kortvarige forhold: da er det ingen grunn til å stole på den andre parten enda). Selv i disse, etter min mening, klare tilfellene, vil det være vanskelig å bevise og reise seg spørsmål. Burde egentlig mannen stole på denne kvinnen? Kan han selv lastes for og ikke ha brukt beskyttelse, og stolt blindt på kvinnen? Er det nå sikkert at de ikke var enig om å ha ubeskyttet sex? Osv. Hvis det ikke er en vanntett metode, kan de som angrer på ubeskyttet sex som det har blitt graviditet av, hevde at de ble lurt og kreve at de fraskrives ansvaret. Kanskje er det mulig å komme frem til en vanntett metode her, men jeg tror det blir ekstremt vanskelig.

Også har du de tilfellene hvor begge parter bevisst har ubeskyttet sex. Her er de begge to klar over risikoen: det kan bli barn ut av sånt.

Ettersom det er kvinnen som går gravid, og kvinnen som må utføre en eventuelt abort, mener jeg det må være opp til henne om hun ønsker å beholde barnet eller ikke. Hvis hun ønsker å beholde barnet, kan ikke mannen fraskrive seg ansvaret for noe han har vært med på å lage, fordi det vil stille henne i en svært vanskelig situasjon praktisk og økonomisk, og legge et press på kvinnen til å ta en abort hun kanskje ikke ønsker, men de komplikasjonene det kan medføre.

Mannen på sin side kan selvsagt mene at dette er urettferdig, og at han må ha samme rettigheter som kvinnen til å ta abort. Men så lenge det ikke er mannen som går gravid, og må gå igjennom aborten fysisk, med de komplikasjoner under og etter det kan medfør, kan jeg ikke se at det kan være rettferdig at han skal ha krav på abort i disse sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skikkelig tullete med siteringen, men du skjønner at mitt er uthevet.

Problemet med hele argumentasjonsrekken er at de fleste argumentene står like sterkt mot abort, spesielt argumentet at om en kvinne ikke ønsker barn så får hun avstå fra sex. Er man mot begge deler kjøper jeg argumentene og slår meg til ro med at vi er uenige først og fremst om gradsforskjeller. Hvis ikke står ikke argumentene særlig godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner igrunn ikke at du diskuteree noe du ikke har peiling på.

Nå har du klart å skrive to intetsigende innlegg til meg som ikke har noe med det jeg faktisk skriver å gjøre, og der du ikke fremmer ett eneste argument. Jeg har skrevet ett lengre innlegg til deg med svar på alt du har skrevet til meg, og med argumenter jeg mener står seg godt. Om du ikke er i stand til å svare så skriv heller det enn å komme med pinlige følelsesutbrudd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du klart å skrive to intetsigende innlegg til meg som ikke har noe med det jeg faktisk skriver å gjøre, og der du ikke fremmer ett eneste argument. Jeg har skrevet ett lengre innlegg til deg med svar på alt du har skrevet til meg, og med argumenter jeg mener står seg godt. Om du ikke er i stand til å svare så skriv heller det enn å komme med pinlige følelsesutbrudd.

Enig med deg! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du klart å skrive to intetsigende innlegg til meg som ikke har noe med det jeg faktisk skriver å gjøre, og der du ikke fremmer ett eneste argument. Jeg har skrevet ett lengre innlegg til deg med svar på alt du har skrevet til meg, og med argumenter jeg mener står seg godt. Om du ikke er i stand til å svare så skriv heller det enn å komme med pinlige følelsesutbrudd.

Takk for gode innlegg ihvertfall, det er synd at ingen vil diskutere seriøst med deg. Du har gode argumenter og poenger.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som mann i første omgang positiv til idéen, lureri - eller som i saken fra Danmark - direkte bedrageri bør kunne frita mannen fra et uønsket farskap.

Men, hva med barnet?

Økomisk vil mange alenemødre være avhengig av støtte for å ta vare på barnet, denne må da komme fra det offentlige, altså skattebetalerne.

Er vi sikre på at skattebetalerne ønsker å dele denne byrden?

Og, mye mer alvorlig, hva med barnets rett til en far?

Dersom han har trukket seg 100%, og kanskje til og med har blitt "anonymisert" i denne "juridiske aborten", hvilke følelsesmessige konsekvenser får dette for barnet?

Det er uheldig å måtte legge alt ansvar over på mannen, når det gjeller å beskytte seg mot denne formen for bedrageri, men - hvis du ikke vil bli lurt så må du la være å pule uten beskyttelse!

rett til en far? så da skal vi altså ikke tillate lesbiske par? eller sæddonasjon?

Anonymous poster hash: a0fd9...825

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen har et ansvar fordi han var 50 % med på å lage den ungen. Derfor. Jeg syns at "mennesker gjør ting de angrer på" er et dårlig arument å bruke i denne settingen. Det å ha sex uten beskyttelse er jo et bevisst valg en tar! Og en er fullstendig klar over konsekvensene ved å ha ubeskyttet sex. Både i form av potensiellt svangerskap, hiv, klamydia osv.

"Løsningen" min var ikke ment som et alvorlig bidrag, men mer kun for å påpeke hva løsningen skal være hvis far skal fritas ansvar. Det er det jeg lurer på, og det får jeg ikke svar på fra deg. Hvem skal betale for dette barnet som to personer laget? Mor og stat? NIKS! Staten hjelper mer enn nok til fra før av, og skal ikke belastes fordi unge mennesker ikke tar ansvar. Mor og far? Det er vel det eneste reelle alternativet.

Jeg skal omformulere, jeg har ingen sympati for mennesker som har sex uten kondom og som i ettertid angrer. Dama går gravid, føder og har ansvar for barnet, mannen kan bidra økonomisk, eller stille opp og dermed slippe å punge ut store summer hver måned. Abort er kroppslig inngrep, og noe utrolig mange kvinner ikke ønsker av ulike årsaker, og det må respekteres. Det er slik at for noen står en mellom to valg som er like uønsket, et uplanlagt barn resten av livet med en mann som lager helvete, eller abort . Dama vinner ikke på noen måte.

Mange av argumentene dine er akkurat de samme som abortmotstandere bruker. Tenke seg til.

Du kunne like gjerne brukt denne innlegget som "vanlig" abort som juridisk abort. Kvinner vet de kan bli gravide når de har sex, men kan gi godt faen fordi de kan fjerne problemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av argumentene dine er akkurat de samme som abortmotstandere bruker. Tenke seg til.

Du kunne like gjerne brukt denne innlegget som "vanlig" abort som juridisk abort. Kvinner vet de kan bli gravide når de har sex, men kan gi godt faen fordi de kan fjerne problemet.

En gjennomgående element i disse diskusjonene, uten unntak er fraværet av morens ansvar for graviditeten. Slik det fremstilles så er graviditeten farens ansvar - fordi han hadde valget mellom å beskytte seg eller å avstå fra sex. Dette går alltid igjen.

Har ikke kvinnen et like stort ansvar for "sikkerheten"?

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennomgående element i disse diskusjonene, uten unntak er fraværet av morens ansvar for graviditeten. Slik det fremstilles så er graviditeten farens ansvar - fordi han hadde valget mellom å beskytte seg eller å avstå fra sex. Dette går alltid igjen.

Har ikke kvinnen et like stort ansvar for "sikkerheten"?

Anonymous poster hash: 344d9...863

Jo, jeg mener hvertfall det. Har sagt at noe slik som "juridisk abort" burde eksistert i flere år. Har aldri hatt behov for det, men systemet idag er veldig urettferdig for menn. Kvinner har alle "fordelene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener hvertfall det. Har sagt at noe slik som "juridisk abort" burde eksistert i flere år. Har aldri hatt behov for det, men systemet idag er veldig urettferdig for menn. Kvinner har alle "fordelene".

De har bugten og begge endene.

Man kan snu på det og spørre om det er etisk riktig for en kvinne å bære frem et barn når man kommer til å stå som eneforsørger og er avhengig av en annen for å ta vare på det. Dette spørsmålet bør stilles både før og etter sexen. Før sexen fordi kvinnen også har et ansvar for prevensjon og hun har også et valg om å nekte sex dersom mannen ikke bruker prevensjon. Etter sexen fordi hun da også har et valg om å enten gå videre med en eventuell graviditet eller stanse den.

I dag er kvinnens rett til å få barn ved samleie kun begrenset til en manns ønske om å ha sex med henne uten prevensjon. Når befruktningen er gjort så har mannen i praksis forpliktet seg til å måtte følge opp barnet økonomisk gjennom 18 år. En manns rett til å få barn er langt svakere, ikke bare biologisk på normalt vis, men også juridisk gjennom adopsjon/surrugat osv.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...