Gå til innhold

Mobber endt opp som narkoman.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Alle med ADHD blir IKKE til narkomaner, eller er noen jævelunger. De sliter med konsentrasjon og (indre eller ytre) rastløshet. Her synes jeg du er veldig urimelig.

 

Kanskje DU har ADHD og var en mobber`?

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

 

 

Nope, men jeg har derimot studert psykologi og kriminologi, slik at jeg kjenner til statistikken på dette området.

 

Du forstår ikke det jeg sier her: Få med ADHD blir narkomane, men studier har indikert at en svært stor andel narkomane har eller burde ha hatt en slik, eller annen liknende, diagnose (basert på selv- og familierapportering av symptomer i tidlig ung alder).

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du fryder deg vitner nå om at du sank ned på hans nivå til slutt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slemt å fryde seg over at en som mobbet meg på ungdomsskolen har endt opp med å bli narkoman. Kan ikke noe for det, er glad for det. Anonymous poster hash: 6631d...4c4

Om noen er narkomane i dag, så betyr det ikke at de for alltid vil være stoffmisbrukere. Denne personen kan komme sterkt tilbake, som stoff fri, som en resurs for samfunnet på andre måter.

Å heve seg ved å tråkke på andre som ligger nede, for å komme høyere opp selv, er aldri noen god måte å opphøye seg selv på.

Fallhøyden for deg selv kan bli betydelig høyere ved denne metoden enn ved å få hjelp til å gå videre med rak rygg og hevet hode.

Anonymous poster hash: 8c3ee...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er verdt å huske på er at ikke alle som blir mobbet blir det uten grunn.

Enkelte blir mobbet fordi de har en oppførsel som er helt bak mål.

Sier ikke at dette unnskylder mobbing men har selv følt sympati for folk jeg har sett som ble mobbet og som jeg senere så i et helt annet lys og mistet enhver sympati for, plutselig ble det klart hvorfor vedkommende var en outsider som folk slang dritt til.

Noe å tenke på, så man ikke automatisk går utifra at mobbeofferet er en uskyldig stakkar som jeg har intrykk av at mange gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg klandrer deg ikke for det. Men det viser kanskje at du ikke er kommet helt over mobbingen. En bedre "hevn" ville være å trives optimalt med ditt eget liv.



Anonymous poster hash: a71f1...72d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det slemt å fryde seg over at en som mobbet meg på ungdomsskolen har endt opp med å bli narkoman. Kan ikke noe for det, er glad for det.

Anonymous poster hash: 6631d...4c4

 

Nei, det ikke slemt å fryde seg. Det er Karma som har kommet og bitt mobberen i stumpen, for å bruke et mer dannet uttrykk..

Anonymous poster hash: cd041...63f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Tja. Er vel verken særlig rart eller sjeldent.

 

Rusmisbrukere har ofte hatt en vanskelig oppvekst.

Ofte har de vært utsatt for vold, vitne til vold og voldtekter,

selv vært utsatt for seksuelle overgrep gjerne

i tillegg til en både neglisjering og omsorgssvikt. 

 

Å ha hatt en kjip barndom rettferdiggjør selvsagt ikke det å være et rasshøl mot andre.

Men det forklarer det jo litt

 

Når de som skal elske deg mest og som du selv er mest glad i,

behandler deg og de du er aller mest glad i som søppel.

Hvordan i all verden skal du da lære å behandle andre mennesker med verdighet og respekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har blitt narkoman kan indikere at han har ADHD og dermed som ungdom ikke alltid hadde kontroll over eget temperament og impulser. Tenkt på det?

Ellers er skadefryd det styggeste karaktertrekket jeg ser hos mennesker.

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

Det å være slem mot andre er ikke en del av diagnosen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt. En av de som mobbet meg fra 5. til 10. klasse døde i en bilulykke for et år siden. Da jeg så nyheten på facebook åpnet jeg en vinflaske og feiret for meg selv.



Anonymous poster hash: 8327d...a4a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest svarene, men det er vel en grunn til at mobbern ble narkoman. En grunn som er større enn at hn var på fest og ble avhengig av kokain. 



Anonymous poster hash: 1aa33...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble grisebanket av en fyr på ungdomsskolen, sykemeldt flere dager, han er død av en overdose, men jeg fryser meg ikke, syns ufattelig synd på han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er verdt å huske på er at ikke alle som blir mobbet blir det uten grunn.

Enkelte blir mobbet fordi de har en oppførsel som er helt bak mål.

Sier ikke at dette unnskylder mobbing men har selv følt sympati for folk jeg har sett som ble mobbet og som jeg senere så i et helt annet lys og mistet enhver sympati for, plutselig ble det klart hvorfor vedkommende var en outsider som folk slang dritt til.

Noe å tenke på, så man ikke automatisk går utifra at mobbeofferet er en uskyldig stakkar som jeg har intrykk av at mange gjør.

 

Så lenge denne oppførselen som med dine ord er "helt bak mål" ikke består av å være jævlig mot andre, så er det faktisk ikke noen merkelig oppførsel som unnskylder mobbere, selv ikken når det gjelder "outsidere". 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du fryder deg vitner nå om at du sank ned på hans nivå til slutt.

 

Hva er egentlig problemet med det? Mobbere - de som trakasserer andre uten grunn (som f. eks. ved å forsvare seg selv mot angrep) - har selv forsaket det. Når man trakasserer andre både med og uten vold så kan man faktisk ikke vente særlig mye sympati.

 

Jeg innrømmer gjerne at et par av de folkene på ungdomsskole og VGS gjerne kan brenne i helvete for min del og selv om jeg ikke kommer til å danse på gravene deres så vil det kanskje dukke opp et lite smil om munnen om jeg blir informert om deres død. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Så lenge denne oppførselen som med dine ord er "helt bak mål" ikke består av å være jævlig mot andre, så er det faktisk ikke noen merkelig oppførsel som unnskylder mobbere, selv ikken når det gjelder "outsidere". 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

 

 

Det var selfølgelig det jeg mente. Det er definitivt ikke noe galt i å være en outsider, å gjøre eller si rare ting og lignende. Nå kan det godt hende at det er nettopp denne gruppen som hovedsakelig blir utsatt for mobbing, men jeg har merket meg et og annet rasshøl som også har fått på pukkelen i skolegården deriblant en person som mente at voldtekt ikke var noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Er vel verken særlig rart eller sjeldent.

 

Rusmisbrukere har ofte hatt en vanskelig oppvekst.

Ofte har de vært utsatt for vold, vitne til vold og voldtekter,

selv vært utsatt for seksuelle overgrep gjerne

i tillegg til en både neglisjering og omsorgssvikt. 

 

Å ha hatt en kjip barndom rettferdiggjør selvsagt ikke det å være et rasshøl mot andre.

Men det forklarer det jo litt

 

Når de som skal elske deg mest og som du selv er mest glad i,

behandler deg og de du er aller mest glad i som søppel.

Hvordan i all verden skal du da lære å behandle andre mennesker med verdighet og respekt?

Personer som blir mobbet kan ha akkurat samme oppvekst, men i tillegg til oppveksten blir man mobbet på skolen... Det skjedde med meg, og jeg mobbet ikke. Er i dag meget empatisk.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nope, men jeg har derimot studert psykologi og kriminologi, slik at jeg kjenner til statistikken på dette området.

 

Du forstår ikke det jeg sier her: Få med ADHD blir narkomane, men studier har indikert at en svært stor andel narkomane har eller burde ha hatt en slik, eller annen liknende, diagnose (basert på selv- og familierapportering av symptomer i tidlig ung alder).

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

 

Vis kilder på dette. Jeg tror heller at de blir narkomane av at de er litt for glad i å feste, havner i feil miljø eller at de har det kjipt i hverdagen og tyr til "medisiner".

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var selfølgelig det jeg mente. Det er definitivt ikke noe galt i å være en outsider, å gjøre eller si rare ting og lignende. Nå kan det godt hende at det er nettopp denne gruppen som hovedsakelig blir utsatt for mobbing, men jeg har merket meg et og annet rasshøl som også har fått på pukkelen i skolegården deriblant en person som mente at voldtekt ikke var noe galt.

 

Jeg kan forstå det ja, men det er fortsatt ikke noe galt å ha upopulære meninger så lenge man faktisk ikke omsetter dem til praksis. Å banke noen fordi de mener noe som er uakseptabelt i en eller flere sammenhenger kvalifiserer ikke til å bli mobbet. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...