Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Får kanskje lage en etter hvert. Foreløpig er termin beregnet til 29. mars :) Det blir spennende rundt påske!

Takk det samme!:klem: Jeg skal på aftenvakt, men skulle mye heller hatt ettermiddagen sammen med mann&barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Ikke at jeg håper du går over termin... men hvis du gjør det, kan du treffe bursdagen min, altså! :)

Gikk du mye på overtid med J?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du bursdag? Tipper ungen kommer 5.april, mannens bursdag :P J kom åtte dager før termin :) denne kan godt få lov til å gjøre det samme :laugh:

Jeg sjekket med inntakssenteret for å høre om henvisningen ang tidlig ul var ferdigbehandlet og satt opp til time.. Ingen henvisning mottatt! Litt skeptisk når jeg ringte legekontoret for å spørre om jeg hadde misforstått legen, men det var visst bare legen som hadde gjort en liiten feil. Henvisningen lå til røntgenavdelingen :ler: En liten fordel å sende den til gyn. poliklinikk kanskje ;) ble ordnet i dag, håper det ikke tar lang tid før jeg får innkalling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

8. april :) (skjønner om du ikke gidder å gå ti dager over bare for min skyld, altså :P )

Tidlig røntgen! :hoho: Hva ser man da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg kan jeg vurdere det ;) Men regner med jeg blir like lei og sinnssyk mot slutten nå som forrige gang, så jeg kan godt slippe å passere termindatoen til langt ut i evigheten.

 

Nei si det :ler: De gjør jo ultralyder på den avdelingen også, bare ikke de som er preggorelaterte. Flink lege, bare ikke helt på stasjon alltid. Legesekretæren fikk seg en veldig god latter da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærrejessuss så trøtt! :Gjesp: Ekstremvakt på jobb i går, var ikke hjemme før klokka passerte midnatt. Tidlig opp med J som syntes det var dritt at jeg leverte ham i barnehagen. Tror han skal få være en del hjemme med meg når jeg har aftenvakter, spesielt om han må i barnehagen dagen etter. Han fikk en kort dag i dag da, det veier litt opp for min dårlige samvittighet. Han har vært som klistret inntil meg i hele ettermiddag, fyren begynte å gråte fordi jeg gikk på do og han ikke fikk være med :laugh:

 

Siden jeg bare eeeelsker lister har jeg dratt frem innkjøpslista jeg hadde når jeg skulle handle inn til J, det er ikke mye nytt vi må ha nå heldigvis. Er det noen som har noen kjempelure tips som jeg kanskje ikke tenkte over sist? Hva hadde du aldri klart deg uten til deg selv og baby, og hva var bomkjøp? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Jeg skal ha babynest til nestemann. Håper å få en unge som kan ligge alene :P

Ellers tror jeg vi ser an kidden før vi kjøper mer, men vogge i stua kunne vært kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest :hjerte: J elsket sitt, sov så godt i det! Det vi har er jo vaska en million ganger og ikke så veldig.. fyldig (i mangel på et bedre ord..) lengre, så tror vi kjøper nytt. 

 

Vugge er ganske kjekt, vi fikk ei av svigermor sist. Den står hjemme til mamma og pappa nå, men skal hentes hjem igjen og settes fram :Nikke:

 

Det enste jeg vet jeg SKAL ha denne gangen er ei svær og laaang pute jeg kan ha i senga :ler: Sist brukte jeg ammeputa, men den er kassert, får kanskje investere i ei ny av litt bedre kvalitet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ord: BbHugme :hjerte: Ikke angret et sekund på den puta. Verdt sin vekt i gull, får faktisk sove!! :fnise:

Komisk med ul henvisningen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha babynest og stokke tripp trapp med newbornsetet. Angrer så på at vi ikke kjøpte det sist. Har allerede kjøpt newbornsetet brukt av ei venninne for 2 år siden :fnise: Men vi må ha en ny tripp trapp.

Tror egentlig ikke det er noe annet jeg savna sistgang. Sterilisator skal jeg ha da!! Fra begynnelsen. Var noe dritt å koke alt som skulle steriliseres, og har i grunnen ikke store forventninger til amminga :plystre:

 

Er nesten litt trist å ikke skulle handle inn masse denne gangen :( Men gleder meg til å gå på loftet og finne frem vugga og vogna og babysetet til bilen  :rodmer:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tripptrapp-stol med newbornsete, ja, uten tvil! Og nytt babynest, siden vi ga bort vårt. Men det kan jeg nok sy selv nå! Ikke at jeg har store planer om flere unger med det første, men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest er hovedprioritet her, hvertfall :jepp:

Og newbornsete, tripptrapp, bæresele, babybjörn vippestol, vognpose med saueskinn (og selve vogna, seff), vogge, gravid- og ammepute og ammebher fra Bravado :)

Som jeg gleder meg til det er min tur igjen... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekola; tredjemann burde vel strengt tatt snart være under produksjon? :P

 

Vi har newborn setet fra stokke, men må ha stol, satser på å kunne kjøpe det rundt jul. Barnas hus har vel det som desembertilbud hvert år :P Jeg har nettopp solgt sterilisatoren, men jeg håper virkelig å få til ammingen denne gangen. Om det ikke skulle gå prøver vi samme flasker som til J, de kunne steriliseres i mikroen, veldig praktisk.

 

Jeg ønsker meg noe nytt bæretøy da, til nyfødttiden. Elsker ergoen, men vil ha noe som får babyen enda mer tett inntil. Liker veldig godt caboo'en jeg hadde, men vil jo prøve noe nytt ;) Og så har jeg tenkt litt at jeg ønsker meg hengevugge, men det er nok bortkasta siden vi allerede har en vanlig en. Har også tenkt litt på bedside crib, men vanlig seng hvor vi kan ta av den ene siden fungerer sikkert like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg har bedside crib, og vil tro sprinkelseng med en side nede + babynest gjør akkurat samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro det :) da får vi stikke en tur til Trondheim i høst og innom ikea for å handle seng og diverse ;)

Deilig med helg! Mannen har lagt ungen, jeg har rydda litt og skal snart lage noe mat. Sliten i ryggen og beina etter travle dager på jobb, blir deilig med noen dager fri fra sykehusgulv! Og kosetid med J som har vært et lite klistremerke de siste dagene, han er så god :rodmer: Har nesten blitt enda mer forelska i lille fyren de siste ukene, overload med følelser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Skulle jeg fulgt opp tempoet fra de to andre hadde jeg hatt igjen tre måneder til termin nå :ler::daane:

 

Vi hadde elastisk sjal og likte det veldig godt til nyfødttiden! :jepp:

Får stadig snaps fra venninna vi ga det videre til også hvor det er i bruk :rodmer:

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ jo ha hengevugge! :Nikke: Hadde allerede solgt vår før jeg fikk vite om dine lykkelige omstendigheter, ellers skulle jeg prakket den på deg. :fnise: Mobywrap anbefales også på det sterkeste.

 

Ellers trenger man latterlig lite andre gangen, men det er jo vel og bra for økonomien. Vi har knapt kjøpt et eneste klesplagg til minsten. Veldig praktisk at parkdresser og vinterdresser i de neste størrelsene bare ligger og venter på at han skal vokse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moby wrap tenkte jeg faktisk på sist, men gikk for caboo heller. Får kanskje prøve det denne gangen :Nikke: Hvilken vugge hadde dere igjen?

Får vi jente må nok garderoben kjøpes inn. Vi har latterlig lite nøytrale klær :s Utvalget her er så dårlig, blått eller rosa/rødt, og that's it. Men noe av det kan nok brukes likevel.

Ugh, har en merkelig smerte i ryggen. Håper det er fordi det har vært travelt på jobb og jeg er sliten, og ikke kroppen som forsøker å kaste ut livmorokkupanten. Hadde veldig sterke smerter i ryggen under begge SA'ene før jeg ble gravid med J. Men det er nok bare hodet mitt som overreagerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Uff da! Håper du bare er litt jobbsliten.

Jeg (burde sikkert skrive "vi", men who am I kidding) har prøvd å kjøpe nøytrale klær hele veien. Har hatt en stemme som ropte VILLE LILLESØSTER LIKT DETTE DA?! i bakhodet hver gang jeg var på shopping før fødsel og i babytida. Men med unntak av herlige PoP, og til tider Newbie, har det vært vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...