Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, hvilken sang var det?

Husker ikke hva den heter. Jeg husker bare et par linjer som "sammen om å slåss mot anoreksia" og "sammen når de voksne slår seg vrange, sammen når dagene blir lange" :)

Edit: Den heter "Sammen" av Junior :)

Endret av Shai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Kom på ein til:

Eg trudde at foreldra mine skulle tru eg var gutt hvis eh pissa for hardt(😂). Grunnen til det var fordi eg hadde sett på Hotel Cæsar, da Svein hadde dinna transe-kjæresten sin, og dattera hans + ein anna fyr tok hen på fersken da hen kom ut av dassen. Da trudde eg dei trudde det var ein transe fordi hen pissa så harde stråler. Det at hen kom utav mannedoen tenkte eg ikkje på i det heile tatt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trodde at elgen var hannen og reinen var hunnen😁.

Anonymous poster hash: 76431...7a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Gikk flaut lenge å trodde det het "Potetkull" og ikke "potetgull". Kan forsatt si "potetkull" (ikke lett å høre at jeg sier feil), men skriver "potetgull" og det føles helt feil å skrive det slik  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 100% sikker på at man kunne fly med paraply. Det hadde jeg jo veldig lyst til så jeg stilte meg på et hustak og hoppet ned.  :fnise: Heldigvis myk landing. 

Endret av 20052014
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde Sushi betydde rå fisk, men neida, det betyr sur ris... :daane:

 

Det er egentlig ikke så merkelig. Når mine venner spør meg om jeg vil være med  å spise sushi så er det jo først og fremst den rå fisken de tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 100% sikker på at man kunne fly med paraply. Det hadde jeg jo veldig lyst til så jeg stilte meg på et hustak og hoppet ned.  :fnise: Heldigvis myk landing. 

Haha, Madicken!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg trodde at hvis noen åpnet døra inn til et radiostudio mens det var sending så ville lyden "bryte sammen" og bare resultere i feedback og ulyder :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk flaut lenge å trodde det het "Potetkull" og ikke "potetgull". Kan forsatt si "potetkull" (ikke lett å høre at jeg sier feil), men skriver "potetgull" og det føles helt feil å skrive det slik  :fnise:

 

Tror du bør ta patent på "Potetkull" før Maarud tar det. :Hehe:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sikkert på flere ting, men det eneste jeg husker er at besteforeldrene, faren og kusina mi fortalte meg at det var kniver inni den litt større rensegreia på boblebadet med et slags tak over. Knivene gikk visst rundt og rundt og om jeg tok inni den, ville knivene kjære av meg armen. Det er flaut hvor lenge jeg faktisk trodde på dette.

En annen ting jeg trodde på altfor lenge, var at jeg kunne dø av å spise salt. Tusen takk mamma...

Anonymous poster hash: 912aa...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det fantes en "maursykdom", altså at mauren klatret seg opp til navlen og spiste seg innover *grøss* 

Jeg trodde også at sau og geit var samme "rase", sauen var jenta og geiten var gutt  :laugh:

Endret av thorax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at blinklysene på bilen ikke hadde noen praktisk effekt og var kun for å se om bilen klarte å gjette hvilken vei vi skulle. Jeg var så imponert over at den fikk rett hver eneste gang!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Trodde at jobb var et sted hvor alle voksne var hele dagen, på samme måte som barna var i barnehagen.

- At når du ble døpt ble du lagt inn i en maskin. Deretter trykket presten på noen knapper og dro i noen spaker før hele maskinen duret i et par minutter. Til slutt kom det opp på en skjerm hva ungen skulle hete og at "datamaskinen" inne i dåpsmaskinen klarte å komme frem til et passende navn på ungen.

- Hvis du spiste godteri på en onsdag ble du arrestert av politiet (var jo kun godteri på lørdager)

- Alt som var på tv hadde skjedd i virkeligheten

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg trodde gjenboere var det samme som gjengangere/spøkelser når jeg leste boligannonser :)

 

Ingen gjenboere  :fnise:

 

(vi flyttet mye da jeg var lita, var så skuffet over at vi ikke skulle bo en plass med spøkelser...)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mormor var 300 år gammel fordi hun ikke hadde tv da de var små haha

Trodde man fikk kreft om man sto foran et vindu og ble truffet av lynet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting jeg trodde på altfor lenge, var at jeg kunne dø av å spise salt. Tusen takk mamma...

Anonymous poster hash: 912aa...bfc

Det er jo sant. Dødelig dose er ca. ett gram pr. kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var kanskje fem eller seks år gammel.

Så fortalte den eldre broren min at for hvert eneste tre som blir hugget ned, så skulle det vokse frem to nye trær fra den hoggestabben. Vi gikk gjennom ett lite skogsområde, da han kom med denne påstanden. Det var hugget ned en hel del trær, så jeg ble gående og telle alle hoggestabbene jeg klarte å få øye på. Jeg tenkte at hvis det var hugget ned kanskje tjue trær, så skulle det altså vokse frem igjen nøyaktig førti nye trær til sammen.   :sjokkert:

 

Det gikk faktisk fleire år før jeg fant ut at broren min bare hadde kommet med tullball eller løgner. Da skulle moren min og jeg ut på ett eller annet, og vi gikk  tilfeldigvis forbi en sånn hoggestabbe hvor det inntil nylig hadde stått ett stort eiketre. Da nevnte jeg dette som broren min hadde sagt til moren min, og hun sa at dette bare var noe stort tull. Neste gang hun snakket med broren min, så hadde han visst fått litt kjeft fordi han hadde foret meg med slikt tullball. Moren vår var sikkert veldig bekymret for at jeg skulle komme med noen slike påstander til noen andre (utenfor familien vår) og at alle andre dermed kom til å tro at jeg (og familien min) var noen store "skrullinger" eller noe som påstod så mange rare ting.... :danse: 



Anonymous poster hash: d2dba...6c1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at blinklysene på bilen ikke hadde noen praktisk effekt og var kun for å se om bilen klarte å gjette hvilken vei vi skulle. Jeg var så imponert over at den fikk rett hver eneste gang!

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da jeg var kanskje fem eller seks år gammel.

Så fortalte den eldre broren min at for hvert eneste tre som blir hugget ned, så skulle det vokse frem to nye trær fra den hoggestabben. Vi gikk gjennom ett lite skogsområde, da han kom med denne påstanden. Det var hugget ned en hel del trær, så jeg ble gående og telle alle hoggestabbene jeg klarte å få øye på. Jeg tenkte at hvis det var hugget ned kanskje tjue trær, så skulle det altså vokse frem igjen nøyaktig førti nye trær til sammen.   :sjokkert:

 

Det gikk faktisk fleire år før jeg fant ut at broren min bare hadde kommet med tullball eller løgner. Da skulle moren min og jeg ut på ett eller annet, og vi gikk  tilfeldigvis forbi en sånn hoggestabbe hvor det inntil nylig hadde stått ett stort eiketre. Da nevnte jeg dette som broren min hadde sagt til moren min, og hun sa at dette bare var noe stort tull. Neste gang hun snakket med broren min, så hadde han visst fått litt kjeft fordi han hadde foret meg med slikt tullball. Moren vår var sikkert veldig bekymret for at jeg skulle komme med noen slike påstander til noen andre (utenfor familien vår) og at alle andre dermed kom til å tro at jeg (og familien min) var noen store "skrullinger" eller noe som påstod så mange rare ting.... :danse: 

Anonymous poster hash: d2dba...6c1

 

:fnise:

 

Men, det er ikke nødvendigvis helt usant heller :) Hvis det er små trær så hender dette titt og ofte, feks bjørk. Jeg har noen jeg stadig går og klipper ned i hagen. Og det må jeg gjøre minst annethvert år, helt enorm voksekraft på de. Greien er at når du klipper de ned slik, skyter de på nytt med flere stammer, så enkelte steder hvor de i utgangspunktet bare var ett lite tre, er det nå et lite bjørkekratt  :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...