Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det handler om en lærer som har totalrasert forholdet til elevene sine gjennom å kunngjøre offentlig at han syns sånne som dem er en klamp om foten for det norske samfunn, at de har dårlige verdier, at de er annenrangs mennesker, og at de aller helst burde forlate landet.

Dette er helt og holdent hans egen feil. Han har trakassert sine elever indirekte på fritiden, og de har formodentlig tatt igjen ved å trakassere ham i hans arbeidstid.

Kan du dokumentere at Hermansen har sagt at de er annenrangs mennesker? For det er rasisme og om han har sagt det. Så vil jeg trekke alle mine forvarsinnlegg til Hermansen tilbake og bukke og si du har rett. En klump om foten eller dårlig kultur, er fult ut legalt å mene, men jævlig dårlig sosialt å si, direkte. Så, kan du dokumentere dette, eller er det en tolkning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du dokumentere at Hermansen har sagt at de er annenrangs mennesker? For det er rasisme og om han har sagt det. Så vil jeg trekke alle mine forvarsinnlegg til Hermansen tilbake og bukke og si du har rett. En klump om foten eller dårlig kultur, er fult ut legalt å mene, men jævlig dårlig sosialt å si, direkte. Så, kan du dokumentere dette, eller er det en tolkning?

Det er liksom det budskapet Patriotiske Europeere Mot Islamisering Av Vesten målbærer. Det kan umulig ha gått deg hus forbi?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom det budskapet Patriotiske Europeere Mot Islamisering Av Vesten målbærer. Det kan umulig ha gått deg hus forbi?

Jeg har sett de er i mot islam. Men uansett. Kan du eller kan du ikke dokumentere om Hermansen har kommet med direkte rasisme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller vettet til Hermansen som har sviktet. Forventer han på ramme alvor at han kan stå fremst i et demonstrasjonstog og rope nedsettende ting om deres etniske gruppe, og at det ikke skal komme noen reaksjon på dette? Det blir som om jeg skulle fått Ubaydullah Hussain som samfunnsfaglærer.

Eller en SV-politiker som økonomilærer... eller samfunnsfaglærer for den sakt skyld.

Det som det går på her, er rett og slett ikke er enig med en persons meninger, og velger heller å gå på person. Vi husker vel saken mot politimannen som var FrP-politiker og skrev om Stoltenberg på Facebook. Han fikk vel jobben tilbake, såvidt jeg husker.

Vi skal faktisk ha takhøyde nok til å tåle at folk har forskjellige meninger, og ikke straffe de på andre måter. Så lenge ikke Hermansen bruker sine timer som lærer på å preke om dette, og behandler sine elever forskjellig på grunn av religion eller rase, så skal det faktisk ikke ha noe å si.

Venstresiden må tåle meningsmotstandere, men det gjør de aldri. De angriper alltid person, og skal stadig vise som moralske helter, og skal undergrave alt motparten sier med å putte de i bås. Man tåler ikke debatt, fordi man egentlig vet at det er veldig få gode argumenter for å opprettholde dagens innvandringsmønster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om en lærer som har totalrasert forholdet til elevene sine gjennom å kunngjøre offentlig at han syns sånne som dem er en klamp om foten for det norske samfunn, at de har dårlige verdier, at de er annenrangs mennesker, og at de aller helst burde forlate landet.

Dette er helt og holdent hans egen feil. Han har trakassert sine elever indirekte på fritiden, og de har formodentlig tatt igjen ved å trakassere ham i hans arbeidstid.

Det handler om en lærer som kritiserer en religion, en ideologi!

Han har ikke trakassert noen, men har selv blitt trakassert på det groveste.

Selvsagt er du blind på det venstre, sosialistiske øyet ditt, og kan ikke høre på det annet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom det budskapet Patriotiske Europeere Mot Islamisering Av Vesten målbærer. Det kan umulig ha gått deg hus forbi?

Neida, som tittelen indikerer så er man imot utbredelsen av Islam i Vesten.

Lær deg å lese, også gjerne de 19 "tesene" til Pegida!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett de er i mot islam. Men uansett. Kan du eller kan du ikke dokumentere om Hermansen har kommet med direkte rasisme?

Nå må du virkelig passe på her.

Normalt når noen ber visse personer her på KG om å dokumentere noe, så skal vi først igjennom en 20-30 innlegg hvor han snor seg unna så godt han kan (hvilket ikke sier stort!) for deretter, når han får grisebank, å få moderator til å slette de innlegg som stiller han til veggs, eller å lukke tråden helt.

Har skjedd ved flere anledninger!!

Selvsagt kan han ikke dokumentere at Hermansen er rasist, av den simple grunnen at Hermansen ikke er rasist!!

(Og, så glemmer vi helt at de som er tilbeder av profeten ikke er en 'rase'!!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør miste jobben.

Jeg ser ingen grunner til at en mann med slike holdninger som han har uttrykt offentlig, skal undervise elver i en klasseromssituasjon.

Tenk på de elevene i klassen som sitter og vet at læreren er fiendtlig innstilt og vil ha dem og familiene deres ut av landet.

Han er ikke egnet i stillingen lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere at Hermansen har sagt at de er annenrangs mennesker? For det er rasisme og om han har sagt det. Så vil jeg trekke alle mine forvarsinnlegg til Hermansen tilbake og bukke og si du har rett. En klump om foten eller dårlig kultur, er fult ut legalt å mene, men jævlig dårlig sosialt å si, direkte. Så, kan du dokumentere dette, eller er det en tolkning?

Du tuller nå, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør miste jobben.

Jeg ser ingen grunner til at en mann med slike holdninger som han har uttrykt offentlig, skal undervise elver i en klasseromssituasjon.

Tenk på de elevene i klassen som sitter og vet at læreren er fiendtlig innstilt og vil ha dem og familiene deres ut av landet.

Han er ikke egnet i stillingen lenger.

Jeg ønsker heller ikke en lærer dypt på venstresiden som samfunnsfagslærer, rett og slett fordi det vitner om mangel på kunnskap, og se det hele bildet, i mine øyne. Men hva kan man gjøre?

Ytringsfriheten gjelder tydligvis bare når den er politisk korrekt. Hermansen er langt i fra politisk korekt, men det han sier har fortsatt lite med det at han er lærer å gjøre.

At enkelte elever ikke vil like han, det får egentlig være deres problem, om de ikke tåler disse meningene. Få lærere er likt av alle.

Om man skal sparke Hermansen, så må man først lage en lov som sier at lærere ikke har lov til å drive med politisk aktivitet. Noe som ville være synd, da intelektuelle er vel noe norsk politikk ikke akkurat har vondt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør miste jobben.

Jeg ser ingen grunner til at en mann med slike holdninger som han har uttrykt offentlig, skal undervise elver i en klasseromssituasjon.

Tenk på de elevene i klassen som sitter og vet at læreren er fiendtlig innstilt og vil ha dem og familiene deres ut av landet.

Han er ikke egnet i stillingen lenger.

Er det andre ting enn innvandring du mener er lærer ikke kan ha offentlige meninger om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker heller ikke en lærer dypt på venstresiden som samfunnsfagslærer, rett og slett fordi det vitner om mangel på kunnskap, og se det hele bildet, i mine øyne. Men hva kan man gjøre?

Ytringsfriheten gjelder tydligvis bare når den er politisk korrekt. Hermansen er langt i fra politisk korekt, men det han sier har fortsatt lite med det at han er lærer å gjøre.

At enkelte elever ikke vil like han, det får egentlig være deres problem, om de ikke tåler disse meningene. Få lærere er likt av alle.

Om man skal sparke Hermansen, så må man først lage en lov som sier at lærere ikke har lov til å drive med politisk aktivitet. Noe som ville være synd, da intelektuelle er vel noe norsk politikk ikke akkurat har vondt av.

Han har ikke gitt uttrykk for politiske holdninger elever og forleldre kan være uenige i. Han har gitt uttrykk for hat mot enkelte elevgrupper.

Det er noe ganske annet.

Han bør fratre stillingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre ting enn innvandring du mener er lærer ikke kan ha offentlige meninger om?

Jeg mener en lærer ikke kan postulere at enkelte elever er uønsket i landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener en lærer ikke kan postulere at enkelte elever er uønsket i landet.

Det var ikke spørsmålet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke gitt uttrykk for politiske holdninger elever og forleldre kan være uenige i. Han har gitt uttrykk for hat mot enkelte elevgrupper.

Det er noe ganske annet.

Han bør fratre stillingen.

Jeg sliter med å finne eksempler på hat noe sted fra Hermansen. Det er riktig at han argumenterer mot muslimsk innvandring, men hva har dette med hat å gjøre? Han ser problemene denne idelogien og religionen fører med seg, og ønsker å uttale seg om det.

Har-begrepet sitter løst, akkurat som rasismebegrepet. For meg er hat noe annet enn dette. Hat for meg er et ønske om å ytre vold mot en gruppe eller menneske, eller oppfordre til å gjøre det.

Kritikk av kultur, er lov.

Man må tåle å føle seg litt støtt om vi skal ha et åpent demokrati med ytringsfrihet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå, ikke sant?

Kan du dokumentere at han har kommet med rasisme? Kritikk og motstand mot islam, er ikke rasisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel heller vettet til Hermansen som har sviktet. Forventer han på ramme alvor at han kan stå fremst i et demonstrasjonstog og rope nedsettende ting om deres etniske gruppe, og at det ikke skal komme noen reaksjon på dette? Det blir som om jeg skulle fått Ubaydullah Hussain som samfunnsfaglærer.

Jeg var ikke på den demonstrasjonen. Hva har han faktisk ropt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om en lærer som har totalrasert forholdet til elevene sine gjennom å kunngjøre offentlig at han syns sånne som dem er en klamp om foten for det norske samfunn, at de har dårlige verdier, at de er annenrangs mennesker, og at de aller helst burde forlate landet.

Dette er helt og holdent hans egen feil. Han har trakassert sine elever indirekte på fritiden, og de har formodentlig tatt igjen ved å trakassere ham i hans arbeidstid.

Dersom han har opplevd trakassering fra slemme brune barn, så forteller han om en helt reell virkerlighet. Slemme barn har dårlige verdier. Det er fakta. Å si noe annet er å tilbakeholde fakta. At drittsekker er annenrangs mennesker, er noe de aller fleste mener, hvorfor skal han ikke få lov til å si det høyt? Lærere har måttet tåle mye dritt oppigjennom, og det har tydeligvis kokt over for Hermansen.

Man kan forsåvidt si at når mannen er kokt så bør han muligens overføres til en annen skole eller stilling. Et sted /en stilling der han kan jobbe uten å bli trakassert.

Det er blodig urettferdig dersom en lærer som har tatt imot så mye dritt at han tilter skal straffes med å fratas jobb og inntekt. Samtidig forstår jeg jo at en lærer som tilter kan slite med å jobbe godt, og at man bør se på tilrettelegging, gi han en hyggelig klasse med veloppdragne interesserte barn.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør miste jobben.

Jeg ser ingen grunner til at en mann med slike holdninger som han har uttrykt offentlig, skal undervise elver i en klasseromssituasjon.

Tenk på de elevene i klassen som sitter og vet at læreren er fiendtlig innstilt og vil ha dem og familiene deres ut av landet.

Han er ikke egnet i stillingen lenger.

Det er sikkert noen elever som vet at han er fiendtlig innstilt og ønsker dem lengst mulig vekk, og de vet veldig godt hvorfor. Det er rett og slett fordi de har oppført seg forferderlig og trakasserende mot han. Det rasistiske aspektet i dette er at i Hermansens miljø så har tilfeldigvis de fleste drittsekkene vært brune, og det er jo ikke rasisme. Det er statistikk. Det er helt forferderlig for en lærere å få elevgjenger imot seg, og nå skal han også få arbeidsgiver i mot seg. Hva er det for noe? Arbeidsgivere skal stille opp for sine ansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å finne eksempler på hat noe sted fra Hermansen. Det er riktig at han argumenterer mot muslimsk innvandring, men hva har dette med hat å gjøre? Han ser problemene denne idelogien og religionen fører med seg, og ønsker å uttale seg om det.

Har-begrepet sitter løst, akkurat som rasismebegrepet. For meg er hat noe annet enn dette. Hat for meg er et ønske om å ytre vold mot en gruppe eller menneske, eller oppfordre til å gjøre det.

Kritikk av kultur, er lov.

Man må tåle å føle seg litt støtt om vi skal ha et åpent demokrati med ytringsfrihet.

Du kan gjerne argumentere på formalia. Men se realitetene: Hermansen underviste i samfunnsfag på to Osloskoler der han hadde klasser der halvparten av elevene var muslimer. Når han stiller som frontfigur i en bevegelse som beskriver akkurat muslimer som et samfunnsproblem, og som endatil har navnet "Patriotiske Europeere Mot Islamisering av Vesten", så er det vel ikke så merkelig at disse elevene reagerer negativt på dette, og mener at læreren er fiendtlig innstilt til dem.

Jada, det er lov å kritisere det ene og det andre. Helt klart. Men en lærer trenger en allianse med sine elever, ellers vil han ikke kunne fungere i klasserommet.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...