Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok det ja. Men du får tilgang til det samme om du henter ned fullversjonen på mobilen.

Har brett. Pc er så tungvindt og mobilen ser jeg ikke nok til å kunne bruke.

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye koster det å sende 1 sms?

Det kommer an på hvilket mobilabonnement du har. De fleste abonnementer i dag har inkluderte sms i månedsprisen, da koster det deg ingenting. Bruker du opp det som er inkludert eller har kontantkort så pleier det å koste mellom 0,39 og 0,69kr.

Anonymous poster hash: 542f1...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe angående vinmonopolets åpningstider. For i matvarebutikken må du har betalt ølen før klokken slår 20/18. Hvordan fungerer dette på polet? Om du kommer inn lørdag klokken 14.55 og steller deg i kø som varer i mer enn 5 minutter, får du da ikke kjøpt det du skal ha?

Eller sperrer de inngangen nøyaktig 15.00, og så får de som har kommet inn handlet ferdig?

Kan noen opplyse meg :fnise:

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en forumtråd nylig lurer jeg på om legevakta er åpen nattestid, og i så fall, hva slags hjelp som kan gis og hva som ikke kan gis.

Tror det er uheldig å komme seg på legevakta sent på kvelden, men husker ikke om det var et problem relatert til selve klokkeslettet, eller om at det kunne ha noe med at det var helg og kanskje helligdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en forumtråd nylig lurer jeg på om legevakta er åpen nattestid, og i så fall, hva slags hjelp som kan gis og hva som ikke kan gis.

Tror det er uheldig å komme seg på legevakta sent på kvelden, men husker ikke om det var et problem relatert til selve klokkeslettet, eller om at det kunne ha noe med at det var helg og kanskje helligdag.

De fleste offentlige legevakter har døgnåpent, f.eks de som er i forbindelse med sykehusene. Her er det gjerne ekstra lang ventetid på kveld og helg, da mange drar hit heller enn å venter på at fastlegen åpner igjen. Private legevakter har som regel stengt på helg/kveld, men det finnes selvfølgelig unntak til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å skrive en artikkel om nasjonalisme og nyttårstaler gjennom tidene osv, og jeg trenger litt hjelp!

Noen som vet når nyttårstaler holdt av kongen ble innført i Norge? Finner ikke et eksakt årstall for dette, må i så "improvisere" litt.

Er kongens nyttårstale noe som skjer årlig? Har de norske kongene altså holdt nyttårstaler hvert eneste år siden første halvdel av 1900 tallet?





Anonymous poster hash: aa4eb...fb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor folk enda er livredde for homofil. Går det an å være så usikker på sin egen ligning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor folk enda er livredde for homofil. Går det an å være så usikker på sin egen ligning?

Hvem er ikke redd for en ligning? Mattematikk er vevet av samme garnnøste som mareritt og skorpe på leverposteien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er det mange programmer/filmar som ikkje fyller heile fjernsynet, sånne svarte striper altså?

Trudde det var noko dei begynte med når vi skulle gå over til widescreen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk i studio - f.eks. Dagsrevyen - snakker med reportere ute et sted er det alltid en merkbar forsinkelse på lyden. Jeg tenker at hvis denne reporteren hadde sett på en vanlig TV der han står, så ville han oppfattet spørsmålet samtidig som oss som ser på. Bare vanlig mobil ville jo ofte gått raskere. Hvorfor går det da så sent?



Anonymous poster hash: 880c8...a54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk i studio - f.eks. Dagsrevyen - snakker med reportere ute et sted er det alltid en merkbar forsinkelse på lyden. Jeg tenker at hvis denne reporteren hadde sett på en vanlig TV der han står, så ville han oppfattet spørsmålet samtidig som oss som ser på. Bare vanlig mobil ville jo ofte gått raskere. Hvorfor går det da så sent?

Anonymous poster hash: 880c8...a54

Digital signalprosessering og bufring. Prøv å lytte til samme radiokanal på FM og DAB

Anonymous poster hash: a45db...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digital signalprosessering og bufring. Prøv å lytte til samme radiokanal på FM og DAB

Anonymous poster hash: a45db...851

Ja jeg kjenner til den forskjellen. Men når overføringshastigheten går ned, og skaper forsinkelser, vil jeg jo anse det som et steg i feil retning - men det er tydeligvis ikke tilfelle?

Anonymous poster hash: 880c8...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner til den forskjellen. Men når overføringshastigheten går ned, og skaper forsinkelser, vil jeg jo anse det som et steg i feil retning - men det er tydeligvis ikke tilfelle?

Anonymous poster hash: 880c8...a54

Man er nødt til å ha litt forsinkelse, siden man ved signalbortfall må hente data fra bufferet. Med de gamle analoge signalene ga man mer f i signalkvaliteten, man fikk bare leve med litt støy i bildet av og til.

Anonymous poster hash: a45db...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Når folk i studio - f.eks. Dagsrevyen - snakker med reportere ute et sted er det alltid en merkbar forsinkelse på lyden. Jeg tenker at hvis denne reporteren hadde sett på en vanlig TV der han står, så ville han oppfattet spørsmålet samtidig som oss som ser på. Bare vanlig mobil ville jo ofte gått raskere. Hvorfor går det da så sent?

Anonymous poster hash: 880c8...a54

Fordi NRK finns ikke i verken USA, Irak eller andre land hvor disse reporterne er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk i studio - f.eks. Dagsrevyen - snakker med reportere ute et sted er det alltid en merkbar forsinkelse på lyden. Jeg tenker at hvis denne reporteren hadde sett på en vanlig TV der han står, så ville han oppfattet spørsmålet samtidig som oss som ser på. Bare vanlig mobil ville jo ofte gått raskere. Hvorfor går det da så sent?

Anonymous poster hash: 880c8...a54

I praksis så er det samme effekten som når man snakker med noen over Skype. Det er en liten forsinkelse fordi digitale signaler må sendes og mottas før noe skjer.

Har du noen gang prøvd å synge i kor sammen med noen på Skype? Prøv det en gang, og få deg en god latter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor folk enda er livredde for homofil. Går det an å være så usikker på sin egen ligning?

Jeg er ikke redd for homofile ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hvorfor man gir samme svar om igjen rett etter noen har svart noe, særlig om man ikke kan svare mer utfyllende eller gi nye opplysninger i forhold til den første som svarer. Selvfølgelig unntak om man svarer samtidig, men noen ganger kommer svaret timer etter det første. Når man bruker "gå til siste uleste innlegg"-knappen, så får man jo med seg alt som er skrevet før...?

Eksempel: Jeg fortalte om noe nytt i Nye produkter-tråden som er ganske aktiv akkurat på denne tiden av året. Jeg fikk et spørsmål, svarte kort og gav link til utfyllende info i en tekstlink (linken var altså skjult av vanlig tekst, men med blå skrift og strek under). I neste svar var linken (og kun linken) i linkform. Noen svar nedenfor var det nesten det samme jeg hadde skrevet, men med litt andre ord, men ikke ny info.

Har sett lignende før og lurer altså på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie777 jeg tror noen må skrive noe for å få postet noe før de går ut av tråden. Andre ser ikke, enten tilfeldig eller leser bare bevisst litt her og litt der og skriver i hytt og dynevære.

Husk på at det er en lett mix av "personligheter" her inne.

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor man gir samme svar om igjen rett etter noen har svart noe, særlig om man ikke kan svare mer utfyllende eller gi nye opplysninger i forhold til den første som svarer. Selvfølgelig unntak om man svarer samtidig, men noen ganger kommer svaret timer etter det første. Når man bruker "gå til siste uleste innlegg"-knappen, så får man jo med seg alt som er skrevet før...?

Eksempel: Jeg fortalte om noe nytt i Nye produkter-tråden som er ganske aktiv akkurat på denne tiden av året. Jeg fikk et spørsmål, svarte kort og gav link til utfyllende info i en tekstlink (linken var altså skjult av vanlig tekst, men med blå skrift og strek under). I neste svar var linken (og kun linken) i linkform. Noen svar nedenfor var det nesten det samme jeg hadde skrevet, men med litt andre ord, men ikke ny info.

Har sett lignende før og lurer altså på hvorfor.

Disse svarene kom jo fra 00:39 til 00:46 (med unntak av ett som kom på morgenkvisten), så akkurat det synes jeg ikke er så rart. Har man flere faner åpne, er det fort gjort at man ender opp med å svare på noe som allerede har blitt besvart, siden man bare får advarsel om nye innlegg i tråden dersom man faktisk er aktiv i kommentarfeltet i nevnte tråd mens de nye svarene blir postet. Jeg kan innimellom ha opptil 10 faner åpne, men tenker sjelden på å oppdatere siden, med mindre jeg vet det er en svært aktiv tråd, eller jeg merker at jeg har brukt lang tid på å lese i andre tråder.

I andre tilfeller kan det være snakk om at man vil si sin egen mening om en sak. At noen mener (og har skrevet) omtrent det samme, blir allikevel noe annet enn å få sagt hva man mener med egne ord, under eget nick. I tråder som provoserer, er det tendenser til at man svarer med "unødvendige" oneliners som allerede har blitt brukt, for å backe opp den gruppen som deler ens eget synspunkt på saken (evt. rakke ned på den andre gruppen). En slags konkurranse om hvem som har flest meningsfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor man gir samme svar om igjen rett etter noen har svart noe, særlig om man ikke kan svare mer utfyllende eller gi nye opplysninger i forhold til den første som svarer. Selvfølgelig unntak om man svarer samtidig, men noen ganger kommer svaret timer etter det første. Når man bruker "gå til siste uleste innlegg"-knappen, så får man jo med seg alt som er skrevet før...?

Eksempel: Jeg fortalte om noe nytt i Nye produkter-tråden som er ganske aktiv akkurat på denne tiden av året. Jeg fikk et spørsmål, svarte kort og gav link til utfyllende info i en tekstlink (linken var altså skjult av vanlig tekst, men med blå skrift og strek under). I neste svar var linken (og kun linken) i linkform. Noen svar nedenfor var det nesten det samme jeg hadde skrevet, men med litt andre ord, men ikke ny info.

Har sett lignende før og lurer altså på hvorfor.

Tråden som bare tar lang tid med å oppdatere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...