Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Oj 5 kg allerede ;) Husker ikke hvor stor hun var når hun ble født.

Syns det er veldig kjekt med barseltreff, vi skal om en time. Der kan man prate så mye baby uten at noen blir lei ;)

Ang stell så vasker vi ennå stortsett med vann. Hver morgen og kveld vasker vi ansiktet, hender, underlivet og føtter med meosoft med vann. Når han har tisset så vasker vi ikke, og ved bæsjebleier så bruker vi våtservietter men vann etterpå. Når han bader el dusjer (jeg tar han med inn i dusjen i blant) så bruker jeg en organisk shampoo og ellers bare vann. Hadde babyolje i vannet i begynnelsen men han ble så oljete, badebalja og. Pluss at jeg leste at det beste er bare vann. Vet ikke når man begynner med såpe, som f.eks Lano. Jeg bader han lørdag el søndag, og dusjer som regel onsdager med han. Dusjer meg helt ferdig mens han ligger naken utenfor dusjen på en håndduk med en leke. Og så tar jeg han inn i dusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi steller morgen og kveld, vasker bare med klut og vann. To kvelder i uka ca bades han, bruker bittelitt babyolje bare. Skulle det være antydning til at han blir rød vasker jeg som vanlig med vann, lar han ligge å lufttørke litt, og har på litt potetmel ;) om han har bæsja bruker jeg enten våtservietter eller bare mykt dopapir og vasker med vann etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere er mange på jobb som har fått barn i det siste da. Er det noen av de du kommer til å tilbringe tid med i permisjonen eller? :)

Vi bader lillemann to ganger i uka, og ellers vasker jeg ansikt, hender og halsen hver morgen (pluss ved gulping som fort blir et par-tre ganger om dagen). Mannen har brukt babyolje i vannet én gang, men jeg bruker bare rent vann. Bruker sånne kompresser med vann ved bæsjebleier, men vasker ikke om det bare er tissebleie (skjer sjeldent egentlig). I dag var han litt rød på stumpen så da tok jeg på et tynt lag med sinksalve og så lar jeg han lufttørke litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj 5 kg allerede ;) Husker ikke hvor stor hun var når hun ble født.

Syns det er veldig kjekt med barseltreff, vi skal om en time. Der kan man prate så mye baby uten at noen blir lei ;)

Ang stell så vasker vi ennå stortsett med vann. Hver morgen og kveld vasker vi ansiktet, hender, underlivet og føtter med meosoft med vann. Når han har tisset så vasker vi ikke, og ved bæsjebleier så bruker vi våtservietter men vann etterpå. Når han bader el dusjer (jeg tar han med inn i dusjen i blant) så bruker jeg en organisk shampoo og ellers bare vann. Hadde babyolje i vannet i begynnelsen men han ble så oljete, badebalja og. Pluss at jeg leste at det beste er bare vann. Vet ikke når man begynner med såpe, som f.eks Lano. Jeg bader han lørdag el søndag, og dusjer som regel onsdager med han. Dusjer meg helt ferdig mens han ligger naken utenfor dusjen på en håndduk med en leke. Og så tar jeg han inn i dusj :)

Åh, i dusjen! Det virker kjekt :) Tor du det går med min på 4 uker og? Virker koselig :) Men tungt å holde hun i lengden kanskje?

Ok, da er det sånn som meg omtrent, jeg og vasker kun med vann(men vasker ved tissebleier og), og lurte på om andre brukte såpe eller hva men vann holder nok ja. Også bruker jeg potetmel en del nå siden hun er litt rød, og skyller ofte hele stumpen hunder vann i vasken. Bades også et par ganger i uka. Greit å høre litt hva andre gjør :)

Hun var 3830 gram og 53 cm lang :jepp: så 5 kg er ikke så mye nå, helt normalt tenker jeg :fnise: ..

Barseltreff er til for baby babbel :nigo: Blir spennende å se om vi får til noen treff!

Vi steller morgen og kveld, vasker bare med klut og vann. To kvelder i uka ca bades han, bruker bittelitt babyolje bare. Skulle det være antydning til at han blir rød vasker jeg som vanlig med vann, lar han ligge å lufttørke litt, og har på litt potetmel ;) om han har bæsja bruker jeg enten våtservietter eller bare mykt dopapir og vasker med vann etterpå.

Helt samme som meg det ang stellinga :nigo: Men hvor ofte er det vanlig å være rød på stumpen? skal den være lik i farge som låra og det andre? føler L sin alltid er litt rød ( men vi skifter ofte, vasker med vann, lufttørker,bruker potetmel og gjør "alt" rett tror jeg)... Prøvde zinksalve en dag og da ble hun ti ganger verre så hun tåler nok ikke den, har bestilt litt skikkelig pleieprodukter som er naturlige, organiske og gode fra iHerb :hjerte: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere er mange på jobb som har fått barn i det siste da. Er det noen av de du kommer til å tilbringe tid med i permisjonen eller? :)

Vi bader lillemann to ganger i uka, og ellers vasker jeg ansikt, hender og halsen hver morgen (pluss ved gulping som fort blir et par-tre ganger om dagen). Mannen har brukt babyolje i vannet én gang, men jeg bruker bare rent vann. Bruker sånne kompresser med vann ved bæsjebleier, men vasker ikke om det bare er tissebleie (skjer sjeldent egentlig). I dag var han litt rød på stumpen så da tok jeg på et tynt lag med sinksalve og så lar jeg han lufttørke litt også.

Ja, en del fikk i fjor, men vi gikk gravide sånn 7 stk samtidig, morsomt :fnise: Noen fikk i nov, des i fjor f.eks og hun ene jeg prater mest med og har god kontakt med fikk i januar, så hennes er 10 uker :) Blir nok mest vi som møtes i permisjonen, de andre har jeg ikke så mye kontakt med på fritiden, men gode kollegaer da :)

Ok, takk for svar :) Ja halsen kommer det lett melk og gulp i, blææ :P

Men hvorfor ikke vaske om det kun er tiss? Jeg vasker hver gang med vann, tiss svir vel/er ubehagelig i å ha på seg og i bleia :( ?

---

Tok med mini i bæreselen ut på tur med hunden i ste, og det gikk sååå fint!! Da vil jeg heller bruke den når jeg er alene og må ut med begge samtidig, er så mye lettere enn å holde ei tispegal voffs + vogn :P ..

Sooool i dag! :danser:

Tenkte ta en kjøretur ned på jobben til papsen til L - for å hilse på :hjerte: Bilen må nemlig kjøres litt hver dag nå pga den har fått nytt batteri.. :)

Har noen erfaring med sånn snørrsuger? F.eks OtriBaby sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker du deg når du har tisset? ;) Det er best for huden å ikke bruke for mye vann/fuktighet, heller skifte bleie litt oftere. Hendene mine ser ikke ut pga vasker de oftere pga bleieskifte, smører og smører med fuktighetskrem men de bare sprekker og er såre. At det er litt kaldt ut hjelper heller ikke. Tenker at det blir den samme greia med rumpa, bortsett fra kulden da. Har jobbet i noen barnejager og lærte der å ikke vaske når det bare er tiss. Har kjøpt talkum men har aldri blitt brukt. Mini har vært lite sår, litt sår i går når han bæsjet 6 ganger så da brukte jeg litt sinksalve.

Trur det er lettest å dusje en baby som kan holde hodet selv, men du kan prøve, jeg begynte å dusje han når han kune holde hodet selv :)

Jeg måtte sjekke nå og mini rundet 5000g når han var litt mer enn 1,5 mnd, men han var 3350g og 49 cm når han ble født og gikk mye ned i begynnelsen. Er uansett forskjell på babyer ;)

Vi skal på barseltreff i morgen og :) Med de fra helsestasjonen, vi møtes ikke så ofte. Den gruppa jeg er med i fra facebook vi møtes en gang i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg leste om "fjerde" trimester før fødselen :Nikke: Er jo ganske logisk igrunn.

Bæresjal/sele på tur med hund er igrunn genialt, min slokner helt når han ligger inni der og vi har vært på flere skogs- og fjellturer i et par timer uten problem. Herlig! Om du skal ha han med deg når du triller anbefaler jeg sele på hunden og at du fester han til deg i et trekkbelte. Trenger jo ikke la han trekke da, men bare for å ha hendene mest mulig fri. Jeg har baggen-belte, det koster litt men det er utrolig behagelig :tommel:

Vasker heller ikke om han bare har tissa, men pleier å tørke med en vaskeklut eller mesoft for at det skal være tørt. Lar han ofte ligge litt uten bleie etter jeg har tatt av den som er våt for å lufttørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sånn, da har jeg endelig fått rotet meg inn her igjen :fnise: Blir flau over hvor dårlig jeg er til oppdatering nå med baby i hus... er liksom så mye å gjøre når hun først sover osv :fnise:

Har dere erfaring med overproduksjon av melk? Formelk? Det ene brystet mitt(mitt venstre), produserer så sykt mye, fyller seg veldig fort opp igjen og tror hun får i seg for mye formelk. Har prøvd oppskriften som står på ammehjelpen sin side ang formelk, mtp heltømming og intervallamming, men da blir jo det venstre brystet kjempesprengt den tiden det ikke drikkes ifra, og virker ikke som det andre metter skikkelig. Når det er på det værste setter hun melken i vranger, får hikke, vondt i magen, gulper mye opp igjen osv. Kommer alt for fort. Kan jo hjelpe å pumpe litt først, men blir jo slitsomt i lengden.

Altså, føler amminga går greit, hun får jo i seg mat, men trasig med overproduksjon også, er ikke bare-bare det heller.. :(

Ellers går det egentlig fint :jepp: Men hun sover mye mindre fortiden, på dagen liksom. Nå de siste dagene eller siste uka så har hun sovet veldig lite egentlig - når vi legger hun fra oss. Tror også litt er fordi hun ikke blir mett på formelken, blir mye våken, overtrøtt og sulten osv. Men er jo også naturlig at hun kun vil sove på papsen eller mamsen. Har hvertfall en slik periode nå, og er forsåvidt helt ok, men er mer redd for det med amminga og det.. men det går seg jo sikkert til etterhvert, hun får hvertfall mat da :)

Om nettene sover hun kjempebra fortiden!! Våkner 04 og 08 ca for mat, så står jeg opp kl 08 så er det egentlig bare en amming som er på natta og det er den klokken 04... :danse:

Vi har også begynt å få se smil nå!!!!!!!!!! :strix: Ikke såå mye, men kommer en eller to ganga ila dagen kanskje(og er ikke reflekssmil liksom), så kommer vel mer og mer i ukene fremmover :hjerte:

---

I dag er det jo så fint vær ute! Papsen skal på nattevakt kl 19, så da blir det jentekveld med meg og mini resten av kvelden, og natta. Synes egentlig at det er veldig ok med nattevakter, for da er han med oss hele dagen frem til 19, og så er det litt jentetid på kvelden, så natta og soving(og bedre plass i senga :fnise: selvom vi savner papsen), også er det mornings og papsen kommer hjem! :jepp::hjerte:

Planen for dagen er å spise frokost en eller annen gang, akkurat nå sover lillegull på brystet mitt så det blir litt nedprioritert :fnise: .. så tenkte vi ta oss en trilletur til et sted en halvtimes gårtur unna her for å mate endene når i solaaaa :sol:

Hva er deres planer for dagen :babyjente: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å komme med ang overproduksjon, jeg fikk aldri nok melk i det store og hele. Men du kan jo kanskje ringe til en av ammehjelpene? Det står tlfnr inne på nettsiden :)

Så deilig at hun sover såpass bra på nettene allerede :Nikke: Man føler seg jo nesten som et nytt menneske når man bare får litt mer søvn :P Smil er så fantastisk, smelter helt og fullstendig av det.

God påske til dere :klemmer: Her går dagene til dåpsforberedelser, uææh! Blir godt å få det overstått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare etterpå, er bare så FY FORBANNA nå.

mistet over 900 (!!!!) bilder av babyen min...!! Hadde de på mobilen, mange fine øyeblikk, første smil, alt mulig!! Videoer... alt! ..har heldigvis fra fødselen men alt fra 1 uke til 5 uker gammel er BORTE! Fy faen altså.

Skulle laste de inn fra iphone til iphoto på macen og det kom opp om jeg etterpå ville slette de fra mobilen( da var de jo lagret på iphoto egentlig...) og jeg tok ja og så hengte pc seg opp og nå er de vekke fra både pc og mobil, er så SINT og sitter bare å griner nå..

Dere som er mamma selv vet hvor utrolig mye øyeblikk og viktige minner man har i 900 bilder av barnets uke 1-5 ... herregud... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Uff, går det ikke an å sende den inn et eller annet sted som kan finne igjen bildene et eller annet sted inni telefonen? Kan ike tenke meg hvor trist det er å miste alle bildene :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Uff, går det ikke an å sende den inn et eller annet sted som kan finne igjen bildene et eller annet sted inni telefonen? Kan ike tenke meg hvor trist det er å miste alle bildene :(

Neeei! :( Du har ikke dropbox da, at de ligger lagret der?

Mannen snakker om at jeg kan levere den inn på en applebutikk, men uff da ser de jo alle bildene innpå der, bilder av mini som blir ammet og alt, jaja, får se hva jeg gjør.. har slått meg liiiitt mer til ro med at jeg har mista dem, men skal prøve alt for å få dem tilbake... men synes bare det er litt ekkelt om de på apple skal sitte å se igjennom bildene mine.. er jo bilder fra rundt fødselen og alt... (men de fra rundt fødselen og uken etterpå har jeg heldigvis på pcen da! pheew, de er jo super"viktige" :hjerte: ).

Har ikke noe backup på dem, som icloud eller dropbox nei, har ordna meg det nå for å si det sånn!

Men en positiv ting i hvertfall er at jeg har sendt mange av de fine bildene og morsomme øyeblikkene til en god vennine av meg, maaange bilder faktisk, 50 stk på fem uker, haha, og hun sendte alle dem tilbake til meg, og det gjorde dagen min mye bedre, for en del av de bildene jeg tenkte jeg kom til å savne har jeg da fått tilbake :) Men uff, 900... det er jo SÅ mange jo... greit det sikkert er 30 av baby i samme stilling eller grimase, haha, men er jo mange bilder der :( ..

OK, prøver å ikke tenke på det, får prøve ut om jeg får reddet dem. Ble bare så utrolig lei meg ista.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud som lille L sover i dag!! I går var hun veldig mye våken, tror det var fordi melka ikke mettet egentlig fordi jeg nesten kun ga fra samme bryst gele dagen for å teste ut ang over.prod. Men i dag har hun sova fra frokost 07.30 til kl 13.00 (med skift imellom men sovet alt utenom), så mat og sove igjen leeenge og nå sover hun igjen, riktignok sovet oppå oss hele tiden stort sett men det gjør ingenting :) ... Skal ikke klage, men håper ikke det er noe gale liksom :P

Fin dag i dag altså!! :sol: og skal jo være så mye som 18 gader her i helga, og det er i skyggen!! Deeeeilig :nigo:

Hva kler dere på bebisenen deres ute nå?? Syns det er så vanskelig å vite ..

---

Dere som har opptatt sexen etter fødsel, når gjorde dere det og hvordan var det? Vi kan jo ha sex i neste uke, da har det gått 6 uker og har ingen vondter lenger og virker som alt er grodd. Blør likevel litt enda, ikke mye, men litt, er det gale i uke 5-6? .. Og noe veeeeldig rart!!! Jeg så med speil der nede i dag og da ser det ut som det er noe i sjeden, noe i veien, liksom er ikke noe hull inn ser det ut som, prøvde å ta fingeren inn og det går men er liksom noe i veien.... er ikke livmorfremfall vel??? Kjenner ikke noe ubehag liksom.. Ellers så ser alt heeeelt ut som før der nede :fnise: .. Men litt urolig mtp det greiene ...

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ingenting å komme med ang overproduksjon, jeg fikk aldri nok melk i det store og hele. Men du kan jo kanskje ringe til en av ammehjelpene? Det står tlfnr inne på nettsiden :)

Så deilig at hun sover såpass bra på nettene allerede :Nikke: Man føler seg jo nesten som et nytt menneske når man bare får litt mer søvn :P Smil er så fantastisk, smelter helt og fullstendig av det.

God påske til dere :klemmer: Her går dagene til dåpsforberedelser, uææh! Blir godt å få det overstått :P

Blæ, får vel bare ringe dem ja.. tar det når ting åpner igjen - de vet nok råd :) ..

Ja!! Mye bedre om nettene nå enn de aller første ukene, og det blir vel bare bedre?Godt er det i hvertfall :nigo:

Takk!! God påske til dere også :strix:

Ååå, spennende!! Når skal dere ha og hvor gammel er mini da? Hva er planene :nigo: ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud som lille L sover i dag!! I går var hun veldig mye våken, tror det var fordi melka ikke mettet egentlig fordi jeg nesten kun ga fra samme bryst gele dagen for å teste ut ang over.prod. Men i dag har hun sova fra frokost 07.30 til kl 13.00 (med skift imellom men sovet alt utenom), så mat og sove igjen leeenge og nå sover hun igjen, riktignok sovet oppå oss hele tiden stort sett men det gjør ingenting :) ... Skal ikke klage, men håper ikke det er noe gale liksom :P

Fin dag i dag altså!! :sol: og skal jo være så mye som 18 gader her i helga, og det er i skyggen!! Deeeeilig :nigo:

Hva kler dere på bebisenen deres ute nå?? Syns det er så vanskelig å vite ..

---

Dere som har opptatt sexen etter fødsel, når gjorde dere det og hvordan var det? Vi kan jo ha sex i neste uke, da har det gått 6 uker og har ingen vondter lenger og virker som alt er grodd. Blør likevel litt enda, ikke mye, men litt, er det gale i uke 5-6? .. Og noe veeeeldig rart!!! Jeg så med speil der nede i dag og da ser det ut som det er noe i sjeden, noe i veien, liksom er ikke noe hull inn ser det ut som, prøvde å ta fingeren inn og det går men er liksom noe i veien.... er ikke livmorfremfall vel??? Kjenner ikke noe ubehag liksom.. Ellers så ser alt heeeelt ut som før der nede :fnise: .. Men litt urolig mtp det greiene ...

Herlig med sånn varme da, det er det IKKE her :fnise: Vanskelig å vite hvordan man skal kle disse små, har egentlig ingen fornuftige råd :klo: Her har det vært 10 grader på det varmeste idag, og når vi gikk tur hadde han på seg vanlige klær, strikket jakke, lue, votter og ullsokker. Har fortsatt dunposen i vogna, men han blir ikke kjempevarm nedi der. Men etter hvert som det blir varmere tar jeg bort posen og legger en vanlig dyne over heller :)

Er ganske normalt å blø litt enda etter fem-seks uker, såvidt jeg vet. Vi hadde sex igjen etter fem uker, hadde sluttet å blø og alt kjentes greit ut, så var bare å hoppe i det. Var litt vondt akkurat i åpningen til å begynne med, der hvor jeg hadde fått en rift, men det gikk fort over. Livredd for å ikke føle noe som helst, men det føltes ganske så normalt. Om det ikke ser eller kjennes helt normalt ut ville jeg fikset en seksukers etterkontroll hos legen først :) Om dere har sex før legesjekk, husk kondom hvis dere ikke ønsker to veldig tette :P

Blæ, får vel bare ringe dem ja.. tar det når ting åpner igjen - de vet nok råd :) ..

Ja!! Mye bedre om nettene nå enn de aller første ukene, og det blir vel bare bedre?Godt er det i hvertfall :nigo:

Takk!! God påske til dere også :strix:

Ååå, spennende!! Når skal dere ha og hvor gammel er mini da? Hva er planene :nigo: ???

Ammehjelpene nås på deres private nr, men skjønner om du vil vente til påska er over :Nikke:

Forhåpentligvis blir det bare bedre, det har kun vært positiv utvikling mtp nattesøvn her ihvertfall. Men man vet jo aldri når/om ting snur da. Nyter det mens det varer, forhåpentligvis blir det lenge :P

Vi skal ha dåp på søndag, han er 15 uker i morgen :) Kunne nok utsatt det litt lenger, men enkelte i familien bor ganske langt unna, og for å få det til å klaffe med fri fra jobb osv. la vi det til påsken. Ingen store planer, døpes i kirka som er under 100 meter fra hvor vi bor og har bestilt lokale hvor vi kommer til dekket bord og får servert middag ;) Skal stå for pyntingen selv og det skal jeg gjøre i morgen formiddag. Kakene står vi også for selv. Har kun invitert nærmeste familie, venner inviterer vi heller hjem man/tirs. Mini skal bruke samme dåpskjole som jeg, mine søsken og alle søskenbarn har brukt, det er det som er mest stas av alt synes jeg :P Gjør det veldig enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånn varme da, det er det IKKE her :fnise: Vanskelig å vite hvordan man skal kle disse små, har egentlig ingen fornuftige råd :klo: Her har det vært 10 grader på det varmeste idag, og når vi gikk tur hadde han på seg vanlige klær, strikket jakke, lue, votter og ullsokker. Har fortsatt dunposen i vogna, men han blir ikke kjempevarm nedi der. Men etter hvert som det blir varmere tar jeg bort posen og legger en vanlig dyne over heller :)

Er ganske normalt å blø litt enda etter fem-seks uker, såvidt jeg vet. Vi hadde sex igjen etter fem uker, hadde sluttet å blø og alt kjentes greit ut, så var bare å hoppe i det. Var litt vondt akkurat i åpningen til å begynne med, der hvor jeg hadde fått en rift, men det gikk fort over. Livredd for å ikke føle noe som helst, men det føltes ganske så normalt. Om det ikke ser eller kjennes helt normalt ut ville jeg fikset en seksukers etterkontroll hos legen først :) Om dere har sex før legesjekk, husk kondom hvis dere ikke ønsker to veldig tette :P

Ammehjelpene nås på deres private nr, men skjønner om du vil vente til påska er over :Nikke:

Forhåpentligvis blir det bare bedre, det har kun vært positiv utvikling mtp nattesøvn her ihvertfall. Men man vet jo aldri når/om ting snur da. Nyter det mens det varer, forhåpentligvis blir det lenge :P

Vi skal ha dåp på søndag, han er 15 uker i morgen :) Kunne nok utsatt det litt lenger, men enkelte i familien bor ganske langt unna, og for å få det til å klaffe med fri fra jobb osv. la vi det til påsken. Ingen store planer, døpes i kirka som er under 100 meter fra hvor vi bor og har bestilt lokale hvor vi kommer til dekket bord og får servert middag ;) Skal stå for pyntingen selv og det skal jeg gjøre i morgen formiddag. Kakene står vi også for selv. Har kun invitert nærmeste familie, venner inviterer vi heller hjem man/tirs. Mini skal bruke samme dåpskjole som jeg, mine søsken og alle søskenbarn har brukt, det er det som er mest stas av alt synes jeg :P Gjør det veldig enkelt og greit :)

Ja er vanskelig å vite med været og baby... Vi har og vognpose men blir for varmt her så har kun brukt dyne siden fødsel, men har sånn tekk over som hører til og det tar mye av vinden, også når det er kaldt har vi hittill kun hatt på strømpebukse/bukse og body også putta ho i teddydressen som er ganske varm, og sånn lue med hals :) Men er de varmere dagene som er skumle, redd for å kle på hun for lite, hun hadde jo 3 dager her for to uker siden hvor hun var forkjøla :(

Hihi, prevensjon er en fordel :fnis: er jo faktisk utrolig lett å glemme mtp at man ikke trenger prevansjon under svangerskapet :fnise: .. blir kjipt med kondom... :P Men uff, gruer meg til det, redd for om det vil gjøre vondt .. Hadde en del rifter, sydde sånn 7-8 sting tror jeg men i følge jordmor var det helt vanlig, men hm, burde kanskje vært på en kontroll hos lege ja, er det vanlig etter fødsel?? Tror ikke hun gjør gynekologiske undersøkelser da men..

Godt å høre at du ikke synes det var så gale :jepp:

wooow, allerede imorgen?? Jeg har fått oppdatert meg så lite i div dagbøker nå pga bebis i hus, men iiiih, så kjekt :nigo: .. Jeg har ikke begynt å tenke så mye på det enda.. syns alt rundt dåp er litt skummelt, får så mye ansvar.. hmm.. er litt nytt å arrangere noe så stort.. skal du/dere holde tale? Det virker skummelt, hihi. Men ja vi ville nok også kun hatt nærmeste fam. (og venner), men hadde ikke blitt så mange. Men hmm, bør begynne å tenke på dåp ja... :sjokkert: Men høres veldig ok ut den planen dere har mtp dåp da, gleder meg til å høre hvordan det gikk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vanskelig å vite med været og baby... Vi har og vognpose men blir for varmt her så har kun brukt dyne siden fødsel, men har sånn tekk over som hører til og det tar mye av vinden, også når det er kaldt har vi hittill kun hatt på strømpebukse/bukse og body også putta ho i teddydressen som er ganske varm, og sånn lue med hals :) Men er de varmere dagene som er skumle, redd for å kle på hun for lite, hun hadde jo 3 dager her for to uker siden hvor hun var forkjøla :(

Hihi, prevensjon er en fordel :fnis: er jo faktisk utrolig lett å glemme mtp at man ikke trenger prevansjon under svangerskapet :fnise: .. blir kjipt med kondom... :P Men uff, gruer meg til det, redd for om det vil gjøre vondt .. Hadde en del rifter, sydde sånn 7-8 sting tror jeg men i følge jordmor var det helt vanlig, men hm, burde kanskje vært på en kontroll hos lege ja, er det vanlig etter fødsel?? Tror ikke hun gjør gynekologiske undersøkelser da men..

Godt å høre at du ikke synes det var så gale :jepp:

wooow, allerede imorgen?? Jeg har fått oppdatert meg så lite i div dagbøker nå pga bebis i hus, men iiiih, så kjekt :nigo: .. Jeg har ikke begynt å tenke så mye på det enda.. syns alt rundt dåp er litt skummelt, får så mye ansvar.. hmm.. er litt nytt å arrangere noe så stort.. skal du/dere holde tale? Det virker skummelt, hihi. Men ja vi ville nok også kun hatt nærmeste fam. (og venner), men hadde ikke blitt så mange. Men hmm, bør begynne å tenke på dåp ja... :sjokkert: Men høres veldig ok ut den planen dere har mtp dåp da, gleder meg til å høre hvordan det gikk :strix:

Det er vanskelig å vite hvordan man skal kle dem, prøver å tenke at jeg får heller kle lagvis, og bare kjenne etter om han blir varm og fjerne et lag hvis det er nødvendig.

Grua meg veldig jeg også, men gikk bedre enn forventet. Fastlegen skal vel kunne tilby GU? Hvis ikke kan du jo sjekke om det er noen som driver privat der du bor :) Det anbefales vel at man har en sjekk hos lege seks uker etter fødsel, som en svangerskapskontroll bare uten baby i magen.

Taler? Er det vanlig? Vi skal ikke ha det ihvertfall :P Får nesten litt prestasjonsangst av å lese blogger, og av å se hvordan mange i babygruppa jeg er i osv. steller i stand til dåpen.. :sjenert: Satser på at det blir bra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...