Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke Allehelgensaften, nei. Halloween er 31. Allehelgensaften er første søndag i november.

Nei, allehelgensdag har tradisjonelt vært 1. november. Allehelgensaften derimot, er kvelden før, og dermed den 31. oktober. Det er på samme måte som vi har julaften og juledag.

Etter at allehelgensdag ikke lengre ble en offisiell helligdag, blir den i Norge markert på første søndag i november og ikke 1. november som var den opprinnelige katolske høytidsdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på, finnes det en betydning på en sokk på ytterdørhåndtaket? Altså en svart sportssokk som jeg ikke har hengt opp. Er det en eller annen slags gjeng-tegn ("denne personen kan terroriseres" for eksempel)? For ordens skyld bor jeg alene, så DEN betydningen dere først tenker på har det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, finnes det en betydning på en sokk på ytterdørhåndtaket? Altså en svart sportssokk som jeg ikke har hengt opp. Er det en eller annen slags gjeng-tegn ("denne personen kan terroriseres" for eksempel)? For ordens skyld bor jeg alene, så DEN betydningen dere først tenker på har det ikke.

Kan de hengt den der for at du ikke skal fryse på fingrene når du kommer hjem? Eller kan det være en innbruddsbande som prøver å etse bort dørvrideren med pedalsyra? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, finnes det en betydning på en sokk på ytterdørhåndtaket? Altså en svart sportssokk som jeg ikke har hengt opp. Er det en eller annen slags gjeng-tegn ("denne personen kan terroriseres" for eksempel)? For ordens skyld bor jeg alene, så DEN betydningen dere først tenker på har det ikke.

Vi knuller. Ikke forstyrr.

Anonymous poster hash: 987fd...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe alvorlig, i samme stilen som vott på brøytepinner.

Har vott på brøytepinner en betydning?

Huff, jeg må ha gått glipp av mange "beskjeder" i årenes løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan de hengt den der for at du ikke skal fryse på fingrene når du kommer hjem? Eller kan det være en innbruddsbande som prøver å etse bort dørvrideren med pedalsyra? :sjokk:

Hvis de hadde tredd sokken på håndtaket, kunne jeg trodd på denne, men de hadde bare knyttet den som en knute. Jeg tok den bare av og hang den på samme måte på rotet som står utenfor kjøkkenvinduet mitt.

Vi knuller. Ikke forstyrr.

Anonymous poster hash: 987fd...fe2

Som sagt, ikke mye sånt hos en singel person. I så fall måtte jeg jo ha hengt den opp for meg selv, noe jeg ikke hadde gjort. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe alvorlig, i samme stilen som vott på brøytepinner.

Hva betyr vott på brøytepinner? At noen er heit på brøytebilsjåføren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vott på brøytepinner en betydning?

Huff, jeg må ha gått glipp av mange "beskjeder" i årenes løp.

Det er vel ikke noen annen grunn enn at man også henger opp hjulkapsler. Noen har mistet dem, og på denne måten er det lettere for eier å finne dem igjen?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hjernen til slutt blir så full at den blir bedøvet, og foretrekker å sove istedenfor å fortelle hjertet at det skal pumpe blod rundt i kroppen. - Hvis man ikke sjangler ut i veibanen foran en trailer, før det kommer så langt, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vott på brøytepinner en betydning?

Huff, jeg må ha gått glipp av mange "beskjeder" i årenes løp.

Se under.

Hva betyr vott på brøytepinner? At noen er heit på brøytebilsjåføren?

Se under.

Det er vel ikke noen annen grunn enn at man også henger opp hjulkapsler. Noen har mistet dem, og på denne måten er det lettere for eier å finne dem igjen?

Ja, det var dette her jeg hadde i tankene egentlig.

Kan vel være noen som har funnet en sokk i nærheten av døra og ikke funnet på noe bedre enn å gjøre det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Votter på brøytepinner? Er ikke mistede votter og skjerf sånt man henger høyt så folk kan se dem?

*edit* Glem det. Innså i det jeg postet at steder med mer snø enn her antagelig har høyere brøytepinner også... Så da forsvinner antagelig også problemet med votter i knehøyde.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se under.

Se under.

Ja, det var dette her jeg hadde i tankene egentlig.

Kan vel være noen som har funnet en sokk i nærheten av døra og ikke funnet på noe bedre enn å gjøre det der.

Å. Noen ganger er hverdagen ganske dagligdags. Det skulle vært flere hemmelige beskjeder :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er Anders Hatlo som fysisk er med på 4 stjerners middag og intervjuer deltakerne, eller om han kun er voiceover etterpå :klo:.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å. Noen ganger er hverdagen ganske dagligdags. Det skulle vært flere hemmelige beskjeder :grine:

Jo, men ingen stopper deg i å finne på slikt selv. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor har nokon ein navle som går innover og andre ein som går utover?

Syns det var så rart at venninnene mine hadde hòl i magen, når eg var liten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange som går med dette tegnet på smykker. Synes det ser ut som tallet 30. Hva betyr det?

Ser ut som "om/aum", det er mye brukt i hinduismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...